Autor Wątek:  Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie  (Przeczytany 288766 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #570 dnia: 26 Czerwca 2013, 15:58:16 »
Eventy są w incu od tych rozjazdów krzyżowych. Widać, nie ponazywałeś torów w rozjazdach.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #571 dnia: 26 Czerwca 2013, 16:18:10 »
Ok. A jeśli mam tor o 0 długości:
Bad geometry: Length <= 0 in TSegment::Init at -275.728 0.38 899.437

To powyższe współrzędne to nie są raczej maxowe XYZ, więc jak znaleźć to miejsce?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9019
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 555
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #572 dnia: 26 Czerwca 2013, 16:56:14 »
Poszukaj tego toru np za pomocą Notepad'a2 po punktach.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #573 dnia: 27 Czerwca 2013, 19:09:02 »
Ok. Kolejna sprawa - jeśli buduję obrotnicę, to jak zbudować wnękę pod? Zwykły cylinder o r=10.5?

Offline carmel4a

  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Nieregularne łuki
« Odpowiedź #574 dnia: 30 Czerwca 2013, 11:31:25 »
Witam. Mam do zrobienia pewien odcinek toru który jest łukiem. Problem tkwi w tym, że nie da się ustalić określonego promienia - większość łuku ma promień ok. 650m a reszta ok. 300m. Zrobiłem ten łuk jako dwa osobne: w pierwszej części nie tworzyłem łuku przejściowego na końcu. Usunąłem stworzony automatycznie odcinek prosty. Zrobiłem analogicznie z łukiem o r=300 usuwając przejściową z początku. Następnie dopasowałem przechyłkę z połączenia tych łuków (śr. arytmetyczna przechyłki części pierwszej i drugiej). W symku wygląda to według mnie dobrze, ale chciałem się spytać czy zrobiłem to poprawnie.

Przenoszę do odpowiedniego wątku. Następnym razem poszukaj lepiej.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 01 Lipca 2013, 09:59:03 wysłana przez Rozi »
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1671
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 85
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #575 dnia: 03 Stycznia 2014, 23:32:37 »
Witam,
z racji tego że ustawianie mapowania w 3DS to dla mnie czarna magia (nie zapisuje mapowania itp.), postanowiłem spróbować swoich sił w Google SketchUp. Zaczynam pracę nad nowym projektem szynowym (do innego symulatora) i uznałem że modelowanie w GSU jest łatwiejsze oraz bardziej intuicyjne. Po wyprodukowaniu modelu na szybko (przy użyciu tekstur z Google Street View pobieranych online) postanowiłem spróbować wyeksportować taki model do MaSzyny - jeśli do innych symulatorów się da, to dlaczego nie wykorzystać tego prostego narzędzia do MaSzyny?

Po ogarnięciu sposobu konwersji SketchUp -> 3DS Max (poprzez format .3ds - na razie chcę spróbować konwersji do 3DS Max 10, jeśli się nie uda przy importowaniu pliku, to będę sukcesywnie 'powiększał' wersję 3DS'a (które już czytają format .skp), z obawy o braku kompatybilności nowych wersji z maszynowymi skryptami) nadszedł czas na próbę eksportu. Render jest w porządku (przy użyciu mental.ray), natomiast przy eksporcie zaczynają się schody. Na dzień dobry błąd w linijce:

Format ("Ambient: % % %\n") meshObj.material.ambient.r meshObj.material.ambient.g meshObj.material.ambient.b to:ostream
Nie ustawiałem w ogóle okna Material Editor, podejrzewam że tam tkwi problem. Próbowałem ustawić teksturę na pierwszą kulkę, ale to nie pomogło.

W załączniku podrzucam zrzut ekranu przy wywaleniu błędu. Proszę się nie sugerować 'ekonomicznym' wyglądem modelu i tekstury - to wszystko testy aby przetrzeć szlak. :)

EDIT:
Powyższy problem został rozwiązany - zapomniałem o oteksturowaniu wszystkich ścian. Nałożyłem teksturę, obróciłem normalsy - zaczynam dalszą walkę.

