Autor Wątek:  Żarówka H4 55/60W a 100/90W  (Przeczytany 17426 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ET21-622

  • Wiadomości: 287
  • Dźwiękowiec
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Żarówka H4 55/60W a 100/90W
« dnia: 15 Września 2011, 20:40:39 »
Witam! Problem mam taki iż nie wiem jakie żarówki wybrać do samochodu marki Opel Corsa A ( dla ciekawostki z 1990roku ) Obecnie mam zamontowane żarówki H4 55/60W. Chciałbym zamontować żarówkę H4 100/90W. Czy stanie się coś, gdy zamontuje silniejszą żarówkę? Oczywiście każda ma zasilanie 12 Volt.

Offline kamil1306

  • Wiadomości: 527
  • ER75 taki jak mój TATA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Żarówka H4 55/60W a 100/90W
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Września 2011, 20:42:40 »
Hej, tu powinni pomóc: www.elektroda.pl/.

Offline taper

  • Wiadomości: 208
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Żarówka H4 55/60W a 100/90W
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Września 2011, 20:45:22 »
Zapytam się tak: A po co? Wiec tak. zwiększone zużycie prądu, czyli równocześnie większe spalanie. Nie wiem czy masz lampy do jazdy dziennej, ale jak nie to częstsza wymiana. No i najważniejsza rzecz to słabsze łądowanie akumulatora.

Offline KormaK

  • Wiadomości: 152
  • pizzapizzapizza
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Żarówka H4 55/60W a 100/90W
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Września 2011, 20:51:13 »
Przez Google na Elektrodzie znalazłem wątek w którym pisze napisano, że stosowanie żarówek 100/90W jest nielegalne gdyż nie mają homologacji. Na innych forach polecają kupno żarówki o podwyższonej jasności np. +30% lub +50%. Jednak te z kolei mają ponoć krótszą żywotność.

ABu
« Ostatnia zmiana: 16 Września 2011, 15:08:50 wysłana przez ABu »
everybody lies

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Żarówka H4 55/60W a 100/90W
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Września 2011, 20:53:19 »
Do listy wad zaliczę jeszcze oślepianie innych kierowców. Nie wiem też czy w tym aucie masz przekaźnik włączający oświetlenie. Jeśli nie, możesz uszkodzić włącznik świateł. W swojej nexi żarówki wymieniłem natychmiast po zakupie, na przewidziane instrukcją obsługi. Mocna żarówka to więcej gorąca w reflektorze, jeśli reflektor nie jest przewidziany na takie moce to zniszczysz go.

Offline taper

  • Wiadomości: 208
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Żarówka H4 55/60W a 100/90W
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Września 2011, 20:59:44 »
Do listy wad zaliczę jeszcze oślepianie innych kierowców. Nie wiem też czy w tym aucie masz przekaźnik włączający oświetlenie. Jeśli nie, możesz uszkodzić włącznik świateł. W swojej nexi żarówki wymieniłem natychmiast po zakupie, na przewidziane instrukcją obsługi. Mocna żarówka to więcej gorąca w reflektorze, jeśli reflektor nie jest przewidziany na takie moce to zniszczysz go.
@Krzysiek to też. co do przekaźników to myślałem, że to standard, w końcu duże fiaty już to miały.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Żarówka H4 55/60W a 100/90W
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Września 2011, 21:23:51 »
Nie pamiętam jakie, ale jakieś nowe auto też mnie właśnie zdziwiło, nie miało przekaźników. Tych Filipsów +30 i więcej % nie opłaca się kupować. Ja kupiłem, założyłem, wkręciłem sobie, że mocniej świecą, a do bagażnika 2 żarówki "no-name", chyba czeskiej produkcji schowałem. Po prawie równych 3 miesiącach spalił mi się żarnik od "mijania" w jednej z nich. A miałem wtedy już początek końca regulatora napięcia na alternatorze - lekka "dyskoteka", minimalnie, ale na prawdę nie dużo, wyższe napięcie ładowania niż nornalnie. Żarówa nie wytrzymała. Wsadziłem czeskiego "no-name". Było już szaro, więc lampy mocno świeciły. I najlepsze jest to, że nie było widać jakiejkolwiek różnicy. Ford Sierra MK2 2,0i OHC EFI, reflektory z dopałami, 2 miesiące wcześciej czyszczone oba dokładnie (odbłyśnik też). 2 tygodnie później poszła druga. Też znieniłem na "no-name". W tym tygodniu miałem sporą awarię - padł do końca regulator napięcia (jak na ironię wracałem właśnie z nowym z "Hella" do domu z Inter_Cars'u) i na jałowych obrotach miałem 17 [V], przy 2 tysiącach już 18,5 [V]. Zagotowałem akumulator zanim dojechałem. Ale żarówki wytrzymały, mimo, że jechałem tak 10 kilometrów z niedużą prędkością - popołudniem przez Bielsko-Białą z północy na południe, czyli wiadomo, korki jak... Filipsy to pewnie by mi eksplodowały.
Dla tego zakup droższych żarówek - po moich doświadczeniach - jest wg mnie nieopłacalny. A i dodam, że te "no-name" nieraz chwytałem za szkło, zamoczone porządnie były, na wilgoci leżały. Jeżdżę na nich (jak kupiłem Sierkę - 09-12-2010 już były) do teraz i nic absolutnie do chwili obecnej (tj. 21:20 dnia 15-09-2011 roku) się z nimi nie działo.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Żarówka H4 55/60W a 100/90W
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Września 2011, 21:51:14 »
Witam! Problem mam taki iż nie wiem jakie żarówki wybrać do samochodu marki Opel Corsa A ( dla ciekawostki z 1990roku ) Obecnie mam zamontowane żarówki H4 55/60W. Chciałbym zamontować żarówkę H4 100/90W. Czy stanie się coś, gdy zamontuje silniejszą żarówkę? Oczywiście każda ma zasilanie 12 Volt.
Mandat za stosowanie oświetlenia bez homologacji. Do tego dwukrotnie większe natężenie prądu w co jak co, ale już 20letniej instalacji. A auta tak ładnie się palą :)
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Żarówka H4 55/60W a 100/90W
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Września 2011, 23:01:33 »
30 sekund od zapłonu i nie ma co ratować.
Mandat i zatrzymanie dowodu. Przynajmniej kumpel tak miał jak go zatrzymali na xenonach bez homologacji.

Offline taper

  • Wiadomości: 208
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Żarówka H4 55/60W a 100/90W
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Września 2011, 07:10:01 »
Przynajmniej kumpel tak miał jak go zatrzymali na xenonach bez homologacji.
Różnica między jednym a drugim jest ogromna. Ksenony muszą mieć automatyczne poziomowanie.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Żarówka H4 55/60W a 100/90W
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Września 2011, 14:58:52 »
Nie kupuj tych mocniejszych żarówek tak jak napisali koledzy wyżej nie wiadomo jak to zniesie sam reflektor i instalacja.
Jak założysz mocniejsze to sam nie będziesz więcej widział tylko będziesz pięknie oślepiał tych co jadą z przeciwka. A to wcale nie jest bezpieczne szczegłnie jak wnocy czesto mijasz takich drajwerów tunigowców samochodów.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Żarówka H4 55/60W a 100/90W
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Września 2011, 15:46:09 »
Tia... Mocniejsze żarówki w Fieście MK3 z 1994 = zapieczona wtyczka na stykach żarówki i jakoś dziwnie przyciemniony odbłyśnik.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Generix

  • Wiadomości: 63
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Żarówka H4 55/60W a 100/90W
« Odpowiedź #12 dnia: 16 Września 2011, 18:16:24 »
Cytuj
Ksenony muszą mieć automatyczne poziomowanie.
Nie tylko auto poziomowanie, a jeszcze soczewkę i spryskiwacze na światła. A co do żarówki radze nie stosować innych gdyż często i gęsto przepala się instalacja elektryczna. Oryginalna nie jest przystosowana do większych natężeń i zaczyna się palić. Jestem elektromechanikiem i już wiele razy wymieniałem instalacje właśnie po takich przeróbkach. Owszem można by było zastosować takie żarówki ale teraz bawić się w ustawianie lamp i zmianę instalacji na odpowiednio "grubsze przewody" to chyba nie ma sensu i niepotrzebna strata pieniędzy.
Maszynista Pojazdów Trakcyjnych
PKP CARGO LOGISTICS
Dolnośląski Zakład Spółki we Wrocławiu

