Autor Wątek:  Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie  (Przeczytany 403922 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #390 dnia: 16 Maja 2012, 22:10:36 »
Możesz użyć "Bevel Polygon", chociaż nie wiem czy dobrze zrozumiałem Twoje intencje.

Jest "Extude" tylko jak zdefiniować "grubość". Jeszcze jedno. Można zrobić "boolean" tekstem? W sensie chciałbym jakby trzasnąć grawer.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #391 dnia: 16 Maja 2012, 22:15:30 »
Jest "Extude" tylko jak zdefiniować "grubość".
Nie za bardzo wiadomo, o co chodzi. Jak chcesz zmieniać grubość, to na przykład zaznaczasz wierzchołki i je przesuwasz.
Można zrobić "boolean" tekstem? W sensie chciałbym jakby trzasnąć grawer.
?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #392 dnia: 16 Maja 2012, 22:20:43 »
@jageer zapoznaj się z tym poradnikiem http://sigman.kolej.org.pl/kurs-3dsmax/02.html i staraj się robić to co na nim pokazuje @Sigman. Załapiesz w mig. Kwestia czasu.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #393 dnia: 16 Maja 2012, 22:22:35 »
Nie za bardzo wiadomo, o co chodzi. Jak chcesz zmieniać grubość, to na przykład zaznaczasz wierzchołki i je przesuwasz.
Można zrobić "boolean" tekstem? W sensie chciałbym jakby trzasnąć grawer.
?

Chcę wtopić tekst... zrobić zagłębienie w Box-ie tekstem.... Pierwsza kwestia rozwiązana ;)
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #394 dnia: 16 Maja 2012, 22:29:59 »
Gdy już masz tekst, to PPM, ,,Convert to -> Editable Mesh" i modyfikator extrude z menu po prawej.
Wracając do pogrubienia ścianki o 10mm. Po stworzeniu tekstu narzędziem ,,text", jest on płaski (nie ma grubości). Uruchamiamy modyfikator Extrude. Następnie klikamy przycisk zaznaczony na obrazku. Gdy przycisk ten jest wciśnięty, to podane wartości będą umieszczane nie względem ogólnej osi współrzędnych, a samego obiektu (coś w stylu m.n.p.m. a m.). Pozostaje wpisać wartość wysunięcia tekstu [załącznik 2]. Jeśli wpiszemy 0,1 , to tekst wysunie się o 10cm. Gdy wpiszemy wartość ze znakiem - , tekst wysunie się w drugą stronę.
« Ostatnia zmiana: 16 Maja 2012, 22:46:16 wysłana przez szczawik »

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #395 dnia: 28 Maja 2012, 23:44:55 »
Witam.
Aby nie zakładać nowego wątku zapytam tutaj.
Chcę w maxie za pomocą skryptów wstawić peron (jako droga)
Wpis wygląda następująco:
node 800 0 none track road 100.0 5.0 0.85 -1 15 0 Flat vis
 AsphaltPlatform1 6.0 AsphaltPlatform1_side 1 1.5 0
-24.5551 0.2 294.227  0.0  //point 1
0.0 0.0 16.6667  //control vector 1
0.0 0.0 -16.6667  //control vector 2
-24.5551 0.2 344.227  0.0  //point 2
0
endtrack
a mimo to w scenerii go nie ma.
Text slope mam 0.0 a szerokość 1.5m

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #396 dnia: 28 Maja 2012, 23:48:48 »
Może jest nie tam gdzie patrzysz?:) Dlaczego jako road chcesz zrobić peron? Jestem przekonany, że to znacznie mniej wygodne rozwiązanie.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #397 dnia: 28 Maja 2012, 23:53:18 »
W podglądzie terenu w starterze jest, a w scenerii nie ma. Patrze tam gdzie powinienem :)
A jakie rozwiązanie jest wygodniejsze, jako box ?

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #398 dnia: 28 Maja 2012, 23:54:49 »
Nie wiem, dlaczego się nie wyświetla (tymczasowo nie mam nawet porównania).
Tak, jako box.:)

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #399 dnia: 29 Maja 2012, 08:30:28 »
Od dawna perony robi się jako road.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #400 dnia: 29 Maja 2012, 08:50:22 »
Od dawna perony robi się jako road.
Ale ma to taką wadę, że nie osiągniemy wszystkich pożądanych kształtów.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #401 dnia: 29 Maja 2012, 09:13:27 »
Od kilkudziesięciu wersji exe jest możliwość definiowania fazowanych dróg, więc nikt Ci nie broni zrobić drogi zwężającej się na jednym końcu w łuku.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #402 dnia: 01 Czerwca 2012, 18:46:00 »
Jest jakaś możliwość, aby polepszyć widok nałożonej tekstury na plane? Chciałem podłożyć sobie mapę, żeby łatwiej mi było układać elementy scenerii. Próbowałem w opcjach "configure driver" w opcjach Vievportu, ale nie daje to oczekiwanego efektu.

W załączniku jak to teraz wygląda.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #403 dnia: 01 Czerwca 2012, 21:08:25 »
Czy okienko Unwrap Options (Options->Advanced Options) wygląda u Ciebie jak na poniższym obrazku?
http://sigman.kolej.org.pl/kurs-3dsmax/122.PNG

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #404 dnia: 01 Czerwca 2012, 21:26:58 »
Czy okienko Unwrap Options (Options->Advanced Options) wygląda u Ciebie jak na poniższym obrazku?
http://sigman.kolej.org.pl/kurs-3dsmax/122.PNG
Ustawiłem dokładnie tak jak pokazałeś - w Unwrapie jakość jest OK, ale w Viewporcie już nie...
« Ostatnia zmiana: 01 Czerwca 2012, 21:33:15 wysłana przez Cesky Kretek »

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #405 dnia: 01 Czerwca 2012, 21:29:11 »
W widoku ,,Top" ustaw normalny podgląd (nie wireframe), Jeśli wyświetli się prawidłowo, oznacza to, że poprawne ustawienia przypisane masz tylko do jakiegoś okienka.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #406 dnia: 01 Czerwca 2012, 21:35:01 »
To samo.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #407 dnia: 03 Czerwca 2012, 22:16:32 »
To samo.
Looknij w moje tips&tricks tam było o jakości tex w viewporcie

Offline TZs

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 62
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #408 dnia: 04 Czerwca 2012, 14:03:31 »
"Cesky Kretek"

Witam!

Preferences - Configure Driver - Background texture size (1024), Download Texture Size (512).
+ Match Bitmap Size as Closely as Possible.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #409 dnia: 06 Czerwca 2012, 21:41:21 »
Cześć. Chciałbym się zapytać jak uniknąć błędu podczas kładzenia torów w 3ds max. Błąd pokazałem na screenie poniżej.
Jest to podczas połączenia flexem zwrotnicy z torem.
« Ostatnia zmiana: 06 Czerwca 2012, 21:42:31 wysłana przez klimczok_mk »

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #410 dnia: 06 Czerwca 2012, 21:44:56 »
Pokazałeś zbyt mały obszar, by móc ocenić, co źle zrobiłeś.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #411 dnia: 06 Czerwca 2012, 21:58:47 »
Proszę bardziej pokazując screen mojego problemu.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #412 dnia: 06 Czerwca 2012, 22:00:10 »
A zrób screena przed położeniem flexa, teraz nie widać jaki odcinek chcesz jako flex wstawić.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #413 dnia: 06 Czerwca 2012, 22:10:36 »
To jest to co jest tak pod skosem do tej flex. I nie wiem czy nie za blisko jest ten tor co jest połączony flexem ze zwrotnica.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #414 dnia: 06 Czerwca 2012, 22:15:00 »
Moim zdaniem ten tor od łuku zwrotnego kończy się za blisko rozjazdu.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #415 dnia: 06 Czerwca 2012, 22:15:26 »
Trzeba się zawsze zastanowić czy choć teoretycznie na tak krótkim odcinku da się położyć tor po którym można przejechać bez wykolejenia. Flex łączy 2 odcinki, tu inaczej ich nie da się połączyć.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #416 dnia: 06 Czerwca 2012, 22:19:54 »
Też mi się tak wydaje popróbuje i zobaczę jak go trochę oddale.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #418 dnia: 07 Czerwca 2012, 18:30:01 »
Cześć. Ile wynosi szerokość torowiska wraz z podsypką? A i czy jest jakaś metoda na układanie torów w 3ds max tak żeby wyglądały realnie nie za blisko i nie za daleko jeden od drugiego. Bohun mi pisał że jest metoda z boxem żeby sobie go zrobić o szerokości torowiska i na środku boxa ustawiać tor w maxie.
« Ostatnia zmiana: 07 Czerwca 2012, 18:32:06 wysłana przez klimczok_mk »

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #419 dnia: 07 Czerwca 2012, 18:35:33 »
OIDP w MaSzynie 2.3m, w realu 2.6~2.7m.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.