EDIT2:
No cóż, wyeksportowany model ustawiłem w scenerii. Troszki za duży wyszedł...
« Ostatnia zmiana: 03 Stycznia 2014, 23:57:52 wysłana przez Cesky Kretek »

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #576 dnia: 03 Stycznia 2014, 23:47:57 »
Mam problem z 3DSem. Kiedyś wyświetlał mi kąt obrotu obiektu względem całej sceny, teraz wyświetla kąt obrotu względem obiektu od którego został stworzony. Czy ktoś wie jak przywrócić tą wartość?
Just hold your heading true.
Got to get your finest out....

Offline szczawik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 206
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #577 dnia: 04 Stycznia 2014, 00:03:43 »
Kliknij zaznaczoną ikonkę.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1902
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #578 dnia: 04 Stycznia 2014, 00:05:28 »
Mam problem z 3DSem. Kiedyś wyświetlał mi kąt obrotu obiektu względem całej sceny, teraz wyświetla kąt obrotu względem obiektu od którego został stworzony. Czy ktoś wie jak przywrócić tą wartość?

U góry tam, gdzie masz Box do wyboru co jest obok przycisku skalowania, co jest wybrana opcja "View", tam zmieniasz względem czego ma się przesuwać, bądź obracać obiekt.

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #579 dnia: 04 Stycznia 2014, 14:15:02 »
Niestety, dalej nie działa. Cały czas są zera.
Just hold your heading true.
Got to get your finest out....

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 336
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #580 dnia: 04 Stycznia 2014, 15:54:55 »
Tworzyłeś ten tor klikając na koniec zwrotnicy, czy najpierw go umieściłeś, a później obracałeś i dosunąłeś do rozjazdu?

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #581 dnia: 04 Stycznia 2014, 16:17:00 »
Stworzyłem ten tor klikając na koniec rozjazdu.
Just hold your heading true.
Got to get your finest out....

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 336
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #582 dnia: 04 Stycznia 2014, 16:32:26 »
Coś mi się wydaje, że skrypty automatycznie resetują obrót w trakcie wstawiania, ale nie dam sobie ręki uciąć. Będę mógł dopiero później to sprawdzić.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1671
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 85
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #583 dnia: 04 Stycznia 2014, 21:23:31 »
Udało mi się stworzyć model w Google SketchUp, oteksturować go, następnie wyeksportować do 3DS Maxa i przy użyciu skryptów stworzyć t3d. Mógłbym napisać drobny poradnik jak przekonwertować .skp -> .t3d, ale w zasadzie zbyt wielkiej filozofii nie ma. Z racji tego że dopiero uczę się modelowania, całość zajęła mi około 2h wraz z metodami prób i błędów przy eksportach i przenoszeniach tekstur. Model stworzony od zera - jeśli laik potrafi szybko ogarnąć SketchUp'a, to podejrzewam że dużo osób nieogarniających 3DSMaxa może spróbować swoich sił w darmowym SketchUpie.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #584 dnia: 04 Stycznia 2014, 21:27:22 »
A co mu się stało w ściany?

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1671
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 85
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #585 dnia: 04 Stycznia 2014, 21:35:11 »
Jeśli masz na myśli to na dole, to wzorowałem się na budynku który istnieje w rzeczywistości i ma takie podpory. Może niepotrzebnie wrzuciłem dodatkowo podłoże.

A jeśli chodzi Ci o ściany, to na szybko zgrałem teksturę z images.google i ustawiłem jako-tako mapowanie.

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #586 dnia: 11 Lutego 2014, 18:18:00 »
Ja mam takie pytanko, odnośnie pochylenia toru. Czytałem wcześniejsze posty, robię zgodnie z instrukcją, ale po załadowaniu scenerii, dalej szyny są od siebie odsunięte pionowo. Ja robię to to w taki sposób: tor1 (roll1 1.0, roll2 0.0), tor 2 (roll1 2.0 roll2 1.0), tak dalej, tak dalej. Bardzo proszę o podanie przykładu, dajmy na to 3 fragmentów łuku, razem połączonych ze sobą. Dzięki.

