Autor Wątek:  Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie  (Przeczytany 404122 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #210 dnia: 03 Stycznia 2012, 22:21:27 »
No właśnie nie. Próbowałem zmieniać opcje, które są ukryte pod napisami typu "Top", "Front", czyli pod napisami widoków. Resetowałem plik, wgrywałem na nowo i nic. Nawet odpaliłem maxa na nowo - nie pomogło. Ostatecznie przesłałem źródła do Bohuna, ale on też miał ten problem. Jakoś się udało. Było to irytujące.
A próbowałeś po prostu przesunąć widok? Zresztą, tak jak mówię - jest to tylko irytujący błąd wyświetlania.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #211 dnia: 03 Stycznia 2012, 22:23:49 »
Co masz na myśli "przesunąć widok"?

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #212 dnia: 03 Stycznia 2012, 22:44:51 »
No złapać "łapką" i przesunąć. Wtedy rysowanie się odświeża. Z tego, co obserwowałem też u mnie, często te kwadraty występują przy konkretnym poziomie "zoomu". Jak manipuluję przybliżeniem, to znikają.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #213 dnia: 03 Stycznia 2012, 22:46:24 »
Próbowałem naprawdę wielu rzeczy. Zmiana zoomu też nie pomogła :)


Powrót do terenu:
Najpierw powstaje szkielet (kręgosłup terenu), który jest klonem torów. Zostaje on przesunięty w dół o 0.2 (na scr jest przesadzone). Następnie za pomocą Spline i Attach łącze z pierwszym łukiem wszystkie pozostałe. Kolejną czynnością jest sklonowanie szkieletu na "boki" (scr) i połączenie wszystkiego w krzywą zamkniętą, opcja Fuse. Wszystko cacy, tylko że takie coś nie łyka Delanuay mesh...
« Ostatnia zmiana: 03 Stycznia 2012, 23:56:25 wysłana przez Benek »

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #214 dnia: 04 Stycznia 2012, 00:02:10 »
Musisz zamknac swoje kreseczki w tkz CLOSED LOOP - najlepiej jako shape zamkniety - potem zaznaczasz wszytko i robisz Delanuay Mesh.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #215 dnia: 04 Stycznia 2012, 14:51:52 »
Czy możemy pomyśleć nad tym, by zmodyfikować skrypt tak, by kłaść tory i jednocześnie pod nimi układałby się wąski pasek z plane'a? Nie da się zrobić sensownych wzniesień w maxie. Przynajmniej w miarę sprawnie. Zawsze będzie płaszczyzna zachodzić na podsypkę, wygryzając jej fragmenty. Brzydko to wygląda.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #216 dnia: 04 Stycznia 2012, 15:27:42 »
A jakbyś położył nasyp?
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #217 dnia: 04 Stycznia 2012, 16:03:48 »
Tak jak normalnie. Pasek byłby ciut szerszy od podsypki. Poza tym można zrobić opcję włącz/wyłącz. Nawet mogę algorytm skryptu przedstawić.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #218 dnia: 04 Stycznia 2012, 17:11:28 »
Quarkowi raczej chodzi o skryptowe tworzenie nasypu, przez co połacie terenu może być ciut poniżej torów. I nie powinno wtedy przenikać.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #219 dnia: 04 Stycznia 2012, 17:20:16 »
Quarkowi raczej chodzi o skryptowe tworzenie nasypu, przez co połacie terenu może być ciut poniżej torów. I nie powinno wtedy przenikać.

Flex nie wspolpracuje z podsypka generowana przez skrypt. @Benek ma tam same flexy na wzniesieniach.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #220 dnia: 04 Stycznia 2012, 17:22:45 »
Próbowałem ominąć te flexy, zrobiłem łuk, a następnie próbowałem go pochylić i nie obraca się tak jakbym tego oczekiwał... Chodzi mi o łącznicę, która jest w kształcie pętli i o zmienny profilu.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #221 dnia: 04 Stycznia 2012, 19:13:31 »
Flex nie wspolpracuje z podsypka generowana przez skrypt. @Benek ma tam same flexy na wzniesieniach.

Nie? W załączniku screen z łukiem stworzonym flexem zawierającym dodatkowo różnicę wysokości.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #222 dnia: 04 Stycznia 2012, 19:56:05 »
Zimal, mialem na mysli calkiem inna sytuacje. Kiedy mamy dwa tory jako proste jeden horyzontalnie A x0.0 y0.0 a drugi B x0.0 y0.8 wtedy polaczone zostaja flexem i ten otoz maly odcinek flexa nie da sie juz zrobic nasypem ze skryptu bo nie jest juz linia prosta tylko ''lukiem''. O takiej sytuacji mowilem. Patrzymy na to z profilu. Flex bedzie ladnie zaokraglony a podsypka sklada sie z trojkatow czyli plaska decha i niewpasuje sie w tego flexa. Czaisz teraz o co mi chodzilo?

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #223 dnia: 04 Stycznia 2012, 20:14:37 »
Przedstaw to (kiedyś ;) ) na screenie, bo ja nadal sądzę, że do Benka problemu to w zupełności wystarczy.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #224 dnia: 04 Stycznia 2012, 20:27:09 »
Zobacz. Zauwaz ze do flexa nawet tak krotkiego jak ten nasyp sie nei dopasuje, czy bedzie jako ''('' czy bedzie jako '')''. Nie ma bata zeby byl elgancko zrobiony, trzeba recznie ''druciarstwo'' robic.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #225 dnia: 04 Stycznia 2012, 20:28:16 »
Zrobiłem. Jestem pod wrażeniem szybkości tworzenia. Na flexach jest prześwit. Może da się to wyeliminować większą ilością tri lub zmniejszeniem wysokości od toru. Będzie trochę nachodzić na podsypkę, ale będzie to zjawisko symetryczne, w miarę liniowe, tzn. ucinać będzie podsypkę po prostych, a nie wygryzać "zębów".


EDIT:
Na 0.18 rwie trampy. Są lekkie dziury, ale trzeba się przyjrzeć dokładnie :)
Ziomal i Bohun, uratowaliście projekt.
EDIT1:
Oby to nie wyglądało źle lub niepoprawnie. Scr 2.
« Ostatnia zmiana: 05 Stycznia 2012, 19:51:16 wysłana przez Benek »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #226 dnia: 05 Stycznia 2012, 23:34:26 »
Taka ciekawostka: jeśli masz linię zamkniętą i skonwertujesz ją w widoku od góry do editable mesh/poly (bądź nadasz stosowny modyfikator), to automatycznie utworzy Ci się siatka. Nie ma potrzeby używania tego trójkątotwórcy ze skryptów.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #227 dnia: 05 Stycznia 2012, 23:36:54 »
To teraz pytanko ode mnie - istnieje lepsza metoda na obliczanie odległości niż linijka lub sumowanie długości wstawianych odcinków? Zwłaszcza na łukach.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #228 dnia: 05 Stycznia 2012, 23:42:02 »
Taka ciekawostka: jeśli masz linię zamkniętą i skonwertujesz ją w widoku od góry do editable mesh/poly (bądź nadasz stosowny modyfikator), to automatycznie utworzy Ci się siatka. Nie ma potrzeby używania tego trójkątotwórcy ze skryptów.
To co widzisz na scr zostało wykonane na plejnach z użyciem kilku sztuczek :)


EDIT:
Mam sobie teren. Kawałek nasypu chciałem oteksturować ażurem. Jest taka tekstura w symku - concrete-mozaic1. Za poradą Quarka odłączyłem interesujący kawałek od terenu. Zrobiło się jednak coś dziwnego. Nakładając ażur nie pojawia mi się on w podglądzie tak ładnie jak np. trawa czy ściana lasu. Przy okazji podczas eksportu następuje wysyp. Ktoś pomoże? Może to wina tej tekstury? Dziwne, że jej nie widać. Inne tekstury nakładają się na ten kawałek poprawnie. Ale nie wiem jak z eksportem.
« Ostatnia zmiana: 06 Stycznia 2012, 01:36:38 wysłana przez Benek »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6088
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2066
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #229 dnia: 06 Stycznia 2012, 10:06:43 »
Spróbuj o teksturować jeszcze raz tylko zaznacz "Show Map in Viewport" przed nałożeniem tekstury na ten szary kawałek.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #230 dnia: 06 Stycznia 2012, 10:15:11 »
Benek - wskazowka odnosnie texturowania dwoma roznymi texturami.

Masz siatke - zaznaczasz SEGMENT interesujacy cie i dajesz CLONE - zaznaczasz KLONA - CONVERT TO EDITABLE MESCH - SELECT INVERT i zaznacza ci sie wszystkie segmenty oprocz tego sklonowanego - USUWASZ je. Teraz zaznaczasz oryginal - EDITABLE MESCH i usuwasz to co sklonowales. Dzieki temu masz rozlaczone segmenty i mozesz juz uzywac roznych textur.

Prosciej mozna poprostu ''odlaczyc'' segmenty i otexturowac.

Pamietaj skrypt sie wysypie jesli jeden BOX, MODEL, SIATKA bedzie miala wiecej niz jedna texture przypisana. Mam nadzieje ze nie zamotalem tutaj ci.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #231 dnia: 06 Stycznia 2012, 16:54:14 »
Prosciej mozna poprostu ''odlaczyc'' segmenty i otexturowac.
Chodzi Ci o Editable Poly, zaznaczenie dowolnego kawałka, wciśnięcie Detach?

EDIT:
Nie umiem. Ktoś mi musi wytłumaczyć jak nałożyć teksturę na obiekt, który jest złożony z wielu płaszczyzn (siatka).
« Ostatnia zmiana: 06 Stycznia 2012, 17:16:15 wysłana przez Benek »

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #232 dnia: 06 Stycznia 2012, 17:45:44 »
Upraszczaj sobie działania. Zrób sobie z tego nowy obiekt i problem Ci się rozwiąże.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #233 dnia: 06 Stycznia 2012, 18:16:11 »
Nie da się, gdyż obiekt musi być wpasowany w teren. Idealnie.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #234 dnia: 06 Stycznia 2012, 19:42:31 »
Sklonuj sobie cały obiekt, obetnij go tylko do potrzebnego fragmentu siatki i na nowo go zmapuj.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #235 dnia: 06 Stycznia 2012, 23:34:30 »
Tylko że jak sklonuję, to wypadałoby mi go nie ruszać z miejsca. A wtedy mam nałożone dwa obiekty na siebie i ciężko np. obciąć cały teren, by zostawić tylko kawałek nasypu (sklonowany teren nie podświetla się).

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #236 dnia: 07 Stycznia 2012, 11:22:16 »
Benek napisalem ci jak to zrobic. Dwa obiekty jeden klonujesz i interesujacy obszar usuwasz w jednym a w drugim zostawiasz reszte oprocz interesujacego obiektu - tak otexturujesz to dwoma texturami i bedzie idealnie dopasowane.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #237 dnia: 07 Stycznia 2012, 15:12:10 »
Nie mogę znaleźć SELECT INVERT.


Już jest: Edit -> Select Invert
« Ostatnia zmiana: 07 Stycznia 2012, 15:22:27 wysłana przez Benek »

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #238 dnia: 07 Stycznia 2012, 15:19:12 »
Nie mogę znaleźć SELECT INVERT.

CTRL+I

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #239 dnia: 07 Stycznia 2012, 16:03:33 »
Robię tak jak mówił Bohun, ale jest mały problem przy exporcie. Może dlatego, że potrzebuję oteksturować więcej niż jedną sklonowaną płaszczyznę?