Autor Wątek:  Testy na CMK  (Przeczytany 38712 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Testy na CMK
« dnia: 28 Września 2011, 22:46:28 »
Pociągi na Centralnej Magistrali Kolejowej będą mogły jeździć z prędkością 200 km/godz. Do końca tygodnia potrwają testy systemu sterowania ruchem, który ma to umożliwić. Obecnie w Polsce pociągi jeżdżą maksymalnie 160 km/godz.
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/rewolucja-na-polskiej-kolei-pojedziemy-szybciej,1,4863849,wiadomosc.html

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Testy na CMK
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Września 2011, 10:12:33 »
Podobno dziś albo jutro w Zawierciu mają być Tusk z Grabarczykiem by przyglądać się testom :)
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Testy na CMK
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Września 2011, 10:29:08 »
Powiem tak, nie jestem za żadną opcją polityczną, ale Grabarczyk już dawno powinien zniknąć z ministerstwa.

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Testy na CMK
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Września 2011, 14:16:46 »
Chociaż temat był wielokrotnie wałkowany a polityka nie jest teraz nigdzie mile widziana to zgadzam się w 100% W końcu Grabarczyk miał być ministrem finansów bo na tym się zna a wciepali go w infre :D Ale koniec OT. Napisałem o wizycie Tuska w sobote tak z ciekawości jak by ktoś chciał na żywo zobaczyć, ew. jajkiem rzucić :D
« Ostatnia zmiana: 29 Września 2011, 15:31:21 wysłana przez Charlie89 »
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Testy na CMK
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Września 2011, 15:04:37 »
Nie jadę. Będę miał Buzka, Tuska i Pawlaka od niedzieli do wtorku w Krakowie. To mi w zupełności wystarczy na długie lata :)
Pozdrawiam

Offline Matell

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Testy na CMK
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Października 2011, 06:52:50 »
"Nocne testy ETCS na CMK"
&feature=feedu

Offline Exe

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Testy na CMK
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Października 2011, 22:03:08 »
1 Października zakończyły się testy poziomu pierwszego systemu ERTMS.

Cytuj
Zakończyły się testy systemu ERTMS poziomu pierwszego na Centralnej Magistrali Kolejowej. W ramach jazd próbnych skład spółki PKP Intercity ciągnięty przez lokomotywę Husarz osiągnął dziś prędkość 200 km/godz.

Cytuj
– Dzisiejsze próby przebiegły zgodnie z planem – powiedział Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury. – Została przeprowadzona próba przejechania sygnału stój i natychmiast zostało wymuszone hamowanie oraz próba zignorowania ograniczenia prędkości i w tym przypadku ta prędkość również została automatycznie ograniczona do zadanej. Także system działa dokładnie tak jak powinien. Natomiast trzeba mieć świadomość, że doprowadzenie go normalnej eksplatacji będzie trwało jeszcze około rok – wyjaśnił.

http://www.rynek-kolejowy.pl/27605/200_kmgodz_na_CMK.htm
Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz

Offline dual

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Testy na CMK
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Października 2011, 22:17:58 »
Testy ETCS na CMK 200km/h - przejazd oficjalny w ciągu dnia:


Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Testy na CMK
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Października 2011, 22:53:16 »
Cytuj
(...)  linie na których będzie zabudowywany system ETCS to przede wszystkim linia z Warszawy do Trójmiasta. Tam po zakończeniu robót torowych będzie natychmiast zabudowywany ten system, z tym, że już nie w poziomie pierwszym a w poziomie drugim. Na tej więc w roku 2015 również osiągniemy prędkość 200 km/godz. – dodał podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

ECTS poziomu 2 na Trójmiasto Warszawa? Szczerze poziom 2 to się nadaje tylko na CMK i przyszłą KDP. Nie wiem po co wydawać kolejne miliony na wdrażanie systemu na potrzeby 200km/h gdzie i tak na całości nie będzie to osiągalne, gdzie poziom 1 spokojnie by starczył na te potrzeby. Zresztą jak i tak na D29:009 będzie 4stawna SBL to po co jeszcze do tego radiowe sterowanie. ECTS 1 stopnia całkowicie by rozwiązało sprawę, no chyba, że to ma być tylko i wyłącznie dla pociągów "pseudolino".
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Testy na CMK
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Listopada 2012, 21:01:33 »
Na onecie pojawiła się wiadomość, o pozytywnych testach prędkości 200 km/h.

