Autor Wątek:  Jest pierwsze zamówienie na Dragona  (Przeczytany 45903 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #30 dnia: 02 Lutego 2014, 22:09:51 »
czy jedna sztuka ET42 pociągnie taki zestaw o takiej masie?
Oczywiście że tak, skoro jamnik może targać 4000t to mocniejszy ET42 4400t ogarnie, szczególnie że na czapajewach jest jedno udogodnienie - można wszystkie silniki połączyć w szereg przy rozruchu ciężkiego składu.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #31 dnia: 02 Lutego 2014, 22:13:04 »
W ED74 jest podwójny falownik. Fizycznie montuje się jedną skrzynkę, natomiast w środku są dwa niezależne układy sterujące, po jednym na silnik.

http://www.ingeteam.com/Portals/0/Catalogo/Sector/Documento/PRD_156_Archivo_ed-74-pesa.pdf
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #32 dnia: 03 Lutego 2014, 17:47:35 »
Nie pokićkało, tylko o tym myślałem. Układ Bobo 4 silniki połączone szeregowo. Układ CoCo 6 silników połączonych szeregowo. Przy danych technicznych Newag Dragon E6ACT podane jest napięcie zasilania 3000 V DC. Traxxów jest wiele wersji i nie mam podanego zasilania. Jedynie
Cytuj
Baureihe 186 – czterosystemowa lokomotywa elektryczna zasilana napięciem stałym 1,5 lub 3 kV, bądź napięciem zmiennym 15 kV i 16⅔ Hz oraz 25 kV i 50 Hz
Pierwsze lokomotywy EU43 zostały dostarczone w połowie lutego 2008 i zostały skierowane do ruchu transgranicznego zarówno towarowego jak i pasażerskiego Do końca marca 2012 roku zakończyły eksploatację w PKP Cargo, w związku z leasingiem lokomotyw EU45.

Przyjacielu mylisz wszystko. Silniki z rozruchem oporowym tyczy się silników prądu stałego DC. Chyba że mamy lokomotywę z silnikiem od odkurzacza który jest uniwersalny i idzie na AC i DC ale takiego cuda chyba nie ma.  Falowniki mają tą fajną funkcję że sterują silnikami asynchronicznymi. Potrafią zmieniać częstotliwość sinusa na swoim wyjściu i dzięki temu silnik kręci się szybciej lub wolniej. Należy pamiętać, że gdy mamy lokomotywę zasilaną 3kV DC to nie oznacza że na wyjściu z falownika będzie 3kV AC jak sugerujesz tym przypisem. A zalety i wady różnych systemów zasilań to materiał na osobny wątek. Co ciekawe, to kiedyś ktoś mi udowadniał (na Naszym forum), że 4 osie napędowe a 6 to bez żadnej różnicy, ponieważ widział ET22 rolującą środkową osią. Sumarycznie, miało się nie przekładać na siłę pociągową lokomotywy.
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #33 dnia: 03 Lutego 2014, 18:44:49 »
Po prostu nie wnikałem w szczegóły. W opisie było podane źródło zasilania, ilość silników i moc. Nie było podane jaki typ silników, dlatego założyłem, że są to silniki prądu stałego. W odkurzaczu jest silnik komutatorowy prądu przemiennego, jego konstrukcja jest taka sama jak silnika prądu stałego. Ale nie znaczy, że można go podłączyć bezpiecznie do źródła prądu stałego. Dla AC przedstawia opór czynny i bierny (indukcyjny). Dla DC przedstawia tylko opór czynny. Falownik jest urządzenie, które zmienia prąd stały na prąd przemienny o odpowiednim napięciu i częstotliwości. W lokomotywach stosowane są silniki trójfazowe asynchroniczne prądu przemiennego o napięciu 400V i takie napięcie musi dać falownik. Obroty tych silników zależą od częstotliwości zasilania. Opór indukcyjny silnika zależy od częstotliwości, większa częstotliwość, większy opór. Gdy zmniejszymy częstotliwość, aby zmniejszyć obroty, zmniejszy się opór indukcyjny, wypadkowy opór pozorny się zmniejszy. Zgodnie z prawem Ohma płynący prąd przez silnik się zwiększy, czyli trzeba skorygować napięcie zasilania.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #34 dnia: 03 Lutego 2014, 19:47:59 »
W przypadku lokomotyw prądu stałego zasilanie falowników ma miejsce poprzez dwa sposoby. Pośrednio przez przekształtnik prąd stały- prąd stały i obwód pośredni przy stałym napięciu oraz bezpośrednio z obwodu połączonego z siecią trakcyjną o zmiennym napięciu jak też pojawiających się przepięciach. Przekształtnik trakcyjny podaje napięcie 2800V. Co do zasilania silników trakcyjnych przez falowniki to są 2 rodzaje: w sposób indywidualny, czyli jeden falownik na jeden silnik trakcyjny, oraz równoległy czyli 1 falownik na 2 silniki trakcyjne. Dane dla lokomotyw czteroosiowych.
Edit: Dodam jeszcze że silniki nie są zasilane napięciem 400V jak pisał @Anrej ale napięciem zbliżonym do znamionowego sieci trakcyjnej. Np. EN57 z silnikami asynchronicznymi- jeden silnik ma napięcie znamionowe 2340V.
« Ostatnia zmiana: 03 Lutego 2014, 20:16:19 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #35 dnia: 03 Lutego 2014, 20:27:22 »
Po prostu nie wnikałem w szczegóły. W opisie było podane źródło zasilania, ilość silników i moc. Nie było podane jaki typ silników, dlatego założyłem, że są to silniki prądu stałego. W odkurzaczu jest silnik komutatorowy prądu przemiennego, jego konstrukcja jest taka sama jak silnika prądu stałego. Ale nie znaczy, że można go podłączyć bezpiecznie do źródła prądu stałego.
Ja słyszałem, że akurat problemy są w drugą stronę – zasilanie prądem przemiennym silnika prądu stałego.

W lokomotywach stosowane są silniki trójfazowe asynchroniczne prądu przemiennego o napięciu 400V i takie napięcie musi dać falownik.
Jak już było kilka razy wspomniane, silniki kolejowe są na większe napięcia, np. w EN57AKM jest to 2340 V: http://tts.infotransport.pl/pl/download/4451

Obroty tych silników zależą od częstotliwości zasilania. Opór indukcyjny silnika zależy od częstotliwości, większa częstotliwość, większy opór. Gdy zmniejszymy częstotliwość, aby zmniejszyć obroty, zmniejszy się opór indukcyjny, wypadkowy opór pozorny się zmniejszy. Zgodnie z prawem Ohma płynący prąd przez silnik się zwiększy, czyli trzeba skorygować napięcie zasilania.
Dodam jeszcze, że w silnikach indukcyjnych bardzo dużo zależy od różnicy między częstotliwością zasilania i prędkością obrotową silnika. Sterowanie (w uproszczeniu) polega na kontrolowaniu tej różnicy. W pewnym zakresie pracy napięcie już nie rośnie (bo nie ma skąd), ale prąd dalej utrzymywany właśnie poprzez zwiększanie tej różnicy.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #36 dnia: 04 Lutego 2014, 01:09:56 »
@Tomnord15
Falownik służy do zmiany prądu stałego na prąd przemienny o odpowiednim napięciu i częstotliwości. W przypadku zasilania prądem przemiennym, prąd najpierw musi być wyprostowany.
Cytat: youBy
Ja słyszałem, że akurat problemy są w drugą stronę – zasilanie prądem przemiennym silnika prądu stałego.
Silnik prądu stałego zasilany prądem przemiennym, działa jako silnik komutatorowy prądu przemiennego. Natomiast silnik indukcyjny asynchroniczny prądu przemiennego włączony do prądu stałego nie zadziała.
Cytat: youBy
Jak już było kilka razy wspomniane, silniki kolejowe są na większe napięcia, np. w EN57AKM jest to 2340 V: http://tts.infotransport.pl/pl/download/4451
Wyżej podałeś.
W ED74 jest podwójny falownik. Fizycznie montuje się jedną skrzynkę, natomiast w środku są dwa niezależne układy sterujące, po jednym na silnik.
http://www.ingeteam.com/Portals/0/Catalogo/Sector/Documento/PRD_156_Archivo_ed-74-pesa.pdf
Tam w danych podane jest napięcie wejściowe 3000V DC, napięcie wyjściowe 400V AC, częstotliwość wyjściowa przetwornika od 0 - 172Hz. Silniki asynchroniczne.
Cytat: youBy
Dodam jeszcze, że w silnikach indukcyjnych bardzo dużo zależy od różnicy między częstotliwością zasilania i prędkością obrotową silnika. Sterowanie (w uproszczeniu) polega na kontrolowaniu tej różnicy. W pewnym zakresie pracy napięcie już nie rośnie (bo nie ma skąd), ale prąd dalej utrzymywany właśnie poprzez zwiększanie tej różnicy.
Dlatego jest silnik indukcyjny asynchroniczny, że jego obroty są mniejsze od prędkości wirowania pola magnetycznego. Spowodowane jest to poślizgiem, który zależy od obciążenia. Nie czytałem nigdzie aby to wykorzystywać do regulowania obrotów.
Innym sposobem regulacji obrotów jest zmiana par biegunów. Tak jest w przypadku pralki automatycznej, przy praniu są niskie obroty a przy wirowaniu wysokie.
Ciekawe czy w silnikach trakcyjnych asynchronicznych stosuje się przełączniki gwiazda - trójkąt?

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #37 dnia: 04 Lutego 2014, 01:16:41 »
Tam w danych podane jest napięcie wejściowe 3000V DC, napięcie wyjściowe 400V AC, częstotliwość wyjściowa przetwornika od 0 - 172Hz. Silniki asynchroniczne.
Ty szybciej piszesz posty na forum niż myślisz. Gdzie tam masz 400V dla przetwornicy trakcyjnej? Tak ciężko zrozumieć, że 400V AC jest do zasilania silników od sprężarek, wentylatorów silników/przetwornic trakcyjnych, itp? Na wyjściu przetwornicy trakcyjnej masz jak wół napisane "0 to 2000 Vrms".
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #38 dnia: 04 Lutego 2014, 01:36:14 »
Cytat: youBy
Ja słyszałem, że akurat problemy są w drugą stronę – zasilanie prądem przemiennym silnika prądu stałego.
Silnik prądu stałego zasilany prądem przemiennym, działa jako silnik komutatorowy prądu przemiennego. Natomiast silnik indukcyjny asynchroniczny prądu przemiennego włączony do prądu stałego nie zadziała.
Chodziło mi o silniki komutatorowe. Silniki komutatorowe prądu przemiennego powinny mieć stojany wykonywane z pakietowanych blach (tak jak transformatory), żeby ograniczyć ograniczyć straty spowodowane prądami wirowymi. W przypadku prądu stałego nie ma takiej potrzeby i stojan można wykonywać w całości, jednak taki silnik będzie się nadmiernie  nagrzewać podczas zasilania prądem przemiennym. W drugą stronę ten problem odpada.

Cytat: youBy
Dodam jeszcze, że w silnikach indukcyjnych bardzo dużo zależy od różnicy między częstotliwością zasilania i prędkością obrotową silnika. Sterowanie (w uproszczeniu) polega na kontrolowaniu tej różnicy. W pewnym zakresie pracy napięcie już nie rośnie (bo nie ma skąd), ale prąd dalej utrzymywany właśnie poprzez zwiększanie tej różnicy.
Dlatego jest silnik indukcyjny asynchroniczny, że jego obroty są mniejsze od prędkości wirowania pola magnetycznego. Spowodowane jest to poślizgiem, który zależy od obciążenia. Nie czytałem nigdzie aby to wykorzystywać do regulowania obrotów.
Rozwiązanie to nie jest wykorzystywane do regulowania obrotów. W nowoczesnych układach napędowych wykorzystujemy zmienną częstotliwość zasilania do regulacji momentu. Częstotliwość napięcia wytwarzanego przez falownik jest wtedy równa zawsze sumie dwóch składowych: prędkości obrotowej silnika oraz poślizgu, od którego wielkości zależy prąd i moment. Dla jasności dodam jeszcze, że indukcyjne silniki trakcyjne praktycznie w całym zakresie prędkości pojazdu pracują na niewielkim odcinku charakterystyki w okolicy między momentem znamionowym i prędkością synchroniczną (brak poślizgu).

Ciekawe czy w silnikach trakcyjnych asynchronicznych stosuje się przełączniki gwiazda - trójkąt?
Nie. Rozwiązanie takie nie daje nam żadnych korzyści, ponieważ dużo łatwiej regulować pracę silnika falownikiem, który i tak musimy mieć.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #39 dnia: 04 Lutego 2014, 10:40:21 »
Abstrahując od ciekawej dyskusji załączam dwa zdjęcia Dragonów. Który z nich lepiej się prezentuje według Was?

Źródło: facebook.com
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #40 dnia: 04 Lutego 2014, 11:42:59 »
Obydwie równie piękne ;)

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #41 dnia: 04 Lutego 2014, 12:16:37 »
Abstrahując od ciekawej dyskusji załączam dwa zdjęcia Dragonów. Który z nich lepiej się prezentuje według Was?
Lokomotywa na nie nie ma wyglądać ładnie (są organizowane jakieś miss piękności lokomotyw? :D), ma jeździć i zarabiać na siebie, i dla firmy która ją posiada. Takie jest moje zdanie.

Pisz uważniej.
Benek
« Ostatnia zmiana: 04 Lutego 2014, 18:00:11 wysłana przez Benek »

Offline byku1183

  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #42 dnia: 04 Lutego 2014, 16:59:00 »
Cytuj
Lokomotywa na nie wyglądać ładnie (są organizowane jakieś miss piękności lokomotyw? :D), ma jeździć i zarabiać na siebie i dla firmy która ją posiada. Takie jest moje zdanie.
Nie do końca tak jest, lokomotywa jest wizytówką firmy, a zaniedbany tabor źle świadczy o przewoźniku. Potencjalny klient może wybrać wtedy innego przewoźnika, który będzie wyglądał na tego lepszego.
« Ostatnia zmiana: 04 Lutego 2014, 17:00:07 wysłana przez TOMASZ4580 »

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #43 dnia: 04 Lutego 2014, 17:55:27 »
Tak, tylko co ma wspólnego "zadbanie" o tabor ze schematem malatury?

Offline byku1183

  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #44 dnia: 04 Lutego 2014, 18:12:55 »
Schemat malowania też może być niewłaściwy np. źle się kojarzyć lub nie rzucać się w oczy co nie jest za bardzo pożądane przez przewoźnika, bo lokomotywa ma być jeżdżąca wizytówką/reklamą.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #45 dnia: 05 Lutego 2014, 02:41:52 »
Tak, tylko co ma wspólnego "zadbanie" o tabor ze schematem malatury?
Tyle samo, co wypowiedź @RoboBatmana do pytania @Patrykosa?
Jak dla mnie chyba STK fajniejsza, taka trochę mała pszczółka. ;-)
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline kacp3r

  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #46 dnia: 05 Lutego 2014, 11:34:08 »
Swoją drogą, to przy wyborze przewoźnika przede wszystkim decyduje cena, a czym to zostanie dowiezione...
Jestem wektorem kreacji anihilacji...

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #47 dnia: 05 Lutego 2014, 11:39:04 »
Jeśli chodzi o pociągi, to zawsze wybieram przewoźnika, który najszybciej dotrze do celu. Jeśli mam jechać 5 godzin i z przesiadką, to wolę dać dwa razy tyle i dojechać w 3 godziny bez przesiadki.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #48 dnia: 05 Lutego 2014, 18:53:30 »
Nie rozumiem dlaczego odbiera się prawo oceny dizajnu lokomotywy.

EOT
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #49 dnia: 06 Lutego 2014, 01:00:16 »
Jeśli chodzi o pociągi, to zawsze wybieram przewoźnika, który najszybciej dotrze do celu. Jeśli mam jechać 5 godzin i z przesiadką, to wolę dać dwa razy tyle i dojechać w 3 godziny bez przesiadki.

Ale w przypadku towarów masowych to decyduje cena, a w mniejszym stopniu czas dojazdu. Przewoźnik ma przewieźć określoną ilość do określonego czasu, zgodnie z zawartą umową.

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #50 dnia: 08 Lutego 2014, 19:05:06 »

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #51 dnia: 05 Marca 2014, 19:37:04 »
Lokomotywa Dragon, pierwsza od ponad dwudziestu lat sześcioosiowa lokomotywa elektryczna, którą wybudowano w Polsce rusza właśnie do pracy w taborze spółki Lotos Kolej.
Prace nad projektem nowoczesnej, polskiej lokomotywy rozpoczęły się w zakładach Newag Gliwice już w 2006 roku. W 2011 roku Lotos miał okazję testować Dragona, wynikiem czego w roku następnym podpisano umowę na dostarczenie pięciu lokomotyw tego typu.
http://technowinki.onet.pl/technika/dragon-pierwsza-od-ponad-dwudziestu-lat-polska-lokomotywa-elektryczna-rozpoczyna/v9dgm

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #52 dnia: 05 Marca 2014, 21:16:48 »
Jak by nie patrzeć to dragon 001 od dwóch lat jeździ dla STKu, tak na marginesie.

Offline jarząbek019

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #53 dnia: 06 Marca 2014, 22:18:44 »
Dokładnie 001 jest w STK od 2 lat. 002 oraz 003 były już w grudniu testowane przez STK. Ogólnie Dragon ma silniki asynchroniczne klatkowe, sa one zasilane z 3 kolumn w których są przekształtniki trakcyjne.

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 87
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #54 dnia: 14 Marca 2014, 18:34:29 »
@kolego jarząbek, co znaczy że silniki są zasilane z 3 kolumn ? Jeśli chodzi o liczbę falowników to z tego co kojarzę są tylko 2 falowniki.

Offline jarząbek019

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #55 dnia: 14 Marca 2014, 21:36:54 »
Chodzi o Falownik który posiada kolumnę chłodniczą. Jedne falownik wytwarza prąd dla dwóch silników.

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 87
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #56 dnia: 14 Marca 2014, 22:12:22 »
No a widzisz, są 2 falowniki i każdy z nich zasila 3 silniki.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #57 dnia: 14 Marca 2014, 22:21:49 »
Nic z tego nie rozumiem. Silniki zasilane z kolumny chłodniczej. Dla mnie silnik asynchroniczny trójfazowy jest zasilany trzema fazami prądu trójfazowego.
Jedne falownik wytwarza prąd dla dwóch silników.
No a widzisz, są 2 falowniki i każdy z nich zasila 3 silniki.
To w końcu z jednego falownika są zasilane dwa silniki czy trzy silniki?

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 87
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #58 dnia: 15 Marca 2014, 08:17:37 »
Powiem tak. Nawet na stronie firmy ABB można znaleść informacje że dostarczają pakiety trakcyjne do E6ACT:

"Zgodnie z umową firma ABB dostarczy w pierwszym okresie pakiety trakcyjne dla ośmiu lokomotyw, z których każdy będzie zawierał 2 przekształtniki trakcyjne BordLine CC1500, 6 silników trakcyjnych, 2 dławiki liniowe, dławik sinusoidalny oraz transformator pomocniczy. Produkty ABB staną się tym samym standardowym wyposażeniem lokomotyw E6ACT Dragon. "

http://www.abb.pl/cawp/seitp202/a57e3cd06538a67bc1257c0c0028cdbc.aspx

Więc dla mnie jest to jednoznaczne że jeden falownik obsługuje jeden wózek (3 silniki), a że jest 6 silników to są 2 falowniki. Zresztą będę miał możliwość rozmowy z kimś kto pracuje przy E6ACT to rozwieje wszelkie wątpliwości.

Offline jarząbek019

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« Odpowiedź #59 dnia: 15 Marca 2014, 16:53:57 »
Łącznie jest 6 falowników, każdy indywidualnie napędza jedną oś. Są umieszczone po 3 w jednej szafie przekształtnikowej.
 To jest informacja od osoby pracującej przy E6ACT