Autor Wątek:  Tekstura farm06 a mapowanie.  (Przeczytany 24202 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Tekstura farm06 a mapowanie.
« Odpowiedź #30 dnia: 20 Września 2011, 17:48:54 »
Na linii Gniezno - Poznań takie pola masz prawie zaraz przy torach, tylko że to są wielkie obszary terenu, a nie takie kwadraty. Optowałbym za czymś takim żeby pola były robione jako duże obszary po jednej stronie torów, a po drugiej np. trawka, jakaś droga, drzewa...
Tak, muszę tylko wiedzieć jak powtarzać teksturę co określony kawałek, np 70 metrów.
Planuję robić pola około 8-10 metrów od osi toru, a pomiędzy jakaś droga czy krzaki. Wymiary pola około 200 metrów wzdłuż toru i 100 w kierunku prostopadłym do toru. Żeby było realniej, to takie boxy też można trochę powyginać- mocno to urealnia. Natomiast w oddali pola można robić jako duże plane albo dawać tło.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Tekstura farm06 a mapowanie.
« Odpowiedź #31 dnia: 20 Września 2011, 18:35:31 »
Wygląda to mniej więcej w ten sposób, jeśli chcesz zachować proporcje, to wygląda to mniej więcej tak (opieram się na tym co jest w załącznikach):
     - tekstura obejmuje powiedzmy 2500m2 (czy jak kto woli 50m x 50m :D) pola;
     - mamy pole o wymiarach 300m x 350m;
Nakładam na nie teksturę farm03.tga, no ale efekt jest kiczowaty. To teraz trochę matematyki przy mapowaniu... Wybieramy mapowanie Planar i odpowiednio powielamy teksturę wpisując odpowiednią wartość w pola zaznaczone na 3.JPG (najprościej to wynik dzielenia danego boku przez szerokość powierzchni którą obejmuje tekstura). Ja wpisałem tak jak widać na 5.JPG, czyli tekstura jest powielona 6 razy na długość i 7 razy na szerokość. Efekty w 4.JPG (dla punktu odniesienia dodałem trawkę, tory i byka).
Jeżeli będą bardzo widoczne przejścia przy powielaniu tekstury, wystarczy odpowiednio ją obrobić w programie graficznym.
« Ostatnia zmiana: 20 Września 2011, 18:41:11 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Tekstura farm06 a mapowanie.
« Odpowiedź #32 dnia: 21 Września 2011, 15:46:30 »
Dziękuję @szogunie, teraz wszystko gra.
1,2,3,4. Jak to wygląda w praktyce. Rozmiary boxów są dostosowane do rozmiarów tekstur. Pomyłka, box'y w osi x i y są 4 razy większe od rozmiaru ''rzeczywistego" i tekstura też powtarza się 4 razy.
5,6. Box powiększony 5 razy (oprócz wysokości), tekstura również powtarza się 5 razy.

Uważam, ze wygląda to dobrze i można rozpocząć robienie i mierzenie pól ze zdjęć satelitarnych do MaSzyny.
« Ostatnia zmiana: 21 Września 2011, 16:14:44 wysłana przez szczawik »

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Tekstura farm06 a mapowanie.
« Odpowiedź #33 dnia: 21 Września 2011, 17:22:00 »
Raczej nie spotyka się pól pomiędzy którymi tak gęsto rosną drzewa. Jak już to jakieś pojedyncze, droga pomiędzy, może jakiś potok.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Tekstura farm06 a mapowanie.
« Odpowiedź #34 dnia: 21 Września 2011, 17:27:51 »
Raczej nie spotyka się pól pomiędzy którymi tak gęsto rosną drzewa. Jak już to jakieś pojedyncze, droga pomiędzy, może jakiś potok.
To tak testowo i na szybko, wstawiłem pierwsze lepsze żeby jakoś wyglądało.;)

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Tekstura farm06 a mapowanie.
« Odpowiedź #35 dnia: 21 Września 2011, 17:31:33 »

Racja, trochę to przerzedź i będzie fajnie, tak wygląda troszkę zapuszczone;)

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Tekstura farm06 a mapowanie.
« Odpowiedź #36 dnia: 21 Września 2011, 17:33:38 »
Racja, trochę to przerzedź i będzie fajnie, tak wygląda troszkę zapuszczone;)

Powtarzam: ja ten kawałek scenerii wymodelowałem na szybko, w celu pokazania jak te pola wyglądają na trawie, przy torze i paroma drzewkami.

Dodane później:
Zrobiłem kilka nowych tekstur, a więc obecnie jest 9. Na chwilę obecną nie widzę potrzeby wykonywania większej liczby. W drodze testów uznałem, że najlepiej będzie stosować wysokość 1,5 metra, z maksymalnymi odchyleniami 0,5 metra. Wszystkie tekstury nadają się do mapowania dowolnej powierzchni (tylko przy dwóch przyda się korekta). Jedyną rzeczą, z której można być niezadowolonym, są boki- tekstura jest rozciągnięta; ze względów technicznych nie będzie to naprawiane.

1.Z lewej: tekstura pole8, rozmiar boxa 46x20 metry, czyli dostosowany do tekstury. Pośrodku: box o wymiarach 230x100 metrów, tekstura oryginalna, 46x20, czyli rozciągnięta (choć warto zauważyć że i tak jest o niebo lepsza od dotychczasowych...). Z prawej: Box o wymiarach 230x100 metrów, tekstura powtarza się 5 razy, a więc jest idealnie dostosowana. Przejść pomiędzy kawałkami tekstur w zasadzie nie widać.

I to na tyle w kwestii pól. Należałoby wykonać jeszcze drogi i lasy. Mile więc widziane takie zdjęcia na tekstury, proszę też pamiętać o budynkach i jakichś wymiarach (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19560.msg228177.html#new).
Pozdrawiam, szczawik.
« Ostatnia zmiana: 25 Września 2011, 23:06:21 wysłana przez szczawik »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Tekstura farm06 a mapowanie.
« Odpowiedź #37 dnia: 29 Września 2011, 22:54:36 »
To teraz trochę matematyki przy mapowaniu... Wybieramy mapowanie Planar i odpowiednio powielamy teksturę wpisując odpowiednią wartość w pola zaznaczone na 3.JPG (najprościej to wynik dzielenia danego boku przez szerokość powierzchni którą obejmuje tekstura). Ja wpisałem tak jak widać na 5.JPG, czyli tekstura jest powielona 6 razy na długość i 7 razy na szerokość. Efekty w 4.JPG (dla punktu odniesienia dodałem trawkę, tory i byka).
Ja bym wpisał długość i szerokość (lenght i widht) po 50 metrów, jest szybciej.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.