Autor Wątek:  Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie  (Przeczytany 403910 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #90 dnia: 01 Grudnia 2011, 22:50:22 »
Przyznaje sie, cala moja trasa w porownaniu do tych malych kawalkow sie chowa ;)
Nie tylko Twoja :p
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #91 dnia: 01 Grudnia 2011, 23:00:25 »
Chcę stworzyć rynienkę złożoną z 3 plane'ów. Zrobiłem sobie płaskiego plane w kształcie prostokąta. Wiem że się da przeciągnąć jego krawędzie tak, by utworzyć te 2 pozostałe plane'y. Następnie można nimi "machać". Czyli w przekroju może powstać taka rynienka:
\_/Jak tego dokonać? Tzn. jak przeciągnąć to wiem, ale jak powstanie mi szerszy plane niż pierwotny i zacznę machać skrzydełkami to przesuwa mi się cały plane:
/Chcę by zginał się w tej krawędzi od której zacząłem rozciąganie plane'a.

Rozi mi to pokazywał dwa razy, ale tak to kutwa jest. Najlepiej pomógłby mi film, ewentualnie opisanie tego. Ważne, żebym gdzieś to miał.


Kolejna sprawa jest taka, by pokazać mi jak przedłużać sobie teren, ale nie poprzez rozciąganie. W zasadzie to wiąże się z tym co powyżej, gdyż bodajże w ten sposób powstają skrzydełka rynienki.
« Ostatnia zmiana: 02 Grudnia 2011, 00:03:18 wysłana przez Benek »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #92 dnia: 02 Grudnia 2011, 07:22:26 »
Myślę, że o to Ci chodziło. Szerokość modelu nie uległa zmianom. http://eu07.pl/userfiles/11222/priv-rynna_film.rar Teren przedłużyć możesz robiąc oddzielnie dalszą część i połączyć w kupę z tym co był narzędziem attach (mając zaznaczony ten co zrobiłeś wchodzisz w edit mesch  klikasz attach i klikasz ten stary teren).
Edit. Czy ktoś by nakręcił film jak zrobić las za pomocą plane i oteksturować i wyeksportować, tak żeby był widoczny w symku?
« Ostatnia zmiana: 02 Grudnia 2011, 08:00:52 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #93 dnia: 02 Grudnia 2011, 08:01:20 »
@Benek - o to Ci chodzi (od 4 minuty)? http://youtu.be/3b-MMOaYSd4 A teren tak jak napisał @matek123 - dorób nowy i najwyżej daj attach.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #94 dnia: 02 Grudnia 2011, 11:56:15 »
Benny, nie przejmuj się, wrzucaj jeszcze raz na skajpa i dzielimy ekran :)

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #95 dnia: 02 Grudnia 2011, 13:15:40 »
Cytuj
Edit. Czy ktoś by nakręcił film jak zrobić las za pomocą plane i oteksturować i wyeksportować, tak żeby był widoczny w symku?
A pisemnie z obrazkami może być?

Cytuj
Konkurencja daleko "w tyle" ;)
Konkurencja dobrze wie, że robi lepiej, tylko z wyższości się nie chwali;p

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #96 dnia: 02 Grudnia 2011, 13:21:51 »
Tak, może być.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #97 dnia: 02 Grudnia 2011, 13:57:29 »
1.Rysujemy "plane" dopasowane do tekstury, czyli jeśli tekstura jest dla kawałka lasu o wymiarach 50x25 to taki "plane" rysujemy [obrazek 1].

2.Wchodzimy w "Material Editor", umieszczony w górnej belce; jest to ikonka czterech kolorowych kuleczek.
Klikamy bezpośrednio na środkowy prostokąt (domyślnie szary) i z palety kolorów wybieramy biały kolor- dzięki temu tekstura będzie miała pełna jasność, nie będzie przyciemniona [obrazek 2].

3.Aby wybrać tekturę, klikamy na kwadracik obok tego (już białego) środkowego prostokąta. otworzy się nowe okno. Wybieramy pierwszą pozycję, czyli "Bitmap", po czym szukamy naszej tekstury na dysku. Mamy od razu podgląd tekstury. Klikamy dwie ikonki, zaznaczone na obrazku. Tekstura została naniesiona. Las gotowy, pozostaje go obrócić o 900, by był pionowy [obrazek 3]. Teraz już możemy go eksportować.

W przypadku, gdy mamy do zrobienia większą ścianę lasu, nie ma po co powtarzać tych czynności czy kopiować las. Gdy chcemy zrobić od razu o jakiejś tam długości (bez znaczenia), rysujemy sobie taki "plane". Ja zrobiłem coś o długości ponad 100 metrów. Potem nakładamy teksturę tak jak opisałem to powyżej. Zauważymy jednak, że tekstura się nienaturalnie rozciągnęła. Wchodzimy w UVW Map (zakładka "Modifiers"->"UV Coordinates"). W zakładce "Parameters" w okienku "Width" wpisujemy wartość liczbową, co ile ma się powtarzać tekstura. Jako że moja tekstura jest dla szerokości 50 metrów, taką też wpisałem [obrazek 4]. Reszta już normalnie.
« Ostatnia zmiana: 02 Grudnia 2011, 14:23:40 wysłana przez szczawik »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #98 dnia: 02 Grudnia 2011, 16:05:17 »
Chcę połączyć oba plejny funkcją Brigde. Wymaga ona jednak, aby oba elementy były podświetlone. Gdy jednak podświetlę oba elementy, to nie mogę użyć Brigde. W panelu obok jest pusto. Jedynie wyświetlają się opcje, gdy podświetlę tylko jeden z terenów. Funkcja mostowania wymaga dwóch krawędzi, której mają być połączone.

EDIT 1:
Może inaczej, jak połączyć dwa osobne plane'y? Obie krawędzie muszą być aktywne, a zaraz muszę zrobić dla obu Editable Poly.
« Ostatnia zmiana: 02 Grudnia 2011, 16:27:59 wysłana przez Benek »

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #99 dnia: 02 Grudnia 2011, 16:30:17 »
Dwa obiekty np. dwa boxy lub dwa plane'y łatwo połączyć funkcją 'attach'. Wtedy z dwóch obiektów robi się jeden.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #100 dnia: 02 Grudnia 2011, 16:35:15 »
Czy ktoś z Was używał opcji Brigde? Połączyłem attached obie bryły i raz, że nie mogę ich odłączyć. Dwa, nie ma funkcji Bridge nigdzie. Trzy, nie mogę także edytować poszczególnych krawędzi obiektów połączonych.

EDIT:
Po 20 minutach się udało, nieszczęsne Bridge jest w EDIT EDGES, na co wskazuje nazwa...
« Ostatnia zmiana: 02 Grudnia 2011, 16:56:52 wysłana przez Benek »

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #101 dnia: 02 Grudnia 2011, 16:57:00 »
Połączyłem attached obie bryły i raz, że nie mogę ich odłączyć.
Do tego znowuż służy opcja „Detach”. Zaznaczasz obiekt, który chcesz odłączyć i szukasz „Detach”. Gdzieś obok „Attach”.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #102 dnia: 02 Grudnia 2011, 16:58:20 »
Wiem Patryku,  po nazwie się domyślałem, że to to, ale nie działało.
Jakbym palił, to przy tym maxie zużyłbym cały wagon fajek :/

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #103 dnia: 02 Grudnia 2011, 17:37:00 »
Rozi właśnie wstawił pierwsze swoje pole :) W oddali jezioro.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #104 dnia: 02 Grudnia 2011, 21:26:48 »
Wszystko fajni, ladnie, ale jak mi pokazecie plynnie zrobione przejscie ''miedzy texturami'' na luku to nienazywam sie Bohun :)

Proste odcinki, rownolegle to nie problem, a wiadomo ze trasa to nie prosta :/ Sam sie glowie nad tym i niestety ale z mizernym rezultatem.

pzdr

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #105 dnia: 02 Grudnia 2011, 21:41:50 »
A nie ma płynnego przejścia na screenie nad Twoim postem?

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #106 dnia: 02 Grudnia 2011, 21:45:42 »
Jest tylko tam gdzie jest droga i to jest bulka z maslem. Zrob plynne przejscie miedzy ta pszenica trawa a droga, malo tego sproboj zrobic gore nasypu na luku z plynnym przejsciem. Jest to mozliwe ale 1m zajmuje zbyt dlugo jak sie ma np. do wykonania 100km.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #108 dnia: 02 Grudnia 2011, 21:49:56 »
Brawo!
« Ostatnia zmiana: 02 Grudnia 2011, 22:10:54 wysłana przez REWIZOR »

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #109 dnia: 02 Grudnia 2011, 23:56:51 »
Tia... widziałeś datę i treść? :)
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #110 dnia: 03 Grudnia 2011, 02:40:59 »
Wszystko fajni, ladnie, ale jak mi pokazecie plynnie zrobione przejscie ''miedzy texturami'' na luku to nienazywam sie Bohun :)

Proste odcinki, rownolegle to nie problem, a wiadomo ze trasa to nie prosta :/ Sam sie glowie nad tym i niestety ale z mizernym rezultatem.
Postanowiłem przyłożyć się i zrobić bardziej plastyczne tereny. Często w MaSzynie są one kanciaste.
Na koniec chciałem powiedzieć, że pierwsza wersja trasy będzie miała coś koło 7 km. Założenie było takie, by była jakościowo najlepsza, dodatkowo ma posiadać klimat przemysłowy oraz bardzo dobre scenariusze. Chcę się sprawdzić i pokazać, że nie liczy się długość scenerii, a inne aspekty. W dalekiej przyszłości mam nadzieję rozbudować scenerię.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #111 dnia: 03 Grudnia 2011, 11:02:54 »
Żeby tory jeszcze nie były płaskie, to będzie ok ;)

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #112 dnia: 03 Grudnia 2011, 12:32:10 »
Tia... widziałeś datę i treść? :)

Widzialem.

Tak pozatym to zapytajcie Sigman'a kiedys pokazal mi pare screenow ze swojej scn, szczeny szukalem przez pare dni. Niestety zrobienie czegos tak zaawansowanego pochlania ogromne ilosci czasu. Zrobienie km x km to kilkanascie godzin, a co jak mamy do zrobienia 10km x 50km? Trzeba lubic to co sie ma.

Pozatym czy ktos zrobil textury przejsciowe z prawdziwego zdarzenia? Zeby bylo na czym pracowac?

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #113 dnia: 03 Grudnia 2011, 13:15:03 »
Żeby tory jeszcze nie były płaskie, to będzie ok ;)
Uzasadnij ;)
A może inaczej, czy nie ma w Polsce odcinka kilku km, który jest płaski? Oczywiście tory będą powyginane ze względu na zużycie, może będzie jedno siodło.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #114 dnia: 03 Grudnia 2011, 13:23:10 »
Mi nie chodzi o wyginanie na boki, tylko góra - dół. Ile w Maszynie jest odcinków kilku kilometrów, które to nie są płaskie? ;)

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #115 dnia: 03 Grudnia 2011, 13:32:41 »
Pomyślę o tym, z początku miałem się tylko nauczyć robić trasę, nie wiem też czy tak krótka sceneria zostanie zaakceptowana do publikacji. Wiem, że będzie można na niej zrobić minimum dwa scenariusze na co najmniej pół godziny. Wychodzę z założenia, że liczy się jakość, a nie ilość.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #116 dnia: 03 Grudnia 2011, 13:36:52 »
Znaczy - tu wychodzi jeden z problemów 3dsa. Ręcznie jest b. ciężko bawić się w takie rzeczy. No i trzeba o tym myśleć na samym początku przy układaniu samych torów.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #117 dnia: 03 Grudnia 2011, 13:54:30 »
Nie wszystkie tory jeszcze są ułożone. Ale jak ułożę wszystkie, to będzie to już coś koło 15 km.

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 381
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 56
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #118 dnia: 03 Grudnia 2011, 16:00:43 »
Wszystko fajni, ladnie, ale jak mi pokazecie plynnie zrobione przejscie ''miedzy texturami'' na luku to nienazywam sie Bohun :)

Proste odcinki, rownolegle to nie problem, a wiadomo ze trasa to nie prosta :/ Sam sie glowie nad tym i niestety ale z mizernym rezultatem.
Postanowiłem przyłożyć się i zrobić bardziej plastyczne tereny. Często w MaSzynie są one kanciaste.
Na koniec chciałem powiedzieć, że pierwsza wersja trasy będzie miała coś koło 7 km. Założenie było takie, by była jakościowo najlepsza, dodatkowo ma posiadać klimat przemysłowy oraz bardzo dobre scenariusze. Chcę się sprawdzić i pokazać, że nie liczy się długość scenerii, a inne aspekty. W dalekiej przyszłości mam nadzieję rozbudować scenerię.


Przemysł - tak to jest to czego mi do szczęścia brakuje, ponieważ są to klimaty które lubię, robiłem kiedyś jakieś budynki kopalni itp., pewnie były by do poprawy ale jak byś chciał napisz na PW to udostępnię, lub jak będę miał sam czas zajmę się poprawkami i podeślę.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #119 dnia: 03 Grudnia 2011, 16:26:37 »
CTL, a nie masz modeli domów?

PS. Ja też bym prosił te modele co masz :)
« Ostatnia zmiana: 03 Grudnia 2011, 16:34:59 wysłana przez Rozi »