Autor Wątek:  Praca na kolei  (Przeczytany 74620 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pachwał

  • Wiadomości: 119
  • CT Śląski
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #90 dnia: 15 Lutego 2012, 12:59:23 »
W PKP mogą nie chcieć ludzi z maturą, ale prywaciarze sobie zażyczą i co wtedy?
Dla prywaciarzy liczą się uprawnienia w pierwszej kolejności, potem ewentualnie skończona szkoła.Byłem ogólnie na dziesiątkach rozmów i nigdy nie zdarzyło mi się żeby ktoś chciał moje świadectwo maturalne do wglądu.Nie zmieniając tematu do Cargo w Katowicach były przyjęcia jakieś parę tygodni temu na różne stanowiska, więc może tam warto zadzwonić i próbować.
12.12.12 - Maszynista spalinowych pojazdów trakcyjnych
Autoryzacja: SM31, SM42, SM42-12xx (6Dg), ST44-12xx, ST48

Offline Domio

  • Wiadomości: 73
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #91 dnia: 15 Lutego 2012, 14:19:40 »
Patrząc na oferty pracy, zwłaszcza fizycznych robót, większości pracodawcy potrzebują po kursach, uprawnieniach, bo teraz to ma duży wpływ na przyjęcie się do pracy. Nigdy się nie spotkałem z ofertą pracy gdzie wymagana była matura. Bo to papierek generalnie dla osób co chcą na studia się przyjąć.
« Ostatnia zmiana: 15 Lutego 2012, 14:31:24 wysłana przez Domio »

Offline wysek44

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #92 dnia: 15 Lutego 2012, 14:39:07 »
Patrząc na oferty pracy, zwłaszcza fizycznych robót, większości pracodawcy potrzebują po kursach, uprawnieniach, bo teraz to ma duży wpływ na przyjęcie się do pracy. Nigdy się nie spotkałem z ofertą pracy gdzie wymagana była matura. Bo to papierek generalnie dla osób co chcą na studia się przyjąć.

Mnie matura jest potrzebna, bo jakby nie wyszło z koleją, to mam alternatywę na pracę. Zawsze warto jakąś mieć.

Cytuj
To w naszych czasach rozważa się jeszcze zdanie matury? :O Bez matury to prawie nigdzie Cię nie przyjmą. Chyba, że chcesz robić u szwagra :P

Decyzja w sprawie matury została przeze mnie podjęta już dawno.
« Ostatnia zmiana: 15 Lutego 2012, 14:41:16 wysłana przez wysek44 »
Pozdrawiam

Offline PR ZDW

  • Wiadomości: 36
  • Elektryk.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #95 dnia: 15 Lutego 2012, 16:51:55 »
Dzwoniłem kiedyś do CKU Samorządu Województwa Łódzkiego bo miałem kilka pytań odnośnie tego kursu.
Kurs ten jest płatny. 6000 zł + 650 zł za badania lekarskie.

Offline wysek44

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #96 dnia: 15 Lutego 2012, 17:22:57 »
No właśnie... Łódź i Warszawa. W ogóle system szkolenia maszynistów w Polsce teraz jest do kitu, kiedyś szło się do technikum i potem do roboty. A szkoda, szkoda że teraz nie ma tak już.
« Ostatnia zmiana: 15 Lutego 2012, 17:27:46 wysłana przez wysek44 »
Pozdrawiam

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #97 dnia: 15 Lutego 2012, 18:25:36 »
No właśnie... Łódź i Warszawa. W ogóle system szkolenia maszynistów w Polsce teraz jest do kitu, kiedyś szło się do technikum i potem do roboty.

A niby jak ma się "iść do technikum", skoro technika kolejowe zostały polikwidowane? W pewnym sensie już zostało to zauważone i próbuje się wracać do otwierania kierunków kolejowych. Tak po prawdzie to nawet skończona "kolejówka" (w moim przypadku trakcja elektryczna) nie otwierała drogi na kolej. Musiałem się nachodzić prawie 4 lata żeby zostać przyjętym do szopy. Na plus po skończeniu szkoły dla mnie było to, że nie musiałem iść na kurs na pomocnika - mogłem podchodzić eksternistycznie.

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #98 dnia: 15 Lutego 2012, 19:13:47 »
Widzę że temat żywo się rozwija, chciałem więc zauważyć że "praca na kolei" nie ogranicza się do stanowiska maszynisty. W najbliższych latach szczególnie dużo pracy będzie przy modernizacjach linii. Z własnego doświadczenia widzę że firmy wykonawcze chętnie przyjmują pracowników bez względu na wykształcenie. Jeden z moich kolegów skończył technikum gastronomiczne, po przyjęciu pracował kilka miesięcy jako pracownik fizyczny po czym został skierowany na kurs operatora koparki (na koszt firmy oczywiście). U mnie w firmie w ten sposób szybko można zrobić kurs np. na toromistrza albo operatora maszyn torowych. Oczywiście jest też masa pracy dla ludzi po budownictwie i geodezji, ewentualnie technikum budowlanym.

A od siebie dodam jeszcze że nie ma większej satysfakcji jak zobaczyć pociąg jadący po torze przy którym się pracowało od pierwszych pomiarów do oddawania dokumentacji powykonawczej ;)

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #99 dnia: 15 Lutego 2012, 19:52:21 »
A czy ktoś może coś więcej powiedzieć o pracy przy torach, gdy ma się inżyniera/mgr z geodezji?

Offline Crowman

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1
  • MaSzynowiec
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #100 dnia: 15 Lutego 2012, 22:22:13 »
A nikt nie ma chęci iść pracować za maszynistę w CTL-u, Lotosie i u innych prywaciarzy? InterCity raczej mnie nie ciekawi. Dla przykładu: mechanik w CTL-u zarobi czasem ponad 3000zł, natomiast w IC mniej, o Przewozach Regionalnych już się nawet nie wypowiadam. Otóż też chciałbym wiedzieć, czy są jakieś oferty pracy w prywatnych spółkach kolejowych? Wzrok i słuch mam ok. I teraz takie moje pytanie - mam do wyboru technikum elektroniczne lub kolejowe. Bardziej jestem chętny żeby iść do kolejowego na profil "technik transportu kolejowego". Jest jeszcze "Technik automatyk sterowania ruchem kolejowym", ale to się chyba nie nada, aby iść za maszynistę. Jestem z terenów Katowic. Ma ktoś "doświadczony" jakieś informacje dla mnie? Z góry dziękuję.

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #101 dnia: 15 Lutego 2012, 22:24:36 »
No tak, chcesz iść do technikum, 24 lata zniknęło... Kłamstwo ma krótkie nogi.
Pozdrawiam

Offline Domio

  • Wiadomości: 73
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #102 dnia: 15 Lutego 2012, 22:53:00 »
Crowman: Też się nad tym wyborem zastanawiam czy TK lub TE, w sumie robota przy lokach wiąże się z pracą przy aparatach energetycznych, więc elektrotechnika tutaj pasuje, lecz kolejówka sama w nazwie mówi o pracy z koleją.....A wracając do zarobków to nie zgodzę się z tym żę w IC zarabia się poniżej 3000 zł. Znam osobę która tam pracuje i zarobki ma o wiele wyższe.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #103 dnia: 15 Lutego 2012, 22:55:48 »
@Domio, wszystko zależy ile dostaje z grupy, jaki ma staż i czy bierze nadgodziny. Niektórzy w PICu to i po 300 godzin w miesiącu walą.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #104 dnia: 15 Lutego 2012, 22:57:21 »
Niektórzy w PICu to i po 300 godzin w miesiącu walą.
Tak, tylko w dwa miesiące ma limit wypełniony...
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Domio

  • Wiadomości: 73
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #105 dnia: 15 Lutego 2012, 23:46:24 »
Tak wiadomo że staż pracy się liczą i nadgodziny, dodatkowo za instruktora też chyba jest większe wynagrodzenie :)

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #106 dnia: 16 Lutego 2012, 07:44:14 »
Crowman: Też się nad tym wyborem zastanawiam czy TK lub TE, w sumie robota przy lokach wiąże się z pracą przy aparatach energetycznych, więc elektrotechnika tutaj pasuje, lecz kolejówka sama w nazwie mówi o pracy z koleją.....A wracając do zarobków to nie zgodzę się z tym żę w IC zarabia się poniżej 3000 zł. Znam osobę która tam pracuje i zarobki ma o wiele wyższe.

Ale nowym ludziom nie zaoferują takiej stawki.

