Autor Wątek:  Edycja istniejącej trasy.  (Przeczytany 13745 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2069
Edycja istniejącej trasy.
« dnia: 26 Sierpnia 2011, 16:04:59 »
Witam. Co muszę zrobić i czy się w ogóle da, żeby gotową scenerię otworzyć za pomocą gmaxa ze skryptami do tworzenia trasy?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline KormaK

  • Wiadomości: 152
  • pizzapizzapizza
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Edycja istniejącej trasy.
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Sierpnia 2011, 20:15:10 »
Po pierwsze, to skrypty te nie działają poprawnie pod Gmax'em. Po drugie to nie ma tam chyba możliwości importu scenerii, a jeżeli już było, to z tego co pamiętam ta funkcja nie działała poprawnie.
everybody lies

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Edycja istniejącej trasy.
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Sierpnia 2011, 20:38:41 »
Jest taka funkcja, ale działa tylko na czystych plikach .scn. W każdym bądź razie, edytować scenerię bezpośrednio z katalogu /scenery się nie da.
A i te skrypty są do 3ds Max'a, a nie do Gmax'a.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2069
Odp: Edycja istniejącej trasy.
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Sierpnia 2011, 20:45:59 »
W edytorze rainsted można otworzyć scenerię. Czy się da nim zrobić teren (w sensie żeby tory nie były w powietzu ani zakopane).
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Zapis zmian scenerii do wybranego pliku .inc z kilku otwartych plików .inc
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Sierpnia 2011, 10:30:02 »
Cytuj
ale działa tylko na czystych plikach .scn.
Pomyłka, przepraszam. Wszystko w porządku, można też wczytywać pliki .inc, a o to ci zapewne chodziło. Ale to już musisz mieć program 3ds Max, wraz ze skryptami @gfirlejczyk'a.


Teraz ja mam pytanie do bardziej zaawansowanych.

Według ,,wytycznych dla twórców'', plik trasy powinien być zawarty w plikach .inc- najlepiej osobno sieć trakcyjna, osobno drogi i tak dalej.

Otworzyłem pliki scenerii 053 (tory, siec trakcyjna, i inne obiekty- naraz kilka plików .inc , w tym misja1_lasy.inc).
Załóżmy, że chcę dodać drzewa tylko do pliku misja1_lasy.inc . Jednak otworzone jest przecież kilka plików .inc , a z tego co widzę, możliwy jest tylko eksport do jednego pliku .inc (czy też np .scn)- ale wtedy wszystkie otworzone .inc (tory, drzewa itd) zostaną zapisane do jednego .inc . Czy jest taka możliwość, by dodać pliki tylko do jednego pliku .inc?

Oczywiście wiem, że można przecież otworzyć plik z drzewami (czyli misja1_lasy.inc) osobno, i tam dodawać, ale nie widzę wtedy rozmieszczenia innych obiektów. Uruchomiłem dwa 3ds Max'y. W jednym otworzyłem wszystkie pliki .inc (aby miec podgląd na całą scenerię), a w drugim tylko misja1_lasy.inc. Uruchomiłem też MaSzynę z tą scenerią, aby się połapać gdzie co trzeba dodać. Ten sposób edycji samego  pliku misja1_lasy.inc jest niemal niemożliwy, bo nie dość że komputer musi sobie radzić z tymi aplikacjami, to i tak trudno się połapać, co gdzie dodać do otwartego misja1_lasy.inc.

A więc pytania końcowe brzmią jak wyżej:
1.Czy jest taka możliwość, by wstawione obiekty dodać tylko do jednego, konkretnego pliku .inc , z kilku właśnie otwartych?

2.I pytanie głównie do @ISDR: dałoby radę dodać opcję do edytora przy eksporcie, w której wybiera się plik .inc w którym mają być zapisane zmiany w scenerii? Po prostu otwieram kilka plików .inc , dodaję do tej scenerii kilka obiektów i chcę zmiany zapisać tylko w jednym z tych plików.

Niestety nie potrafiłem tego zwięźlej napisać- za gorąco, 34 stopnie w cieniu;)
Wytłuszczonym drukiem problem jest opisany najbardziej zwięźle i zrozumiale.
« Ostatnia zmiana: 27 Sierpnia 2011, 16:03:04 wysłana przez szczawik »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Edycja istniejącej trasy.
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Sierpnia 2011, 16:05:04 »
1.Czy jest taka możliwość, by wstawione obiekty dodać tylko do jednego, konkretnego pliku .inc , z kilku właśnie otwartych?

