Autor Wątek:  Semafor 2-komorowy zielone+białe  (Przeczytany 15293 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline eu43

  • Wiadomości: 239
    • Zobacz profil
    • http://www.eu43.fora.pl/
  • Otrzymane polubienia: 0
Semafor 2-komorowy zielone+białe
« dnia: 30 Października 2011, 13:12:03 »
Witam,

W ofercie firmy KOMBUD zajmującej się m.in. sygnalizacją i automatyką kolejową znalazłem sygnalizator 2-komorowy z światłem zielonym i białym. Nigdy się z takim sygnalizatorem jeszcze nie spotkałem. Mam pytanie, gdzie stosuje się takie sygnalizatory? Domniemam, że są one w użyciu, ponieważ znajdują się w ofercie. Jeżeli nie, to równie dobrze KOMBUD mógłby w ofercie wystawić sygnalizator o układzie świateł niebieskie i pomarańczowe lub coś jeszcze bardziej odjechanego... ;) Zapraszam do dyskusji.

P.S. Załączam link do oferty:
http://www.kombud.com.pl/a/Image/produkty/3/LST-uklady%20swiatel.jpg

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Października 2011, 13:56:37 »
To jest uproszczony sygnalizator sygnału powtarzającego tak myślę. Tak samo jak jest pomarańczowe i białe, które takowe istnieją, ale z zieloną komorą to nie mam pewności czy oby na pewno też. Raczej zaporówka to nie mogłaby być, bo jest wymagane czerwone światło, ale mogę się mylić. 2 żarówki w białej komorze mogą coś sugerować. Zawsze może to być semafor wjazdowy z toru lewego, gdzie białe światło ciągle świeci, a przy pozwoleniu na wjazd się zapala zielone.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline eu43

  • Wiadomości: 239
    • Zobacz profil
    • http://www.eu43.fora.pl/
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Października 2011, 15:04:43 »
No właśnie, zapasową żarówkę w komorze światła białego stosuje się w sygnalizatorach powtarzających... Czyżby powtarzacz semafora, który zawsze zezwala na jazdę z najszybszą dozwoloną szybkością? Toż to nie semafor, bo takowy powinien mieć możliwość wyświetlenie sygnału zabraniającego jazdę. Może jakiś sygnalizator "szopowy" lub zakładowy? Widziałem już bocznice, po których ruch taboru reguluję się prowizorycznymi sygnalizatorami czerwone/zielone.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Października 2011, 15:07:22 »
Widziałem już bocznice, po których ruch taboru reguluję się prowizorycznymi sygnalizatorami czerwone/zielone.
Akurat semafor z komorą czerwoną i zieloną wcale nie jest taki prowizoryczny bo stosuje się go np na posterunkach odstępowych ;) Odnośnie zestawu zielone/białe to nie kojarzę żebym coś takiego spotkał. Natomiast zestaw pomarańczowe/białe to spotykany nie tak znów rzadko powtarzacz semafora, który wyświetli tylko wolną drogę ze zmniejszoną szybkością oraz sygnał stój.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline eu43

  • Wiadomości: 239
    • Zobacz profil
    • http://www.eu43.fora.pl/
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Października 2011, 15:16:04 »
Widziałem już bocznice, po których ruch taboru reguluję się prowizorycznymi sygnalizatorami czerwone/zielone.
Akurat semafor z komorą czerwoną i zieloną wcale nie jest taki prowizoryczny bo stosuje się go np na posterunkach odstępowych ;)

Ale zastosowanie takiego sygnalizatora przy bocznicy, gdzie są wyłącznie przebiegi manewrowe można nazwać nie mniej prowizorycznym, żeby nie urazić osoby która na zielone światło wpuszcza tabor do hali :) Zapraszam do Elektrowni Łaziska.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Października 2011, 15:22:04 »
Manewry na prywatnej bocznicy nie muszą odbywać się w identyczny sposób jak manewry na kolei. Przykładem tego jest bocznica Lotos Kolej w Gdańsku gdzie zastosowali dość ciekawe sygnalizatory na rozjazdach. Podobnie na jednej z hut były sygnalizatory gdzie było czerwone i niebieskie. Czerwone oznaczało jak wiadomo stój natomiast czerwone i niebieskie oznaczało, że należy skontaktować się bodajże ze zwrotniczym czy dyżurnym ruchu. Natomist na terenie huty Katowice jest przed wjazdem na jakieś hale SBLka a w połowie miedzy jednym odstępem a drugim tarcza manewrowa… Wszystko zależy od regulaminu pracy takiej bocznicy.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline eu43

  • Wiadomości: 239
    • Zobacz profil
    • http://www.eu43.fora.pl/
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Października 2011, 15:35:14 »
@mechatronik - tak, zapamiętałem tę SBL-kę na bocznicy z pewnego zdjęcia.
http://kolejpiaskowa.pl/data/media/66/SM42-8837_16062008.jpg

Natomiast ciekawie musi wyglądać te czerwone z niebieskim, poszukam sobie... :)

Poprawiona literówka.

Kamils
« Ostatnia zmiana: 30 Października 2011, 17:34:19 wysłana przez kamils »

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« Odpowiedź #7 dnia: 31 Października 2011, 14:48:13 »
Manewry na prywatnej bocznicy nie muszą odbywać się w identyczny sposób jak manewry na kolei. Przykładem tego jest bocznica Lotos Kolej w Gdańsku gdzie zastosowali dość ciekawe sygnalizatory na rozjazdach.

To akurat jest zgodne z Ie-1. Jest też analogiczny wskaźnik dla wykolejnic - dwa białe pionowo lub czerwone i białe poziomo - czy takie coś też na tej bocznicy występuje?
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« Odpowiedź #8 dnia: 31 Października 2011, 16:03:00 »
Na tej bocznicy występują te wskaźniki ale zmodyfikowane i w Ie-1 takowych nie znajdziesz. Zbytnio nie miałem czasu na ich poznanie ale było tam coś takiego, że pełniły one też rolę powtarzacza kolejnej Tm z białą i niebieską komorą. Gdy kolejna Tm była na niebiesko zamiast białego oczka było pomarańczowe, natomiast gdy droga leżała i Tm była na biało na wskaźniku były dwa białe oczka. Z tego co słyszałem jest to jedyna bocznica w Polsce gdzie takie coś zastosowano.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Pawel T.

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Listopada 2011, 18:49:37 »
Zwykły powtarzacz. Sygnał SP2, SP3. Rzadko lub niestosowany ale jednak powtarzacz.

http://terespolrewidenttaboru.republika.pl/Instrukcje/kodowane/instrukcja_Ie1_E1_00013.html

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Listopada 2011, 19:06:15 »
A co ma Ie-1 do tego? Tam nie ma podanych możliwych układów komór, tylko możliwe sygnały. A co, gdy semafor będzie na stój, powtarzacz będzie ciemny? To jest bez sensu.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Listopada 2011, 20:30:59 »
@mechatronik - tak, zapamiętałem tę SBL-kę na bocznicy z pewnego zdjęcia.
http://kolejpiaskowa.pl/data/media/66/SM42-8837_16062008.jpg
Natomiast ciekawie musi wyglądać te czerwone z niebieskim, poszukam sobie... :)

Jaki cel jest tej SBLki? Zwiększenie ruchu na wjeździe do hali? Jeszcze manewr na "szlaku" ;)
Co do tego układu komór bardzo ciekawe, myślę, że najlepiej zadzwonić do Kombudu i zapytać kto to bierze...

LST-535R, też ciekawy bez możliwości "Sz" lub manewru...
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« Odpowiedź #12 dnia: 01 Listopada 2011, 21:14:49 »
LST-535R, też ciekawy bez możliwości "Sz" lub manewru...
Widziałem kiedyś podobny na zdjęciu na jakimś podg z tym, że jego układ komór był następujący: zpcp.

Co do pasów, jak najbardziej, np. w przypadku gdy mamy rozjazdy o łuku zwrotnym pozwalającym na jazdę z prędkością 60 km/h i powiedzmy anglika przy jeździe na wprost.

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« Odpowiedź #13 dnia: 01 Listopada 2011, 21:15:16 »
A jest gdzieś w Polsce semafor z dwoma pasami? W ofercie takie są.

LST-535R, też ciekawy bez możliwości "Sz" lub manewru...
Widziałem kiedyś podobny na zdjęciu na jakimś podg z tym, że jego układ komór był następujący: zpcp.
W Maszynie mamy taki, tylko że karzełkowy ss3pcpk.inc
Solo oración!

