Autor Wątek:  Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie  (Przeczytany 403948 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #150 dnia: 07 Grudnia 2011, 18:35:34 »
Hejka. Tak się zastanawiam nad sensem tworzenia własnych modeli. Właśnie skończyłem konwersję modelu z Google SketchUp i powiem że po 1.5h godziny efekt jest niezły :) I to taki model dosyć skomplikowańszy. A budynki to pewnie 30 minut roboty i już :)
Na modele ze sketchupa chyba trzeba mieć pozwolenie autora. A konwersja tychże może przyprawić o ból głowy. A potem jeszcze trzeba na nowo oteksturować. ;)
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 381
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 56
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #151 dnia: 07 Grudnia 2011, 18:55:31 »
Mają coś takiego jak poniżej do importu? Ja myślałem o czymś takim aby zrobić super modele zakładów przemysłowych jak w załączniku.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #152 dnia: 08 Grudnia 2011, 11:40:56 »
Jak sobie podejrzeć punkty węzłowe odcinków torów? Tzn. który to 1, a który to 2.

EDIT:
Kliknąć na tor -> Modify -> Line -> Vertex -> Show Vertex Numbers.
« Ostatnia zmiana: 08 Grudnia 2011, 11:54:00 wysłana przez Benek »

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #153 dnia: 08 Grudnia 2011, 14:59:37 »
Jak sobie podejrzeć punkty węzłowe odcinków torów? Tzn. który to 1, a który to 2.
EDIT:
Kliknąć na tor -> Modify -> Line -> Vertex -> Show Vertex Numbers.
http://eu07.pl/misc/edscen/start.html :)
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #154 dnia: 08 Grudnia 2011, 23:27:26 »
Od jutra wznawiam intensywne prace. Chciałbym zapytać jak wsadzić do scenerii most? Chodzi o fakt, że najpierw zrobię sobie rzekę wraz z korytem o przypadkowej szerokości. Czy będę mógł każdym mostem połączyć brzegi? Innymi słowy czy można mostowi ustalić dowolną szerokość?

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #155 dnia: 08 Grudnia 2011, 23:51:11 »
Te, które istnieją, nie mają takiej możliwości.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #156 dnia: 08 Grudnia 2011, 23:53:38 »
Solucja?

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #157 dnia: 08 Grudnia 2011, 23:56:48 »
Zależy jaki most chcesz zastosować, jak szeroka ma być rzeka. Spróbuj dobrać z tych co są - ilość szerokości jest dość spora. Albo zrób własny :)
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #158 dnia: 09 Grudnia 2011, 19:26:30 »
A ja poszlem za ciosem bo jak zobaczylem co chlopaki robia u siebie - mysle ''starym dziadem'' nie bede. To jest moja pierwsza trawa.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #159 dnia: 09 Grudnia 2011, 19:51:39 »
Ja pierdziu, podniosłeś tak poprzeczkę, że ciężko będzie przebić :)

Gdzie znajduje się kierownica do zwrotnic? A może to jest model na stałe przytwierdzony do jakiegoś rozjazdu?

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #160 dnia: 09 Grudnia 2011, 19:58:59 »
@bohun - każde źdźbło to osobny model? :)
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #161 dnia: 09 Grudnia 2011, 20:00:45 »
@Benek Zdaje mi się że są przytwierdzone, ale tu jest wyjaśnione jak zmienić http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19878.0.html
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #162 dnia: 09 Grudnia 2011, 20:02:00 »
@bohun - każde źdźbło to osobny model? :)

Od Wielkanocy 2009 ja wstawiam:)

A tak serio to nie to zwykly import INC ktory bedzie docelowo T3D podzielony na sektory z 200m LOD.

Benek - co ty mi tu opowiadasz, z Rozi'm jedziecie po calosci takie trasy ze glowa mala, jak widze swoja to sie wstydze.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #163 dnia: 09 Grudnia 2011, 20:02:48 »
A ja poszlem za ciosem bo jak zobaczylem co chlopaki robia u siebie - mysle ''starym dziadem'' nie bede. To jest moja pierwsza trawa.
Że tak zacytuję legendarny forumowy tekst: "szukam szczęki u sąsiada na dole".

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #164 dnia: 09 Grudnia 2011, 20:07:49 »
@Benek Zdaje mi się że są przytwierdzone, ale tu jest wyjaśnione jak zmienić http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19878.0.html
Nie o to chodzi :)

A tak serio to nie to zwykly import INC ktory bedzie docelowo T3D podzielony na sektory z 200m LOD.
Czyli jak to robisz? Importujesz do INC i co dalej? Czy to zwiększy wydajność? Ja mogę mieć problem, bo na jednej warstwicy mam drzewa i trawy :/

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #165 dnia: 09 Grudnia 2011, 20:26:25 »
Niechcesz wiedziec ile ja mam warst. Wazne zeby podzielic sobie te rzeczy na sektory np. 500m x 500m i exportowac do T3D z LOD. wtedy nie bedzie ci ladowac i wyswietlac czegos co jest 100km od kabiny. Mnie wydajnosci malo interesuje caly czas mam wszedzie 100fps.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #166 dnia: 09 Grudnia 2011, 20:28:51 »
A czasem Ra nie zmienił exe tak, że wyświetla się wszystko tylko w promieniu 2 km?

