Autor Wątek:  Podsumowanie 2011  (Przeczytany 10087 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 562
Podsumowanie 2011
« dnia: 27 Grudnia 2011, 18:59:05 »
Nieuchronnie zbliżamy się do końca roku 2011. Był to rok ogromnych zmian w symku i na forum. Ukazały się dziesiątki dodatków, @Ra dokonał dziesiątek (jak nie setek) zmian w pliku wykonywalnym symulatora a nasze forum zmieniło się nie do poznania przy okazji wdrożenia do użytku SMF 2. Jakby nie patrzeć, to właśnie ten mijający rok zaowocował ogromnym postępem. Dodatki są coraz wyższej jakości, a i tak próbujemy stale podbijać poprzeczkę - czasy gdy każdy mógł zaistnieć poprzez odpalenie Paint'a i dorobienie czegoś na teksturze to zamierzchła przeszłość.
Skok jakościowy to nie tylko zasługa Twórców. Nasi Fotografowie pokazali klasę w ostatnim czasie (od początku roku przybyło 10 stron w temacie "Zdjęcia taboru na tekstury"). Pozostaje tylko podziękować Im za dotychczasową pracę i prosić aby to się nie zmieniło w nadchodzącym 2012 :)

Jakby nie było wiele się nauczyłem. Podobno wiele zrobiłem ale szczerze mówiąc to rzuciłbym to wszystko gdyby nie optymalizacje w EXE które wręcz zrewolucjonizowały symulator. Teraz uświadomiłem sobie że dokładnie 2 lata temu byłem jedynie biernym użytkownikiem symulatora, dla którego największą frajdą była jazda ociekającymi wtedy świeżością 4E ze stajni @Sakoriusa i @huntera po Bochni. Jest to niezbity dowód dla oczekiwaczy którzy potrafią jedynie czekać na nowe dodatki albo pisać "chciałbym ale nie umiem" że przy odrobinie chęci można coś osiągnąć. Wtedy byłem szarym userem, dziś jestem twórcą. Dużo osób które zaczynają zabawę z symkiem proszą o porady "krok po kroku". Wierzcie lub nie, większość umiejętności zdobyłem poprzez samouctwo.

Życzę aby nadchodzący rok 2012 był dla każdego odzwierciedleniem marzeń. Niech życiowe szlaki obfitują w S2 a moc RP1 dodaje sił w starciu z wszelkimi przeciwnościami losu :)
Pozdrawiam!

PS. Jubaj, dopiszesz coś? Ty jesteś dobry w te klocki :]
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Podsumowanie 2011
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Grudnia 2011, 19:34:52 »
Jakby nie było. Nadeszły zmiany. Zmiany, w które "uwikłanych" jest wiele osób. Począwszy od "niewidzialnych" SPT, piszących/poprawiających możliwości exeka, twórców modeli/tras/teksturowców aż po userów testujących, którzy testują to, co twórcy zrobią, aby końcowy produkt odpowiadał zamierzeniom oraz był jak najwyższej jakości.

Wiele rzeczy jeszcze jest do poprawy/modyfilacji itp. ale powoli. Najważniejsze już się "zaczęło" :) Mowa o CHĘCI i ZAPAŁOWI twórców. To najważniejsza rzecz. Nie piszę, że nigdy nie brakowało chęci oraz zapału. W ostatnim okresie widać, iż prace idą żwawiej i coraz więcej rzeczy "da się zaimplementować" w symku.

Życzę sobie i Wam, aby nadchodzący rok przyniósł finalny produkt w postaci symulatora odzwierciedlający pełny realizm zarówno w detalach pojazdów/wagonów jak i techniki jazdy oraz zachowywania się na szlaku.

