Ta teksturka jest do kitu. Nie odpowiada rzeczywistym wymiarom. Zobacz jak ja to robię (cały dach na teksturze):
1. Zaznaczasz trzecią opcję w selection models - faces (zał. 1).
2. Wybieramy opcję mapping -> normal mapping.
3. Z boxa wybieramy top\bottom (góra\dół).
4. Zatwierdzamy.
Tak wygląda mapowanie dachu (zał. 2). Teraz jeżeli jest cała tekstura dachu na mapowaniu, to po prostu sobie skalujemy jak chcemy. Natomiast jeżeli jest tylko wyrywek, to jedziemy dalej.
TWOJĄ METODĄ:
Powtarzasz pierwsze cztery kroki.
5. Zaznaczasz jeden z boków dachu, wybierasz opcję Tools -> Break i powtarzasz to dla każdego boku (zał. 3). Ta opcja odłącza od siebie boki.
6. Odsuwasz boki jeden od drugiego (zał. 4).
7. Obracasz wszystkie boki by były w tę samą stronę (zał. 5).
8. Wybierasz pierwszą z opcji w selection mode - vertices (zał. 6). Następnie opcją Tools -> Target Weld łączymy wierzchołki ze sobą. Opcja ta polega na przeciąganiu jednego wierzchołka na drugi (zał. 7).
Tak wygląda mapowanie po połączeniu wszystkich wierzchołków (zał. 8).
A tak dach po nałożeniu tekstury (zał. 9).
W mojej metodzie jest mniej zabawy i efekt lepszy :)