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« Odpowiedź #14 dnia: 01 Listopada 2011, 21:20:46 »
Jaki cel jest tej SBLki? Zwiększenie ruchu na wjeździe do hali? Jeszcze manewr na "szlaku" ;)


Dublowanie sygnalów dla mechanika w zależności od długości składu.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6166
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 871
Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« Odpowiedź #15 dnia: 01 Listopada 2011, 21:46:07 »
A jest gdzieś w Polsce semafor z dwoma pasami? W ofercie takie są.
Chojnów (E30), ze względu na skrócone drogi hamowania. Na tej stacji mamy 4 okręgi zwrotnicowe chronione semaforami: trapez1, głowica1, głowica2, trapez2.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Mannerheim

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« Odpowiedź #16 dnia: 01 Listopada 2011, 21:57:00 »
A jest gdzieś w Polsce semafor z dwoma pasami? W ofercie takie są.

Od niedawna semafory z dwoma pasami stoją na posterunku Warszawa Płudy, zdjęcie:
http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/11/59489.jpg

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« Odpowiedź #17 dnia: 01 Listopada 2011, 22:06:05 »
http://www.kombud.com.pl/automatyka/produkty/latarnie_skt6r,14,1.html
"SKT-661R   Pomarańczowe, matowe-białe, pomarańczowe, pomarańczowe, czerwone, zielone
Układ barw podano w kolejności rozpoczynając od dolnej komory sygnałowej" O takim cudzie nie słyszałem jeszcze. Sześciokomorowy karzełek z trzema pomarańczami  :D
Solo oración!

Offline Ciasto

  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« Odpowiedź #18 dnia: 01 Listopada 2011, 22:13:24 »
Od niedawna semafory z dwoma pasami stoją na posterunku Warszawa Płudy, zdjęcie:
http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/11/59489.jpg

Uściślając, Warszawa Płudy to przystanek osobowy, a nie posterunek odgałęźny. Semafory należą do stacji Warszawa Praga i nastawiane są z nastawni WPT.

http://www.kombud.com.pl/automatyka/produkty/latarnie_skt6r,14,1.html
"SKT-661R   Pomarańczowe, matowe-białe, pomarańczowe, pomarańczowe, czerwone, zielone
Układ barw podano w kolejności rozpoczynając od dolnej komory sygnałowej" O takim cudzie nie słyszałem jeszcze. Sześciokomorowy karzełek z trzema pomarańczami  :D

A to akurat rozwiązanie spotykane (np. Brzeg, Częstochowa Os.), nie dodano w tym opisie informacji, że lampy są umieszczone po 3 w dwóch kolumnach, co pozwala uzyskać sygnały zgodne z przepisami.

Offline Pawel T.

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« Odpowiedź #19 dnia: 02 Listopada 2011, 14:06:50 »
Po mojemu firma musiała wprowadzić do oferty taki semafor / tarczę / powtarzacz (zielone / białe) bo mimo iż nie jest taki semafor stosowany to trzeba się zabezpieczyć na taką możliwość. Po prostu mimo iż nie jest stosowany teoretycznie taki semafor musi być.
Dziwi mnie tylko fakt iż każdy pociąg który przejeżdża koło semafora zbija go wyzwalając na nim sygnał S1. A gdy padnie komenda S1 powtarzacz wtedy głupieje.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« Odpowiedź #20 dnia: 02 Listopada 2011, 19:26:09 »
Dziwi mnie tylko fakt iż każdy pociąg który przejeżdża koło semafora zbija go wyzwalając na nim sygnał S1. A gdy padnie komenda S1 powtarzacz wtedy głupieje.
Możesz to rozwinąć? Bo zbytnio nie rozumiem tej wypowiedzi. Jak to "powtarzacz głupieje"?
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline eu43

  • Wiadomości: 239
    • Zobacz profil
    • http://www.eu43.fora.pl/
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« Odpowiedź #21 dnia: 02 Listopada 2011, 20:04:59 »
Znalazłem kolejny "kwiatek" kombudu. Mianowicie sygnalizator karzełkowy o układzie świateł (patrząc od góry) pomarańczowe, białe, zielone. Pojedyncza żarówka w komorze światła białego wyklucza powtarzacz (układ świateł przy sygnałach Sp2 i Sp3 też nie pasuje do przepisów). Natomiast podwójna żarówka w komorze światła pomarańczowego jest typowa dla tarczy ostrzegawczych. Ale po co wtedy ta komora światła białego?

Latarnia SKT-631R:
http://www.kombud.com.pl/a/File/latarnie_2007.pdf

Cieszę się, że temat znalazł zainteresowanie :) Zapraszam do dalszej dyskusji.

