Autor Wątek:  PTK Koltar  (Przeczytany 6673 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
PTK Koltar
« dnia: 01 Lipca 2011, 21:39:44 »
Gagarin po remoncie
Gagarin - tak nazywa się wyremontowana lokomotywa tarnowskiej spółki KOTAR. Jej remont kosztował sporo, bo 800 tysięcy złotych. Teraz jest bardziej ekologiczna, mniej pali. Piotr Golemo prezes zarządu planuje modernizacje kolejnych dwóch lokomotyw.
Wywiad - plik mp3, rozmiar 409KB
KOLTAR to spółka wchodząca w skład Grupy Azoty Tarnów, która zajmuje się transportem kolejowym.
"Gagarin" jak nowy - zobacz krótki film
Cytat: Strona Koltar
"Ekologiczne" lokomotywy

 Modernizację wykonała PESA Bydgoszcz S.A. W jej ramach lokomotywa potocznie zwana "Gagarinem" przeszła remont, gdzie podstawowy silnik został wymieniony na nowy czterosuwowy 12-cylindrowy rosyjskiej produkcji KZ (Zakłady w Kołomnie), o tej samej mocy jak w oryginale. Zmienione zostały również układy sygnalizacji i gaszenia pożaru. Pulpit maszynisty został unowocześniony, a kabinę wyposażono m.in. w klimatyzację. W modernizowanym parku maszynowym PTK "KOLTAR" Sp. z o.o. M62-1331 z silnikiem o mocy 2000 KM jest obecnie najmocniejszą lokomotywą.

 Na te modernizacje uzyskaliśmy 70-procentowe preferencyjne pożyczki z możliwością umorzenia 30 procent ich wysokości z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej - mówi prezes Piotr Golemo. Krakowski WFOŚiGW przyznał dofinansowanie, bo po modernizacji lokomotywy będą miały nowoczesny silnik spalinowy spełniający europejskie normy emisji spalin. W porównaniu do obecnie eksploatowanych silników poziom emisji spalin będzie o wiele niższy.
źródło: Strona radia:

Na stronie spółki możemy zobaczyć zdjęcia lokomotyw w nowym malowaniu:
(w celu powiększenia kliknij na zdjęcie)
Świeżo-zmodernizowana lokomotywa M62-1331 TEM2-017 w nowym malowaniu spółki TEM2 w nowym i SM42 w starym malowaniu

Jak podaje Rynek Kolejowy:
Cytat: rynek-kolejowy.pl
Realizacja zakupów i modernizacji taboru kolejowego w PTK „Koltar” należącej do Grupy Azoty Tarnów nabiera tempa. 27 maja na terenie bocznicy Zakładów Azotowych w Tarnowie - Mościcach S.A. dokonano odbioru lokomotywy spalinowej TEM2-017 po przeprowadzonej naprawie głównej i modernizacji w zakładach PESY Bydgoszcz. TEM2-017 wróciła do Tarnowa nie tylko unowocześniona, ale też dostosowana do nowej wizualizacji PTK „Koltar”.

Tym samym jest ona pierwszą lokomotywą w nowych barwach. W obecnym roku planowana jest modernizacja jeszcze dwóch lokomotyw tego typu w bydgoskich zakładach.

Ponadto rozstrzygnięty został również przetarg na gruntowną modernizację dwóch lokomotyw serii SM42, z których pierwsza pojedzie do modernizacji jeszcze w czerwcu. Zwycięzcą przetargu jest firma Newag z Nowego Sącza, która dokona gruntownych modernizacji lokomotyw SM42 do typu 6Dg. Szereg zmian wykonanych podczas modernizacji pozwoli na eksploatację praktycznie nowej lokomotywy z nowoczesnym i ekonomicznym silnikiem przy stosunkowo niskim nakładzie finansowym.

Modernizacje pojazdów trakcyjnych związane są bezpośrednio z założonym planem rozwoju spółki Koltar, w którym duży nacisk położony jest na rozwój przewozów licencjonowanych dla Grupy Azoty Tarnów i odbiorców zewnętrznych.
w innym, równie ciekawym artykule możemy znaleźć następujące zdjęcia:
(Fot. Rynek Kolejowy)
Lokomotywa M62-1331Czterosuwowy, dwunastocylindrowy silnik lokomotywy M62-1331 firmy Kołomnalokomotywa spalinowa TEM2-017


Jak łatwo zauważyć spółka intensywnie się rozwija. Być może wkrótce na polskich torach częściej będziemy widywać lokomotywy tej spółki, wszak Grupa Azoty Tarnów staje się właścicielem kolejnych firm, a wymianę produktów między nimi będzie obsługiwał Koltar.
edit: zmieniono za duże(KiB) zdjęcie.
« Ostatnia zmiana: 02 Lipca 2011, 12:52:39 wysłana przez Paczkuś »
Solo oración!

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: PTK Koltar
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Września 2011, 20:17:44 »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio