Ankieta

Jaką obsługę powinny mieć tablice kierunkowe?

Ręczną kodową
24 (30.4%)
Ręczną wpisywaną
40 (50.6%)
Automatyczną
15 (19%)

Głosów w sumie: 79

Głosowanie skończone: 06 Października 2011, 20:26:06

Autor Wątek:  Programator tablic kierunkowych  (Przeczytany 21991 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline chemik35

  • Wiadomości: 154
  • Stacja Płock Trzepowo
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #30 dnia: 23 Września 2011, 18:11:07 »
Ja już kiedyś proponowałem, aby wykorzystać czcionki z postu powyżej na zasadzie tworzenia na czarnym tle przezroczystych napisów, a pod tym jakąś świecącą teksturę. Dałoby to efekt prześwitywania świecącej tekstury przez "dziurkowaną" czarną tablicę programatora.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #31 dnia: 26 Września 2011, 19:10:57 »
Jak widzę "ankietowani" idą w całkiem przeciwnym kierunku ja @janek32 i inni. Mógłbym prosić osobę która wybrała odpowiedź "ręczną wpisywaną" o opisanie mi jak by to miało wyglądać?
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #32 dnia: 26 Września 2011, 19:51:54 »
Wybrałem "ręczną wpisywaną", więc powiem jak ja to widzę.
Uważam, że nie jest to sprawa priorytetowa (nikt "z góry" się nie wypowiada na ten temat, gdyby było to ważne, to była by już tu duża dyskusja), ale jest to pewien krok w przód, jeśli chodzi o rozwój MaSzyny, więc czemu by nie spróbować. Jak dla mnie najlepszą opcją (choć chyba najtrudniejszą), byłoby dodanie tego do Rainsteda do zakładki Składy lub Wczytywanie. Przy EZT (i innych pojazdach z wyświetlaczami) byłoby takie pole tekstowe, tam się wpisuje co chcemy wyświetlić. Z tego co wpiszemy będzie generowany plik o rozszerzeniu .tga (opcjonalnie .dds) z odpowiednią czcionką i tłem, którym będzie nadpisywany pierwotny plik tablicy kierunkowej. Oczywiście nie wiem czy jest możliwe by coś takiego zrobić, więc dobrze by było, aby wypowiedział się ktoś kto się zna na programowaniu (ja znam się na programowaniu w stopniu "Hello World", więc raczej nie pomogę).
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Proof

  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #33 dnia: 26 Września 2011, 21:45:33 »
Bez sensu takie coś, i potem jedziesz z powrotem z tą tablicą. Myśle, że najprościej i najlepiej jest przypisać konkretna teksture tablicy do konkretnej jednostki, tylko problem jest ze zmianą na powrót, bo chyba tak podczas trwania jazdy nie można zmienić tekstury.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #34 dnia: 26 Września 2011, 21:52:01 »
@Proof pisałem o tym kilka postów wyżej. Jak narazie sytuacja nie pozwala na zmiane tablicy po załadowaniu symulatora. Rozwiązaniem może być generowanie dynamiczne czyli symulator nie ładuje wszystkiego na raz tylko akurat to co potrzeba w danym momencie (@Ra o tym pisał w innym wątku). Ale to jest dalsza przyszłość.
« Ostatnia zmiana: 27 Września 2011, 07:15:20 wysłana przez MasterYoda »
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline Proof

  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #35 dnia: 26 Września 2011, 22:47:18 »
To już od biedy można na czole dać stacje końcową danego pociągu, a z tyłu na powrót, żeby chociaż z przodu było widać. Nie wiem w sumie czy warto sie za to brać bo to tylko w połowie rozwiązanie.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #36 dnia: 27 Września 2011, 07:22:58 »
Jak na chwilę obecną Twoje rozwiązanie jest dobre i jedyne. Nie wszystkie służby wymagają podmiany tablic. Więc te kilka które wymagają nie będą tak bardzo gryźć w oczy. Jednak najpierw trzebaby opracować jakąś testową tablicę. Każdy z osobna nic nie zrobi. Siłą MaSzymy jest współpraca...

Dodane później...
Mógłby mi ktoś podać wymiary (w pixelach) samego pola tablicy na kiblu?
« Ostatnia zmiana: 27 Września 2011, 16:05:29 wysłana przez MasterYoda »
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6137
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2097
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #37 dnia: 27 Września 2011, 17:00:05 »
Wysokość napisu 20. Maksymalna szerokość pola wyświetlania tekstu 78. Wysokość wyświetlacza 28, szerokość 86. Wszystkie wymiary są w pikselach.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #38 dnia: 27 Września 2011, 20:34:11 »
Pomyślałem o czymś jeszcze innym - wstawić obiekt z dwoma tablicami (jedna nad drugą), tak żeby jedna nie była widoczna i w przypadku zmiany tablicy przesunąć ten obiekt. ZTCW takie rozwiązanie jest zastosowane z pozycjami nastawnika na wyświetlaczu w ET22-2000.
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #39 dnia: 27 Września 2011, 21:33:11 »
@janek możesz szerzej opisć jak to wygląda i w jaki sposób można to zastosować do tablic?
A tak do wszystkich. Jak wygląda ładowanie tekstur? Czy one są na stałe przywiązane do modelu?
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 313
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #40 dnia: 29 Września 2011, 23:36:14 »
A moze jako endtab? Kombinowalem z tym w en80. Endtab do blachy konca pociagu. Pozwolilo by to na kazdym z koncow umiescic druga nalozona tablice jako on. Ale trzeba by bylo przed jazda przygotowywac pliki tablic. Wtedy mamy taka sytuacje. Na stale mamy przykladowo tablice "lubliniec. Dojezdzamy tam. I na kazdym z koncow ezt wciskamy shift+T. Zaswieci nam nalozona i lekko przesunieta na zewnatrz tablice np z napisem Cz. Stradom. I wracacie z nowa tablica juz. Jedyna wada to:
reczne modyfikacje tablicy kierunkowej stalej i tej jako endtab.
mozliwosc wpisania tylko 2 miejscowosci do i z powrotem, juz trzeciej sie nie da
wykonanie w maxie 2 obiektow plane, dla kazdego z czlonow dopasowanie wymiarow i zamapowanie, export do t3d i wklepanie reczne do modelu ezt 2 obiektow; obiekt plane podstawowy (staly) i endtab2_on  endtab1_on (zmienny z shift+T).
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #41 dnia: 04 Października 2011, 21:01:28 »
@janek możesz szerzej opisć jak to wygląda i w jaki sposób można to zastosować do tablic?
O ile się dobrze orientuję, to tekstura ze wszystkimi pozycjami nastawnika jest przypisana do obiektu plane umieszczonego za wyświetlaczem. W wyświetlaczu jest dziura odsłaniająca fragment obiektu.  Po wejściu na kolejną pozycję obiekt się przesuwa, aby w "dziurze" pojawił się inny fragment z odpowiednią pozycją. Więcej o tym może napisać @MKaczy.
W przypadku tablicy trzebaby wyciąć dziurę w miejscu wyświetlacza na jednostce i umieścić za nią plane z teksturą wyświetlonych dwóch kierunków, jeden pod drugim (ewentualnie jeszcze wygaszony wyświetlacz). Aby zmienić informację na tablicy należałoby przesunąć odpowiednio obiekt.

A tak do wszystkich. Jak wygląda ładowanie tekstur? Czy one są na stałe przywiązane do modelu?
Tak, każdy model ma przypisaną swoją teksturę. Rzeczy typu włączony/wyłączony reflektor są zrobione jako dwa obiekty o tych samych parametrach i nazwach (zdefiniowanych w exe, OIDP HeadLamp11 to przednia górna lampa). Jeden ma dodaną w nazwie końcówkę  _on, a drugi _off. Obiekt _on dodatkowo ma ustawiony parametr SelfIllum na True.
W przypadku wykrycia takiego nazewnictwa przy wyłączonych światłach ładowany jest obiekt z końcówką _off, a po włączeniu zastępowany przez ten z końcówką _on.
W analogiczny sposób są umieszczone lampki w kabinie (z tą różnicą, że można użyć dowolnej nazwy, którą trzeba później zdefiniować w pliku mmd).

