Autor Wątek:  Felieton dla przeciwników modernizacji  (Przeczytany 10636 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Felieton dla przeciwników modernizacji
« dnia: 05 Stycznia 2012, 14:18:00 »
Zupełnie przypadkowo trafiłem na artykuł, który jest ponadczasowy. Stwierdzenia, które przytacza autor na 99% potwierdzi pokolenie nawet znacznie młodsze. Miłej lektury ;)

http://www.rmf24.pl/tylko-w-rmf24/maciej-palahicki/komentarze/news-pkp-wiecznie-zywe,nId,424121

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Felieton dla przeciwników modernizacji
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Stycznia 2012, 16:56:15 »
Najlepiej to nic nie modernizujmy i wcale nigdzie nie jeździjmy w rezultacie. Ciekawe co powie za 3 lata..
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline busid123

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Felieton dla przeciwników modernizacji
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Stycznia 2012, 17:35:53 »
Ja nie czytam reportaży o kolei, dla mnie jest to śmieszne. Ludzie nie mający zielonego pojęcia o tym temacie wypowiadają się na ramach prasy lub telewizji. Kiedy widzę coś o kolei w telewizji po prostu to przełączam lub w sytuacji kiedy mam dobry humor to się z tego pośmieje.
https://www.youtube.com/user/busid123 - moje spojrzenie na kolej :)

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Felieton dla przeciwników modernizacji
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Stycznia 2012, 17:41:12 »
Ja też nie lubię ludzi nabijających się PKP.

Jednak rozumiem też irytacje wynikającą z tego, że pociąg 600 km pokonuje w 12 godzin. Przypuszczam, że po euro będzie mnóstwo filmów w sieci z koleją w roli głównej. Filmów oczerniających.

Offline busid123

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Felieton dla przeciwników modernizacji
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Stycznia 2012, 17:46:52 »
Jednak rozumiem też irytacje wynikającą z tego, że pociąg 600 km pokonuje w 12 godzin.

A w ile przejedziesz 600km samochodem? Też mniej więcej tyle, wiem to z własnego doświadczenia. 650km jechałem 11,5h. Autobusem na to samo wyjdzie. Samolot samolotem wiadomo o co chodzi. Ale dużo jest środków transportu, które przejeżdżają ten odcinek w ten sam czas co kolej, a jednak w telewizji nie widzę reportaży typu "PKS znowu wolne", "PKS'em nie dojedziemy na euro szybciej", "samochodem jeszcze wolniej!".
https://www.youtube.com/user/busid123 - moje spojrzenie na kolej :)

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Felieton dla przeciwników modernizacji
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Stycznia 2012, 17:53:24 »
Tylko że jest takie prawidło: samochód -> kolej -> samolot. To odnośnie szybkości transportu. Równie dobrze możesz napisać, że pociągi mogą jeździć jeszcze wolniej, tak jak tramwaje. Po prostu trąbią o tym w tv, bo od kolei się wymaga, by była szyba od samochodu.

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Felieton dla przeciwników modernizacji
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Stycznia 2012, 19:26:40 »
Jeśli zaczniemy jeździć po terenie zabudowanym z v=30km/h jak by chciała UE, to pociągi mogą być nawet szybsze niż transport drogowy:)
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline Sodabeer

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Felieton dla przeciwników modernizacji
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Stycznia 2012, 20:12:35 »
Tak, tak. "Najlepiej zlikwidować PKP" Oczywiście: "Bo po co?" "Mamy super szybkie samoloty, mamy dobre samochody więc po co nam kolej do szczęścia?". To jak ludzie narzekają na kolej to coś okropnego. Według mnie - ludzie mówią: "W pociągach śmierdzi, jest brud, smród i ubóstwo, brzydkie toalety w których bardzo brzydko pachnie". A teraz niech spojrzą jak oni zachowują się w pociągu w trakcie podróży (co poniektórzy) - wyrzucanie przez okno butelek/puszek* (* - niepotrzebne skreślić), palenie tytoniu w pociągowej toalecie. Jak wiemy taka pociągowa toaleta jest miejscem publicznym i tam palić nie wolno, jest to zabronione (przykład z życia wzięty: Jechałem pociągiem, toaleta była niezamknięta więc uznałem, że jest pusta. Wchodzę, a tam pan palący papierosa. Takiego zachowanie nie toleruję, więc "wytargałem" tego pana stamtąd i zaprowadziłem go do kierownika pociągu, który to stosownie wypisał mandat). Myślę, że zapłacenie surowej kwoty pieniężnej tego pana coś nauczyło
Przypuszczam, że po euro będzie mnóstwo filmów w sieci z koleją w roli głównej. Filmów oczerniających.
Obelgi, słowa obraźliwe i przede wszystkim hańba dla PKP..

