Autor Wątek:  Zderzenie Lokomotyw w Białymstoku  (Przeczytany 5449 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline amokk6

  • Wiadomości: 61
  • Maszynista
    • Zobacz profil
    • kanł na YT
  • Otrzymane polubienia: 4
Zderzenie Lokomotyw w Białymstoku
« dnia: 12 Września 2011, 10:05:38 »
Dwie lokomotywy należące do spółki PKP Intercity zderzyły się ze sobą podczas manewrów. Jedna z nich wypadła z szyn.
http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110911/BIALYSTOK/90258317
BZ  Kraków Prokocim

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zderzenie Lokomotyw w Białymstoku
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Września 2011, 10:27:21 »
Najpierw cysterny, teraz lokomotywy. Coś nieszczęśliwy jest ten Białystok.
Solo oración!

Offline jussi19

  • Wiadomości: 178
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Zderzenie Lokomotyw w Białymstoku
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Września 2011, 10:37:04 »
Coś pechowe są te budynie po rewizji, bo w przeciągu miesiąca dwa wypadają z obiegu.

Offline MKdudu

  • Wiadomości: 360
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zderzenie Lokomotyw w Białymstoku
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Września 2011, 11:52:37 »
Wie ktoś może jaki to numer? Myślę że będzie jeszcze mogła śmigać po torach.
^^PR Rzeszów^^

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Solo oración!

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Zderzenie Lokomotyw w Białymstoku
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Września 2011, 16:30:16 »
Teraz pytanie za milion - który przerżnął Ms1.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Zderzenie Lokomotyw w Białymstoku
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Września 2011, 16:33:48 »
Myślę, że SM42 przejechał i wjechał w budynia.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline MKdudu

  • Wiadomości: 360
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zderzenie Lokomotyw w Białymstoku
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Września 2011, 16:37:55 »
Teraz można się w łatwy sposób wytłumaczyć: Nie widzialem, byłem sam i siedziałem po drugiej stronie :).
^^PR Rzeszów^^

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Zderzenie Lokomotyw w Białymstoku
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Września 2011, 16:39:54 »
Może poczeka się na informacje/relacje świadków, bo równie dobrze siodema mogła się spieszyć albo mechanik się zagapił.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Zderzenie Lokomotyw w Białymstoku
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Września 2011, 16:54:09 »
Teraz można się w łatwy sposób wytłumaczyć: Nie widzialem, byłem sam i siedziałem po drugiej stronie :).
Kiepskie wytłumaczenie. Droga z tego co widać leżała dla 07. Podstawa to obserwować sygnalizatory (jeśli są) i drogę przebiegu. Druga sprawa jadąc na 42 krótkim do przodu widoczność aż tak tragiczna nie jest. Jeśli 07 zjeżdżała w kierunku grupy postojowej czy co to tam jest i była prawidłowo osygnalizowana to maszynista z 42 miał szansę ją zobaczyć i ocenić w którą stronę jedzie. Kolejna rzecz to taka, że z tego co widać na zdjęciach, są tam ręczne zwrotki i brak tarcz manewrowych (dla torów z których wyjeżdżała 42. Skoro tak, to wystarczyło słowo ustawiacza "wyciągaj" no i się przytuliły w ukresie… Niestety często obserwuje się absolutne zaufanie do ustawiacza i maszynista nawet nie patrzy w kierunku jazdy tylko ogień i jedziemy…
btw Jest też ważna zasada przy manewrach. Sygnał zezwalający na tarczy jest dla ustawiacza a sygnał zabraniający jazdy dla maszynisty i ustawiacza.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Alexej

  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Zderzenie Lokomotyw w Białymstoku
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Września 2011, 17:14:48 »
Tam ( przy wyjeździe z "wagonówki") nie ma żadnych sygnalizatorów...ba,nawet tarczy manewrowej nie ma.
maszynista-stażysta

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Zderzenie Lokomotyw w Białymstoku
« Odpowiedź #11 dnia: 12 Września 2011, 21:17:14 »
Kolejna rzecz to taka, że z tego co widać na zdjęciach, są tam ręczne zwrotki i brak tarcz manewrowych (dla torów z których wyjeżdżała 42.

Jak cały Białystok... Poza tym na jednym ze zdjęć widać, że stało się to przed nastawnią. Nie widać tylko, czy akurat te rozjazdy uzależnione są kluczami.... A nawet jeżeli są... to i tak manewry są niezorganizowane.

Dziwie się, że jeszcze tam nie wymienili USRK;/
« Ostatnia zmiana: 12 Września 2011, 21:28:56 wysłana przez jageer »
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zderzenie Lokomotyw w Białymstoku
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Września 2011, 21:53:14 »
Kolejna rzecz to taka, że z tego co widać na zdjęciach, są tam ręczne zwrotki i brak tarcz manewrowych (dla torów z których wyjeżdżała 42.

Jak cały Białystok... Poza tym na jednym ze zdjęć widać, że stało się to przed nastawnią. Nie widać tylko, czy akurat te rozjazdy uzależnione są kluczami.... A nawet jeżeli są... to i tak manewry są niezorganizowane.

Dziwie się, że jeszcze tam nie wymienili USRK;/

Może, w końcu przyjdzie na to pora, bo póki co to niezły bajzel tam mają. Zgodzę się z @mechatronikiem. Sam osobiście jadąc jakiś czas temu drezyną naprawczą po Gdyńskiej wagonowni, pojawiła się sytuacja, że ustawiacz źle ustawił zwrotnice, gdyby nie czujność i jazda Vmax 2km/h to by było po sprawie. Fakt, człowiek nie maszyna, zmęczenie, brak uwagi. Maszyny też zawodne, ale bezpieczeństwo zwiększają.

REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 12 Września 2011, 22:26:09 wysłana przez REWIZOR »
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%