Autor Wątek:  Lokomotywa F40PH - elektryka  (Przeczytany 5629 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Lokomotywa F40PH - elektryka
« dnia: 22 Listopada 2011, 19:22:45 »
Witam.
Mam nadzieję, że mamy na forum jakiegoś (technicznego) sympatyka amerykańskich lokomotyw. Poszukuję zdjęć szaf elektrycznych oraz schematów instalacji elektrycznych lokomotywy F40PH. Dodatkowo interesowałaby mnie budowa nastawnika jazdy (rysunki, przekroje). Ponad dwa tygodnie szukam interesujących mnie materiałów i jak narazie nic "konkretnego" nie znalazłem. Z góry dzięki za pomoc.

EDIT
Ewentualnie materiały mogą dotyczyć też lokomotywy FP45.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Lokomotywa F40PH - elektryka
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Listopada 2011, 07:56:56 »
Krzyknij do mnie Marcel na GG.

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Lokomotywa F40PH - elektryka
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Listopada 2011, 07:59:25 »
Michał, wrzuć tutaj może informacje. Skoro poprosił na forum, może i jeszcze ktoś skorzysta. Chyba że, masz tajne plany z fabryki :)
Pozdrawiam

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Lokomotywa F40PH - elektryka
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Listopada 2011, 08:45:50 »
Na razie nie mogę dać na forum bo zapomniałem adres tej strony i informacjami.

EDIT
Już znalazłem http://www.rr-fallenflags.org/manual/manual.html
Niestety nie jest tak dokładnie jak myślałem . Z ruskim sprzętem było by łatwiej.
« Ostatnia zmiana: 23 Listopada 2011, 08:51:27 wysłana przez MichałŁ »

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Lokomotywa F40PH - elektryka
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Listopada 2011, 14:46:06 »
Mechatronik, zapewne chodzi Ci o Railowskie czelendżery, w nich elektronika jest nieco inna z racji modernizacji alternatora i zastosowania innych silników trakcyjnych a także braku hamowania elektrodynamicznego.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Lokomotywa F40PH - elektryka
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Listopada 2011, 15:44:22 »
zastosowania innych silników trakcyjnych
015 ma amerykańskie silniki trakcyjne (narazie tylko ona)
a także braku hamowania elektrodynamicznego.
Ukraińska wersja M62M ma hamulec ED (kwestia czy też zmienili silniki czy pozostali przy starych i podnieśli tylko klasę izolacji)
Natomiast sama elektryka interesuje mnie z troszkę innego powodu. Generalnie zależy mi na porównaniu obu konstrukcji i podpatrzenie jak niektóre sprawy rozwiązali amerykańce -oryginalnie(hamulec ED, sterowanie pompą paliwa i pompą olejową turbosprężarki). Ciekawi mnie też czy na F40 dochodziło do zawieszania się wyłącznika ciśnieniowego sprężarki jak ma to miejsce na M62M gdy w nieodpowiedni sposób przesterujemy się przy zmianie kabin (uprzedzając, wiem że F40PH to jednokabinówka).
Skoro już wspomniałeś, to na czym polega modernizacja alternatora? Z tego co słyszałem to jedynie w elektronice grzebali żeby "skręcić" na minimum moc jaka szła na silniki trakcyjne.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Lokomotywa F40PH - elektryka
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Listopada 2011, 20:02:37 »
Z tymi alternatorami to jest tak, że podobno niektóre sztuki w czasie remontu (jeszcze w USA) miały być lekko przezwojone, żeby za duże prądy nie paliły trakcyjnych.  Natomiast na pewno dla projektu polskiego wykonano nowe moduły kontroli wzbudzenia alternatora, już z ograniczeniem pod kątem trakcyjnych.
Pompa olejowa turbo i paliwa mają oryginalne sterowanie, a z zawieszaniem się wyłącznika sprężarki to nie znałem tej wady.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Lokomotywa F40PH - elektryka
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Listopada 2011, 21:51:59 »
Pompa olejowa turbo i paliwa mają oryginalne sterowanie…
No właśnie to mnie ciekawi dlaczego po nawet krótkotrwałym przestawieniu łącznika na zasilanie paliwem załącza się silnik pompy olejowej turbo… Miałem przypadek, że silnik pompy nie działał prawidłowo i trzeba było kilkanaście razy sprawdzić jego działanie a baterie już słabe się robiły. Jako że miałem "zimny" silnik (stała już około 5h wygaszona) wyłączyłem turbo na czas sprawdzania samej pompy paliwa. Inaczej byłoby "goodbye baterie"… Dlatego zależy mi na schematach z F40PH bo chcę się paru rzeczy dowiedzieć. To co ja się dowiedziałem muszę porównać ze schematami. Na schematy od M62M nie mam co liczyć bo jest to na tyle tajna konstrukcja, że nawet maszyniści nie dostają do niej aktualnej instrukcji obsługi a warsztat Ci nic nie powie bo dostali zakaz rozmowy z maszynistami.
…a z zawieszaniem się wyłącznika sprężarki to nie znałem tej wady.
No ja się przekonałem jak mi wskazówka przewodu zasilającego (zbiornik główny) przekroczyła ostatnią wartość na skali czyli 1.6MPa… Dosłownie wtedy wyskoczyłem z lokomotywy i otwierałem zawory za zbiornikach powietrznych… Jak jej upuściłem do poziomu 0,5-0,7MPa to później już wszystko wróciło do normy. W późniejszych przypadkach jak widziałem, że zaczyna jej już odbijać zbijałem piasecznicą do ~0,7MPa.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76