Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie

(1/138) > >>

Benek:
Uczę się obsługi skryptów. Co jakiś czas natrafiam na problemy, ale udaje mi się je rozwiązać. Czasem jednak jest większy kłopot i muszę prosić o pomoc. Obecnie rozpracowałem jak układa się tory, wstawia zwrotnice, wskaźniki i inne, w przybliżeniu punktowe, obiekty. Przy pomocy guide'a napisanego przez Bohuna zrozumiałem już jak stworzyć teren. Jest to chyba najtrudniejsze zadanie.

Obecnie zależy mi, by wstawić teren płaski. Zrobiłem więc wielokąt (dość spory) i podzieliłem go na trójkąty. Trójkątów wyszło niewiele, tekstura nałożyła się poprawnie. Jednak po odpaleniu symulatora trawa jest dość rozmyta. Przyczyna jest oczywista - duże trójkąty rozciągają teksturę. Chciałbym, aby trójkąty były mniejsze. Czy w takim przypadku nie mogę zrobić wielkoskalowego obszaru (gdyż powstanie wtedy mała ilość dużych trójkątów) tylko muszę robić małe figury?

Jeśli muszę robić małe wielokąty to jest kolejny problem. Gdy taką figurę zamknę i będę chciał stworzyć sąsiednią, to nie wiem jak dociągnąć się do sąsiadujących boków. Przesadzony efekt widać na screenie. Dlaczego tak nie może zostać? Dlatego, że płaszczyzny będą się przenikać i w konsekwencji migotać w miejscu, gdzie tworzą wspólną część. Jak to zrobić, by wielokąty stykały się krawędziami?

szogun:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19473.msg227568.html#msg227568 odpowiedź odnośnie mapowania trójkątów.

hunter:
, prosze bardzo. UVW Mapem ustawiasz powielanie tekstury, ja zawsze ustawiam kwadrat 5m na 5m, trawa bardzo ladnie sie mapuje. Nie ma sensu dzielenia na mniejsze kawalki, chyba, ze chcesz zrobic jakis nasyp/gorke/cokolwiek ;)

JONIN_EZT:
Dobrą metodą też na wstawianie równo punk w punkcie to ustawienie w 3DSie parametrów klikając w ten magnes prawym przyciskiem myszy. Zaznaczone na czerwono odległość pomiędzy siatkami, w tym przypadku standardowo 10, ja najczęściej korzystam albo z 1, albo 0,5 (jednostka metry)

Pozdrawiam

Rozi:
Jak wstawiać obiekty typu siatka? Przez .inc? Ale jak wtedy dostosować ją do terenu? Ja dotychczasowo eksportowałem model siatki razem z terenem, ale nie wiem czy to dobre rozwiązanie.
Po prostu chciałbym jeziorko otoczyć siatką.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod