« Odpowiedź #9 dnia: 12 Września 2011, 16:54:09 »
Teraz można się w łatwy sposób wytłumaczyć: Nie widzialem, byłem sam i siedziałem po drugiej stronie :).
Kiepskie wytłumaczenie. Droga z tego co widać leżała dla 07. Podstawa to obserwować sygnalizatory (jeśli są) i drogę przebiegu. Druga sprawa jadąc na 42 krótkim do przodu widoczność aż tak tragiczna nie jest. Jeśli 07 zjeżdżała w kierunku grupy postojowej czy co to tam jest i była prawidłowo osygnalizowana to maszynista z 42 miał szansę ją zobaczyć i ocenić w którą stronę jedzie. Kolejna rzecz to taka, że z tego co widać na zdjęciach, są tam ręczne zwrotki i brak tarcz manewrowych (dla torów z których wyjeżdżała 42. Skoro tak, to wystarczyło słowo ustawiacza "wyciągaj" no i się przytuliły w ukresie… Niestety często obserwuje się absolutne zaufanie do ustawiacza i maszynista nawet nie patrzy w kierunku jazdy tylko ogień i jedziemy…
btw Jest też ważna zasada przy manewrach. Sygnał zezwalający na tarczy jest dla ustawiacza a sygnał zabraniający jazdy dla maszynisty i ustawiacza.
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76