Zakończyły się testy systemu sterowania ruchem, który pozwoli pociągom osiągać na Centralnej Magistrali Kolejowej prędkość 200 km/godz. - poinformowała w środę zarządzająca torami spółka PKP PLK. Kolejarze oceniają, że wypadły one pomyślnie.
http://biznes.onet.pl/kolej-testy-wypadly-pomyslnie-pociagi-beda-mogly-j,18493,5311285,3045147,82,1,news-detal

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Testy na CMK
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Listopada 2012, 22:24:32 »
A ja od swojego źródła z PLKi słyszałem że na CMK są problemy bo kilka nowo wybudowanych wiaduktów wchodzi w zbyt duże wibracje przy 200 km/h...
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Testy na CMK
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Listopada 2012, 15:37:53 »
A ja od swojego źródła z PLKi słyszałem że na CMK są problemy bo kilka nowo wybudowanych wiaduktów wchodzi w zbyt duże wibracje przy 200 km/h...

Z ostatnich prob dynamicznych to raczej chodzi o most na Pilicy (Strzałki - Idzikowice).

Proby wiaduktu nad gierkowka (km 26,5) - wyszly dobrze:
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Testy na CMK
« Odpowiedź #12 dnia: 24 Listopada 2012, 15:41:39 »
Widzę, że nikt nie poruszył kwestii przepisowej. Dla ETCS poziomu 1 obowiązuje instrukcja Ir-1a:

http://www.plk-sa.pl/fileadmin/PDF/akty_prawne_i_przepisy/instrukcje/wersja_do_wydruku/27.09.2012/Ir-1a.pdf

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Testy na CMK
« Odpowiedź #13 dnia: 24 Listopada 2012, 21:37:34 »
Ohoho, no to się porobiło.
Według Ir-1a wskazania ETCS mają pierwszeństwo przed sygnałami "na gruncie". Mechanik ma więc prawo nie stosować się do wskazań na gruncie, jeśli sygnalizacja kabinowa wskazuje inaczej (nie dotyczy to S1, D1 etc). Mechanik ma również prawo przejechać obok świecącego światłem białym semafora (np wybita soczewka), o ile sygnalizacja kabinowa zezwala na jazdę.

Mimo, iż jestem młodym ruchowcem z krótkim stażem, dla mnie sygnały na semaforach to świętość. Do przyjęcia byłoby więc dla mnie, gdyby ETCS służył jako powtarzacz sygnału na semaforze (wiadoma sprawa, przy 200 km/h mechanik powinien wiedzieć co się dzieje z przodu), ale nie był ważniejszy od semaforów. Nie orientuję się dokładnie jak zbudowane są balisy i jak dokładnie rozmieszczone, ale jak wiemy awarie (nawet w najnowocześniejszych urządzeniach) się zdarzają, dochodzi też czynnik ludzki (kradzieże i dewastacje balis tak jak to ma miejsce z SHP). Co w przypadku, jeśli na semaforze będzie S10 a ETCS będzie wskazywał S2? Dla mnie skrajna głupota, przechodzenie ponad dotychczasową sygnalizacją (i bezpieczeństwem) okrakiem w celu jazdy z dużą prędkością. Już od czasów sygnalizacji kształtowej zawsze wybierało się rozwiązania bezpieczniejsze (wspólna latarnia na To dwustawnej czy pierwszeństwo sygnału nocnego przed dziennym). Tylko czekać jak się jakiś Ex wpakuje na bok z 200km/h "bo ETCS tak wskazywał".
« Ostatnia zmiana: 24 Listopada 2012, 21:41:34 wysłana przez 201E-003 »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Testy na CMK
« Odpowiedź #14 dnia: 24 Listopada 2012, 22:08:52 »
Prędzej jeszcze 20 razy wbije się każdy inny (bo semafor tak wskazywał), niż ten jeden raz ETCS. Pamiętaj, że za granicą potrafią i bez semaforów jeździć na ETCS. I jakoś nic się nie dzieje.
« Ostatnia zmiana: 24 Listopada 2012, 22:10:43 wysłana przez AtapiCl »

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Testy na CMK
« Odpowiedź #15 dnia: 24 Listopada 2012, 22:25:37 »
Przeczytałem, bardzo to piekielnie skomplikowane. Tak według mnie jak coś się stanie nie przewidzialnego i pociąg się zatrzyma. To już nie ruszy.
Co to sa te balisy i eurobalisy.

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Testy na CMK
« Odpowiedź #16 dnia: 24 Listopada 2012, 22:34:28 »
Przeczytałem, bardzo to piekielnie skomplikowane. Tak według mnie jak coś się stanie nie przewidzialnego i pociąg się zatrzyma. To już nie ruszy.

Tam nie ma nic, czego nie da sie ogarnac. Tylko trzeba czytac ze zrozumieniem :)

Cytuj
Co to sa te balisy i eurobalisy.

Na stronie 6 jest napisane.

Według Ir-1a wskazania ETCS mają pierwszeństwo przed sygnałami "na gruncie". Mechanik ma więc prawo nie stosować się do wskazań na gruncie, jeśli sygnalizacja kabinowa wskazuje inaczej (nie dotyczy to S1, D1 etc). Mechanik ma również prawo przejechać obok świecącego światłem białym semafora (np wybita soczewka), o ile sygnalizacja kabinowa zezwala na jazdę.

W .cz i .sk jest dokladnie tak samo.

Cytuj
Do przyjęcia byłoby więc dla mnie, gdyby ETCS służył jako powtarzacz sygnału na semaforze (wiadoma sprawa, przy 200 km/h mechanik powinien wiedzieć co się dzieje z przodu), ale nie był ważniejszy od semaforów.

I tak w gruncie rzeczy jest. LEU to w sumie taki "konwerter" - sygnal podawany na semafor przetwarza na forme odpowiedniego telegramu ETCS i za posrednictwem balisy wysyla do OBU.

Cytuj
Nie orientuję się dokładnie jak zbudowane są balisy i jak dokładnie rozmieszczone, ale jak wiemy awarie (nawet w najnowocześniejszych urządzeniach) się zdarzają, dochodzi też czynnik ludzki (kradzieże i dewastacje balis tak jak to ma miejsce z SHP).

Tak jak kazdy taki system, jezeli nie da sie podac sygnalu, to podaje sie sygnal bezpieczniejszy. Jezeli nie otrzymasz zezwolenia na jazde z powodu awarii LEU/balisy/srk, to automatycznie mamy nagle.

Cytuj
Co w przypadku, jeśli na semaforze będzie S10 a ETCS będzie wskazywał S2?

A czemu mialby wskazywac S2? Ten system jest troszeczke bardziej zaawansowany i ma wbudowana kontrole bledow.
« Ostatnia zmiana: 24 Listopada 2012, 22:41:35 wysłana przez iwan »
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Testy na CMK
« Odpowiedź #17 dnia: 24 Listopada 2012, 23:47:07 »
A czemu mialby wskazywac S2? Ten system jest troszeczke bardziej zaawansowany i ma wbudowana kontrole bledow.
Uczony doświadczeniem wiem, że nawet na nowoczesnych urządzeniach (komputerowych) zdarzają się takie kwiatki, że w utwierdzonym przebiegu da się obracać zwrotnice pod taborem. Dlatego IMHO zawsze powinno się stosować do rozwiązań bezpieczniejszych.

