Autor Wątek:  Lokomotywownia Zbąszynek - model budynku  (Przeczytany 16073 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 384
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Lokomotywownia Zbąszynek - model budynku
« dnia: 05 Lipca 2011, 17:12:44 »
Za namową Patrykosa przedstawiam projekt "Lokomotywownia Zbąszynek", jak sama nazwa mówi jest to budynek lokomotywowni wzorowany na tym znajdującym się w Zbąszynku - obecnie lokomotywownia jest nieczynna. Nowością na pewno jest fakt iż odwzorowane będzie całe wnętrze budynku wraz z wyposażeniem i kilkoma lokomotywami statycznymi. Obecne zaawansowanie prac oceniam na jakieś 85%. Docelowo chciałbym jeszcze wykonać inne budynki znajdujące się w sąsiedztwie lokomotywowni, jak i kilka obiektów znajdujących się na samej stacji w Zbąszynku. Wszystkie  screeny można obejrzeć tutaj:  http://chomikuj.pl/bartekik/Modele+3D/Lokomotywownia+Zb*c4*85szynek, poniżej kilka najciekawszych.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Lokomotywownia Zbąszynek - model budynku
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Lipca 2011, 17:32:33 »
Od siebie dodam, że to dopiero początek. Z racji tego, iż teraz CTL ma więcej czasu na pracę przy dodatkach, będzie mógł w końcu dokończyć swoje stare projekty i wydać. :) Lokomotywownia została generalnie stworzona do prezentowania taboru.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Lokomotywownia Zbąszynek - model budynku
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Lipca 2011, 18:55:53 »
Muszę przyznać, że bardzo ciekawy projekt, jednak jak będzie wyglądała tu symulacja? Będziemy musieli coś robić, czy tylko samo zwiedzanie?

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4100
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1247
Odp: Lokomotywownia Zbąszynek - model budynku
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Lipca 2011, 18:59:34 »
Czyżby coś na wzór trybu Lokomotywowni w Trainz? :) Jeśli tak, to ważne jest, aby "sceneria" się w miarę szybko uruchamiała.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Lokomotywownia Zbąszynek - model budynku
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Lipca 2011, 19:01:35 »
Generalnie zamysł jest taki, żeby nowy tabor np. w trakcie prac prezentować w tej hali. Żeby np. nie stawiać lokomotywy na wózkach technologicznych to się ją "powiesi" na Kutruffie. :)
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 384
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Odp: Lokomotywownia Zbąszynek - model budynku
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Lipca 2011, 22:14:18 »
Dokładnie tak jak pisze Patrykos budynek ten miałby służyć przede wszystkim prezentacji taboru, jednak nie wykluczam iż po powstaniu innych budynków i obiektów znajdujących się w bliskim otoczeniu powstałaby mała sceneria gdzie można by pomanewrować pod tzw. DEPO.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4347
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 313
Odp: Lokomotywownia Zbąszynek - model budynku
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Lipca 2011, 10:01:38 »
A czemu nie sosowac tego budynku normalnie w scn? Popatrzcie na hale na linii 053. Nie ma nic wspolnego z rzeczywistoscia a kazda prawie misja zaczyna sie lub konczy w tym miejscu. CTL zrob tak by mozna bylo dowolne elementy tejze hali remowac w jakims incu. Chodzi i o detale typusilniki dizla ktore tam pokazujesz itp. Taka mala opcja oszczednosciowa pozostawiona dla userow z gorszym kompem.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 384
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Odp: Lokomotywownia Zbąszynek - model budynku
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Lipca 2011, 21:44:18 »
Prace powoli posuwają się do przodu, część budynku posiada już dach. Pojawili się pracownicy niezbędni przy wykonywaniu napraw :-), oraz lokomotywa w postaci SM30-1095. Czy ktoś posiada może model wózka akumulatorowego który mógłbym wykorzystać w modelu lokomotywowni?



Offline szogun

  • Wiadomości: 5632
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 568
Odp: Lokomotywownia Zbąszynek - model budynku
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Lipca 2011, 09:48:25 »
@CTL wstawiasz te loki jako element modelu? Myślę że bardziej optymalne będzie wstawić je jako dynamic w miarę potrzeby na widzialnych i niewidzialnych torach.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 384
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Odp: Lokomotywownia Zbąszynek - model budynku
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Lipca 2011, 14:17:03 »
Tak na chwilę obecną loki wstawione są jako element modelu, ale nie widzę problemu żeby zrobić to tak jak piszesz tylko musiałbym wiedzieć jak to zrobić.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5632
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 568
Odp: Lokomotywownia Zbąszynek - model budynku
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Lipca 2011, 14:30:18 »
Powstawiać odpowiednio odcinki torów, i przypisać im teksturę none, ewentualnie jakiegoś tga/dds o rozdzielczości 2x2 px który będzie zawierał wyłącznie alfę. Takie rozwiązanie byłoby chyba najlepsze, bo można by sobie dowolnie edytować "zawartość" lokomotywowni, albo dołączyć ją do jakiejś stacji i napisać scenerię manewrową na chociażby SM04 albo ASF-a.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Lokomotywownia Zbąszynek - model budynku
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Lipca 2011, 14:52:05 »
Wstawić tor, który ma teksturę szyn i podsypki none. Jeżeli chcesz zrobić kanał - tylko none na podsypkę, tory możesz zostawić. A wstawić za pomocą skryptów (w podpisie @ISDR lub @gfirlejczyka). Jak wyprowadzisz jakiś tor dojazdowy na zewnątrz, to jak wyrazisz zgodę, będzie można podpiąć gdzieś halę w scenerii i zrobić misję z np. odstawianiem lokomotywy etc.
ewentualnie jakiegoś tga/dds o rozdzielczości 2x2 px który będzie zawierał wyłącznie alfę.
Chyba niepotrzebna komplikacja, do tego zagrożenie błędem przenikania się tekstur.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 384
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Odp: Lokomotywownia Zbąszynek - model budynku
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Lipca 2011, 22:59:51 »
Dobry pomysł postaram się coś takiego zrobić, generalnie myślę o wykorzystaniu tego budynku w jakiejś scenerii lecz nie wiem jak to będzie funkcjonować ponieważ obecnie z modelami lokomotyw wkomponowanymi w budynek których jest ok. 20szt. budynek tan ma ponad 500000 poly, oczywiście po wyjechaniu z lokomotywowni elementy w niej znajdujące się znikałyby i budynek miałby wtedy ok. 65000 poly. Fajnie by było gdyby znalazł się ktoś kto zrobił by scenerie stacji Zbąszynek gdzie w orginale znajduje się ta lokomotywownia - posiadam plany stacji, zdjęcia poglądowe, mógłbym wykonać modele budynków. Dla mnie tworzenie scenerii to czarna magia, więc jeśli ktoś chciałby podjąć ze mną współpracę w tym zakresie byłoby miło.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6321
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 352
Odp: Lokomotywownia Zbąszynek - model budynku
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Lipca 2011, 23:16:07 »
Pierwsza sprawa: czy to, co robisz, trzyma rzeczywiste wymiary? Po drugie, pół miliona trójkątów to nie jest duży problem, o ile będzie odpowiednio zorganizowane. Po trzecie, mogę zrobić rozrysowanie torów, ale potrzebowałbym w miarę dokładny profil pionowy.

¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 384
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Odp: Lokomotywownia Zbąszynek - model budynku
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Lipca 2011, 00:23:48 »
Może się oczywiście pojawić drobny błąd ponieważ miałem ograniczoną możliwość pomiaru, jednak starałem się żeby budynek był jak najbliżej zbliżony do orginału. Myślałem że ponad pół miliona trójkątów może być poważnym problemem i stanowić duże znaczenie w ilości FPS. Co do profilu pionowego nie posiadam takowego niestety, nigdzie nie udało mi się go zdobyć mimo starań, jak napisałem dysponuję jedynie planem układu torowego oraz dokumentacją fotograficzną.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6321
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 352
Odp: Lokomotywownia Zbąszynek - model budynku
« Odpowiedź #15 dnia: 28 Lipca 2011, 00:49:19 »
Hm, na planach stacji powinny znajdować się znaki profilu pionowego. A czy masz możliwość pomierzyć w terenie wysokość główki szyny ponad poziom gruntu?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 384
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Odp: Lokomotywownia Zbąszynek - model budynku
« Odpowiedź #16 dnia: 28 Lipca 2011, 11:53:58 »
Jest to właśnie typowo plan układu torowego stacji bez żadnych dodatkowych informacji, jednak myślę że dałoby się zdjąć jakieś wymiary na gruncie, pewnie pojawi się pewien błąd. Przy najbliższej okazji mogę się już tym zająć jeśli jest to potrzebne.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6321
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 352
Odp: Lokomotywownia Zbąszynek - model budynku
« Odpowiedź #17 dnia: 28 Lipca 2011, 15:54:47 »
Tak na szybko narysowałem fragment koło lokomotywowni. Niestety na Geoportalu nie widać najlepiej. Na moim obecnym sprzęcie mam za małą rozdzielczość, żeby zabierać się za resztę torów.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline ridan

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Lokomotywownia Zbąszynek - model budynku
« Odpowiedź #18 dnia: 02 Sierpnia 2011, 21:43:02 »
Witam serdecznie. Mieszkam niedaleko byłej lokomotywowni Zbąszynek, która kiedyś była późniejszym miejscem pracy dla uczniów tzw. Kolejówki, która już od dawna nie istnieje.
ten film pochodzi z 1992 roku i pokazuje częściowo lokomotywownie od zewnątrz jak i wewnątrz. Pozdrawiam- Ridan

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 384
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Odp: Lokomotywownia Zbąszynek - model budynku
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Sierpnia 2011, 11:31:52 »
Ra
Ładnie nie spodziewałem się że tak szybko coś zacznie powstawać, myślę że jeśli ten projekt miałby wystartować i taka sceneria miałaby zostać stworzona moglibyśmy omówić wszystkie szczegóły na PW, będę teraz przez najbliższy tydzień w Zbąszynku więc będzie okazja wykonać dokumentację fotograficzną i zrobić jakieś pomiary, tylko potrzebują wiedzy co dokładnie byłoby Ci potrzebne, oczywiście ja zajmę się budynkami. Przerzucę plan stacji do komputera i do piątku bym go podesłał.

ridan
Dzięki za link do tego filmu, tak to właśnie pamiętam jak lokomotywownia była czynna, super sprawa.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6321
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 352
Odp: Lokomotywownia Zbąszynek - model budynku
« Odpowiedź #20 dnia: 04 Sierpnia 2011, 03:23:11 »
Ponieważ poziomice są ładnie rozrysowane na mapie, potrzebowałbym wysokość główki szyny ponad średni poziom gruntu, najlepiej tak co 200m kilometrażu (albo w tych miejscach, gdzie mniej więcej poziomice są). Ogólnie im więcej wymiarów tym lepiej, głównie chodzi o wysokości względne, bo długości da się w miarę precyzyjnie (0.5m) odczytać z ortofotomapy.

Do mierzenia optymalnym narzędziem może być kijek długości 2m, z pomalowanymi odcinkami szerokości 5cm. Wystarczy postawić np. na gruncie i sprawdzić na jakiej mniej więcej wysokości widać obie szyny w tym samym poziomie (zakładam, że nie będzie to na łuku z przechyłką).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4100
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1247
Odp: Lokomotywownia Zbąszynek - model budynku
« Odpowiedź #21 dnia: 25 Stycznia 2012, 17:51:13 »
http://eu07.pl/userfiles/8463/foto-zdjecia_na_silniki.rar (30 MB).
Przypomniałem sobie ten wątek i zrobiłem dziś kilka zdjęć. Zrobione w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!