Offline tomeqp

  • Wiadomości: 63
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Żarówka H4 55/60W a 100/90W
« Odpowiedź #13 dnia: 16 Września 2011, 20:48:28 »
Nie tylko auto poziomowanie, a jeszcze soczewkę...
Soczewki akurat nie muszą. Zobacz nowe Scanie serii R, Renault Laguna, lub choćby Mercedesy W210. Ale to są konstrukcje fabryczne z odpowiednimi homologacjami. Nie polecam nikomu stosowania nieoryginalnych "ksenonów" na drogach publicznych. W terenie proszę bardzo.

A co do tematu, to polecam Ci:
-sprawdzić napięcie, a co za tym idzie instalację
-wyczyścić reflektory, a nawet oddać odbłyśniki do regeneracji
-kupić przepisowe markowe żarówki H4. Osram, Philips, Tungsram, Narva, tylko nie z żadnej serii "Longlife". Bardzo dobrze świecą żarówki "+XX%", ale często mają mniejszą żywotność. Najkrótszą mają chyba Osram Nightbreaker. Jeśli masz światła dzienne, to możesz je założyć, ale jeśli jeździsz na mijania w dzień, to szkoda pieniędzy. Zdecydowanie omijaj wszystkie marketowe.

Zobacz sobie test żarówek H4: http://www.auto-swiat.pl/1-test-zarowek-h4-sprawdzamy-jakie-zarowki-swieca-najlepiej
Pozdrawiam

Offline piotrek0804

  • Wiadomości: 182
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Żarówka H4 55/60W a 100/90W
« Odpowiedź #14 dnia: 16 Września 2011, 21:00:28 »
Jeśli odbłyśnik nie jest przystosowany do żarówki 100/90W to po prostu może się spalić.
No i najważniejsza rzecz to słabsze łądowanie akumulatora.
Ładowanie nie będzie słabsze, co najwyżej będzie większe obciążenie akumlatora.
A co do samej instalacji, to co za problem wymienić kable na grubsze? Ale patrząc na przeróbkę z punktu prawa to gra nie warta świeczki.

Offline ET21-622

  • Wiadomości: 287
  • Dźwiękowiec
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Żarówka H4 Diodowa
« Odpowiedź #15 dnia: 17 Września 2011, 05:17:48 »
Znalazłem na allegro żarówki H4 złożone z 64 diod. Co o nich myślicie? cena takiej żarówki to około 25zł.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Żarówka H4 55/60W a 100/90W
« Odpowiedź #16 dnia: 17 Września 2011, 08:34:41 »
Może to rzuci troszkę światła na tę sprawę http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=72021 poczytaj.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Żarówka H4 55/60W a 100/90W
« Odpowiedź #17 dnia: 17 Września 2011, 09:21:14 »
@ET21-622 - jak masz ciemno w nocy jak jedziesz, to:
1- sprawdź ustawienie świateł;
2 - sprawdź stan reflektorów, zwłaszcza tego odbłyśnika w środku;
3 - sprawdź przewody - bardzo często za kiepskie świecenie odpowiada słaba masa i/lub stare przewody, które po 20 latach mogą nie mieć już swoich parametrów (zwłaszcza końcówki, które mogą się grzać i upalać);
4 - masz przekaźniki świateł mechaniczne czy elektroniczne? Jak to drugie, to zużycie styków też wpływa na pogorszenie świecenia.
Zacznij od grzebania przy aucie a nie szukania wątpliwych rozwiązań, które
1 - mogą nie zdać egzaminu;
2 - przysporzą Ci więcej kłopotów.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Żarówka H4 55/60W a 100/90W
« Odpowiedź #18 dnia: 17 Września 2011, 12:52:03 »
"Parametry żarówek samochodowych określa Regulamin 37 EKG ONZ. Według niego zarówno moc maksymalna, jak i emitowany strumień świetlny nie mogą przekroczyć pewnych wartości.

W przypadku żarówki H4 o znamionowej mocy 60/55 W moc żarnika świateł drogowych nie może przekroczyć 68 W, natomiast żarnika świateł mijania 75 W. W procesie homologacji żarówki mierzony jest jej strumień świetlny i z tolerancją +/- 15 proc. i nie może on przekroczyć 1650/1000 lm (żarnik drogowy/mijania). W przypadku popularnej żarówki jednowłóknowej H7 o mocy znamionowej 55 W, jej rzeczywista moc maksymalna nie może przekroczyć 58 W, a strumień świetlny z tolerancją +/- 10 proc. powinien wynosić 1500 lm"

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/ciekawostki/news/o-ile-mozna-pomylic-sie-w-samochodzie,1695921,415

Offline ET21-622

  • Wiadomości: 287
  • Dźwiękowiec
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Żarówka H4 55/60W a 100/90W
« Odpowiedź #19 dnia: 17 Września 2011, 14:10:49 »
@ET21-622 - jak masz ciemno w nocy jak jedziesz, to:
1- sprawdź ustawienie świateł;
2 - sprawdź stan reflektorów, zwłaszcza tego odbłyśnika w środku;
3 - sprawdź przewody - bardzo często za kiepskie świecenie odpowiada słaba masa i/lub stare przewody, które po 20 latach mogą nie mieć już swoich parametrów (zwłaszcza końcówki, które mogą się grzać i upalać);
4 - masz przekaźniki świateł mechaniczne czy elektroniczne? Jak to drugie, to zużycie styków też wpływa na pogorszenie świecenia.
Zacznij od grzebania przy aucie a nie szukania wątpliwych rozwiązań, które
1 - mogą nie zdać egzaminu;
2 - przysporzą Ci więcej kłopotów.
Ad.1  Nie mam ich dobrze ustawionych.
Ad.2 ich stan, to czarny. Wiem muszę się tym zająć.
Ad.3 Były wymieniane 2 lata temu.
Ad.4 Nie wiem jakie są.
Obecnie muszę wymienić lampy całe. Gdyż silniczek za automatyczne ustawienie świateł się spalił. Pytałem o żarówkę dla doinformowania się. Jakie mogę zamontować a jakie omijać. Myślę, Że kupie zwykłe H4 i te diodowe na Test. Myślę, że pod koniec przyszłego tygodnia wypowiem się na temat owych żarówek.

Offline mmaciek3905

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
    • Wortal o oświetleniu ostrzegawczym
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Żarówka H4 55/60W a 100/90W
« Odpowiedź #20 dnia: 17 Września 2011, 15:58:51 »
Taki pojazd to z miejsca powinien mieć zabrany dowód.

Sorry, jeżdżą takie za przeproszeniem głupy i świecą człowiekowi po oczach bo mają za mocne żarówki albo pseudo xenony lub jeszcze inne wymysły, które nie mają jakiejkolwiek homologacji. Stacje kontroli pojazdów mają gdzieś kontrole ustawienia świateł. Rzadko się spotyka, że to robią.

Ostatnio przygodę miałem, jechal po ciemku z przeciwka taki pajac, światła mnie już z daleka oślepiały. Dobrze, że mam doświadczenie za kierownicą i przewidziałem sytuacje. Ten pajac się zbliżał do mnie to ja sobie zwolniłem do 30km/h bo po prostu widziałem tylko ścianę światła. Całe szczęście, że zwolniłem. Wyczułem, że coś jest nie tak i wyhamowałem pojazd do zera w momencie gdy tamten mnie mijał. Zatrzymałem się przed parką młodych ludzi, metr przed nimi. Stali tylko z otwartymi ustami, ja cały spięty a po chwili trzęsawka. Przez takiego pajaca można kogoś zabić. Z resztą, ten kto jeździ często po nocach to wie jak to wygląda. Ja zajmuje sie pilotażem gabarytów więc dla mnie jazda w nocy jest na porządku dzie... nocnym ;)

Podobnie hobbystycznie, zajmuje się oświetleniem ostrzegawczym pojazdów i dystrybucją lamp Redtronic w Polsce. Chodzi o belki na radiowozy i inne tego typu lampki. Ciągle widze jakiś pojazd z tanim chińczykiem za 15 złotych z allegro, albo belką super ledową za 1000 złotych również z allegro. Nie ma to jakiegokolwiek certyfikatu, nie spełnia jakiegokolwiek wymogu bezpieczeństwa. W dzień te lampy świecą tak mocno, że widać jak się od nich słońce odbija :/ Swoją drogą lampy z homologacją kosztują więcej, ale zapewniają bezpieczeństwo, mniej problemów. Lepiej sobie zainwestować nawet w halogenową belkę za 1000 złotych niż za super hiper gówno LED w tej samej cenie. Halogenowa będzie o wiele bardziej widoczna niż ten syf.

Offline tomeqp

  • Wiadomości: 63
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Żarówka H4 55/60W a 100/90W
« Odpowiedź #21 dnia: 17 Września 2011, 16:22:35 »
Obecnie muszę wymienić lampy całe.
Dobra decyzja.

Myślę, Że kupie zwykłe H4 i te diodowe na Test.
Zła decyzja. Po co Ci to? Przybliżę Ci trochę jak to jest z tymi diodami. Wtedy sam dojdziesz do wniosku, że każdy inny sposób wydania 50zł będzie lepszy od kupna tego czegoś. Za te pieniądze możesz kupić naprawdę bardzo dobre żarówki.

Po pierwsze spójrz na budowę żarówki H4. Ma dwa żarniki. Zobacz jaką mają małą powierzchnię i ile dają światła. Im mniejsze źródło światła, tym precyzyjniej można je kształtować w reflektorze. Ideałem byłoby źródło punktowe. W przypadku tych LEDowych? Powierzchnia emitująca światło jest tak duża jak cała bańka żarówki halogenowej. Myślisz, że pozwoli to na jakiekolwiek kształtowanie światła? Na pewno nie. Teoretycznie będziesz oślepiał kierowców z przeciwka, krety pod ziemią, a nawet wiewiórki na drzewach. Dlaczego teoretycznie? Bo tak słabe źródło światła nie będzie ani oślepiać, ani tym bardziej oświetlać. Jest możliwe zbudowanie świateł LEDowych, które będą o wiele lepsze od halogenowych, ale to nie ogranicza się do wymiany żarówki, tylko budowy reflektorów od zera, przystosowanych do diod. Jest na rynku kilka samochodów z reflektorami w 100% LEDowymi. Do takich celów stosuje się LEDy mocy. Przy mocy powyżej 1W zaczyna się problem z chłodzeniem. Trzeba stosować radiatory, aluminiowe obudowy, kleje i pasty termoprzewodzące, aby ciepło z emitera diody odprowadzić na zewnątrz reflektora. Nie ma jeszcze diod, które przy dużej mocy nie wymagają chłodzenia. Czy to LEDowe coś za 25zł przypomina choć w jednym punkcie opisywane przeze mnie oświetlenie? Nie. Naprawdę odpuść sobie. To się nawet do lampki nocnej nie nadaje. Wiem co mówię.
Pozdrawiam

Offline ET21-622

  • Wiadomości: 287
  • Dźwiękowiec
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Żarówka H4 55/60W a 100/90W
« Odpowiedź #22 dnia: 17 Września 2011, 16:50:07 »
Chyba faktycznie sobie podaruję. Już lepiej na początek wydać na klosze, niż na jakieś H4 z diodami. Co powiecie na takie żarówki?  http://allegro.pl/zarowki-bosch-h4-60-extralife-2szt-50-katowic-i1815000770.html

Offline tomeqp

  • Wiadomości: 63
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Żarówka H4 55/60W a 100/90W
« Odpowiedź #23 dnia: 17 Września 2011, 17:09:21 »
Ja bym uważał, bo na allegro często sprzedają podróby żarówek. O ile są oryginalne to będą dobre. Każda markowa żarówka powinna spełnić Twoje oczekiwania. Omijaj wszystkie z niebieskimi bańkami, lub większą mocą.
Pozdrawiam