Autor Wątek:  Jest pierwsze zamówienie na Dragona  (Przeczytany 45908 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 87
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #60 dnia: 15 Marca 2014, 18:11:32 »
Stąd też wzięła się rozbieżność. Wszystko zależy czy bierze się jako falownik pojedynczy moduł do którego podłączone są przewody z jednego silnika, czy też gotową szafę z całą elektroniką.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #61 dnia: 16 Marca 2014, 01:12:13 »
Na stronie są odnośniki do opisów przekształtników BORDLINE. Tylko który to jest?

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 87
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #62 dnia: 18 Marca 2014, 18:15:42 »
Rozmawiałem z osobą która pracuje przy dragonach i niestety sporo rzeczy możemy się domyślać ponieważ Dragon objęty jest tajemnicą firmy i szczegółów nie może upubliczniać.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #63 dnia: 28 Czerwca 2014, 11:52:10 »
Wczorajszy Dragon 004 na Brochowie.

Offline jarząbek019

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #64 dnia: 04 Lipca 2014, 23:03:06 »
Ano bo dragon 004 kilka dni temu wyjechał w końcu z Gliwic. 001 wczoraj jechał z Gniezna do Malczyc, dziś go nie było rano wiec pewnie w nocy będzie jechał do Gniezna. 002 kręci się na południu kraju, z 003 nie wiem gdzie obecnie jest. Może zjechała na przegląd.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #65 dnia: 05 Lipca 2014, 10:04:55 »
Na stronie są odnośniki do opisów przekształtników BORDLINE. Tylko który to jest?
Pewnie wersja 3 kV.

Rozmawiałem z osobą która pracuje przy dragonach i niestety sporo rzeczy możemy się domyślać ponieważ Dragon objęty jest tajemnicą firmy i szczegółów nie może upubliczniać.
No i to najbardziej mi się nie podoba przy współczesnych pojazdach... Połowy przynajmniej ciekawych informacji (które mogą się przydać chociażby w symulatorze) nie można zdobyć...
« Ostatnia zmiana: 05 Lipca 2014, 10:07:39 wysłana przez janek32 »
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #66 dnia: 05 Lipca 2014, 21:42:59 »
Na stronie są odnośniki do opisów przekształtników BORDLINE. Tylko który to jest?
Pewnie wersja 3 kV.
Tylko że ten przekształtnik ma zastosowanie w lokomotywach elektryczno-spalinowych. Może być zasilany z trakcji 3kV DC, jak i z generatora napędzanego dieslem. Dragon ma być lokomotywą jednosystemową. Czyli odpowiadałby Compact Converter BORDLINE® CC750 DC_3kV_M_700. Tylko czy nie jest za mała moc na kole - 690kW. Taki Compact Converter BORDLINE® CC1500 MS_25-3kV / 1.5kV daje na koło 2,2MW mocy.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #67 dnia: 06 Lipca 2014, 10:20:38 »
Powiem tak. Nawet na stronie firmy ABB można znaleść informacje że dostarczają pakiety trakcyjne do E6ACT:

"Zgodnie z umową firma ABB dostarczy w pierwszym okresie pakiety trakcyjne dla ośmiu lokomotyw, z których każdy będzie zawierał 2 przekształtniki trakcyjne BordLine CC1500, 6 silników trakcyjnych, 2 dławiki liniowe, dławik sinusoidalny oraz transformator pomocniczy. Produkty ABB staną się tym samym standardowym wyposażeniem lokomotyw E6ACT Dragon. "
Z tego wynika jednoznacznie, że musi to być CC1500. Że może być zasilany z prądnicy nie ma żadnego znaczenia. W końcu prąd stały 3kV z lokalnego generatora nie będzie się niczym różnił od prądu z trakcji.
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #68 dnia: 06 Lipca 2014, 21:02:54 »
Cytuj
Dragony oferowane są w wersjach zasilanych
  • prądem stałym o napięciu 3 kV (typ E6DCU, pierwotnie E6ACT),
  • prądem przemiennym o napięciu 15 lub 25 kV (typ E6ACT),
  • prądem stałym o napięciu 3 kV lub prądem przemiennym o napięciu 15 lub 25 kV (typ E6MSU),
  • silnikiem diesla (wersja o ograniczonej mocy ciągłej, sile pociągowej i prędkości maksymalnej z obciążeniem).
ad1. Przystosowana do zasilania z trakcji 3kV DC.
ad2. Przystosowana do zasilania z trakcji 15kV lub 25kV AC.
ad3. Przystosowana do zasilania z trakcji 3kV DC lub 15kV / 25kV AC.
ad4. Z silnikiem diesla.
Trzecia wersja zaprzecza temu, jakoby to była  lokomotywa jednosystemowa, jak podaje na stronie Newag. Na samym początku na tej stronie napisane:
Cytuj
Jed­no­sys­te­mowa loko­mo­tywa elek­tryczna DRAGON to pierw­szy pojazd trak­cyjny z plat­formy sze­ścio­osio­wych loko­mo­tyw, w szcze­gól­no­ści dosto­so­wany do pol­skiego rynku.
Jednosystemowa czyli przystosowana do jednego źródła zasilania. W dalej w tekście można przeczytać:
Cytuj
dopo­sa­że­nie loko­mo­tywy w dodat­kowy napęd spa­li­nowy (opcja „DUAL POWER”).
Czyli możliwa jest opcja lokomotywy elektryczno- spalinowej. W danych technicznych jest podane:
Cytuj
napię­cie zasilania:
  • DC 3 kV, moc cią­gła 5 MW
  • AC 15 kV 16 2/3 Hz, AC 25 kV 50 Hz, moc cią­gła 5 MW
  • DC 3 kV, AC 15 kV 16  2/3 Hz, AC 25 kV 50 Hz, moc cią­gła 5 MW
  • Diesel, moc ciągła 2,3MW
Przekształtniki muszą być do tego przystosowane.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #69 dnia: 06 Lipca 2014, 23:13:07 »
Ale ZTCW ta wersja, która teraz jest budowana jest jednosystemowa. Zresztą po co takiemu LOTOSowi czy STK do jeżdżenia po Polsce lokomotywa wielosystemowa?
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #70 dnia: 07 Lipca 2014, 00:35:21 »
janek32: LOTOS (nie wiem jak STK) ma jakoś lokomotywy Traxx E186 które są 4 systemowe i nie marudzą, że mają lokomotywy z więcej niż jednym systemem zasilania.

Offline jarząbek019

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #71 dnia: 08 Lipca 2014, 22:43:22 »
Lotos zagląda do Niemiec Traxxami. Do tego na zachodzie 6 osiowe loki nie są aż tak potrzebne.
STK obecnie nie posiada żadnej lokomotywy wielostystemowej. Chyba nigdy nie mieli.
« Ostatnia zmiana: 08 Lipca 2014, 22:50:30 wysłana przez jarząbek019 »

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #72 dnia: 08 Lipca 2014, 23:13:10 »
Do tego na zachodzie 6 osiowe loki nie są aż tak potrzebne.
Są nie potrzebne LOTOSOWI czy komu? W zasadzie to nie wiem czemu LOTOS inwestuje w loki 4-osiowe jeśli ich główne przewozy nie są ani lekkie ani szybkie.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline jarząbek019

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #73 dnia: 08 Lipca 2014, 23:36:08 »
Ogólnie loki 6 osiowe na zachodzie.
[/quote]Są nie potrzebne LOTOSOWI czy komu? W zasadzie to nie wiem czemu LOTOS inwestuje w loki 4-osiowe jeśli ich główne przewozy nie są ani lekkie ani szybkie.
[/quote]
Lotos inwestuje w nowy tabor, nie kupuja a dzierżawi. Wynajem 1 skody od STK kosztuje ich 80tys zł. Wiadomo nowe teoretycznie się mniej psuje i jest ekonomiczniejsze w eksploatacji.
Dlaczego np Skoda a nie nasze ET22?  Taniej jest kupić wrak w Czechach zrobić kapitalny remont niż zakup od Cargo byczka.
« Ostatnia zmiana: 08 Lipca 2014, 23:38:46 wysłana przez jarząbek019 »

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #74 dnia: 08 Lipca 2014, 23:54:08 »
A Cargo sprzedaje cokolwiek?
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #75 dnia: 09 Lipca 2014, 00:39:31 »
Ale jaki model Skody. Skody maja wózki dwuosiowe i trzyosiowe. ET22 ma wózki trzyosiowe, na łukach niszczą torowisko.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #76 dnia: 09 Lipca 2014, 00:42:14 »
Z Cargo byka nie kupisz. Z bykami z Ecco (009-012) i tym od Dybowskiego to zwykły misz-masz w wykonaniu „laweta jechała, ale skręciła nie w tę bramę co miała”.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #77 dnia: 09 Lipca 2014, 14:56:45 »
Ogólnie loki 6 osiowe na zachodzie.
Lotos inwestuje w nowy tabor, nie kupuja a dzierżawi.
To czemu dzierżawi nowe lokomotywy 4-osiowe? Co jest takiego z tym zachodem, że nie lubią tam 6-osiowych?
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #78 dnia: 09 Lipca 2014, 15:24:17 »
Nie tyle nie lubią, co może aż tak bardzo nie potrzebują. Jeśli jest płasko, linie kolejowe są w dobrym stanie i standardzie 22,5 t/oś, a rozkład jazdy nie przewiduje dużej liczby zatrzymań, to 4-osiowe lokomotywy o masie 84-86 ton są w stanie zapewnić wystarczającą siłę pociągową przy rozruchu (do ok. 300 kN). Lokomotywa 6-osiowa może przy tych samych naciskach może ważyć o połowę więcej i osiągać o połowę większą siłę rozruchową (450 kN); można też (jak w Dragonie) obniżyć nieco naciski na oś i wciąż uzyskiwać większą siłę pociągową (350-400 kN), co jest ważne przy małych prędkościach. Przy większych prędkościach efekt ten jest jednak niwelowany ograniczeniem mocy pojazdu, które obecnie wynosi ok. 6 MW.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #79 dnia: 09 Lipca 2014, 16:21:28 »
Ok. Tylko czemu Lotos akurat je wziął gdzie u nas ani średnio płasko, ani dobra infra, ani duże prędkości?
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #80 dnia: 09 Lipca 2014, 16:40:15 »
Może to będzie prawdą albo i nie prawdą, ale podejrzewam, że LOTOS Kolej wziął Traxx-y E186 i E483 bo po pierwsze: są to maszyny sprawdzone w boju i bardzo chwalone przez maszynistów (według pewnego Pana Mechanika z LOTOS, którego miałem okazję poznać niedawno-lepsza niż niemieckie Eurosprintery E189). Po drugie, skoro Traxx-y są produkowane obok  w Niemczech w Kassel, to w razie uszkodzenia jakiegoś podzespołu w lokomotywie, po prostu istnieje bardzo dobry dostęp do części zamiennych, czego nie można zapewne powiedzieć o częściach do polskich lokomotyw jak SU45, EU07, ET22 czy ET41 (chyba, że ZNTK-i mają dokumentację do produkcji zapasowych części do tych maszyn lub części pochodzą z maszyn tzw "dawcy części"). Po trzecie, moc 5,6 MW rozłożona na 4 osie co daje około 1,4 MW mocy silnika. Może się mylę w tych 3 kwestiach. Dzięki z góry, jeśli ktoś mnie oświeci w kwestiach, w których popełniłem błąd.
« Ostatnia zmiana: 09 Lipca 2014, 16:41:25 wysłana przez RoboBatman »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #81 dnia: 09 Lipca 2014, 17:08:47 »
Ok. Tylko czemu Lotos akurat je wziął gdzie u nas ani średnio płasko, ani dobra infra, ani duże prędkości?
A co innego mógł wziąć? Cargo, IC czy PRy wypożyczały albo E186, albo E189, więc widać, że na rynku nie ma wielu alternatyw.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #82 dnia: 09 Lipca 2014, 17:23:24 »
Wychodzi na to, że 6-cio osiowe lokomotywy produkujemy my i ruscy. To faktycznie wyboru dużego nie ma.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #83 dnia: 11 Lipca 2014, 08:01:28 »
W zasadzie każdy producent wyprodukuje taką lokomotywę, kwestia zamówienia. Dla przykładu Simens wyprodukował już taką maszynę. To duńska seria EG3100, odmiana niemieckich DB 152.

http://www.railcolor.net/index.php?nav=1404938#.U798vUA_gd4

sebastian82

  • Gość
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #84 dnia: 02 Lutego 2015, 17:48:57 »
Jest kolejne zamówienie na Dragony. Tym razem przewoźnik Freightliner PL zamówił 5 sztuk.  Link do artykułu: http://www.rynek-kolejowy.pl/55606/freightliner_pl_zamowil_nowe_dragony_z_newagu.htm