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Podsumowanie 2011
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Grudnia 2011, 20:29:04 »
To ja dodam od siebie kilka słów jako szary użytkownik. Przez ostatni rok dużo się działo na MaSzynowej scenie. Niesposób wymienić ile dodatków ujrzało światło dzienne. Od kiedy gram w MaSzynę (od 2006), wiele rzeczy się zmieniło. Zaczeły się pojawiać trasy z otoczeniem, tabor był z roku na rok coraz lepszy, wreszcie pojawiły się realne scenerie. Niebyłoby to możliwe gdyby nie optymalizacje exe. Chciałbym z tego miejsca podziękować koledze @Ra za to że czyni nasz symulator coraz bardziej realnym wręcz dziełem na skale świata. Dziękuje także wszystim twórcom dodatków którzy wnoszą niemały skład do symulatora. Dziękuje także załodze forum bez której niebyłoby tego porządku w dodatkach, porządku na forum i niebyłoby Paczek Całościowych. Mam nadzieję że następny rok będzie niemniej udany dla symulatora. Dziękuje.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Podsumowanie 2011
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Grudnia 2011, 21:42:08 »
Mogę coś od siebie dopisać, nie ma problemu. Tak właściwie, to jednak jest problem. Na ten rok nie mogę popatrzeć z takiej samej perspektywy, co na poprzedni. Teraz stałem trochę bardziej na uboczu. Może nie do końca to widać, w końcu spod mojej myszki wyszedł model wózka 1XTa, zestawy kołowe, a także kilka pomniejszych rzeczy. Zaangażowałem się też trochę (w miarę możliwości) w proces fotografowania, skutkiem czego mam kolekcję zdjęć z ponad 150 węglarek różnych stanów i malowań. Do tego dochodzi trochę cystern, dwie SU46 i cała masa innych zdjęć, których włącznie z filmami jest 16 GB. A to dorobek tylko kilku wyskoków jednej osoby. Myślę, że w sumie materiału mogłoby być aż tyle, że każdemu by się trafiło do zrobienia po teksturce (albo i dwóch) :)

Odnośnie SPKS, który staje się powoli tworem mitycznym, również udało się trochę nowych danych zebrać, przeanalizować. Nie jeden raz podczas analizy dochodziłem do wniosku, że „nic tu się nie zgadza, to nawet nie pasuje do siebie”. Niemniej jednak prowadzę prace dalej. Pojawiły się też drobne problemy i nieścisłości, ale życie codzienne zabiera czas, a spontaniczne analizy tego lub owego są wiele bardziej ciekawsze od podmienienia kilku zmiennych i odpalenia kilkanaście razy symulatora. Czasami nachodzi mnie myśl, żeby to rzucić. Z jednej strony bardzo łatwo jest się zmieścić w obszarze danych, którego tolerancja wynosi -5/+50 %. Jednakże utrudnia to współpracę, gdyż niektórzy znają przypadki z jednej granicy bądź z drugiej. Pogodzenie tego jest trudne, żeby nie powiedzieć, że niemożliwe. Do tego dochodzi brak aktualnej literatury oraz pewne niedopowiedzenia w tej dostępnej z niektórych okresów. Dzięki temu wszystko jest zależne tylko od przyjętych założeń i rozwiązań, co niekoniecznie jest najlepszym możliwym wyjściem w takiej sytuacji.

Tak jak już zostało wcześniej napisane, wiele rzeczy zostało dodanych w exe. Już na tym przykładzie widać, na co jest największe zapotrzebowanie. Optymalizacje — ok, nowinki graficzne — bardzo okej, zwiększenie możliwości pisania np. scenariuszy bądź inne pomniejsze usprawnienia — już niekoniecznie. W każdym razie bardzo mnie cieszy, że ktoś poza mną tam grzebie i rozwija to znacznie dynamiczniej.

