Autor Wątek:  Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie  (Przeczytany 423330 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Problem z 3DS Max 10.
« Odpowiedź #510 dnia: 24 Listopada 2012, 15:43:14 »
Peronów nie robi się jako Boxy.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2211
Odp: Problem z 3DS Max 10.
« Odpowiedź #511 dnia: 24 Listopada 2012, 15:44:40 »
Cytuj
Znów mam problem tym razem z peronem po tym jak oddzielam górę od boków nie mogę zaznaczyć góry peronu by zmienić teksturę, a boki da się zaznaczyć. Proszę o pomoc.
Generalnie żeby zaznaczyć jakiś inny submodel, nie możesz mieć wybranego zaznaczania wierzchołków, trójkątów, itp.W sensie te ikony muszą być odznaczone.
« Ostatnia zmiana: 24 Listopada 2012, 15:50:30 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Artur PKP

  • Wiadomości: 153
  • Uwielbiam pojazdy szynowe. :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z 3DS Max 10.
« Odpowiedź #512 dnia: 24 Listopada 2012, 15:48:25 »
A jak się wyłącza to zaznaczanie tych trójkątów itd.?
Pozdrawiam, Artur.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2211
Odp: Problem z 3DS Max 10.
« Odpowiedź #513 dnia: 24 Listopada 2012, 15:51:06 »
Żadna z tych ikon nie może być zaznaczona.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Problem z 3DS Max 10.
« Odpowiedź #514 dnia: 24 Listopada 2012, 15:52:04 »
Peronów nie robi się jako Boxy.
Nie zawsze potrzeba idealne perony. Nieraz trzeba zrobić powyginany, zużyty, wtedy tylko jako box.

Offline Artur PKP

  • Wiadomości: 153
  • Uwielbiam pojazdy szynowe. :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z 3DS Max 10.
« Odpowiedź #515 dnia: 24 Listopada 2012, 15:52:38 »
Żadna z tych ikon nie może być zaznaczona.
Właśnie w tym momencie się domyśliłem:P. Działa.
EDIT:
http://eu07.pl/userfiles/21495/dziwne.JPG Dlaczego wyszło mi coś takiego?
A już wiem, bo przestawiłem tylko górę peronu.:) A da się peron złożyć z powrotem do kupy?
« Ostatnia zmiana: 24 Listopada 2012, 16:04:10 wysłana przez Artur PKP »
Pozdrawiam, Artur.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #516 dnia: 24 Listopada 2012, 16:21:40 »
Może zamiast zadawać tak z każdą banalną kwestią pytanie, to może poszukasz w internecie jakichś tutoriali? Na Youtube jest ich cała masa, ja osobiście tak się uczyłem modelować.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 751
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #517 dnia: 24 Listopada 2012, 23:38:01 »
Również polecam poradnik Sigman'a.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Artur PKP

  • Wiadomości: 153
  • Uwielbiam pojazdy szynowe. :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #518 dnia: 08 Grudnia 2012, 14:16:28 »
Nie mogę znaleźć tego poradnika.
Pozdrawiam, Artur.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4119
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1347
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #520 dnia: 27 Grudnia 2012, 18:30:05 »
Czy jest jakiś sposób, aby sprawnie usunąć z pliku baltyk.scm wpisy torów z poziomu notatnika?
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie
14 lat z MaSzyną!

Sceneria Tomaszewo - zapraszam do otwartych testów scenerii.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #521 dnia: 27 Grudnia 2012, 19:19:06 »
Podejrzewam, że jedyny sposób, to poczekać ze 20 lat, aż firma Microsoft doda do Notatnika jeszcze kilka ogólnie przydatnych funkcji.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #522 dnia: 28 Grudnia 2012, 00:06:47 »
Szybciej napisać prosty program tworzący reszta.scm i kopiujący do niego wszystkie linie oprócz linii gdzie jest "node" na początku, a piątym wyrazem jest "track" aż do miejsca znalezienia "endtrack", które kopiowałby to do tory.scm

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #523 dnia: 28 Grudnia 2012, 00:26:51 »
Można też użyć narzędzi @M1970,  miał tam takie do rozbijania scn.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4119
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1347
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #524 dnia: 28 Grudnia 2012, 00:32:45 »
Nie wiedzieć czemu ale po imporcie do 3ds'a i następnym eksporcie do scm znikały wszystkie wskaźniki, dlatego też chciałem wyodrębnić tory do osobnego scm za pomocą notatnika. Ale poświęciłem trochę czasu i poza wyodrębnieniem torów dodałem na nowo wskaźniki.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie
14 lat z MaSzyną!

Sceneria Tomaszewo - zapraszam do otwartych testów scenerii.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #525 dnia: 13 Stycznia 2013, 20:48:17 »
Kto mi powie czy można zszyć punkty lub zrobić cokolwiek innego, aby zniknęła ta czerwona pionowa kreska, bo nie mogę przyCUPować terenu...

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #526 dnia: 13 Stycznia 2013, 21:17:40 »
Kto mi powie czy można zszyć punkty lub zrobić cokolwiek innego, aby zniknęła ta czerwona pionowa kreska, bo nie mogę przyCUPować terenu...

Moja ukochana metoda... Weld wierzchołków o zasięgu 0.01, to tak zwany degenerated triangle.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #527 dnia: 13 Stycznia 2013, 21:49:06 »
Właśnie na Twoją odpowiedź liczyłem. Jednak nadal mam problem. Połączyłem sobie dwie krawędzie mostem i powstał taki równoległobok, którego 2 krawędzie nie są wyraźnie. Postanowiłem więc zespawać (0.01 m) każdy z 4 wierzchołków z sąsiadami, by "widzieć" wszystkie krawędzie. Niestety to nic nie dało.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #528 dnia: 13 Stycznia 2013, 21:53:59 »
Skonwertuj teren do Editable Poly, albo użyj modyfikator Connect (zaznaczając te wierzchołki które chcesz połączyć).
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #529 dnia: 13 Stycznia 2013, 21:56:47 »
Skonwertuj teren do Editable Poly, albo użyj modyfikator Connect (zaznaczając te wierzchołki które chcesz połączyć).
No przecież żeby użyć spawarki to trzeba skonwertować do polygonów. Connect nie pomaga. Powinieneś znać różnicę między connect a weld (łączyć a spawać). Connect łączy bez zszywania punktów, tzn. ustala identyczne współrzędne. Weld dodatkowo zlewa je w jeden punkt.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 751
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #530 dnia: 13 Stycznia 2013, 22:00:03 »
Dlatego nie zaleca się Connect tylko Weld, bo późnej pełno zdegenerowanych trójkątów.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #531 dnia: 13 Stycznia 2013, 22:01:02 »
Z tego co zrozumiałem chcesz uzyskać krawędź tam gdzie jej brakuje, w moim wypadku zawsze wystarczało użycie Connecta. Connect łączy "linią" wierzchołki, Weld/Collapse z kliku robi jeden i tyle.
No przecież żeby użyć spawarki to trzeba skonwertować do polygonów
Wystarcza Editable Mesh, ale to prawie jest bez różnicy.
« Ostatnia zmiana: 13 Stycznia 2013, 22:04:09 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #532 dnia: 13 Stycznia 2013, 22:10:01 »
Po spawaniu rzeczywiście się wierzchołki połączyły (przesuwałem sobie każdy osobno i teren być ciągnięty za kursorem). Najwidoczniej jest to kwestia wyświetlania linii w programie. Czasem je widać, a czasem nie.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #533 dnia: 14 Stycznia 2013, 09:26:37 »
Skonwertuj teren do Editable Poly, albo użyj modyfikator Connect (zaznaczając te wierzchołki które chcesz połączyć).

Skoro połączył 2 krawędzie mostem, to znaczy że musiały tam być. Teraz zniknęły, musiał więc przypadkiem mając zaznaczone krawędzie wcisnąć "Backspace". Usuwa krawędzie, jednak trójkąty nadal pozostają.

Dlatego nie zaleca się Connect tylko Weld, bo późnej pełno zdegenerowanych trójkątów.

Jedno z drugim nie ma nic wspólnego, obie opcje mają inne zastosowanie i obu się często używa. Connect nawet częściej.

Po spawaniu rzeczywiście się wierzchołki połączyły (przesuwałem sobie każdy osobno i teren być ciągnięty za kursorem). Najwidoczniej jest to kwestia wyświetlania linii w programie. Czasem je widać, a czasem nie.

Tak jak napisałem wcześniej, musiałeś niechcący usunąć wyświetlanie się linii. Zrób to co napisał Shogun. Zaznacz oba wierzchołki u góry (te między którymi brakuje połączenia), wciśnij opcję connect. To samo zrób z dolnymi.
Jeżeli nie podziała, możesz wysłać mi ten mały fragmencik terenu (max 2009), chętnie się temu przyjrzę.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #534 dnia: 07 Marca 2013, 00:07:06 »


Gdyby komuś brakowało podstaw do działania. Materiał uzmysławiający, że modelowanie jest łatwe.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #535 dnia: 09 Marca 2013, 17:15:25 »
Po formacie pojawiła mi się ukryta, zastrzeżona partycja, która ma literkę D. Wcześniej na D miałem pliki związane z MaSzyną. Teraz zawartość jest na partycji E. Ze względu na zastrzeżenie, nie mogę zmienić litery partycji. Przy odpaleniu programu mam taki komunikat jak w załączniku. Czy mogę hurtowo zmienić :D\... na :E\... w Maxie?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #536 dnia: 09 Marca 2013, 17:22:00 »
Może miałeś na tej ukrytej partycji pliki instalacyjne systemu? Dla Windows 7 chyba taki patent stosowano, że zamiast dawać płyty instalacyjne wrzucali to na specjalną partycję...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #537 dnia: 09 Marca 2013, 17:29:33 »
Wątpię. Posiadam też płytę z 7. Mam dwie możliwości, albo zmienić tę literę (wg początkowego przeszukiwania neta - nie da się) lub zmienić ścieżkę w Maxie. Nie musi być hurtowo, mogę to robić indywidualnie. Za wiele ich nie ma.

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #538 dnia: 09 Marca 2013, 17:54:11 »
« Ostatnia zmiana: 09 Marca 2013, 17:59:11 wysłana przez popatrz »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #539 dnia: 09 Marca 2013, 18:03:56 »
Znalazłem zmianę ścieżek do plików: File -> Asset Tracking... -> Zaznaczyć plik z listy -> Paths -> Set Paths...
Działa jeśli się poda dobrą ścieżkę.
« Ostatnia zmiana: 09 Marca 2013, 18:35:02 wysłana przez Benek »