Możesz spróbować użyć tekstury z kanałem alpha zrobionej gradientowo.
Umie ktoś to zrobić? Ja nie wiem o co chodzi.
Benny, alpha to jakby czwarty (po RGB) kolor odpowiedzialny za przezroczystość. Nie wiem jakiego programu używasz, wytłumaczę na przykładzie PSa:
1. Zaznaczasz cały obrazek (Ctrl+A)
2. Z górnego menu bierzesz Zaznacz->Zapisz zaznaczenie, ustawiasz jak na obrazku 1.
3. Klikasz w zakładkę "Kanały" (zał. 2), tam ustawiasz widoczność kanału alpha (klik w oczko), potem wybierasz kanał do edycji (klikasz na jego nazwie) - zał. 3
4. Teraz możesz malować czym chcesz i jak chcesz (na przykład wypełniasz prostokąt gradientem), pamiętając o tym, że masz do dyspozycji tylko skalę szarości (biały to pełne krycie, czarny to całkiem przezroczysty) - zał. 4
W PS-ie, jeśli masz widoczne również kanały RGB, alpha jest ma kolor czerwony, więc się nie zdziw
5. Zapisujesz jako TGA/DDS, pamiętając, żeby zaptaszyć "zapisz kanał Alpha" - zał. 5
6. Kombinujesz z mapowaniem, pamiętając o tym, że płaszczyzny z dwoma teksturami muszą na siebie zachodzić, a ta z przezroczystością musi być AFAIK kilka mm wyżej, żeby nie migało.
Chyba się nie pomyliłem nigdzie...