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 336
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #587 dnia: 11 Lutego 2014, 19:58:58 »
Pokaż jak to wygląda na screenie i w pliku scn. Przypuszczam, że w jednym miejscu masz połączone ze sobą Point1 i Point1 torów.

[EDIT]
Dołączam jeszcze screena potwierdzającego moją wypowiedź kilka postów wyżej. Tor "1" został wstawiony jako pierwszy i obrócony zwykłym maxowym Rotate; tor "2" został wstawiony klikając końcowy punkt toru "1". Po zaznaczeniu toru "1" w okienku na dole zostanie wyświetlony rzeczywisty obrót względem scenerii (około 50°), dla toru "2" zostanie wyświetlone zero.
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2014, 20:22:48 wysłana przez eu07-001 »

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #588 dnia: 11 Lutego 2014, 20:41:49 »
Z tego co przeczytałem, to czarna magia dla mnie. Ja ogólnie wstawiam tory, nic nie obracam, tylko nadaję dane takie jak roll.

node -1 0 t1 track normal 50.1 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_rused2 4 tpb-old 0.2 0.5 1.1
18.6508 0.2 1842.03  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
18.6508 0.2 1892.13  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 none track normal 50.1 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_rused2 4 tpb-old 0.2 0.5 1.1
18.6508 0.2 1892.13  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
18.6508 0.2 1942.23  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 none track normal 50.1 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_rused2 4 tpb-old 0.2 0.5 1.1
11.6627 0.2 1887.13  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
11.6627 0.2 1937.23  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_rused2 4 tpb-old 0.2 0.5 1.1
18.6508 0.2 2042.23  0.0  //point 1
0.0 0.0 33.3333  //control vector 1
0.0 0.0 -33.3333  //control vector 2
18.6508 0.2 2142.23  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_rused2 4 tpb-old 0.2 0.5 1.1
18.6508 0.2 1942.23  0.0  //point 1
0.0 0.0 33.3334  //control vector 1
0.0 0.0 -33.3334  //control vector 2
18.6508 0.2 2042.23  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_rused2 4 tpb-old 0.2 0.5 1.1
11.6627 0.2 2037.23  0.0  //point 1
-6.67572e-006 0.0 33.3333  //control vector 1
6.67572e-006 0.0 -33.3333  //control vector 2
11.6627 0.2 2137.23  0.0  //point 2
0
endtrack

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 336
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #589 dnia: 11 Lutego 2014, 20:46:48 »
Nie, nie, to po EDIT to się tyczyło kilka postów wyżej. Pokaż wpisy i screeny tych torów, które mają nadane roll, te nie mają (0.0 przed "//point1" i "point2")

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #590 dnia: 14 Lutego 2014, 17:48:04 »
Czy przy wstawianiu semaforów w 3d max, jest różnica jeśli je tylko wstawiamy, czy też kopiujemy przesuwając shiftem? event piszę tak jak zawsze, jednak na trasie osmkdp, nie działa mi :(, w kodzie chyba wszystko jest dobrze.A właśnie, semafory wstawiałem, a dopiero później nadawałem im nazwy w 3d max.

node -1 0 tor1s track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_rused2 4 tpb-old 0.2 0.5 1.1
6.12168 0.2 503.594  0.0  //point 1
0.0 0.0 33.3333  //control vector 1
0.0 0.0 -33.3333  //control vector 2
6.12168 0.2 603.594  0.0  //point 2
0
event1 start
velocity 20
endtrack
oraz
event start multiple 10.0 none tor1s s1_A_s10 zwr24- zwr31- endevent

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3584
  • Inżynier testu
    • Zobacz profil
    • Automatix Sp. z o.o.
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #591 dnia: 16 Lutego 2014, 22:20:26 »
event start multiple 10.0 none tor1s s1_A_s10 zwr24- zwr31- endevent
Po co w evencie odnosisz się do nazwy toru? Semafor u Ciebie nazywa się s1_A?
Pozdrawiam, Quark-t

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #592 dnia: 17 Lutego 2014, 12:35:08 »
Semafor tak się nazywa, a co do toru, to sprawdzę jak będzie po usunięciu tej nazwy.

