Autor Wątek:  Transport Gabarytowy  (Przeczytany 5733 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mmaciek3905

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
    • Wortal o oświetleniu ostrzegawczym
  • Otrzymane polubienia: 1
Transport Gabarytowy
« dnia: 18 Września 2011, 15:38:07 »
Witajcie. Zakładam temat bo w sumie niedaleko mu do tematyki kolei ;)
Osobiście pracuje jako pilot transportów ponadnormatywnych. W skrócie, coś co przekracza dozwolone wymiary, dozwolony tonaż, jest uciążliwe w ruchu itp.
Przejazd naszej grupy z transportem elektrowni wiatorowej. Dokładnie 54 metrowe cudeńka zwane śmigłami.
&feature=player_embedded

Transport elementów na stadion w Gdańsku, transport wykonywany przez firmę: TRANSANNABERG Wiesiollek J.M. Spółka Jawna
http://s689.photobucket.com/albums/vv260/stagevolution/Gabaryty/Transport%2007-07-2011/?action=view&current=2010_07070035.mp4

Jeden z nowszych kontraktów, "Farma wiatrowa Taciewo" k. Suwałk. Również moja grupa. Transport na pusto ;)
&feature=player_embedded

W załączniku wrzuciłem zdjęcia, więc kolejno:
1. Pierwsza operacja to rozłączenie przedniego i tylnego wózka, które to w czasie jazdy bez ładunku są skręcone razem
2. Cofanie do elementu, musi być wykonane precyzyjnie.
3. Zakopane.
4. Samochód ładnie osiadł ;)
5. Bardzo pomocne w tym błotnistym podłożu okazały się możliwości hydrauliki zestawu - unoszenie kół itp. ;)
6. Podłączanie wózka do elementu
7. Podnoszenie elementu
8. Element został podniesiony do wysokości, przy której będzie transportowany
9. Przeciągnięcie kabli oraz układów hydraulicznych, które sterują wózkiem z tyłu.
10. Łańcuch nośny oraz przyczepienie okablowania i hydrauliki do niego
11. Transport w gotowości, niedługo ruszamy ;)

Jakieś przygody z gabarytami mieliście? Może macie coś wspólnego z tą pracą?

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Transport Gabarytowy
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Września 2011, 16:59:00 »
Już wiem, dlaczego założyłeś taki portal a nie inny :)
Pozdrawiam

Offline mmaciek3905

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
    • Wortal o oświetleniu ostrzegawczym
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Transport Gabarytowy
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Września 2011, 17:01:53 »
Już wiem, dlaczego założyłeś taki portal a nie inny :)
Nie, to dzięki niemu akurat trafiłem do pracy przy gabarytach. Haha :)

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Transport Gabarytowy
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Września 2011, 17:35:58 »
Moją przygodą z gabarytami jest posiadanie kilku modeli w malowaniu firmy Kahl i nie tylko- skala H0. Generalnie, też bym chciał pracować w takiej branży....

PS
Nawet jeden model jest z takim Goldhoferem do wożenia rur :D
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline taper

  • Wiadomości: 208
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Transport Gabarytowy
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Września 2011, 18:52:50 »
No z takimi śmigłami to szacunek dla kierowców.Ostatnio na Litwie widziałem gabaryt(sorry za slang kierowców), który konwojowała policja.

Offline mmaciek3905

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
    • Wortal o oświetleniu ostrzegawczym
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Transport Gabarytowy
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Września 2011, 22:36:09 »
Dodaje zdjęcia mojego samochodu ;) Prócz pilotażu zajmuje się jeszcze sprzedażą oświetlenia i nagłośnieina ostrzegawczego.
Film przed wyjazdem w trase: Kołbaskowo - Rawa Mazowiecka:


Teraz do oświetlenia doszły jeszcze 2 ledy kierunkowe w grilla oraz fala świetlna z tyłu za szybą :)

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Transport Gabarytowy
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Września 2011, 19:04:52 »
Czy do pilotażu wymagane są specjalne pozwolenia itp.? Jak wygląda od strony organizacyjnej taki transport? Czy są jakieś wymogi przewozu - np. pora dnia, dzień tygodnia, rodzaj dróg itp.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2068
Odp: Transport Gabarytowy
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Września 2011, 19:21:49 »
Witam. Z tego co w internecie wyczytałem to trzeba mieć uprawnienia do kierowania ruchem drogowym takie jak "stopki" i dróżnicy. Przewozy w większości są w nocy. A co do wymogów drogi to taka skrajnia musi się mieścić pod wiaduktami itp. oraz musi być adekwatna do drogi opłata do zarządcy.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline mmaciek3905

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
    • Wortal o oświetleniu ostrzegawczym
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Transport Gabarytowy
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Września 2011, 19:29:19 »
Czy do pilotażu wymagane są specjalne pozwolenia itp.? Jak wygląda od strony organizacyjnej taki transport? Czy są jakieś wymogi przewozu - np. pora dnia, dzień tygodnia, rodzaj dróg itp.
Tak, do pilotażu należy mieć skończone szkolenie z zakresu kierowania ruchem oraz szkolenie życiowe z zakresu: dużo rozsądku i wyobraźni.
- transport 5 metrów szeroki, pilot z przodu jedzie tyłem do kierunku jazdy, robi on za lusterka ciągnika. Spójrzcie tylko jak znaki są przemieszczane przy transporcie. Pilot, który jedzie za transportem musi je wszystkie poprawić :)
W załączniku transport w Siedlcach. Turbina gazowa. Nie pamiętam dokładnej wagi. Naczepa 12 osi posiadała. Rondo na którym skręcała w lewo zostało zmasakrowane.

Strona organizcyjna. Wymogi: najczęściej noc ze względu na gabaryt i natężenie ruchu. Wjechanie gdzieś w dzień z takim transportem to samobójstwo. Oczywiście w dzień się też wozi ale transportowany gabaryt nie może przekraczać dopuszczalnej szerokości i długości. Może to być np. coś cieższego ale też według wytycznych i zgody zarządcy drogi. Wszystkie transporty muszą mieć zgodę z MSWiA, którą załatwia przewoźnik. Za transport należy również zapłacić, są poszczególne stawki za przekroczenie długości/szerokości/ciężaru itp.
Dodatkowo wszystko musi być odpowiednio zabezpieczone. Najczęściej pilot z przodu, z tyłu z tablicami PILOT oraz jeden do zabezpieczenia całego transportu - blokada drogi itp. Transport musi być odpowiednio oświetlony i zabezpieczony. Często się kontrole zdażają.