P.S. Postaram się jutro zadzwonić do kombudu. Może akurat uda mi się zdobyć informacje czy jest popyt na tego typu dziwne sygnalizatory, a jeżeli tak, to w jakich sytuacjach są stosowane.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« Odpowiedź #22 dnia: 02 Listopada 2011, 20:45:17 »
(układ świateł przy sygnałach Sp2 i Sp3 też nie pasuje do przepisów)

Pasuje, zapewniam Cię. Tego typu kwiatki nie są typowe i prawdopodobnie nie znajdą zastosowania przy remontach/naprawach usrk, ale w ofercie są. I na "byciu" prawdopodobnie się kończy.

Offline eu43

  • Wiadomości: 239
    • Zobacz profil
    • http://www.eu43.fora.pl/
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« Odpowiedź #23 dnia: 02 Listopada 2011, 21:01:42 »
Wtedy światło zielone jest poniżej białego, a w przepisach wyraźnie jest zdefiniowany układ świateł dolne białe, górne zielone. Druga sprawa do żarówka rezerwowa w komorze światła pomarańczowego zamiast w komorze białej. Układ świateł pasuje do sygnału Sp widniejącego jeszcze w starych E1 jako sygnał obowiązujący do odwołania - jednoczesne świecenie się światła pomarańczowego, białego i zielonego w jednym pionie, w takiej kolejności jak napisałem.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« Odpowiedź #24 dnia: 02 Listopada 2011, 21:21:25 »
Te stare sygnały są w obecnym Ie-1 ujęte i obowiązują do tej pory.

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« Odpowiedź #25 dnia: 03 Listopada 2011, 23:18:38 »
Na tej bocznicy występują te wskaźniki ale zmodyfikowane i w Ie-1 takowych nie znajdziesz. Zbytnio nie miałem czasu na ich poznanie ale było tam coś takiego, że pełniły one też rolę powtarzacza kolejnej Tm z białą i niebieską komorą. Gdy kolejna Tm była na niebiesko zamiast białego oczka było pomarańczowe, natomiast gdy droga leżała i Tm była na biało na wskaźniku były dwa białe oczka. Z tego co słyszałem jest to jedyna bocznica w Polsce gdzie takie coś zastosowano.

Pierwsze słyszę o świeceniu oczek na pomarańczowo gdy Tm jest niepodana, widziałem te wskaźniki na kilku zdjęciach i wszędzie świecą bladoniebieskim światłem. Tak też opisane są w Ie-1 - dwa białe światła pionowo lub poziomo, dla rozjazdów krzyżowych - ukośnie lub tworzące kąt prosty.

Generalnie na tej bocznicy cały system SRK jest nietypowy (producent Tiefenbach, na stronie Lotosu było kilka zdjęć) i pewnie z tego wynikają te udziwnienia. Ten system miał jeszcze kilka ciekawych rozwiązań, ale chyba nie zastosowano ich w Lotosie - np. czujniki reagujące na tabor jadący "na rozprucie" i przestawiające odpowiednio zwrotnicę czy też pulpity przytorowe i przyciski uderzeniowe umieszczone przy torze na wysokości kabiny/pomostu, pozwalające na układanie dróg przebiegu przez manewrowego czy nawet samego maszynistę. System ten jest dość rozpowszechniony na kolejach niemieckich (oznaczenie TMC-EOW/Rastw, można o nim sporo znaleźć w Googlach).

Jeżeli chodzi o ciekawostki sygnałowe - nie wiem czy było o małych powtarzaczach w Częstochowie (załącznik). Wiszą sobie pod zadaszeniem/na masztach w środku peronów, jednokomorowe. Wydaje mi się, że powtarzały podanie sygnału na semaforze wyjazdowym (dla konduktorów?), raczej już nie działają (przynajmniej nie widziałem żeby świeciły podczas wyjazdu pociągu).
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« Odpowiedź #26 dnia: 03 Listopada 2011, 23:27:35 »
Czy te sygnalizatory są jeszcze na c.o.?

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« Odpowiedź #27 dnia: 04 Listopada 2011, 23:20:03 »
Pewnie dalej wiszą, zdjęcia są z 2009 r.
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« Odpowiedź #28 dnia: 05 Listopada 2011, 19:36:29 »
Faktycznie jest to jeszcze co na 1. screenie (specjalnie pojechałem do Częstochowy ;P).