Autor Wątek:  Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie  (Przeczytany 403911 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #360 dnia: 13 Kwietnia 2012, 21:41:56 »
Piszesz o brzegu czy falowaniu wody? Jak to pierwsze to narzędziem "Cut" dodaj krawędź i powyginaj trochę brzeg.:)
« Ostatnia zmiana: 13 Kwietnia 2012, 21:43:10 wysłana przez szczawik »

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #361 dnia: 13 Kwietnia 2012, 21:42:14 »
Zawsze możesz zwęzić rzekę. Przyczółki mogą być posadowione na polderach, a sam most przebiegać ponad wałami przeciwpowodziowymi. I coś strome te brzegi...
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #362 dnia: 13 Kwietnia 2012, 23:03:21 »
I?

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #363 dnia: 13 Kwietnia 2012, 23:17:50 »
Zrób betonowe ostrogi. Będzie rzeka uregulowana :)
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #364 dnia: 13 Kwietnia 2012, 23:20:39 »
A nie może tak zostać? Za stromo jest? Jeszcze będę robił w innym miejscu rzekę (i tam lepiej pasuje, bo obok będą biegły tory), to propozycja nie umknie. Właśnie napełniam koryto wodą.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #365 dnia: 13 Kwietnia 2012, 23:30:51 »
Całokształt pokaż, chyba nikt tutaj w nurka nie będzie się bawił ;]
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #366 dnia: 13 Kwietnia 2012, 23:43:18 »
Całokształt pokaż, chyba nikt tutaj w nurka nie będzie się bawił ;]
A ja się pobawiłem. Fajne uczucie i widoki. Co prawda to nie jest całokształt, ale zawsze coś ;)

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #367 dnia: 13 Kwietnia 2012, 23:49:41 »
Jeszcze dodaj jakąś łódeczkę/żaglówkę i jest pięknie. Taka propozycja :)
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #368 dnia: 14 Kwietnia 2012, 09:31:59 »
Można też z tego zrobić bardzo szeroką rzekę zamiast tego plane, i wtedy by można coś pływającego puścić. Zrobiłem w ten sposób dom z basenem. Jak zmniejszę załącznik to go wrzucę.
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2012, 09:38:05 wysłana przez KrzysztofGliwice »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #369 dnia: 14 Kwietnia 2012, 20:31:20 »
To już bliżej jakiś kanał żeglowny a nie rzeka. Jak masz rzekę, to najpierw tor dochodzi jakimś nasypem do samej rzeki, a same przyczółki zawsze są w troszkę większej odległości od samego koryta. Dodatkowo ze względu na wylewanie obszar od koryta wznosi się łagodnie w kierunku najbliższych wzgórz. Takie usytuowanie przyczółków jest podyktowane wymogiem liczenia przepustowości na podstawie zlewni danego cieku. Dodatkowo sam brzeg najczęściej jest bardzo mocno obrośnięty różnymi krzakami i takimi innymi. Jeśli było to koryto regulowane to jest skarpa na pewno jest zbliżona do 1:1,5.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #370 dnia: 14 Kwietnia 2012, 21:20:37 »
Zawsze możesz zwęzić rzekę. Przyczółki mogą być posadowione na polderach, a sam most przebiegać ponad wałami przeciwpowodziowymi. I coś strome te brzegi...
:)
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #371 dnia: 17 Kwietnia 2012, 18:39:26 »
Przypomniałem sobie, że chyba @Patrykos pytał kiedyś, jak usunąć ramkę zaznaczenia w 3ds max. Dziś znalazłem tę opcję.
Wchodzimy w Vievport Configuration (z poziomu czynnego okienka podglądu lub po prostu z górnej belki Customize) i odznaczamy opcję "Use Selection Brackets" (zakładka Rendering Method, okienko Rendering Options). Zdaje się że skrót na klawiaturze to "J".
« Ostatnia zmiana: 17 Kwietnia 2012, 18:44:09 wysłana przez szczawik »

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #372 dnia: 24 Kwietnia 2012, 20:43:55 »
Czy zna ktoś sposób na wstawienie słupa trakcyjnego bez sieci trakcyjnej w 3ds max?

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #373 dnia: 24 Kwietnia 2012, 21:03:33 »
Wstaw po prostu jako .inc .

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #374 dnia: 24 Kwietnia 2012, 21:06:58 »
Słupy i wysięgniki są oddzielnymi modelami. Połączenie następuje poprzez zestawienie ich w pliku inc, który to jest includowany (koordynaty takiego pliku inc wypadają równo w miejscu przewodu jezdnego).

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #375 dnia: 24 Kwietnia 2012, 21:15:51 »
@ZiomalCl, tyle tylko, że ja chciałbym sam słup z wysięgnikiem, bez sieci trakcyjnej (zamknięty tor, sieć rozebrana).

@szczawik, wstawiłem jako *inc i niestety nie widzę słupa w symulatorze. Wpis w pliku *scn:

include;P-STB1-3K.inc;SłupBetonowy;66.8448;0.0;1622.66;18.4383;;;;;end //Passive

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #376 dnia: 24 Kwietnia 2012, 21:21:07 »
Zgadza się, ale żeby zacząć wstawiać jako inc trzeba zrozumieć w jaki sposób są one wstawiane. Poza tym już po wpisie widzę, że jest zapewne źle. Pisałem, że koordynaty tego include muszą równać się koordynatom przewodu jezdnego. Wysokość też się do tego zalicza.
« Ostatnia zmiana: 24 Kwietnia 2012, 21:22:33 wysłana przez ZiomalCl »

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #377 dnia: 24 Kwietnia 2012, 21:27:03 »
Dalej nie mogę Cię zrozumieć. Przepraszam. :-)

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #378 dnia: 24 Kwietnia 2012, 21:28:38 »
Dojdziesz o co mi chodzi ;) I jeszcze jedno - wcięło Ci ścieżkę do pliku (tr/p-stb1-3k.inc).

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #379 dnia: 24 Kwietnia 2012, 22:05:11 »
Chyba dochodzę, albo tylko mi się wydaje, że dochodzę... Bo coś nie gra, zresztą wystarczy spojrzeć na screen. Wstawiłem cztery słupy, w różnych miejscach na scenerii, a i tak wszystkie zbiegają się w jednym miejscu. Jak to skorygować?

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #380 dnia: 24 Kwietnia 2012, 22:08:07 »
Wpisy podaj.

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #381 dnia: 24 Kwietnia 2012, 22:13:41 »
include;tr/P-stb1-3d.inc;SłupBetonowy;82.8034;0.0;1670.23;0.0;;;;;end //Passive
include;tr/L-stb1-3d.inc;SłupBetonowy;64.4779;0.0;1623.47;0.0;;;;;end //Passive
include;tr/L-stb1-3d.inc;UnikalnaNazwa;-50.9392;0.0;418.851;0.0;;;;;end //Passive
include;tr/L-stb1-3d.inc;UnikalnaNazwa;-72.0033;0.0;303.83;0.0;;;;;end //Passive

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #382 dnia: 24 Kwietnia 2012, 22:19:09 »
Może jeszcze zacznijmy od zawartości tych plików inc:

Cytuj
origin (p1) (p2) (p3)
rotate 0 (p4) 0

(...)

(p5) to tekstura slupa

include;tr/P-stb1-3d.inc;SłupBetonowy;82.8034;0.0;1670.23;0.0;;;;;end //Passive
                                             (P1)             (P2)    (P3)    (P4)    (p5)   

Aż dziwne, że nie wywaliło błędu... Więc coś jest nie tak.
« Ostatnia zmiana: 24 Kwietnia 2012, 22:20:40 wysłana przez ZiomalCl »

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #383 dnia: 24 Kwietnia 2012, 22:26:42 »
Teraz to już całkowicie się pogubiłem w tym. Chyba zamiast słupa wstawię sobie półbramkę z wysięgnikiem... Przynajmniej mniej się namęczę... ;-)

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #384 dnia: 24 Kwietnia 2012, 22:29:02 »
No co? :)

origin x z y  <- przesunięcie
rotate 0 a 0 <- rotacja

...a p5 to wiadomo.

Sprawdź taki wpis (zaznaczam, że wysięgnik może znajdować się w ziemi):

include;tr/P-stb1-3d.inc;82.8034;0.0;1670.23;0.0;betonrelief1;;;;end //Passive

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #385 dnia: 24 Kwietnia 2012, 22:36:05 »
Cytat: ZiomalCl
zaznaczam, że wysięgnik może znajdować się w ziemi

Jakbyś zgadł. Przy czym w ziemi mam tylko 3 słupy, bo czwarty... znikł. Kompletnie tego nie rozumiem, już z wieloma problemami dawałem sobie radę w 3ds max, ale wstawienie pojedynczego słupa trakcyjnego bez sieci chyba na prawdę mnie przerasta... :-o
« Ostatnia zmiana: 24 Kwietnia 2012, 22:37:16 wysłana przez mk1992 »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #386 dnia: 24 Kwietnia 2012, 22:38:57 »
No to teraz zrób analogiczną rzecz z pozostałymi wpisami ;) Usuń nazwę obiektu (bo pliki inc słupów ich nie mają) i dodaj nazwę tekstury :)


include;tr/P-stb1-3d.inc;SłupBetonowy;82.8034;0.0;1670.23;0.0;;;;;end //Passive
include;tr/P-stb1-3d.inc;82.8034;0.0;1670.23;0.0;betonrelief1;;;;end //Passive


Różnicę chyba widać :)

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #387 dnia: 24 Kwietnia 2012, 22:47:07 »
Dzięki, teraz wszystko gra i buczy. :-)

Przy okazji jak już siedzimy w sieci trakcyjnej - znacie jakiś sposób na ręczne sekcjonowanie sieci trakcyjnej? Swego czasu na forum był udostępniony model, który wystarczyło w 3ds zmergować, obecnie tego modelu już nie ma, a jednak sieć co kilkaset metrów musi się "zmieniać".

Sekcjonowanie sieci trakcyjnej: http://www.transportszynowy.pl/izpnnakl.html
« Ostatnia zmiana: 24 Kwietnia 2012, 22:52:02 wysłana przez mk1992 »

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #388 dnia: 16 Maja 2012, 22:04:44 »
Panowie mam pytanko :) Czy jeżeli zrobię BOX-a i usunę "wieczko" mogę zmienić grubość ścian, które zostały? Czy jakoś inaczej się to definiuje.

Sorki za takie pytanie, ale jestem "raczkujący".
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #389 dnia: 16 Maja 2012, 22:06:44 »
Możesz użyć "Bevel Polygon", chociaż nie wiem czy dobrze zrozumiałem Twoje intencje.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.