Tak przychodzi mi na myśł, że gdyby trochę pozmieniać w EXEku, do tablic możnaby użyć też drugiej metody. Kilka obiektów z odpowiednim zakończeniem nazwy renderowanych w zależności od tego, która tablica jest potrzebna.
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #42 dnia: 04 Października 2011, 21:15:21 »
Co do tej drugiej netody. W sumie to masz rację. Tak myślę że opcja żeby zrobić tablicę analogocznie do lamp jest najlepsza. Tylko to też zależy od osób tworzących exe. Czy chciałyby i mogłyby coś takiego w exe zmienić/dodać. A same pliki tablic. Nadaly by się te z programu do tworzenia tablic?
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline szogun

  • Wiadomości: 5631
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 566
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #43 dnia: 04 Października 2011, 21:22:10 »
Kombinujecie z tym wpisywaniem itd. a gdzieś widziałem dość prostą koncepcję (która jednak wymagałaby użycia drugiego replacableskin, @Ra chyba coś robił w tym kierunku). Polegałoby to na wygenerowaniu tekstury programem i umieszczenia jej jako drugi replacableskin (trzeba by zdefiniować go we wpisie do scn). Oprócz tego konieczne byłoby przerobienie wyświetlacza kierunkowego w kiblu tak, aby był on załączany tak samo jak EndTab i przemapowanie go na drugą replacableskin. Wg. mnie byłaby to metoda najmniej inwazyjna, jednak tak jak niektórzy przedmówcy sądzę że obecnie są większe priorytety w symku.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #44 dnia: 04 Października 2011, 21:29:15 »
@szogun ale z tego co mówisz wynika że potrzebny by był program... Pytałem o takowy i jest możliwość napisania takowego ale jest jedno "ale". My myślimy nad tym żeby nie był potrzebny żaden obcy program. Żeby zrobić to na tym co mamy czyli exe itd. Na stronie głównej pisze że chcemy dążyć do realizmu jak największego... Tablice dodały by realizmu i poza tym taki o fajny bajer. Ale to moje zdanie.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline szogun

  • Wiadomości: 5631
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 566
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #45 dnia: 04 Października 2011, 21:34:16 »
Ten program istnieje, autorem jest chyba @Paul.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #46 dnia: 04 Października 2011, 21:35:59 »
Wtedy do tworzenia tablic można wykorzystać specjalne czcionki lub program @Paula:
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/tablica.rar
Z pierwszej strony tego wątku. Swoją drogą program powstał jak kiedyś pytałem się w dziale Test, czym można stworzyć taką tablicę, wtedy nie na potrzeby symka.

Edit:
Przykładowa tablica wygenerowana tym programem.
« Ostatnia zmiana: 04 Października 2011, 21:45:30 wysłana przez janek32 »
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #47 dnia: 04 Października 2011, 21:39:09 »
A o ten chodzi. Zapomniałem. Wczesniej o tym pisałem żeby wygenerować potrzebne tablice. Czyli uważasz że sposób o którym ty piszesz jest łatwiejszy niż ten o którym napisał @janek?
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline szogun