  Dodano: 17 Lutego 2014, 15:53:28
No i "lipa z miodem", dalej nie działa, nie wiem od czego to zależy, że te same eventy wcześniej działały, a teraz nie. Szkoda że mam teraz mało czasu, bo dzieckiem się zajmuję i zamiast mieć frajdę z tworzenia, to od paru dni męczę się z eventami.

  Dodano: 17 Lutego 2014, 16:12:15
Dziwne zjawisko, tor o nazwie "tor1s" pod niego jest podpisany event no i semafory, jeśli dam inny semafor niż należący do tego toru, to wszystko działa, ale gdy dopiszę semafor należący do toru "tor1s" wszystko przestaje działać z eventów. Wie ktoś dla czego tak się dzieje?

Już wiem, jak daję inny sygnał to nic nie działa, musi być podany S2, S1, Ms1, Ms2, a inne sygnały nie działają na semaforach, przynajmniej u mnie. Tarcze powtarzające, jak dam Sp4, sygnał, to też nie działa.
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2014, 17:17:40 wysłana przez Kozisoft1 »

Offline SKP

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 1690
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #593 dnia: 17 Lutego 2014, 17:19:40 »
Co to znaczy, że "event no i semafory" są podpisane pod tor? Co to znaczy, że semafor należy do toru?
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3584
  • Inżynier testu
    • Zobacz profil
    • Automatix Sp. z o.o.
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #594 dnia: 17 Lutego 2014, 18:32:07 »
Takie pomaganie nie ma sensu. Nie znamy wpisów, nie wiemy co zmieniasz. "Działało i nie działa" znaczy ni mniej, ni więcej, że coś robisz źle. Nie musisz ujawniać całej scenerii, wystarczy wpis toru, do którego podpięty jest event, event i wpisy np. semaforów przezeń aktywowanych. A tak, to zostaje zgadywanie.
Pozdrawiam, Quark-t

Offline MaciejM

  • Wydział Promocji
  • Administrator
  • Wiadomości: 3860
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 663
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #595 dnia: 25 Lutego 2014, 23:59:20 »
Słupki hektometrowe - wersja 2 mi nie działa (co mam zmienić, żeby się słupki pojawiły?), a wersja 1 jest dla mnie niezrozumiała w działaniu. Ktoś mógłby wyjaśnić?

  Dodano: 01 Marca 2014, 19:23:54
Ktoś? Coś?
« Ostatnia zmiana: 01 Marca 2014, 19:23:54 wysłana przez macius5991 »
Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 10 lat z MaSzyną! | Skrypty 3dsMax
PKP Intercity BZW
Pozdrawiam, Maciej.

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 336
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #596 dnia: 01 Marca 2014, 20:16:50 »
Wersja 1: Dajesz "wstaw" i ciągle klikasz wzdłuż toru na scenę, gdy w polu "Metry" wartość zmieni się o około (bo liczy w linii prostej) 100.

Offline MaciejM

  • Wydział Promocji
  • Administrator
  • Wiadomości: 3860
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 663
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #597 dnia: 01 Marca 2014, 21:18:53 »
Działa, świetnie. Dzięki za pomoc. Świetnie, że samo wylicza odległości. A jak sprawa ma się na łukach? Trzeba oszukiwać?
Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 10 lat z MaSzyną! | Skrypty 3dsMax
PKP Intercity BZW
Pozdrawiam, Maciej.

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #598 dnia: 25 Marca 2014, 18:29:52 »
Od kilku dni zajmuję się tworzeniem modelu samochodu do symulatora, skończyłem bryłę dachu, mam teraz problem z odwzorowaniem boku. Czy ktoś potrafi podpowiedzieć jak bok stworzyć z zaznaczonej na czerwono krawędzi?
Just hold your heading true.
Got to get your finest out....

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9019
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 555
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #599 dnia: 25 Marca 2014, 18:40:09 »
Gdybyś miał krawędź po przeciwnej stronie wybierasz Convert To Editable Poly i Edge. Potem Bridge i powinno się zmostkować.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".