Nadchodzi kolejny rok, być może kolejna Paczka Całościowa, nowe budynki, lokomotywy, poprawki, scenariusze, scenerie, wagony. Po raz kolejny chciałbym, aby udało mi się zamknąć rodział pod nazwą hamulce w symulatorze w nadchodzącym roku, chociaż wiem, że nie będzie łatwo. Przy okazji życzę:
  • nieumiejącym — nauczenia się,
  • chętnym — więcej chęci,
  • rozwijającym — dużo zapału,
  • testującym — szybkich testów,
  • użytkującym — braku błędów,
  • fotografującym — dobrego światła,
  • teksturującym — właściwych zdjęć,
  • modelującym — prawidłowych schematów,
  • scenariuszopiszącym — ciekawych pomysłów,
  • aplikującym — przejścia dalej,
  • moderującym — niewiele pracy.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Podsumowanie 2011
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Grudnia 2011, 08:21:06 »
Też chciałem szepnąć kilka słów na temat. Otóż ja również się cieszę że jest taki ruch wśród twórców oraz pomagającym (dostarczają materiały) w tym roku. Nie tylko pojawiły się modele wagonów, lokomotyw, scenerii, ale i najdrobniejszych rzeczy, które można stworzyć w 30 minut. W tym roku dzięki kilku użytkownikom nauczyłem się robić kilka drobnych rzeczy w *.T3D chociaż by podmiana nastawnika w EU07. Nawet dziś mam chęci i zapał, aby coś "zmalować" w *.T3D, a może i później wrzucić do testów? Tak czy siak życzę aby jeszcze dzisiaj i w 2012 było bardzo dobrze, a nawet lepiej niż dotychczas, żeby nie brakowało rąk do pracy no i bezpiecznego sylwestra :).

Tyle ode mnie. Dziękuję.
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2011, 09:44:50 wysłana przez Żuk »

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Podsumowanie 2011
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Grudnia 2011, 11:06:13 »
Co sie nie zmienilo... przede wszystkim nie zauwazylem poprawy symulacji obwodow NN i pewnych obwodow WN (nadal nie mamy baterii, brak roznych przekaznikow, itd) od jakos 2007 roku - wciaz sa te same, stare bledy, ktore naprawde przeszkadzaja (i ktore w miare mozliwosci staram sie wyeliminowac). Co sie zmienilo? Na pewno duza ilosc taboru (i jego jakosc) - oczywiscie na plus, lecz nadal brakuje nowych tras (i glownie tworcow, obecnych mozna policzyc na palcach), po ktorych mozna byloby jezdzic tym taborem.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline Sodabeer

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Podsumowanie 2011
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Grudnia 2011, 12:24:20 »
Jako wieloletni użytkownik MaSzyny, a można by powiedzieć, że jeszcze "nowy" user na forum - pozwólcie, że dodam coś od siebie. Gram w ten piękny, jakże bardzo realistyczny symulator od 2006 roku. Od tego czasu dało się zauważyć dużo nowych rzeczy w MaSzynie. Do dziś pamiętam te "szare" tekstury kabin lokomotyw, nastawników, kranów hamulca itd (szczególnie w ET22). Dziś natomiast kiedy załączam MaSzynę czuję się, jakbym pociąg prowadził naprawdę, w rzeczywistości. MaSzyna jeśli chodzi o produkcję dodatków podniosła się bardzo do góry. W szczególnym stopniu pragnę zaznaczyć, że zwiększyła się jakość tekstur, do MaSzyny krok po kroku przybywała ogromna ilość taboru, Twórcy symulatorowi włożyli sporo swojego wolnego czasu po to, aby MaSzyna mogła rozwinąć się tak mocno. Tak jak kolega @szogun również bardzo serdecznie dziękuję naszym Fotografom, którzy to nieustannie wrzucają na forum swoje materiały w postaci profesionalnych zdjęć na tekstury do Symulatora. Pragnę podziękować również koledze @Ra, który dokonał wielkiego szeregu zmian w naszym pliku wykonywalnym symulatora, czyli EXE. Dzięki @Ra, który dokonał właśnie optymalizacji tego pliku, do MaSzyny mogą powstawać scenerie realne. Również bardzo gorące podziękowania składam całemu zespołowi Forum:

Administratorom:
  • @REWIZOR
  • @Quark-t
  • @Winger
  • @iwan

Administratorowi ds. Technicznych:
  • @ZiomalCI

Moderatorom:
  • @libertyn89
  • @ABu
  • @kamils
  • @Żuk

Jeśli o kimś zapomniałem to najmocniej przepraszam. Kolejność nie ma znaczenia. Jeszcze raz dla was należą się ogromne podziękowania. Bez was nie byłoby takiego porządku na forum, nad którym bacznie czuwacie. Podsumowując - rok 2011 był dla MaSzyny rokiem ogromnego rozwoju, ogromnych zmian. Rok 2011 zaowocował ogromnym postępem.

Życzę, aby ten nadchodzący rok 2012 dla Symulatora był rokiem jeszcze większego rozwoju, większej ilości realnych tras. Życzę również mocnego zapału dla Twórców Symulatora Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424.
Pozdrawiam!

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Podsumowanie 2011
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Grudnia 2011, 12:36:28 »
Miałem milczeć, ale jednak nie, wyrażę swoje zdanie. Ogólnie ten post jest bym powiedział mocno przesłodzony, ale mniejsza z tym. Nie podoba mi się to, ze na forum zrobiła się szogunomania. Zapominacie o innych twórcach, którzy zapewne też tworzą dodatki tylko robią to w zaciszu domowym nie chwaląc się. Fakt Bartek ma swój udział i w rozwoju naszego symka i to nie podlega dyskusji, ale nie zapominajcie również o innych twórcach,  bo oni pewnie czytając tego typu posty se myślę aha czyli ja nic nie wydałem i nic nie zrobiłem bo nawet nikt nie raczył tego zauważyć, albo tak jakby tylko szogun modelował i wydawał dodatki… ehhh, pamiętajcie o innych. Co do @Ra co tu dużo pisać to mega mózg i bez jego wkładu bylibyśmy daleko w tyle w rozwoju. Taka jest prawda. Pisałem już o tym nie raz z resztą.
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2011, 12:43:12 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 562
Odp: Podsumowanie 2011
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Grudnia 2011, 13:02:51 »
Nie podoba mi się to, ze na forum zrobiła się szogunomania.
Witaj w klubie :)
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Podsumowanie 2011
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Grudnia 2011, 14:01:05 »
Wyjaśnienie jest proste- @szogun zajmuje się tym, co jest widoczne na pierwszy rzut oka- pojazdy, kabiny. Poza tym interesujące są trasy ze scenariuszami. I tyle. A na przykład @ISDR- gdyby nie ostatnio wydana sceneria, użytkownicy by go nie zauważyli.
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2011, 14:06:29 wysłana przez szczawik »

Offline ABu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Odp: Podsumowanie 2011
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Grudnia 2011, 14:28:22 »
Widać ogromny postęp w modelach, trasach, exe. Widać, że po dłuższym zastoju wszystko ruszyło z kopyta. To zasługa bardzo wielu osób, ale bałbym się wymieniać je z imienia - bo zawsze znajdzie się ktoś, o kim się zapomni.

Musimy przyzwyczaić się do tego, że twórcy MaSzyny to zespół - nie tylko programistów, ale też modelarzy, testerów, użytkowników forum. Dlatego najbezpieczniej - i najbardziej elegancko - jest podziękować całemu zespołowi. Unikniemy nieporozumień i niepotrzebnych napięć.
ABu

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Podsumowanie 2011
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Grudnia 2011, 14:48:33 »
Musimy przyzwyczaić się do tego, że twórcy MaSzyny to zespół - nie tylko programistów, ale też modelarzy, testerów, użytkowników forum.
Piękne słowa, od dawna taka jest moja wizja, którą realizuję. Często występuję w roli mediatora, wobec zwaśnionych stron. Twórca, tester czy fotograf, każdy jest elementem tej układanki. Zawsze kładę nacisk na pracę zespołową, to jest moje oczko w głowie.
Pozdrawiam

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Podsumowanie 2011
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Grudnia 2011, 16:56:08 »
W mojej opinii, opinii biernego widza nie zmieniło się nic. Nadal nie istnieją realne trasy oraz fizyka uruchamiania flagowych pojazdów szynowych. Ogromną robotę robi Jarek i to właśnie on powinien wyznaczać cele, gdyż jako developer exe i narzędzi 'pomocniczych' wie najlepiej, co powinno być następnym krokiem. Przydałaby się Roadmap rodem z trac'a.

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Podsumowanie 2011
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Grudnia 2011, 17:17:46 »
W mojej opinii, opinii biernego widza nie zmieniło się nic.
Wcale się nie dziwię, skoro nie jesteś na bieżąco. Nie zgadzam się jednak z tym stwierdzeniem, zresztą nie tylko ja.
Pozdrawiam

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Podsumowanie 2011
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Grudnia 2011, 17:38:56 »
Nie mówię, że nie ma postępu. Stwierdziłem jedynie, że brakuje równomiernego rozwoju na wszystkich płaszczyznach. Temat scenerii przewija się od X lat i nie ma widocznych zmian.

Offline Damo

  • Wiadomości: 194
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Podsumowanie 2011
« Odpowiedź #15 dnia: 28 Grudnia 2011, 17:47:47 »
Najłatwiej powiedzieć że się nic nie zmieniło, że są bardzo małe postępy, to może lepiej samemu się zabrać do pracy. Ja sam nic nie wniosłem dlatego szanuję nawet najmniejszy wkład do symulatora oraz pracę tych co tworzą. Uważam ten rok za bardzo udany, przede wszystkim jakoś dodatków jest dużo lepsza, a ich liczba ciągle się zwiększa. Pozostaje tylko życzyć udanego i obitego roku 2012 :). Nawet sam coś tam chciałem zrobić ale jak odpaliłem 3ds max'a... to pomyślałem - co ja wogóle  robię ;)

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Podsumowanie 2011
« Odpowiedź #16 dnia: 29 Grudnia 2011, 01:42:29 »
Ja ostatni rok spędziłem na poprawianiu EU07.EXE, przez co leżą inne moje projekty. Zaczęło się od tego, czy da się zrobić zwężający się peron, bo w rzeczywistości takie występują i można by przy okazji regulować szerokość dróg bez zostawiania dziur. Niestety kod EU07.EXE jest jak bierki - ciężko jest coś poprawić, żeby nie wyszły jakieś kolejne niedociągnięcia. W efekcie powstało 8 stabilnych wersji, z których każda miała wprowadzone nowe funkcje, a jednocześnie było to w miarę dobrze przetestowane.

Co się udało zrobić:
- trapezowanie dróg i podsypek, zmienione mapowanie dróg
- wizualizację przechyłek
- animacje zwrotnic (nie działały w PC2009) i obrotnic
- prawidłowe działanie DDS na ATI
- usunięcie nadmiarowej animacji modeli
- zwiększenie FPS o około 100%
- zwiększenie prędkości wczytywania scenerii
- wstawianie tyłem pojazdów do składu
- nowe rodzaje animacji submodeli (zegary)
- tryb wyświetlania VBO
- wygładzanie krawędzi (multisampling)
- animację światła w ciągu doby, model nocnego nieba
- wyprostowanie obsługi sprzęgów (rwanie składów)
- likwidację NULL track
- jazdę AI zgodnie z rozkładem (czekanie przy W4)
- przechodzenie do innych pojazdów i przejmowanie ich
- ładowanie wagonów i rozładunek ze zmianą modelu
- masę innych postulowanych funkcji, których efektów jeszcze nie widać.

Co się nie udało zrobić:
- precyzyjnej jazdy AI
- porządku ze światłami OpenGL
- skrzyżowań dróg i lepszej jazdy samochodów
- w pełni funkcjonalnego multiplayera
- wczytywania scenerii z plików binarnych (RSF)
- generatora napisów

Poza tym praktycznie nic nowego nie zrobiłem w edytorze, oprócz naprawienia przeliczania niwelet oraz uporządkowania warstw. Do zrobienia pozostają:
- skrzyżowania dróg
- słupy z możliwością zawieszenia wielu drutów
- profile poprzeczne
- definiowalne szablony rozjazdów (np. łukowe)
- trójkąty terenu

Udało mi się też zakończyć przeróbkę pulpitu Mariusza na kierownicę od żuka i zademonstrować działanie na kilku imprezach.