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Felieton dla przeciwników modernizacji
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Stycznia 2012, 20:36:24 »
Panowie, ale facet napisał prawdę. Czystą prawdę. Powiedzmy sobie szczerze, że przez te ostatnie dekady niewiele się zmieniło.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 562
Odp: Felieton dla przeciwników modernizacji
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Stycznia 2012, 20:38:28 »
Ta, tylko szkoda że to kolejny mądry reportaż osoby która nawet nie ma pojęcia o kolejnictwie.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Felieton dla przeciwników modernizacji
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Stycznia 2012, 20:40:12 »
Narzekać narzeka każdy, tylko nie każdy ma pomysł jak to zmienić.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Felieton dla przeciwników modernizacji
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Stycznia 2012, 20:40:59 »
Zapraszam tego pana do metra w Rzymie. Przypomniała by mu się młodość jego ojca:D
Solo oración!

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Felieton dla przeciwników modernizacji
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Stycznia 2012, 21:10:52 »
Ta, tylko szkoda że to kolejny mądry reportaż osoby która nawet nie ma pojęcia o kolejnictwie.
Szogun ale kolej ma być dla zwykłych ludzi i to oni ją oceniają. Subiektywność wynika z tego, że klienta nie obchodzi jak coś działa od środka, tylko interesuje go satysfakcja wydanych pieniędzy. Czy jak idziesz kupić chleb i jest on dzień po zakupie czerstwy, to zachodzisz w głowę jak wygląda proces produkcji, czy może stwierdzasz, że po prostu jest niedobry?

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 562
Odp: Felieton dla przeciwników modernizacji
« Odpowiedź #13 dnia: 05 Stycznia 2012, 21:18:15 »
Czy jak idziesz kupić chleb i jest on dzień po zakupie czerstwy, to zachodzisz w głowę jak wygląda proces produkcji, czy może stwierdzasz, że po prostu jest niedobry?
W sumie to nie przejmuję się takimi sprawami. Mimo wszystko takie artykuły powinny być robione po skonsultowaniu się ze specjalistami.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Felieton dla przeciwników modernizacji
« Odpowiedź #14 dnia: 05 Stycznia 2012, 21:35:07 »
Sądzisz, że potrzeba specjalisty do stwierdzenia, że pociąg jedzie o 5 godzin dłużej niż kiedyś? .___.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 562
Odp: Felieton dla przeciwników modernizacji
« Odpowiedź #15 dnia: 05 Stycznia 2012, 21:44:00 »
Specjalisty żeby podejść do sprawy profesjonalnie a nie stwierdzić: Pociąg jedzie dłużej, PKP jest be.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline busid123

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Felieton dla przeciwników modernizacji
« Odpowiedź #16 dnia: 05 Stycznia 2012, 21:45:43 »
Panowie! Nie bądźmy dziećmi, żeby przejmować się opiniami mądrali z TV/radia/prasy. Ja robię dalej swoje nie patrze na takie rzeczy. Kolej jak dla mnie jest piękną sprawą nawet EP07 z 2 wagonami jest dla mnie czymś pięknym. A to, że ktoś pisze pierdoły, że pociąg 5h dłużej jedzie to świadczy tylko o tym, że wyczerpały im się tematy do pisania. Bo każdy widzi jak jest.
https://www.youtube.com/user/busid123 - moje spojrzenie na kolej :)

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Felieton dla przeciwników modernizacji
« Odpowiedź #17 dnia: 05 Stycznia 2012, 21:51:24 »
Panowie! Nie bądźmy dziećmi, żeby przejmować się opiniami mądrali z TV/radia/prasy. Ja robię dalej swoje nie patrze na takie rzeczy. Kolej jak dla mnie jest piękną sprawą nawet EP07 z 2 wagonami jest dla mnie czymś pięknym. A to, że ktoś pisze pierdoły, że pociąg 5h dłużej jedzie to świadczy tylko o tym, że wyczerpały im się tematy do pisania. Bo każdy widzi jak jest.
Zaślepienie całkowite? Jest pięknie bo jeździmy dłużej, wolniej, coraz starszym taborem ale jest fantastycznie. Kolej może i jest piękna dla pasjonatów, ale dla pasażerów nie jest i długo nie będzie.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Felieton dla przeciwników modernizacji
« Odpowiedź #18 dnia: 05 Stycznia 2012, 23:14:35 »
Popieram Pola. Kocham kolej, ale trzeźwo też patrzę na niektóre aspekty. Jazda przez 0.5 godziny 50 km/h to nie jest normalna sprawa. My wiemy dlaczego ten pociąg się tak wlecze, ale nie zmienia to faktu, że jest to zbyt wolno jak na obecne czasy.

Styl tego tekstu jest oczywiście idiotyczny, choć z tego co wiem, autor może pisać sobie takie rzeczy i porównywać kolej np. do Korei.

Offline Sakorius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 666
  • KB Serwis - Szczecin Dąbie
    • Zobacz profil
    • Sakorius Home Gallery
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Felieton dla przeciwników modernizacji
« Odpowiedź #19 dnia: 06 Stycznia 2012, 01:28:18 »
Ja się ludziom wcale nie dziwię, że tak narzekają na PKP. Sam miałem nieprzyjemność jeździć ostatnio pociągami i jakoś nie zamierzam nimi jeździć w najbliższej przyszłości, wolę jechać samochodem. Albo brak grzania, albo gorąco że wysiedzieć nie można, opóźnienia to u nas już standard. Tylko fanatyczni mikole będą twierdzić, że "jest super" i w ogóle pięknie.
Pozdrawiam, Sławek

