Póki co sobie poradziłem, flexy dopasowują się jak ulał :)
Poprawiłem sobie w maxie układ torowy jednej starej scenerii. Wyeksportowałem ją do SCM i przy próbie uruchomienia wszystko ok. Uruchamiam, siedzę w lokomotywie, postanowiłem przelecieć się po scenerii, by zobaczyć jak mi wyszło układanie torów. Okazało się, że dolatuję kamerą do pewnej niewidocznej granicy i symulator się zawiesza, i wyłącza. Postanowiłem go przechytrzyć i wstawiłem lokomotywę na tor w kierunku którego wcześniej leciałem kamerą. Niestety exe się kaszani i symulator wyłącza się podczas uruchamiania. Log kończy się na linii:
OK
Player train init OK
textures\smuga.tga
OK
Tak jakby exe nie chciało dopuścić do tego, bym zobaczył co ja tam wstawiałem.
Ha! Znalazłem przyczynę. Powód był prosty, były to odcinki o zerowej długości wstawione w scenerii. Pytanie jest takie: Czy można z poziomu maxa podpatrzyć te zerowe odcinki, by je usunąć przed eksportem? Powstały mi one przy zabawie z Flexem ;/