Co sie nie zmienilo... przede wszystkim nie zauwazylem poprawy symulacji obwodow NN i pewnych obwodow WN (nadal nie mamy baterii, brak roznych przekaznikow, itd) od jakos 2007 roku - wciaz sa te same, stare bledy, ktore naprawde przeszkadzaja (i ktore w miare mozliwosci staram sie wyeliminowac).
Za to się musi zabrać ktoś, kto ma dobre pojęcie o działaniu lokomotyw (ja nie mam) i ma jakiś kontakt z koleją (ja nie mam). Na początku roku pojawiła się wersja z poprawkami, niestety ślad po autorze zaginął w styczniu, a kod poprawek razem z nim.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Podsumowanie 2011
« Odpowiedź #17 dnia: 29 Grudnia 2011, 11:41:17 »
Ze względu że moja profesja to ekonomia to podsumuje to tak: ten rok zamkniemy bilansem na plusie i nikt nie powie chyba że nie! Nasza EU07 coraz bardziej się rozpędza. Widać miłą atmosferę współpracy. Co jakiś czas dostajemy coś nowego od twórców o jakości do której się nie można przyczepić. Chłopaki wszystko gra i bucy jak to powiedział jeden z naszych userów... Oby tak dalej i szybciej.:) Na przyszły rok życze czegoś co jest najpotrzebniejsze-współpracy. I podpisuje się pod tym co @jubaj napisał.:)
Pozdro!!
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Podsumowanie 2011
« Odpowiedź #18 dnia: 01 Stycznia 2012, 03:54:53 »
Taki jeszcze filmik na podsumowanie minionego roku:
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Kaczoros26

  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Podsumowanie 2011
« Odpowiedź #19 dnia: 01 Stycznia 2012, 20:13:08 »
To chyba najładniejsze podsumowanie, Ra. Gratuluję Całej drużynie, forum. Wspaniała robota. Najlpeszego!
Kochaj i szalej, nie pytaj co dalej...

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Podsumowanie 2011
« Odpowiedź #20 dnia: 05 Stycznia 2012, 19:20:00 »
Cytuj
Cytat: hunter w 28 Grudzień 2011, 11:06:13

    Co sie nie zmienilo... przede wszystkim nie zauwazylem poprawy symulacji obwodow NN i pewnych obwodow WN (nadal nie mamy baterii, brak roznych przekaznikow, itd) od jakos 2007 roku - wciaz sa te same, stare bledy, ktore naprawde przeszkadzaja (i ktore w miare mozliwosci staram sie wyeliminowac).

Za to się musi zabrać ktoś, kto ma dobre pojęcie o działaniu lokomotyw (ja nie mam) i ma jakiś kontakt z koleją (ja nie mam). Na początku roku pojawiła się wersja z poprawkami, niestety ślad po autorze zaginął w styczniu, a kod poprawek razem z nim.

Na pewno co razi, to należy wymienić błędy dotyczące prędkości podnoszenia i opuszczania pantografów, brak potrzeby używania sprężarki pomocniczej po uruchomieniu loka, "przeskakiwanie" pantografów na dachu po zmianie kabin. Te wszystkie funkcje (a także załączenie baterii) były w miarę poprawne i zbliżone do rzeczywistych na exe Kursa90.
Te parametry są więc już w jakiś sposób znane - jak rozumie problem pojawia się z możliwością przeniesienia tego pewnego kodu z exe Kursa na Ra?

Jeśli chodzi o obwody NN i WN na pewno należało by dokładnie przestudiować zasadę działania poszczególnych elementów, a jest tego bardzo sporo. Dodatkowo przy tak jeszcze dużej ilości braków czy jest sens w ogóle ruszać obwody NN i czy będą mieć wpływ na naszą jazdę maszyną? Na pewno działanie różnych przekaźników zwiększyłoby symulację występowania różnych usterek, ale to raczej na razie daleka przyszłość.
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.