Jeśli w 3DS wstawisz sobie drzewka, to kwadraciki im odpowiadające są zazwyczaj tego samego koloru (jakiś tam odcień zieleni). Możesz zaznaczyć wszystkie drzewka poprzez:

Menu Edit - > Select by ->

- Name
- Color

Jeśli wybierzesz zaznaczenie po nazwie, wyskoczy Ci okienko w którym będziesz musiał ich wspólną część nazwy (ale ta wspólna część musi być od pierwszej litery, a nie gdzieś w środku lub na końcu nazwy elementu). Nazwa drzewka w 3ds zazwyczaj jest parametrem odpowiadającym nazwie tekstury wraz ze ścieżką. Więc jeśli wpiszesz "Plants", zaznaczone zostaną wszystkie elementy zaczynające się od tej części (a więc zwykle będą to drzewka).

Jeśli wybierzesz zaznaczenie po kolorze kwadracika, będziesz musiał następnie kliknąć na jakiś element, z którego kolor ma być pobrany. A więc klikasz na ten zielony kwadracik i z automatu zaznaczy Ci wszystkie inne elementy o tym kolorze.

Mankamentem jest to, że jeśli nazwa czegoś innego niż drzewko zaczyna się tak samo lub inny element ma ten sam kolor, to też będzie zaznaczony. Po prostu - 3DS to nie jest narzędzie z myślą o maszynie. Skrypty umożliwiające tworzenie tam scenerii to taka jedna wielka improwizacja.

Cytuj
2.I pytanie głównie do @ISDR: dałoby radę dodać opcję do edytora przy eksporcie, w której wybiera się plik .inc w którym mają być zapisane zmiany w scenerii? Po prostu otwieram kilka plików .inc , dodaję do tej scenerii kilka plików i chcę zmiany zapisać tylko w jednym z tych plików.

Jeśli zaznaczysz konkretne elementy (patrz wyżej), masz możliwość eksportu tylko tych zaznaczonych elementów do wybranego pliku. I tylko to. Powtórzę raz jeszcze - 3DS to nie jest narzędzie z myślą o maszynie. Skrypty umożliwiające tworzenie tam scenerii to taka jedna wielka improwizacja.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Edycja istniejącej trasy.
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Sierpnia 2011, 16:12:30 »
Bardzo dziękuję @ZiomalCl, o to mi chodziło.

Powtórzę raz jeszcze - 3DS to nie jest narzędzie z myślą o maszynie. Skrypty umożliwiające tworzenie tam scenerii to taka jedna wielka improwizacja.

Oczywiście, wiem, że 3ds Max to program komercyjny a skrypty to ,,prowizorka'' (choć uważam to za udaną ,,prowizorkę''):)

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Edycja istniejącej trasy.
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Sierpnia 2011, 18:21:03 »
Pisanie skryptu jest zbędne. Scenerie powinno się robić na layerach(Tools->Layer Manager). Każdy osobny inc/scm powinien mieć taki layer. Importując plik do maxa utwórz nowy layer(np. lasy) i zaznacz ptaszkiem.
Przykład na screenie (Linia 61 i 144).
1 - Layer manager
2 - zaznaczenie tego spowoduje że wszystko co zostanie utworzone będzie w tym layerze.
Zaznaczając Hide ukryjesz poszczególne bloki scenerii a następnie zaznaczyć wszystkie elementy w danym bloku i wyeksportować.
Zarządzanie dużą scenerią jest przez to wygodne i szybkie.
Cytuj
Skrypty umożliwiające tworzenie tam scenerii to taka jedna wielka improwizacja.
Obecne skrypty faktycznie nie są specjalnie skomplikowane ale możliwości maxscript są bardzo spore. Na potrzeby Maszyny w zupełności wystarczają. No może przydało by się malowanie terenu ale na YT gdzieś jest pokazane, że idzie.
Cytuj
Oczywiście, wiem, że 3ds Max to program komercyjny a skrypty to ,,prowizorka'' (choć uważam to za udaną ,,prowizorkę''):)
wydaje mi się, że są bardziej intuicyjne w tworzeniu scenerii niż inne edytory.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Edycja istniejącej trasy.
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Sierpnia 2011, 20:35:14 »
Dziękuję @ISDR.
Podczas pracy zauważyłem, że niektóre drzewka (już po uruchomieniu w symulatorze) nie posiadają tekstury. Okazało się, że jest to spowodowane brakiem tych tekstur w folderze MaSzyny, lub zmiana nazwy tekstury; przykładowo na załączonym screenie: w edytorze można wstawić drzewko z katalogu /l61_plants o nazwie sosna2, tymczasem okazuje się, że plik zmienił nazwę na #sosna2 (a znowu plik sosna1 został usunięty lub zmieniono mu lokalizację). Tak jest z dużą ilością plików. Czy można zaktualizować wszystkie te nazwy (lokalizacje plików) do PC2010 (bo podejrzewam, że lokalizacja tych plików zmieniła się w nowej PC 2010 lub 2009)?