Offline chemik35

  • Wiadomości: 154
  • Stacja Płock Trzepowo
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Felieton dla przeciwników modernizacji
« Odpowiedź #20 dnia: 16 Stycznia 2012, 01:41:26 »
A z moich ostatnich podróży koleją też wynikło ciekawe spostrzeżenie - jadąc na trasie Warszawa - Opole w jedną stronę jechałem 5:19 a w drugą  5:12. Niby OK, ale haczyk tkwi w trasie. W stronę Opola jechałem TLK "Konopnicka" przez Koluszki, Częstochowę i Lubliniec (tak, linią 61 i 144 :) i zwłaszcza na tym odcinku wlekliśmy się najbardziej). W drugą stronę wracałem już IR 61126 przez... Gliwice, Katowice, Sosnowiec i CMK, czyli w jedną stronę 323 km a w drugą już 424 km  :). I jak tu nie kochać polskich kolei... O dziwo oba pociągi przyjeżdżały na stacje punktualnie O.O. Mnie się podróż nie dłużyła, ale współtowarzyszom z przedziału na nerwy działały "prędkości Śląskie" pokroju 30km/h. Co ciekawe, już na samym początku podróży wynikła stresująca sytuacja, bo na tor 4 na Centralnym (na tablicach i przez megafon była już zapowiedziana Konopnicka) podano... Ex Tatry do Zakopanego. O.O Pasażerowie napadli na pociąg, ale równie jak w niego wsiedli, zaczęli z niego wypadać. Zaraz polecieliśmy do kierpocia, a on sam oczy w słup, patrzy na tablice i krzyczy przez krótkofalówkę, żeby zmienić napisy i nie dezorientować pasażerów (ciekawe ile osób zostało wywiezionych w góry zamiast do Wrocławia). Przez ten czas na tor 3 wtoczył się nasz skład (jakim więc cudem można było sobie pomylić pociągi między sztywno przypisanymi peronami?).
Odnosząc się do tego artykułu z pierwszego posta powiem tak - jako rocznik '92 nie było mi dane zakosztować kolei w latach PRLu, jednak dzięki obecnej sytuacji jest to ciągle możliwe, za co w sumie jestem wdzięczny "losowi". Jednak mamy XXI wiek i czas postkomuny na torach, chcąc nie chcąc, powinien się skończyć. :)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Felieton dla przeciwników modernizacji
« Odpowiedź #21 dnia: 16 Stycznia 2012, 10:13:27 »
Cytuj
...jako rocznik '92 nie było mi dane zakosztować kolei w latach PRLu, jednak dzięki obecnej sytuacji jest to ciągle możliwe, za co w sumie jestem wdzięczny "losowi". Jednak mamy XXI wiek i czas postkomuny na torach, chcąc nie chcąc, powinien się skończyć. :)
Od 1945 roku, czyli po wojnie nastała "komuna" Trwała do do 89 roku. Czyli 44 lata. Teraz mamy "demokrację" która trwa już 23 lata. Ktoś pokusi się o porównanie tych okresów "rozwoju" PKP?
Trzeba zrobić rzetelne porównanie i nie chrzanić głupot, szczególnie jak tamtych czasów się nie pamięta, bo zwyczajnie na świecie Was nie było. Proszę także porównać jak w latach 70 wyglądała kolej niemiecka, francuska, czy angielska. Proszę policzyć ile wyprodukowano za komuny wagonów, lokomotyw ET22, EU07 i t. p. Porównać też trzeba że w tamtych czasach na Zachodzie jeździł podobny tabor jeśli chodzi o technologiczne zaawansowanie. Proszę porównać ile masy towarowej i pasażerów przewiozła PRL-owska PKP i dzisiejsze polskie koleje. W tamtych latach PKP to jedno przedsiębiorstwo, dziś wiele spółek, które z komuną nie mają już dawno nic wspólnego. Polska technologicznie jest od dawna spóźniona i to nie z powodu "komuny", kolega @Chemik35 zapomniał o rozbiorach Polski, gdzie naszym kosztem bogaciły się Niemcy, Rosja i Austria. Jeszcze małe przypomnienie że "komunę" podarował nam "zachód" w Jałcie i Poczdamie.
Jakiś czas temu bardzo mnie denerwowało że jadąc Łódź Kaliska - Kutno trwa to 90 minut. Jazda Skierniewice - Łowicz trwała 60 minut (2008/2009 rok) Ta paranoja na kolei to nie wynik pozostałości komuny, minęło wystarczająco wiele lat byśmy mogli się przekonać że dzisiejsi decydenci nie mają ani pomysłu, ani pieniędzy na zrobienie sensownych posunięć. Zwalanie czegokolwiek na komunę to absurd, napisałem to już wielokrotnie.
Rzucę Wam kamyczek do ogródka: Jest rok 2015 pociąg relacji Warszawa - Gdynia, i Katowice - Szczecin jeżdżą 250 km/h. Ilu z Was skorzysta z takiej oferty? Ilu z Was będzie stać na bilet? Ilu z Was wybierze pociąg tańszy? Dziś piszecie posty z zapytaniem gdzie można tanio zanocować i jak tanio dojechać w wybrane miejsce. Mam wrażenie że pociągami wielkich prędkości chcecie się tylko chwalić, jeździć nimi będzie mało kto z nas, ze względu na cenę biletu.

Offline Marcin ST43

  • Wiadomości: 35
  • lastfm.pl/user/sipura94
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Felieton dla przeciwników modernizacji
« Odpowiedź #22 dnia: 16 Stycznia 2012, 14:18:45 »
Proszę porównać ile masy towarowej i pasażerów przewiozła PRL-owska PKP i dzisiejsze polskie koleje.

Porównywanie ile przewieziono kiedyś, a ile dzisiaj miałoby sens, gdyby transport kolejowy nadal "posiadał monopol" na przewóz ładunków. Teraz rynek wygląda inaczej - kolej nie opłaca się w każdym przypadku, klienci oczekują jak najwyższego poziomu obsługi, a to powoduje, że kolej chociażby się dwoiła i troiła, to nie będzie wstanie zaoferować zawsze tego, co daje chociażby transport drogowy (i odwrotnie).
Chcąc wysłać biurko do samodzielnego montażu, wyślesz je busem i dostarczysz pod drzwi odbiorcy, czy załadujesz w Gbs'a i wyślesz koleją do oddalonej o 3km od odbiorcy stacji?
Jeśli już coś porównywać / pokazywać, to Polska jest na drugim miejscu w UE jeśli chodzi o wielkość pracy przewozowej w transportem kolejowym.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Felieton dla przeciwników modernizacji
« Odpowiedź #23 dnia: 16 Stycznia 2012, 15:44:18 »
Cytuj
Chcąc wysłać biurko do samodzielnego montażu, wyślesz je busem i dostarczysz
pod drzwi odbiorcy, czy załadujesz w Gbs'a i wyślesz koleją do oddalonej o 3km
od odbiorcy stacji?
To pokazuje jak skomplikowaną materię mamy do oceny. Także ilość samochodów na 100 mieszkańców, ma wpływ na to co było i jest na kolei. Jeden z kolegów napisał na tym forum:
Cytuj
Dawno dawno temu... w odległym kraju zwanym Polską Rzeczpospolitą Ludową, będąc małym brzdącem, rok czasu spędziłem w Tarnowskich Górach u babci. Wiadukt nad torami był właśnie w budowie. Aby dojść do centrum miasta trzeba było pokonać zapory. W tamtych czasach ruch był tak wielki a pociągi tak długie, że częściej te zapory były opuszczone niż podniesione. Taki mały kajtek jak ja był po prostu zafascynowany wielkimi spowitymi mgłą parowozami, tandemami gagarinów ciągnących nieskończenie wiele wagonów z węglem.
Kolej należy modernizować i zorganizować tak, aby działała jak dobrze naoliwiony mechanizm. Do tego trzeba kasy i mądrości..., wymówki bo postkomuna, albo wszystkiemu winni rosjanie są śmieszne.

Offline chemik35

  • Wiadomości: 154
  • Stacja Płock Trzepowo
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Felieton dla przeciwników modernizacji
« Odpowiedź #24 dnia: 16 Stycznia 2012, 20:14:20 »
O przepraszam, ale w moim tekście nie użyłem hasła postkomuna jako wymówki, a jako określenia taboru z tamtych lat. Może nie powiedziałem tego jasno, ale uważam, ze właśnie za komuny najwięcej kolej zyskała, bo musiała podnieść się po wojnie i przywrócić transport dóbr i ludzi po Polsce. Dzięki temu, że kasa na to musiała być, mamy niezawodne maszyny i zautomatyzowaną i zelektryfikowaną sieć. To, co dzieje się teraz (w moim osobistym odczuciu), to efekt pozostawieniu kolei samopas, ze znikoma pomocą z budżetu państwa w czasach już wolnej Polski. To, że powinno wszystko działać jak w zegarku to oczywistość, ale przez podzielenie jej na coraz mniejsze spółki, które w dodatku same mają się składać na utrzymanie torów i infrastruktury, to już nie jest takie oczywiste. A jeśli coś się nie zgadza, to proszę to dementować; nie jestem może jeszcze do końca obeznany w temacie, ale swój rozum mam i jakieś wnioski z różnych informacji wyciągam.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Felieton dla przeciwników modernizacji
« Odpowiedź #25 dnia: 16 Stycznia 2012, 20:29:30 »
Cytuj
Jednak mamy XXI wiek i czas postkomuny na torach, chcąc nie chcąc, powinien się skończyć. :)
To ostatnie zdanie zabrzmiało dla mnie jednoznacznie: skończy się postkomuna (nawyki z tamtych lat) - będzie lepiej. Pewnie trzeba lepiej formułować zdania. W sprawie podziału PKP na spółki, mimo że to efekt nowego spojrzenia po upadku poprzedniego systemu, pomysł restrukturyzacji nie dał pozytywnych efektów. Masz rację brakowało mi tej jasności wypowiedzi.
 

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Felieton dla przeciwników modernizacji
« Odpowiedź #26 dnia: 18 Stycznia 2012, 09:55:47 »
Tylko że jest takie prawidło: samochód -> kolej -> samolot. To odnośnie szybkości transportu.

Kraków-Warszawa Pociąg-Samolot długo nic i samochód ;) Oczywiście licząc, jeżeli chcielibyśmy się dostać z centrum do centrum (nie sam czas "pokonania trasy")

Generalnie jest jak jest, przykład: TLK Kraków-Szczecin przez CMK, Łódź jedzie godzinę krócej niż tradycyjnie (tj. Śląsk), a ma dłuższą trasę ok 100km.
Fakt, ludzie narzekają - no bo szału nie ma..... Każdy kto jedzie chciałby przedział mieć tylko dla siebie... To niech sobie kupi pierwszą klasę, a w nocy miejsce do leżenia / sypialne - będzie miał większy luz.

Wydaje mi się, że niektórzy to w 2 klasie TLK by chcieli 4 siedzenia w przedziale, WiFi, gniazdko i obiad w cenie + prasa....
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...