No, ale na moją linię za mojej kolejowej kariery to nie zawita, więc mniejsza z tym. Poza tym widać trzeba zaufać urządzeniom i iść z duchem czasu. Mechanik, który zawsze jeździł na berło pewnie też miał kiedyś opory pierwszy raz pojechać bez i zaufać telegrafowi :)

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Testy na CMK
« Odpowiedź #18 dnia: 25 Listopada 2012, 00:59:34 »
W przypadku jakiej kolwiek usterki, lub braku zasilania, nastąpi hamowanie pociągu wymuszone przez system.

Czy będzie semafor zezwalający na jazdę z prędkością 200km/godz. Obecnie semafory ograniczają prędkość do 40, 60, 100 i 160km/godz.
Sygnał S 3 „Jazda z największą dozwoloną prędkością nie większą niż 160 km/h – w przodzie są dwa odstępy blokowe wolne – a przy następnym semaforze z prędkością nie większą niż 100 km/h"

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Testy na CMK
« Odpowiedź #19 dnia: 25 Listopada 2012, 06:24:13 »
A ja jednak widzę problem. Nigdzie nie ma nic na temat wymaganej masy hamującej, jaką powinien mieć pociąg przygotowany do drogi z prędkością do 200 km/h. Jest droga hamowania, i owszem, ale do tego powinien być jeszcze parametr, gwarantujący jej uzyskanie. Dla mnie to jest zrobione na łapu-capu. Paragraf 3 instrukcji jest bardzo ogólnikowy i zwala część odpowiedzialności za parametry pociągu na przewoźnika, to na zarządcę infrastruktury i tak prawdę mówiąc nie wiadomo kto za co odpowiada. Mówi się o założeniach do przyszłego rozkładu, z 200 km/h, ale taka instrukcja wszystkiego nie załatwi. Tu musi być wydane odpowiednie Rozporządzenie, które w 100% będzie opisywało zasady przejazdów takich pociągów.
O tej instrukcji Ir-1a, dowiedziałem się dzięki postowi Pawła, za co mu zresztą bardzo dziękuję. Zasady te nie są jak widać powszechnie znane, poza tym, że są gdzieś tam wciśnięte na stronie PKP PLK.
« Ostatnia zmiana: 27 Listopada 2012, 14:53:11 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Testy na CMK
« Odpowiedź #20 dnia: 25 Listopada 2012, 13:01:43 »
Paragraf 3 instrukcji jest bardzo ogólnikowy i zwala część odpowiedzialności za parametry pociągu na przewoźnika, to na zarządcę infrastruktury i tak prawdę mówiąc nie wiadomo kto za co odpowiada.

PKP PLK S.A. obowiązane są do przekazania przewoźnikowi informacji niezbędnych do
obliczania wymaganej charakterystyki hamowania na danej trasie i dopuszczonych sys-
temach hamowania.


IMO ten zapis te kwestie reguluje. Dane o linii beda zapisane w systemie, a dane o pociagu wprowadza sie do kompa przy uruchamianiu. OBU samo wylicza krzywa hamowania dla wprowadzonych parametrow linii i pociagu.

Procent wymaganej masy jest zawsze wpisany w SRJ.
« Ostatnia zmiana: 25 Listopada 2012, 13:21:22 wysłana przez iwan »
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Testy na CMK
« Odpowiedź #21 dnia: 25 Listopada 2012, 13:30:23 »
Jasne Iwanie, tylko właśnie o to się rozchodzi skąd weżniemy ten procent wymagany. Jak na razie w Rozporządzeniu o prowadzeniu ruchu nie ma procentów dla prędkości powyżej 160 km/h i z tego co wiem, nie ma dotychczas mądrego na wskazanie tych procentów. Ale tego nie rozszerzam.
Z tego co napisałeś, wynika, że samo urządzenie ETCS będzie decydowało o tym jaką zadać skuteczność hamowania. Może po prostu wyznaczanie takiego procentu wymaganego nie będzie miało sensu, bo i tak pojazd będzie rozpędzał się na tyle, ile ma mocy hamowania :) To by było nawet dobre.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Testy na CMK
« Odpowiedź #22 dnia: 25 Listopada 2012, 13:56:18 »
Uczony doświadczeniem wiem, że nawet na nowoczesnych urządzeniach (komputerowych) zdarzają się takie kwiatki, że w utwierdzonym przebiegu da się obracać zwrotnice pod taborem. Dlatego IMHO zawsze powinno się stosować do rozwiązań bezpieczniejszych.

Życie, nie ma idealnych urządzeń SRK, zawsze wyjdą jakieś kwiatki - mogę się założyć, że jest wiele stacji, gdzie są popieprzone obwody na przekaźnikach. Komputerowe też nie są idealne, wszystko zależy od jakości podzespołów i utrzymania samego SRK. ;)
A kradzieże to inna bajka, zresztą w Polsce tych linii z ETCS będzie tyle, że ło ho ho ;)
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Testy na CMK
« Odpowiedź #23 dnia: 25 Listopada 2012, 14:44:50 »
Żebyś się nie zdziwił... Teraz praktycznie każda linia pierwszorzędna i magistralna przy modernizacji będzie wyposażona w ETCS. Przykład pierwszy z brzegu: D27-7 na odcinku Otwock - Lublin. Niby więcej jak 160 km/h nie będzie, ale ETCS L2 ma zostać wykonany.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Testy na CMK
« Odpowiedź #24 dnia: 25 Listopada 2012, 15:59:42 »
Ta... na lini kolejowej E30 od remontu funkcjonuje : "ETCS poziom 2 – linia E30 odcinek Legnica – Węgliniec – Bielawa Dolna 84,4 km. 17 grudnia 2009 r podpisano umowę na".
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Testy na CMK
« Odpowiedź #25 dnia: 26 Listopada 2012, 09:55:34 »
Jasne Iwanie, tylko właśnie o to się rozchodzi skąd weżniemy ten procent wymagany. Jak na razie w Rozporządzeniu o prowadzeniu ruchu nie ma procentów dla prędkości powyżej 160 km/h i z tego co wiem, nie ma dotychczas mądrego na wskazanie tych procentów. Ale tego nie rozszerzam.

