Autor Wątek:  Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie  (Przeczytany 404273 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #330 dnia: 28 Stycznia 2012, 01:01:08 »
Tylko że ja nie wiem skąd się to bierze... Zmieniłem ręcznie w t3d:

Ambient: 150.0 150.0 150.0
Diffuse: 150.0 150.0 150.0
wszystkie na 250. I otrzymałem to co wcześniej (WSK-a też miał takie parametry):
« Ostatnia zmiana: 28 Stycznia 2012, 16:06:44 wysłana przez Benek »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #331 dnia: 28 Stycznia 2012, 01:04:47 »
Może w maxie się przestawiło.
Taka sugestia, tę płytę po lewej przesuń w dół, a tę po prawej w górę i powinno lepiej pasować do tego przejazdu na skos.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #332 dnia: 28 Stycznia 2012, 01:11:22 »
Nie da rady. Tam są dwie płyty. Tę drugą trzeba obrócić, by mieć z każdej strony kliny. Sytuacja jest symetryczna, więc nie da rady zrobić niesymetrycznej. Poza tym podnoszę w tym miejscu kawałek terenu w postaci prostokąta, więc wszystko będzie dolegać/przylegać/zalegać :)

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #333 dnia: 28 Stycznia 2012, 01:25:36 »
Drogę wygnij żeby przechodziła prostopadle :) Bo teraz to wygląda dziwnie :>

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #334 dnia: 28 Stycznia 2012, 01:29:41 »
Teraz to już nie jest takie proste... Po to robiłem te kliny z boku, by dało radę wjechać na przejazd. Poczekaj na final screen :)

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #335 dnia: 28 Stycznia 2012, 12:30:43 »
Tak jak pisał @Adsim, trzeba te płyty poprzesuwać, wtedy będzie ładnie i prawidłowo. A najlepiej to albo zmodyfikować model, tworząc przejazdy ,,ukośne", albo stworzyć odpowiednie .inc'e .

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #336 dnia: 09 Lutego 2012, 19:06:17 »
Jak podejrzeć ile trójkątów ma teren?
« Ostatnia zmiana: 09 Lutego 2012, 19:17:59 wysłana przez Benek »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #337 dnia: 09 Lutego 2012, 19:14:48 »
Summary info w menu file.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #338 dnia: 09 Lutego 2012, 19:21:18 »
Hm, teren ma pod 20 000, tyle co loki, a zjada mi połowę wydajności :/

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2069
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #339 dnia: 09 Lutego 2012, 19:32:03 »
Spróbuj teren wyeksportować do .t3d. Powinien mniej zżerać wydajność.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #340 dnia: 09 Lutego 2012, 19:34:01 »
Zgadza się. Tak właśnie jest, w ogóle nie ubywa klatek. Ale jak niektórzy developerzy wiedzą, teren znika jak się za bardzo oddalimy od środka, więc na chwilę obecną nie jest to dobre rozwiązanie. Ra nad tym pracuje. Cieszę się, że jest szansa ukończyć MOP.


Zrobiłem formata. Przywróciło mi domyślne ustawienia. Nie mogę teraz przyłączać magnesem drzew do terenu. Zamiast trójkąta pojawia się krzyż, który nie przytwierdza drzew do powierzchni. Ktoś wie jak to zmienić?

OK - sam znalazłem. Trzeba prawym kliknąć na Snaps Toggle i zaznaczyć Surface.
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2012, 13:22:07 wysłana przez Benek »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #341 dnia: 11 Marca 2012, 10:19:53 »
Czy rzeka jest wstawiana w identyczny sposób jak droga? Jeśli tak, to determinuje niezmienną szerokość koryta wzdłuż nurtu.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #342 dnia: 11 Marca 2012, 10:36:03 »
Jeśli tak, to determinuje niezmienną szerokość koryta wzdłuż nurtu.
Uzasadnij.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #343 dnia: 11 Marca 2012, 10:40:43 »
Przy wstawianiu drogi z poziomu maxa mogę zmieniać sobie jej szerokość dla danego odcinka. Szerokość obowiązuje dla całego odcinka. Chyba że połączone dwa odcinki o różnej szerokości potrafią stworzyć płynne przejście pomiędzy szerokościami(?).

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 983
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 233
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #344 dnia: 11 Marca 2012, 15:14:21 »
Potrafią, tylko trzeba dobrze zagrać łączeniami (punkty 1 i 2).

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #345 dnia: 11 Marca 2012, 16:23:52 »
To może lepiej rysować Linią, następnie domykać i nadawać modyfikator extrude bądź surface?

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #346 dnia: 11 Marca 2012, 17:31:24 »
Exe obsługuje zmienną szerokość drogi. Czy skrypty to uwzględniają to inna rzecz.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #347 dnia: 28 Marca 2012, 18:38:47 »
Próbuję wstawić rozjazd krzyżowy. Klikam na dole na K34R150, wstawiam na scenerii. Wykonuje się tradycyjna operacja przy wstawianiu obiektów (miga okienko na dole z napisem "wstawianie"). Jednak potem się nie pojawia rozjazd. Ja go wstawić?

Po wybraniu rozjazdu pokazuje mi się coś takiego (screen drugi):
« Ostatnia zmiana: 28 Marca 2012, 18:49:58 wysłana przez Benek »

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #348 dnia: 28 Marca 2012, 18:55:35 »
Wybierz "Use Merged Material". Ja z tego K34R150 nigdy nie korzystałem (po prawdzie to nie wiem, czy on dawno już jest), jedynie K34 R 190.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #349 dnia: 28 Marca 2012, 19:06:24 »
Pomyliłem się, chodziło 190. Ale to nic nie daje. Rozjazd się wstawia, ale nie ma go w warstwach ani na scenerii po odpaleniu. Nic z tego nie rozumiem, potrzebuję tego rozjazdu :(

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #350 dnia: 28 Marca 2012, 19:13:47 »
A masz zaznaczoną warstwę, do której mają być wstawiane nowe obiekty? Wstaw testowo taki rozjazd na czystą scenerię w 3ds maxie, z kawałkiem toru i wyeksportuj.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #351 dnia: 28 Marca 2012, 19:16:12 »
Dokładnie, Ziomal na punkcie gg pomógł. Co dziwne, mam ustawioną warstwę "tory" (zaptaszkowaną), a wstawia mi się w defaultowej warstwie :P

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #352 dnia: 28 Marca 2012, 19:18:11 »
Bo rkpd jest mergowany z pliku .max tego właśnie rozjazdu. Łącząc dwa pliki max zawsze obiekty będą się wstawiać do domyślnej warstwy.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #353 dnia: 13 Kwietnia 2012, 18:53:55 »
Czy ta rzeka jest robiona jako plane czy jako droga?



Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #354 dnia: 13 Kwietnia 2012, 18:56:01 »
Plane.
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #355 dnia: 13 Kwietnia 2012, 20:25:03 »
Rzekę należy robić jako plane, jak wspomniał @Szociu. Dzięki temu możemy dowolnie ustawiać wierzchołki oraz mapowanie. Należy pamiętać, by takie plane nie było jakimś wielokątem przystosowanym do krawędzi rzeki, a zwykłym prostokątem który brzegi ma wtopione w ziemię.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #356 dnia: 13 Kwietnia 2012, 20:29:10 »
Ale po takiej rzece nie mogą pływać statki...
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #357 dnia: 13 Kwietnia 2012, 20:29:33 »
Droga widmo.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #358 dnia: 13 Kwietnia 2012, 21:09:15 »
A też racja.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #359 dnia: 13 Kwietnia 2012, 21:25:49 »
Hm, zrobiłem koryto, ale nie jestem zadowolony. Teraz tylko zalać i posadzić na dnie co nieco. Jednak takie idealne płaszczyzny nie są spotykane. Można to poprawić ale trzeba zmieścić się w widełkach wynikających z rozmiarów fundamentów. To nie jest takie proste...