Klimatyzowane przedziały, podjazdy dla osób niepełnosprawnych, system informacji pasażerskiej, monitoring, stojaki rowerowe, internet Wi-Fi, wyciszone wnętrza. Takimi udogodnieniami będą mogli cieszyć się pasażerowie Kolei Dolnośląskich. Wszystko dzięki nowoczesnym pociągom, które kupiła właśnie spółka. Pojadą z Wrocławia do Oleśnicy, Żmigrodu i Legnicy.
Umowę w tej sprawie podpisano dziś we Wrocławiu. Zakup kosztował blisko 100 mln złotych. 82 procent tej kwoty będzie pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego. Pozostałe 18 proc. sfinansują Koleje Dolnośląskie.
Umowa dotyczy dostawy 5 pojazdów, z których dwa pierwsze będą oddane do dyspozycji Dolnoślązaków już za 18 miesięcy. Pozostałe pociągi zostaną dostarczone do końca 2013 roku.
Ale myślę, że uda mi się je przekazać Kolejom Dolnośląskim pod koniec przyszłego roku-zapowiada Zbigniew Konieczek, prezes spółki Newag S.A.
Nowe pociągi będą miały 212 miejsc siedzących. Maksymalna prędkość, z jaką pojadą, to 160 km/h.
Ten nowoczesny tabor pojedzie w relacjach: Wrocław Główny- Oleśnica, Wrocław Główny- Żmigród, Wrocław Główny- Legnica.
Źródło: Gazeta Wrocławska.
Dane techniczne pojazdu 35WE:
Liczba członów: 6
Układ osi: Bo'2'2'Bo'+Bo'2'2'Bo
Masa służbowa: 220 t
Masa przy zapełnieniu nominalnym: 285 t
Maksymalny nacisk zestawu kołowego pojazdu: ˂ 200 kN/oś
Liczba drzwi na stronę pojazdu: 12
Napięcie sieci: 3kVDC
Łączna moc ciągła silników trakcyjnych: 3200 kW
Ilość silników trakcyjnych: 8
Rodzaj: trójfazowy asynchroniczny
Nominalna pojemność (liczba pasażerów): 922
Miejsca siedzące (w tym składane): 218
Miejsca stojące (5 os. na mkw): 704
Sprzęg czołowy: automatyczny
Szerokość toru: 1 435 mm
Wysokość zespołu nad główką szyny (bez pantografów): 4 150 mm
Długość pojazdu (ze sprzęgami): 110 860 mm
Szerokość zespołu: 2 840 mm
Długość przedziału pasażerskiego: 92 300 mm
Szerokość drzwi: 1 400 mm
Maksymalna prędkość eksploatacyjna: 160 km/h
Prędkość konstrukcyjna: 176 km/h
Przyspieszenie 0-40 km/h: 1 m/skw
System hamulca: EP/ED
Opóźnienie hamowania eksploatacyjnego: ≥ 0,8 m/skw
Opóźnienie hamowania awaryjnego: ≥ 1 m/skw
Wysokość podłogi w drzwiach: 850 mm
Średnica kół zestawów kołowych: maksymalnie 840 mm - nowe (minimalnie 790 mm - zużyte)
Miejsca dla osób niepełnosprawnych: tak
Podesty transportowe dla osób niepełnosprawnych: tak
Trakcja ukrotniona: tak
Źródło: Rynek Kolejowy
Na screnie wstępna wizualizacja projektantów Newagu.