Dla mnie to nie jest istotne skad jest (w sumie to jak sie uprzesz to mozesz sobie go wyliczyc) - jest podany zawsze, wiec nie ma sie co napinac.
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Testy na CMK
« Odpowiedź #26 dnia: 26 Listopada 2012, 12:22:32 »
Wszyscy wiemy, że do komputera pokładowego od ETCSu podaje się rzeczywisty procent masy hamującej i można jechać 200 km/h nawet z procentem ładownego wahadła z węglem. Problem polega na tym, że obecnie w rozkładzie jazdy musi być podany procent wymagany. Jest podany zawsze, bo są magiczne tabelki, które kończą się przy 160 km/h i 1300 metrach. Dlatego podzielam zdanie EU40, że trzeba się zainteresować tą kwestią. Piszesz, że to jest wpisane w SRJ, ale teraz pytanie: skąd PLK weźmie wartość, której nie ma? Czym się będą kierować przy jej ustalaniu? Gdyby zachować obecny system (czyli droga hamowania 1300 metrów), to ten procent sięgnie zdrowo ponad 200… A chyba nie chcemy, żeby z tą prędkością jeździł jeden czy dwa pociągi dobrane na styk.
Z drugiej strony, byłoby swego rodzaju paradoksem, gdyby się okazało, że do jazdy 200 km/h potrzeba mniej niż do jazdy 160 km/h. Jednak wziąwszy pod uwagę, że ETCS jest systemem nowocześniejszym i dostosowującym się do możliwości pociągu, to jest to jak najbardziej realne.
Moim zdaniem powinien wystarczyć procent dla 160 km/h i 1300 m, ponieważ w razie padnięcia ETCSu przechodzimy na rozwiązania klasyczne (czyli max 160).
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Testy na CMK
« Odpowiedź #27 dnia: 26 Listopada 2012, 13:25:56 »
Przecież wymagany procent masy hamującej określany jest w zależności od dopuszczalnej prędkości i drogi hamowania. To nie jest tak że się określa odgórnie.
Znalazłem coś takiego: http://cocoboda.pl/lazyinfo/wp-content/uploads/2011/05/Cw-1cz-1.pdf
Szczególnie ciekawy jest rodział VIII str. 42.
Wiadomo lokomotywa musi rozwinąć szybkość 200km/godz. Co w przypadku wagonów które mają maksymalną szybkość 160km/godz. Czy będą to wagony o konstrukcji dopuszczającej prędkość 200km/godz.
Hamulec wagonu.
W przypadku hamulców klockowych i ustawieniu hamulca na R zwiększona siła hamowania jest tylko od 50km/godz. Jeśli prędkość zmniejszy się poniżej 50km/godz. wagon hamuje jak przy nastawieniu na P
W przypadku hamulców tarczowych cały czas jest zwiększona siła hamowania i hamuje jako R.
Czy związku z tym będą stosowane tylko wagony z hamulacami tarczowymi.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Testy na CMK
« Odpowiedź #28 dnia: 26 Listopada 2012, 13:54:06 »
Przecież wymagany procent masy hamującej określany jest w zależności od dopuszczalnej prędkości i drogi hamowania. To nie jest tak że się określa odgórnie.
No to się określa czy nie określa? Rozporządzenie podaje odpowiednie tabele, gdzie jest wymagany procent w zależności od drogi hamowania, szybkości i nachylenia. Nie ma w nich szybkości powyżej 160 km/h.
Znalazłem coś takiego: http://cocoboda.pl/lazyinfo/wp-content/uploads/2011/05/Cw-1cz-1.pdf
Szczególnie ciekawy jest rodział VIII str. 42.
Wiadomo lokomotywa musi rozwinąć szybkość 200km/godz. Co w przypadku wagonów które mają maksymalną szybkość 160km/godz. Czy będą to wagony o konstrukcji dopuszczającej prędkość 200km/godz.
Wagony muszą być przystosowane do prędkości 200 km/h. Żaden pojazd nie może przekraczać w czasie normalnej eksploatacji prędkości maksymalnej. Te 40 km/h więcej to 50% większa energia kinetyczna, którą muszą rozproszyć hamulce (stąd 3 tarcze zamiast 2). Który punkt jest wg Ciebie istotny w sprawie jazdy z prędkością 200 km/h?
Hamulec wagonu.
W przypadku hamulców klockowych i ustawieniu hamulca na R zwiększona siła hamowania jest tylko od 50km/godz. Jeśli prędkość zmniejszy się poniżej 50km/godz. wagon hamuje jak przy nastawieniu na P
W przypadku hamulców tarczowych cały czas jest zwiększona siła hamowania i hamuje jako R.
Czy związku z tym będą stosowane tylko wagony z hamulacami tarczowymi.
Sam hamulec tarczowy niewiele zmienia. Weź pod uwagę, że 50 km/h w stosunku do 200 to 1:4, zaś energia kineatyczna ma się jak 1:16, więc dwustopniowe hamowanie nie jest problemem.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Testy na CMK
« Odpowiedź #29 dnia: 26 Listopada 2012, 14:28:22 »
Jak na razie w Rozporządzeniu o prowadzeniu ruchu nie ma procentów dla prędkości powyżej 160 km/h i z tego co wiem, nie ma dotychczas mądrego na wskazanie tych procentów.
bo są magiczne tabelki, które kończą się przy 160 km/h i 1300 metrach. [...] ale teraz pytanie: skąd PLK weźmie wartość, której nie ma? Czym się będą kierować przy jej ustalaniu? Gdyby zachować obecny system (czyli droga hamowania 1300 metrów), to ten procent sięgnie zdrowo ponad 200
Swoją drogą, ciekawe czy ktoś z PLK odpowiedzialny za tego typu regulacje zwraca uwagę na głosy w tym temacie (było-nie było) jednego z najpopularniejszych polskich forów o tematyce kolejowej. Może jakiś np. rzecznik prasowy ustosunkowałby się do podniesionych w tym wątku kwestii, które wydają się być dosyć istotne.

« Ostatnia zmiana: 27 Listopada 2012, 21:07:28 wysłana przez popatrz »