  • Wiadomości: 5631
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 566
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #48 dnia: 04 Października 2011, 21:50:32 »
Jeżeli tylko @Ra wcieliłby w życie drugi Replacableskin to było by to proste... Generujemy sobie bitmapę z relacją (możemy wybrać sobie kolorki, ile pikseli ma być uszkodzonych; przykłady w załączniku), wrzucamy do folderu, wpis do scn i jazda. Ba... Można by to zrobić nawet bez modyfikacji exe! Podmienić w T3D teksturę dla wyświetlacza i tylko wrzucać wygenerowaną tablicę do en57_v1, tylko póki co nie bardzo mam koncepcję jak rozwiązać problem bytności dwóch rodzajów wyświetlaczy (LED i taśmowe).
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #49 dnia: 04 Października 2011, 21:51:59 »
1. Są pilniejsze sprawy.
2. Tablica kierunkowa to bajer, którego my nie widzimy. Fajnie, że sobie wpiszę kierunek, ale i tak będę go widział przez, góra, minutę.
3. Jeśli mielibyśmy oglądać obce składy z poprawnymi tablicami to wypadałoby, żeby one były generowane odpowiednio wcześniej. Generowanie w trakcie jazdy to prawdopodobnie niepotrzebne zamulanie.
4. Jeżeli dochodziła by możliwość modyfikacji exe to uważam, że obecnie jest to czas niemal stracony(patrz pkt 2 cz 2).
5. Panowie, czaicie się jak kot za płotem i nic więcej. Nie czekajcie na niewiadomego twórce, który wam programator sprezentuje. W EN57 wystarczy w macierzy lekko przesunąć jeden prostokąt, odpowiednio wpisać współrzędne mapowania i tworzyć obrazki za pomocą programu Paula. Już dziś możesz śmigać z EN57 z własną tablicą kierunkową*!

*max 4 na scenerię.
Solo oración!

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6313
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 343
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #50 dnia: 05 Października 2011, 00:24:05 »
Jeżeli tylko @Ra wcieliłby w życie drugi Replacableskin to było by to proste...
Aktualnie obsługiwane są 4 (słownie: cztery) replacableskin. Jednak ktoś musi opracować sposób przekazywania nazw dodatkowych trzech tekstur. Jak zrobię po swojemu, to znowu nikt nie będzie tego używał, jak to się dzieje z wieloma moimi usprawnieniami. Postanowiłem robić tylko to, o co ktoś mnie konkretnie nagabuje, ma przygotowane materiały i jest gotów do testowania. Dla idei nie będę nic robił.

Wracając do tablic kierunkowych, można je zrobić na wiele sposobów.
1. Jako replacableskin, co wymaga raczej generowania tych tekstur, gdyż inaczej musiałoby być ich mnóstwo i z koniecznością powtórzenia dla każdego taboru oddzielnie. Od biedy można by je umieścić w textures, ale to nie rozwiązuje dopasowania dla danego typu pojazdu.
2. Jako wieszak w modelu. Format E3D pozwala tworzyć różne dodatkowe typy submodeli, między innymi submodel pozwalający wstawić submodel z innego pliku. Oprócz powyższego, problem jest również w określeniu nazw tych dodatkowych submodeli.
3. Jako obiekty animowane, z których jeden będzie obrócony wierzchem do przodu (jak w pragotronach). Tu też kwestia tworzenia tekstur, ale również sterowania animacjami w pojazdach (na razie jedynie drzwi i pantografy w ten sposób działają).
4. Jako generator tekstu, który będzie składał podany tekst z obiektów (prostokątów) będących literami. Nawet zacząłem jakiś wątek na ten temat, ale ogólnie nie jest to łatwe do zrobienia, jeśli ma działać zarówno na Display List jak i VBO.
5. Pewnie jeszcze by się coś znalazło...

Do rozwiązania jest też kwestia powiązania kierunku z rozkładem dla pociągu. Nie mówię już o tym, że obecnie żadna opublikowana sceneria nie jest przystosowana do jazd zgodnych z rozkładem. Możliwości jest mnóstwo. Jak dostanę konkretną i spójną propozycję zrobienia czegoś, to zrobię, albo wskażę konkretne powody, przez które dany sposób nie może być zrealizowany. Rozważaniami "fajnie by było, gdyby ktoś zrobił..." nie mam zamiaru się zajmować. Konkretne propozycje = konkretne efekty.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni