Autor Wątek:  Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie  (Przeczytany 404095 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #240 dnia: 07 Stycznia 2012, 16:06:24 »
A wydzieliles fragment z docelowo inna tekstura do osobnego obiektu? Na 1 obiekt przypada tylko jedna tekstura przy eksporcie.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #241 dnia: 07 Stycznia 2012, 16:08:07 »
Tak właśnie zrobiłem. Ten obiekt z nałożonym chodnikiem to osobny plane. Irytuje mnie to.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #242 dnia: 07 Stycznia 2012, 16:39:51 »
Benek, zrób tak:
zaznacz swój obiekt, sprawdź pozycję w osi X (skopiuj ją), przesuń o kawałek (powiedzmy o metr) trzymając shift, zmień nazwę na jakiś pamiętliwy ciąg znaków.
od biedy w hierarchii znajdź go, zmodyfikuj według uznania i cofnij o metr.

Widok hierarchi tj. schematic view w zakłądce graph editors ;)

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #243 dnia: 07 Stycznia 2012, 16:42:57 »
Wyeksportuj sam teren do T3D i jak wywali błąd sprawdź na którym submodelu się zatrzymał. Jak już będziesz wiedział to zaznacz ten submodel w maxie i nałóż na niego nowy materiał (jak masz wolną kulkę to nałóż ten materiał na ten "błędny" submodel, dopiero potem przypisz mu teksturę).
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #244 dnia: 07 Stycznia 2012, 16:51:12 »
Opiszę krok po kroku jak to robię. Nadal mam błędy.

1. Chcę oteksturować sobie teren pod most.
2. Klikam prawym przyciskiem myszy i daję Clone.
3. Wyskakuje okienko, sklonowany obiekt będzie miał nazwę Plane16. Pierwotny ma Plane01. Potwierdzam klona OK.
4. Plane16, czyli klona, konwertuję: Convert to Editable Mesh.
5. Zaznaczam sobie na klonie interesujące mnie fragmenty, które chcę oteksturować, następnie wciskam Edit -> Select Invert dzięki temu zaznaczą mi się pozostałe elementy (te czerwone). Wciskam Delete na klawiaturze i usuwam zaznaczony teren.
6. Zaznaczam teraz obiekt pierwotny, Plane01. Convert to Editable Mesh, następnie zaznaczam fragmenty, które chcę usunąć (pod nimi są obiekty z Plane16). Usuwam je Deletem.
7. Fragment ujęty w prostopadłościan to już tylko Plane16, reszta to Plane01.
8. Na tak przygotowany Plane16 nakładam teksturę, mapuję i wygładzam.
9. Przy eksporcie jest upa blada...

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #245 dnia: 07 Stycznia 2012, 16:54:34 »
W okienku kopiowania zmień "Instance" na "Copy". A tak w ogóle, to tam musi być strasznie dużo trójkątów.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #246 dnia: 07 Stycznia 2012, 16:55:47 »
Wszystko wiadomo. Jeżeli mapujesz inną teksturą coś co jest już zmapowane ma ona przypisane dwa materiały. Najprościej po sklonowaniu nałożyć "pusty" materiał na obiekt, wtedy tekstury mu się wyzerują i można nałożyć swoją. Można też było w Unwrap UVW ale z pamięci nie jestem w stanie opisać.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #247 dnia: 07 Stycznia 2012, 16:57:59 »
Wszystko wiadomo. Jeżeli mapujesz inną teksturą coś co jest już zmapowane ma ona przypisane dwa materiały.
Problem w tym, że w opisanej metodzie żaden materiał nie jest mapowany dwa razy. Po to jest klon, by zatkał dziurę po usuniętym kawałku pierwotnego terenu.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #248 dnia: 07 Stycznia 2012, 16:59:40 »
Jak sklonowałeś to została na nim tekstura trawy (przy kopiowaniu nic nie znika), potem dołożyłeś kolejną przez co obiekt miał przypisane dwie tex, a skrypty tego nie trawią.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #249 dnia: 07 Stycznia 2012, 17:03:57 »
W okienku kopiowania zmień "Instance" na "Copy". A tak w ogóle, to tam musi być strasznie dużo trójkątów.
To nic nie pomogło.

Jak sklonowałeś to została na nim tekstura trawy (przy kopiowaniu nic nie znika), potem dołożyłeś kolejną przez co obiekt miał przypisane dwie tex, a skrypty tego nie trawią.
Nie chcę mi się bawić w detektywa i dochodzić, gdzie jest źle. Czy można tą teksturę na chwilę wyłączyć z terenu?

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #250 dnia: 07 Stycznia 2012, 17:13:39 »
Zrób tak jak napisałem post wcześniej na tym co wydzieliłeś z terenu.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #251 dnia: 07 Stycznia 2012, 17:34:49 »
Hmm, jak mi został ten mały sklonowany Plane16, to przed nałożeniem właściwej tekstury nałożyłem pustą. Nadal jest błąd. Jak to zrobić???

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #252 dnia: 07 Stycznia 2012, 17:39:08 »
Pozostaje nałożyć od nowa materiały na cały teren albo po sznurku do kłębka
Wyeksportuj sam teren do T3D i jak wywali błąd sprawdź na którym submodelu się zatrzymał. Jak już będziesz wiedział to zaznacz ten submodel w maxie i nałóż na niego nowy materiał (jak masz wolną kulkę to nałóż ten materiał na ten "błędny" submodel, dopiero potem przypisz mu teksturę).
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #253 dnia: 07 Stycznia 2012, 17:40:53 »
Ja doskonale wiem, który to submodel. Nałożyłem na niego "wolną kulkę", następnie właściwą teksturę i to nic nie pomogło. Rozumiesz, że ja rozumiem co Ty do mnie piszesz, tylko Ci mówię, że to nie działa :P?

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #254 dnia: 07 Stycznia 2012, 17:45:04 »
Ale skoro jest błąd to gdzieś jeszcze jest taki zonk ;p
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #255 dnia: 07 Stycznia 2012, 18:35:00 »
Czy ktoś mi może powiedzieć czemu nie mogę sobie usunąć obiektu - składowej warstwy? Po podświetleniu obiektu, nie widzę go. Pewnie jest to mały obiekt, jakiś kawałek płaszczyzny.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #256 dnia: 07 Stycznia 2012, 18:38:14 »
Jak go nie widzisz, to nie szkodzi. "Delete" i tyle.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #257 dnia: 07 Stycznia 2012, 18:40:16 »
Spójrz na screen. Opcja Delete jest odznaczona. Również na klawisz nie reaguje.


Problem jest z tym elementem. Został on zmapowany czystą kulką. Wcześniej była na nim trawa. Widocznie nie wyczyściło się zbyt dobrze. Jak mogę to wyczyścić?
« Ostatnia zmiana: 07 Stycznia 2012, 19:16:20 wysłana przez Benek »

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #258 dnia: 07 Stycznia 2012, 19:17:12 »
Sprawdź w schematic view czy w ogóle istnieje ;)

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #259 dnia: 07 Stycznia 2012, 19:17:56 »
Sprawdź w schematic view czy w ogóle istnieje ;)
Jaśniej możesz? Co ma istnieć? Gdzie jest schematic view?

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #260 dnia: 07 Stycznia 2012, 19:21:14 »
Schematic view w zakładce graph editors. Zawiera wszystkie elementy danej sceny i relacje między nimi. Jeśli coś istnieje, to znajdziesz to właśnie w schematic view.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #261 dnia: 07 Stycznia 2012, 19:24:12 »
Jest tylko:
New Schematic View...
Delete Schematic View...
Saved Schematic View
Nie ma Schematic View samego w sobie.

Jeszcze raz zapytam: jak wyczyścić plane z nałożonych na niego tekstur? Nikt naprawdę nie wie czy nie chce pomóc?
« Ostatnia zmiana: 07 Stycznia 2012, 19:36:13 wysłana przez Benek »

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #262 dnia: 07 Stycznia 2012, 19:45:58 »
Jeśli nie tworzyłeś wcześniej kliknij new schematic view ;)

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #263 dnia: 07 Stycznia 2012, 19:58:32 »
Proszę o napisanie od A do Z jak tego wykonać. Czy ten temat musi się rozrastać o szczątkowe posty? Nie można napisać konkretnie? Stworzyłem nowy schemat i co dalej? Konkrety Panowie, konkrety.


EDIT:
Hmm, w Wire Parameters pokazuje mi, że rzeczywiście mam dwie tekstury (screen). Niestety nie da się ich usunąć. Mapowanie pustą kulką nie pomaga. To właśnie to mapowanie spowodowało, że pojawiała się ta druga "tekstura".
« Ostatnia zmiana: 07 Stycznia 2012, 22:41:22 wysłana przez Benek »

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #264 dnia: 07 Stycznia 2012, 22:51:12 »
Jutro napiszę jak usunąć drugą tex z poziomu Unwrap UVW, z pamięci nie dam rady.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #265 dnia: 07 Stycznia 2012, 23:46:13 »
Problem polegał na tym, że mapowałem obiekty, które były po konwersji do Editable to Poly. W ten sposób podczas mapowania nie można się pozbyć kilku tekstur nałożonych na siebie. Jeśli nie będzie mapować w ten sposób, to wszystko jest ok. Czyli aby pozbyć się wielu tekstur nałożonych na obiekt, należy zmapować go "pustą" teksturą, zaznaczając mapowany obiekt kursorem. Nic więcej.


Mnie brakuje tego, że nie widać rozmiarów wstawianego obiektu. Poza tym nie mam uwag. Można łatwo ukształtować teren, szybko go modyfikować i przyklejać do jego powierzchni obiekty.
Pobierany automatycznie z pliku modelu?
Można utworzyć linie o rozmiarach obiektu i we wpisie ObjectProperties wpisać "ExportString"
Ktoś naprowadzi trochę bardziej?

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #266 dnia: 08 Stycznia 2012, 15:29:56 »
Benek - tradycyjnie zapraszam wieczorem na gg. Zrobimy przyspieszony kurs modelowania terenu :)

Scenogramy tez beda:)

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #267 dnia: 08 Stycznia 2012, 15:39:30 »

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #268 dnia: 09 Stycznia 2012, 20:52:39 »
Mam pytanko małe... Wstawiam ręczne napędy zwrotnic, one muszą być nazwane tak samo jak zwrotnica czy wystarczy że będą do nich przypisane w hierarchii?
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #269 dnia: 09 Stycznia 2012, 20:54:58 »
Ja nazywałem tak jak zwrotka i było git.