Autor Wątek:  Gmax- pyania o modelowanie  (Przeczytany 14462 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kamil1306

  • Wiadomości: 527
  • ER75 taki jak mój TATA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Gmax- pyania o modelowanie
« dnia: 30 Sierpnia 2011, 12:09:11 »
Witam wszystkich, mam kilka pytań dotyczących pracy w gmaxie.
1. Jak połączyć kilka boksów?
2. Jak nałożyć teksturę na model np. budynku?
3. Czy mi pomożecie?:-]
Na razie mam tyle pytań, ale jak znam życie to w dalszej zabawie w tym programie na pewno jeszcze coś się znajdzie.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Gmax- pyania o modelowanie
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Sierpnia 2011, 12:13:14 »
Opcja szukaj nie gryzie, przynajmniej u mnie zachowuje się jak najnormalniejsza szukajka http://eu07.pl/forum/index.php/topic,9075.msg90271.html#msg90271.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Gmax- pyania o modelowanie
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Sierpnia 2011, 12:45:19 »
Cytuj

Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 18, 2008, 22:34:46 »
CREATE -> COMPOUND -> BOOLEAN opcja wycinania, albo jak kto woli usuwania jednej z dwóch zaznaczonych obiektów. Można np. wyciąć w sześcianie [na zasadzie przenikania brył] walec.

U mnie w gmax'ie nie mam tej opcji we wkazanej zakładce.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Gmax- pyania o modelowanie
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Sierpnia 2011, 12:53:51 »
Bo Gmax'a można porównać do OIDP mocno okrojonego 3DS'a 4.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Gmax- pyania o modelowanie
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Sierpnia 2011, 12:57:15 »
W Gmax 1.2 na bocznym panelu (tam gdzie masz box, sphere, plane itp.) jest rozwijana lista (Standard Primitives/Compound Objects) i tam jest opcja Boolean.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Gmax- pyania o modelowanie
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Sierpnia 2011, 13:01:30 »
Ok mam i teraz mam taki "budynek". I jak mam wyciąć z niego kulę?
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Gmax- pyania o modelowanie
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Sierpnia 2011, 13:13:41 »
1. Przesuń kulę na miejsce wycięcia.
2. W panelu po prawej na rozwijanej liście (tam gdzie jest Standard Primitives) wybierz Compound Objects.
3. Zaznacz boxa.
4. Wybierz Boolean.
5. Wybierz Pick Operant B.
6. Zaznacz kulę.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Gmax- pyania o modelowanie
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Sierpnia 2011, 17:48:53 »
A jak w tym Gmax'ie wygląda łączenie boxów w jeden?
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Gmax- pyania o modelowanie
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Sierpnia 2011, 18:00:07 »
W gMaxie robi się to identycznie jak w 3ds Maxie. Jest to opisane w wątku podanym przez @szoguna.
szukajka http://eu07.pl/forum/index.php/topic,9075.msg90271.html#msg90271.

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Gmax- pyania o modelowanie
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Sierpnia 2011, 18:02:27 »
OIDP to nie ma możliwości łączenia poprzez Collapse. Musisz skonwertować najlepiej oby dwa do Editable Mesh i poszukać funkcji Attach (lub jeśli chcesz połączyć więcej elementów Attach List).

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Gmax- pyania o modelowanie
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Sierpnia 2011, 18:10:12 »
OIDP to nie ma możliwości łączenia poprzez Collapse. Musisz skonwertować najlepiej oby dwa do Editable Mesh i poszukać funkcji Attach (lub jeśli chcesz połączyć więcej elementów Attach List).
W pierwszym poście podanego tematu jest właśnie opisane łączenie przy użyciu Editable Mesh- o to mi chodziło.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Gmax- pyania o modelowanie
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Sierpnia 2011, 19:54:23 »
W moim Gmax'ie ne mam takiego "klawisza".
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Gmax- pyania o modelowanie
« Odpowiedź #12 dnia: 30 Sierpnia 2011, 20:32:24 »
Nadajac hierarchie zaznaczasz obiekt podrzedny, klikasz Select and Link (obok strzalki na panelu gornym), klikasz Select by Name i zaznaczasz nazwe obiektu nadrzednego.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Gmax- pyania o modelowanie
« Odpowiedź #13 dnia: 30 Sierpnia 2011, 21:55:38 »
W moim Gmax'ie ne mam takiego "klawisza".
Bo najpierw musisz zaznaczyć któryś obiekt, prawoklik i Convert To Editable Mesh.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline kamil1306

  • Wiadomości: 527
  • ER75 taki jak mój TATA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Gmax- pyania o modelowanie
« Odpowiedź #14 dnia: 30 Sierpnia 2011, 22:00:00 »
Jak nałożyć teksturę na boxa? Robię tylko z początku podobnie jak w 3dsie a dalej jest inaczej niż w przyklejonym wątku o modelowaniu w 3ds i nie wiem co dalej robić.

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Gmax- pyania o modelowanie
« Odpowiedź #15 dnia: 31 Sierpnia 2011, 12:10:39 »
1. Uruchamiasz Gmax Material Editor. (czerwona kula na panelu górnym).
2. Wciskasz przycisk 'New', a później 'Standard'.
3. Wybierasz kwadracik obok Diffuse, zaznaczasz Bitmap i szukasz pliku który ma być teksturą.
4. Zaznaczasz biało-niebieskie pudełko i klikasz 'Apply'.
5. Z górnego menu wybierasz Modifiers > UV coordinates > Unwrap UVW
6. Na panelu bocznym otrzymasz rozwijaną listę Unwrap UVW, rozwiń ją  i zaznacz Select Face.
7. Teraz zaznacz te polygony, które są na jednej płaszczyźnie i mają buć mapowane z jednego kawałka tekstury.
8. Zjedź na sam dół panelu bocznego i wciśnij 'Planar Map'.
9. Podjedź na górę i wciśnij 'Edit'. Teraz możesz przesuwać, obracać i skalować tak aby tekstura dobrze pasowała na model. Aby przesuwać lub skalować tylko w jednej osi trzeba przytrzymać klawisz myszy na ikonce.

Offline kamil1306

  • Wiadomości: 527
  • ER75 taki jak mój TATA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Gmax- pyania o modelowanie
« Odpowiedź #16 dnia: 31 Sierpnia 2011, 13:47:10 »
Nie za bardzo rozumiem punkt 7 oraz jak wybieram zdjęcie które ma być teksturą i klikam apply to model robi się szary.

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Gmax- pyania o modelowanie
« Odpowiedź #17 dnia: 31 Sierpnia 2011, 13:51:51 »
Po prostu zaznacz te polygony, które chcesz aktualnie zmapować. Później możesz wybrać inne.
Na pewno zaznaczasz Show Map in Viewport (to biało-niebieskie pudełko)?

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Gmax - pytania o modelowanie
« Odpowiedź #18 dnia: 19 Lutego 2012, 19:03:36 »
Na wstępie przepraszam za odgrzanie tematu, ale mój problem dotyczy właśnie modelowanie w GMAXie i chyba nie ma takiego powodu, żeby zakładać nowy topic. Narazie mam jeden problem, ale z pewnością w przyszłości dojdą następne ;)
Pomimo, że przeczytałem na forum kilka postów-tutoriali po 20 razy każdy, wciąż mam problem z wykonaniem modelu, wyeksportowaniem go do .t3d i wstawieniem na scenerię. Opiszę krok po kroku co robię.
Model tworzyłem na podstawie instrukcji znajdującej się 2 posty wyżej.
1. Stworzyłem Boxa;
2. Wcisnąłem "M", następnie "New" i "Standard". Zaznaczyłem tą niebieską kostkę. Ambient, Diffuse i Specular zmieniłem na biały, ponieważ zaobserwowałem, że w przeciwnym wypadku wyskakuje błąd przy próbie eksportu. Kliknąłem na szary kwadracik koło Diffuse i "Bitmap". Wybrałem teksturę z rozszerzeniem .bmp. Następnie ponownie zaznaczyłem niebieski kwadracik, bo się "odznaczył" i kliknąłem Aply.
3. Później Modifiers > UV coordinates > Unwrap UVW.
4. Rozwinąłem listę Unwrap UVW, zaznaczyłem Select Face, na widoku "Front" zaznaczyłem jedną ścianę. Kliknąłem "Planar Map" - nie zauważyłem, żeby coś się stało.
5. Następnie uruchomiłem skrypt i wcisnąłem "T3D Export", pojawił się błąd;
6. Gdy przed wyeksportowaniem zaznaczyłem całego boxa i dałem "Convert to editable mesh", obiekt można było wyeksportować, ale podczas uruchamiania symulacji pojawił się błąd.
Ale to nie była jedyna instrukcja na forum dotycząca modelowania, nie poddając się skorzystałem z dobrodziejstwa tego wątku - http://eu07.pl/forum/index.php/topic,1142.msg8049.html#msg8049. Niestety przy próbie uruchomienia wyskakuje taki sam błąd jak w punkcie 6. Więc może wstawiam źle model na scenerię? Wpis wygląda tak:
Cytuj
node;-1;0;bud;model;-5.55684;0.0;53.6775;0.0;bud_trawa.t3d;none;;endmodel
Wstawiłem go za pomocą skryptów na zrobioną przeze mnie scenerię z jednym latającym torem.
Chciałbym stworzyć, małą, ale realistyczną scenerię. "Jeśli mi pomożecie, to sądzę, że ten cel uda nam się wspólnie osiągnąć. Jak, pomożecie?" ;)
« Ostatnia zmiana: 19 Lutego 2012, 22:19:03 wysłana przez SKP »
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Gmax- pyania o modelowanie
« Odpowiedź #19 dnia: 19 Lutego 2012, 19:10:08 »
Lepiej zarejestruj się jako bezrobotny i zaopatrz w 3DSa, tak będzie najprościej ;)
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Gmax- pyania o modelowanie
« Odpowiedź #20 dnia: 19 Lutego 2012, 19:29:31 »
Jaki błąd się pojawił?Już widzę. Możesz pokazać plik t3d modelu?

Lepiej zarejestruj się jako bezrobotny i zaopatrz w 3DSa, tak będzie najprościej ;)
Wiedziałem, że padnie taka odpowiedź. To nie jest rozwiązanie problemu.
« Ostatnia zmiana: 19 Lutego 2012, 19:30:42 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Gmax- pyania o modelowanie
« Odpowiedź #21 dnia: 19 Lutego 2012, 19:40:25 »
Jaki błąd się pojawił?Już widzę. Możesz pokazać plik t3d modelu?

Lepiej zarejestruj się jako bezrobotny i zaopatrz w 3DSa, tak będzie najprościej ;)
Wiedziałem, że padnie taka odpowiedź. To nie jest rozwiązanie problemu.
Bo jest to sposób, który nie powoduje innych błędów.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Gmax- pyania o modelowanie
« Odpowiedź #22 dnia: 19 Lutego 2012, 19:41:15 »
No i skrypty do GMaxa są przedpotopowe.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Gmax - pytania o modelowanie
« Odpowiedź #23 dnia: 19 Lutego 2012, 21:17:52 »
Oto zawartość pliku .t3d. Umieściłem go w katalogu models.



//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: none
Type: Mesh
Name: Box01
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 255.0 255.0 255.0
SelfIllum: false
Wire: false
Opacity: 100.0
Map: logo.bmp
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           0.0 0.0 0.0 1.0
NumVerts: 36
2
-10.0 -5.0 0.0    1.0 0.0
-10.0 5.0 0.0    1.0 1.0
10.0 5.0 0.0    0.0 1.0


2
10.0 5.0 0.0    0.0 1.0
10.0 -5.0 0.0    0.0 0.0
-10.0 -5.0 0.0    1.0 0.0


4
-10.0 -5.0 30.0    0.0 0.0
10.0 -5.0 30.0    1.0 0.0
10.0 5.0 30.0    1.0 1.0


4
10.0 5.0 30.0    1.0 1.0
-10.0 5.0 30.0    0.0 1.0
-10.0 -5.0 30.0    0.0 0.0


8
-10.0 -5.0 0.0    0.0 0.0
10.0 -5.0 0.0    1.0 0.0
10.0 -5.0 30.0    1.0 1.0


8
10.0 -5.0 30.0    1.0 1.0
-10.0 -5.0 30.0    0.0 1.0
-10.0 -5.0 0.0    0.0 0.0


16
10.0 -5.0 0.0    0.0 0.0
10.0 5.0 0.0    1.0 0.0
10.0 5.0 30.0    1.0 1.0


16
10.0 5.0 30.0    1.0 1.0
10.0 -5.0 30.0    0.0 1.0
10.0 -5.0 0.0    0.0 0.0


32
10.0 5.0 0.0    0.0 0.0
-10.0 5.0 0.0    1.0 0.0
-10.0 5.0 30.0    1.0 1.0


32
-10.0 5.0 30.0    1.0 1.0
10.0 5.0 30.0    0.0 1.0
10.0 5.0 0.0    0.0 0.0


64
-10.0 5.0 0.0    0.0 0.0
-10.0 -5.0 0.0    1.0 0.0
-10.0 -5.0 30.0    1.0 1.0


64
-10.0 -5.0 30.0    1.0 1.0
-10.0 5.0 30.0    0.0 1.0
-10.0 5.0 0.0    0.0 0.0
« Ostatnia zmiana: 19 Lutego 2012, 22:18:40 wysłana przez SKP »
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Gmax- pyania o modelowanie
« Odpowiedź #24 dnia: 19 Lutego 2012, 21:42:13 »
Spróbuj na Specular 229.5 229.5 229.5, ostatnio miałem jakieś cyrki z tym.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Gmax - pyania o modelowanie
« Odpowiedź #25 dnia: 19 Lutego 2012, 21:55:24 »
Niestety zmiana Specular nie pomogła.
« Ostatnia zmiana: 19 Lutego 2012, 22:19:21 wysłana przez SKP »
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 420
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 207
Odp: Gmax- pyania o modelowanie
« Odpowiedź #26 dnia: 19 Lutego 2012, 22:10:43 »
Pod:
Wire: falsedodaj linijkę:
WireSize: 0
Sprawdzone, działa.

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Gmax- pyania o modelowanie
« Odpowiedź #27 dnia: 19 Lutego 2012, 22:12:09 »

Fajny temat, pyania. Autorze wątku, zmieńcie ten temat.
Pozdrawiam

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Gmax- pytania o modelowanie
« Odpowiedź #28 dnia: 19 Lutego 2012, 22:17:15 »
@joey działa! Wcześniej było coś nie tak z wireSize przy eksporcie i w spisie errorów było napisane, że należy usunąć właśnie jakąś linijkę dotyczącą wireSize z pliku skryptu. Teraz wszystko jest ok, jeszcze raz wielkie dzięki.
PS. Tam gdzie mogę zmieniłem tytuł, ale pierwotnym autorem wątku jest ktoś inny, więc tam już "nie sięgam".
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Gmax- pyania o modelowanie
« Odpowiedź #29 dnia: 19 Lutego 2012, 22:18:23 »
@SKP, to nie jest uwaga skierowana do Ciebie.
Pozdrawiam