A nikt nie ma chęci iść pracować za maszynistę w CTL-u, Lotosie i u innych prywaciarzy? InterCity raczej mnie nie ciekawi.

Z prywaciarzami bywa tak że wiozą cię samochodem 5h do pociągu potem prowadzisz pociąg 12h (albo więcej ) a potem odwożą cię 5h samochodem do domu, ewentualnie przekimasz się w jakimś hotelu i następnego dnia 12h pociągiem znowu a potem dopiero podwózka 5h samochodem do domu.

Offline Crowman

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1
  • MaSzynowiec
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #107 dnia: 16 Lutego 2012, 09:06:16 »
A wie ktoś ile zarabia nowy maszynista np. w CTL-u?

Offline pachwał

  • Wiadomości: 119
  • CT Śląski
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #108 dnia: 16 Lutego 2012, 09:33:25 »

Z prywaciarzami bywa tak że wiozą cię samochodem 5h do pociągu potem prowadzisz pociąg 12h (albo więcej ) a potem odwożą cię 5h samochodem do domu, ewentualnie przekimasz się w jakimś hotelu i następnego dnia 12h pociągiem znowu a potem dopiero podwózka 5h samochodem do domu.
Dodatkowo praca "na telefon" zero grafiku, nie zaplanujesz sobie kompletnie nic ;]
A wie ktoś ile zarabia nowy maszynista np. w CTL-u?
CTLu którym? Bo spółek jest sporo. Wszystko zależy od dodatków. Dla przykładu w CTLu Train maszynista na rękę około 2400 a nie raz się zdarza, że pomocnik zarobi parę groszy więcej od niego.
12.12.12 - Maszynista spalinowych pojazdów trakcyjnych
Autoryzacja: SM31, SM42, SM42-12xx (6Dg), ST44-12xx, ST48

Offline Crowman

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1
  • MaSzynowiec
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #109 dnia: 16 Lutego 2012, 09:36:43 »
Chodzi oczywiście o CTL Logistics. Ja od znajomego maszynisty słyszałem, że w CTL-u mechanik zarabia dużo więcej niż w IC. Może jedna niekorzyść to ta, że to jest właśnie "praca na telefon", ale da się przeżyć.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #110 dnia: 16 Lutego 2012, 11:15:45 »
Może jedna niekorzyść to ta, że to jest właśnie "praca na telefon", ale da się przeżyć.

Jedyna, ale jak dla mnie nie do przyjęcia. Nie wyobrażam sobie pracy, w której nie wiedziałbym kiedy następny raz do niej pójdę. Znam maszynistów z prywatnych spółek, którzy teraz - w okresie zmniejszonych przewozów - mają za luty przepracowane po 30-40 godzin. Nie muszę chyba pisać o wielkości wynagrodzenia na koniec miesiąca...

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #111 dnia: 16 Lutego 2012, 14:32:46 »
A czy ktoś może coś więcej powiedzieć o pracy przy torach, gdy ma się inżyniera/mgr z geodezji?
PKP PLK zatrudnia własnych geodetów. Robią pomiary i aktualizują mapy dla projektantów przed rozpoczęciem prac, a po ich zakończeniu kontrolują wykonawców przed odbiorem robót. Dodatkowo firmy wykonawcze także zatrudniają geodetów lub zlecają obsługę budowy firmie geodezyjnej. Generalnie na kolei bez geodezji ani rusz, choć po studiach i zrobieniu uprawnień na pewno dużo bardziej opłacalne jest założenie własnej działalności niż praca w PLK czy firmie wykonawczej.

Offline Domio

  • Wiadomości: 73
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #112 dnia: 16 Lutego 2012, 21:05:48 »
Osobiście wolał bym pracę na grafik w PKP, chyba że by wyboru nie było.

Dodane: 2012-03-27:
Jakby nie patrzeć trzeba się nachodzić i dopytywać o szkolenia, dużo ludzi idąc na rekrutacje która kończy się wynikiem negatywnym daje sobie spokój z tym...ale moim zdaniem jak się czegoś bardzo chce i powoli dąży do celu to jest to osiągalne tylko trzeba chcieć, jest dużo firm kolejowych i wybór jakiś pozostaje, na szczęście nie IC tylko istnieje :)
« Ostatnia zmiana: 31 Marca 2012, 10:26:18 wysłana przez kamils »

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #113 dnia: 17 Lipca 2012, 16:50:37 »
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...