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #167 dnia: 09 Grudnia 2011, 22:12:30 »
Aby wstawić większe ilości trawy, a się tym nie namęczyć, będzie można szybko zrobić odpowiednie .inc'e , na przykład wstawiające trawę na kawałku 10x100m. Utworzy się trochę tych .inc'ów dla różnych powierzchni i hurtowe obsianie trawą szlaku nie będzie problemem. A w sumie to wystarczy kopiować trawę 2 3ds max'ie, też fakt.

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 381
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 56
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #168 dnia: 10 Grudnia 2011, 19:49:42 »
Korzystając z odrobiny wolnego czasu poprawiłem budynek lokomotywowni mojego autorstwa i podrasowałem dodając elementy wnętrza z innej lokomotywowni którą tworzę, teraz całość prezentuje się dużo lepiej. Traso pisarzy zainteresowanych tym modelem proszę o kontakt na PW i podeślę linki. Poniżej można sobie pooglądać :-)

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #169 dnia: 11 Grudnia 2011, 22:42:15 »
W jaki sposób mogę przenosić elementy pomiędzy warstwicami [layers]?
« Ostatnia zmiana: 11 Grudnia 2011, 22:51:37 wysłana przez Benek »

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #170 dnia: 11 Grudnia 2011, 22:50:10 »
Jakimi warstwami?
Można na przykłada tak:
W oknie "Layer" kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz "Expand All". Listy layer'ów się rozwiną, pokazując swoją zawartość. Kliknij prawym przyciskiem na liście na obiekcie, który chcesz przenieść, a następnie wybierz opcję "Cut"; w liście innego layer'a, do którego chcesz dodać obiekt, wciskasz PPM i wybierasz "Paste".
« Ostatnia zmiana: 11 Grudnia 2011, 23:05:14 wysłana przez szczawik »

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #171 dnia: 11 Grudnia 2011, 23:29:37 »
Benek

A probowales robic tak: rozne elementy np. modele (czarne), drzewa (zielone), wskazniki (zolte) itd itd tzn chodzi o to zeby grupy/elementy w 3d maxie znaczyc jednym kolorem. Mozna w prosty sposob sobie je chowac i aktywowac. Bez problemu jak robisz przy torach (eventy) to reszta ci nie potrzebna oprocz semaforow i rezonatorow. W kazdej chwili opcja np. UNHIDE aktywujesz caly szablon w 3d maxie. Bez lajersow - ja tak pracuje przy L61 bardzo dobrze mi sie tak robi. Kolorystycznie :)

Layersy sie lepiej sprawdzaja w AutoCadzie.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #172 dnia: 17 Grudnia 2011, 23:24:09 »
Nie wiem jak włączyło mi się samo z siebie takie podświetlanie elementów. Chciałbym, aby po kliknięciu na tor, podświetlił się dany odcinek, a nie jak jest teraz że pojawia się box.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #173 dnia: 17 Grudnia 2011, 23:35:41 »
Kursor masz standardowy? Tyko przy torach tak jest?

Powracając do layerów i kolorów. Layery też przecież mogą mieć konkretny kolor, jest do tego przeznaczona kolumna "color". Natomiast w menu po prawej jest zakładka "Display" (symbol ekranu); jest tam dużo opcji odnośnie zaznaczania, odznaczania i ukrywania konkretnych elementów czy grup.
« Ostatnia zmiana: 17 Grudnia 2011, 23:45:42 wysłana przez szczawik »

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #174 dnia: 17 Grudnia 2011, 23:38:54 »
O ile dobrze pamiętam to trzeba się przełączyć z trybu gdzie widać tekstury na tryb gdzie nie widać tesktur (wireframe - klawisz F3). Jak masz tryb wireframe to nie ma tych 'obwódek' otaczających tory.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #175 dnia: 17 Grudnia 2011, 23:40:11 »
Dymus podał rozwiązanie. Dzięki!

Czy jak robię sobie pochyły teren z torami, to najpierw kładę tory czy teren? Obawiam się o odstępy między torem a powierzchnią...
« Ostatnia zmiana: 20 Grudnia 2011, 14:42:42 wysłana przez Benek »

Offline minimini

  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #176 dnia: 20 Grudnia 2011, 14:51:21 »
Na moje oko tory najpierw, a potem ułóż dodatkową linię (identyczną lub prawie) o np. 0,2m niżej i zrób siatkę :) Tak na moje oko.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #177 dnia: 20 Grudnia 2011, 14:52:19 »
Obawiam się o odstępy między torem a powierzchnią...
Możesz wtedy powiększyć wysokość nasypu. To była chyba wartość "TexPar1".

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #178 dnia: 20 Grudnia 2011, 14:55:20 »
Proszę o szersze opisy jak tego dokonać, np. screen poglądowy?

Offline minimini

  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #179 dnia: 20 Grudnia 2011, 15:10:25 »
Nie wiem czy to kolegę zadowala, ale znalazło się najszybciej ;)
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,16314.msg178271.html#msg178271