Może to będzie prawdą albo i nie prawdą, ale podejrzewam, że LOTOS Kolej wziął Traxx-y E186 i E483 bo po pierwsze: są to maszyny sprawdzone w boju i bardzo chwalone przez maszynistów (według pewnego Pana Mechanika z LOTOS, którego miałem okazję poznać niedawno-lepsza niż niemieckie Eurosprintery E189). Po drugie, skoro Traxx-y są produkowane obok w Niemczech w Kassel, to w razie uszkodzenia jakiegoś podzespołu w lokomotywie, po prostu istnieje bardzo dobry dostęp do części zamiennych, czego nie można zapewne powiedzieć o częściach do polskich lokomotyw jak SU45, EU07, ET22 czy ET41 (chyba, że ZNTK-i mają dokumentację do produkcji zapasowych części do tych maszyn lub części pochodzą z maszyn tzw "dawcy części"). Po trzecie, moc 5,6 MW rozłożona na 4 osie co daje około 1,4 MW mocy silnika. Może się mylę w tych 3 kwestiach. Dzięki z góry, jeśli ktoś mnie oświeci w kwestiach, w których popełniłem błąd.