Autor Wątek:  Kontrolka między manometrami w kabinie ET41?  (Przeczytany 6188 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szczurek

  • Wiadomości: 64
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Kontrolka między manometrami w kabinie ET41?
« dnia: 27 Listopada 2011, 23:52:02 »
Bywa, że tłukę się sykmowym jamnikiem, i czasem czekając pod semaforem na wolną drogę zastanawiałem się do czego służy kontrolka znajdująca się pomiędzy manometrami cylindra hamulcowego loka a PG. Naiwnie sądziłem, że to coś na potrzeby symulatora (twórcę kabiny za swoją ignorancję serdecznie przepraszam), do czasu aż zacząłem przeglądać wątek "Z kamerą na PKP". i w tym poście (fotka 41-163.JPG) wypatrzyłem taką samą kontrolkę.

Wybaczcie ignorancję i zarazem oświećcie mnie, do czego ona służy? Lubię się kulać tą lokomotywą, wstyd troszkę, że przed oczami wesoło mruga do mnie coś, o czego przeznaczeniu nie mam pojęcia.
Optymista wie, że życie stoi do niego otworem.
Pesymista wie dokładnie którym...

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Kontrolka między manometrami w kabinie ET41?
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Listopada 2011, 23:55:06 »
Kontrolka styczników liniowych, czyli urządzenia odpowiedzialnego za zamykanie i otwieranie obwodów. Tak na 99% jestem pewien, że to to właśnie.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Kontrolka między manometrami w kabinie ET41?
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Listopada 2011, 23:56:00 »
Kontrolka styczników liniowych…
Mnie się jednak kojarzy, że to kontrolka czy drugi człon odhamował. Od liniowych jest na pulpicie.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Kontrolka między manometrami w kabinie ET41?
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Listopada 2011, 00:02:03 »
A widzisz, w zasadzie sugerowałem się tym, że ona się zaświeca w momencie, gdy jest już bardzo mało powietrza w cylindrach. O istnieniu takiego urządzenia, które sprawdza drugi człon nie słyszałem. To w sumie ciekawe, bo czemu by nie można zastąpić tego jedną kontrolką, tą od styczników?

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Kontrolka między manometrami w kabinie ET41?
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Listopada 2011, 00:13:18 »
O istnieniu takiego urządzenia, które sprawdza drugi człon nie słyszałem.
Z takich ciekawostek jeśli chodzi o ET41 to jest jeszcze funkcja ukryta pod "z" -sprawdzanie prądu OG drugiego członu :).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline szczurek

  • Wiadomości: 64
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Kontrolka między manometrami w kabinie ET41?
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Listopada 2011, 00:26:45 »
Cytuj
Z takich ciekawostek jeśli chodzi o ET41 to jest jeszcze funkcja ukryta pod "z" -sprawdzanie prądu OG drugiego członu :).

Rozumiem, że nie jest to "wymysł" twórców symulatora, i faktycznie taka możliwość w jamniku istnieje?
Optymista wie, że życie stoi do niego otworem.
Pesymista wie dokładnie którym...

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Kontrolka między manometrami w kabinie ET41?
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Listopada 2011, 00:35:10 »
Tak, zgadza się. W zasadzie w symulatorze MaSzyna raczej nie ma co się doszukiwać rzeczy, które celowo (dla zabawy czy upiększenia kabiny) zrobiono niegodnie z rzeczywistą (mowa o znaczących nieścisłościach). W MaSzynie chodzi o to aby jak najlepiej (w miarę możliwości) odwzorować rzeczywistość.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline szczurek

  • Wiadomości: 64
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Kontrolka między manometrami w kabinie ET41?
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Listopada 2011, 00:49:30 »
Broń Boże się takich nieścisłości nie doszukuję. Ot, amator jestem to i zapytać wolę ;)

Wszystko jasne, serdeczne dzięki za odpowiedź.
Optymista wie, że życie stoi do niego otworem.
Pesymista wie dokładnie którym...

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Kontrolka między manometrami w kabinie ET41?
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Listopada 2011, 08:32:18 »
To w sumie ciekawe, bo czemu by nie można zastąpić tego jedną kontrolką, tą od styczników?

Pneumatykę na lokomotywie ogarnia stycznik rozrządu SZ1 (podaję plus z przewodu CP1 na przewód CP2), to właśnie po jego zamknięciu możliwe staje się zamknięcie styczników liniowych. Gdyby SZ1 zamykał się dopiero po całkowitym opróżnieniu cylindrów hamulcowych (lub otwierał przy minimalnym napełnieniu) nie można byłoby np. dohamowywać lokomotywy w przypadku poślizgu, gdyż skutkowałoby to od razu rozłączeniem jazdy. Dlatego właśnie cylinder drugiego członu jest kontrolowany przez osobną lampkę, a nie sygnalizację styczników liniowych.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Kontrolka między manometrami w kabinie ET41?
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Listopada 2011, 17:15:42 »
Taka lampka (+ duży manometr z prawej strony w narożniku) jest/był stosowany w byłych skarżyskich łamańcach. Jak napisali przedmówcy służył on do kontroli drugiego członu. Dodatkowo wspomniany manometr pokazywał ciśnienie w przewodzie i cylindrze. Przy re–modelingu kiedyśtam łamańca na pewno to uwzględnie.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Kontrolka między manometrami w kabinie ET41?
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Listopada 2011, 19:27:29 »
O istnieniu takiego urządzenia, które sprawdza drugi człon nie słyszałem.
Z takich ciekawostek jeśli chodzi o ET41 to jest jeszcze funkcja ukryta pod "z" -sprawdzanie prądu OG drugiego członu :).

Tylko animacja przycisku nie bardzo... ;) W ET41 jak hamujemy "kranem" tylko lokomotywy to oba człony hamują? Wiem, że pytanie "laika" i odbiega od tematu, ale z tego co kojarzę to tak, tylko w symku jest inaczej?
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Kontrolka między manometrami w kabinie ET41?
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Listopada 2011, 19:41:29 »
Dokładnie. ET41 ma oddzielny wąż, który łączy hamulec niesamoczynny.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.