« Odpowiedź #40 dnia: 28 Grudnia 2011, 10:52:24 »
Przecież można na chwilę zapalić oświetlenie kabiny.
Nie wiem jak na SU45 jest przełącznik od oświetlenia kabiny ale jadąc gagarinem to nie najlepszy pomysł -włącznik jest na ścianie za pomocnikiem. Na dodatek nocą jest to bardzo niepraktycznie bo oczy mają chwilkę zanim dostosują się do ciemna a takie zapalanie i włączanie światła wybija je z rytmu. Ja przerobiłem brelok na baterię słoneczną co miał 3xbiała LED na czerwone dwie. Idealnie nadawał się do chwilowego oświetlenia zarówno przyrządów jak i rozkładu jazdy/rozkazów. Jako ciekawostkę powiem, że gagarin ze sprawną nagrzewnicą może nie mieć oświetlenia termometrów ;) Gdy woda w układzie osiągnie w granicach 75-80
oC w kabinie czuć "przegrzane powietrze" i wtedy wiadomo, że gagatkowi jest za ciepło ;). Śmialiśmy się, że taka jazda to jazda "na węch" ;). Podobnie z olejem gdy jest jego niskie ciśnienie/wysoka tempreatura to przy schodzeniu z pozycji, a najczęściej z 2/3 na 0 silnik reaguje tak jakby miał zaraz zgasnąć i regulator z trudem "podciąga go na obrotach". Bez wskazań przyrządów na podstawie reakcji lokomotywy można orientacyjnie ustalić temperatury/ciśnienia (oleju, wody). Podstawa przy spalinkach to "czuć" lokomotywę bo one niejako "żyją" ;)
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76