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Edycja istniejącej trasy.
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Sierpnia 2011, 21:06:15 »
Lista plików do wybrania a koniecznych do uaktualnienia jest dość spora. Otwórz w Editpadzie (lub notatniku) plik CreateIncTree.ms. W linijkach 22, 28 i 36 są wylistowane pliki do wyboru. Uaktualnij je wg wzoru, zapisz plik, sprawdź i wystaw tutaj dzieląc się swoją pracą i radością z innymi.
Powodzenia!
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Edycja istniejącej trasy.
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Sierpnia 2011, 23:14:44 »
A więc dzielę się z Wami moją pracą i radością.
W załączniku znajduje się zmodyfikowany plik skryptu edytora CreateIncTree.ms . Należy go wkleić do  folderu 3dsMax8\Scripts\EU07.
Zawarte zmiany:
Wpisane od nowa wszystkie obiekty (typu ,,zieleń''). Zawarte są wszystkie pliki z katalogów /plants , /l61_plants oraz /zima/plants .
Spolszczone (tj. dodałem polskie znaki) menu dodawania zieleni w edytorze oraz poprawiona interpunkcja.
Zmieniłem nazwy części rubryk zgodnie z zawartością (np ,,drzewa niskie'' na ,,krzaki''- ponieważ w rubryce zawarłem tylko pliki krzaków).


Wracając do edycji tras.
Przed przystąpieniem do zapełniania L053 postanowiłem zrobić ,,trening'', dodając ludzi do tej scenerii. I ma kilka pytań odnośnie tego.
Gdzie w MaSzynie znajdują się pliki .inc i tekstur modeli pracowników kolei? A czy są modele kobiet? Jak tak, to też proszę o wspomniane informacje. W folderze /posers jest zaledwie 16 modeli (choć przynajmniej jeden nie działa- cman0008-ru.inc), jest to jednak tylko 9 róznych ,,osób'', tyle że w różnych pozycjach- stoi, siedzi itd.
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpnia 2011, 17:38:12 wysłana przez szczawik »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2069
Odp: Edycja istniejącej trasy.
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Września 2011, 20:53:56 »
Witam ponownie. Jakie czynności muszę wykonać, żeby w Rainsted przypisać semafor do toru? W przypadku próby postawienia serwera z AI w pliku .scn muszą być eventy "sem_info"? Czy komputer zakładający serwer może mieć to samo ip jak i dołączający?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Edycja istniejącej trasy.
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Września 2011, 21:10:05 »
1 i 2 to dokładnie chodzi o sem_info
3. Tak. Ja dzielę przez router.
Solo oración!

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Edycja istniejącej trasy.
« Odpowiedź #13 dnia: 03 Września 2011, 21:19:38 »
Jakie czynności muszę wykonać, żeby w Rainsted przypisać semafor do toru?
W przypadku plików tekstowych (SCN, SCM) nie jest to zautomatyzowane. Należy znaleźć tor na podglądzie terenu (po wczytaniu include bez parametrów), na górnym pasku wyświetli się nazwa pliku oraz numer linii. Należy otworzyć wskazany plik jakimś sensownym edytorem tekstu (te firmy Microsoft raczej do takich nie należą) i wyszukać linię o podanym numerze. Powinien być tam wpis wskazanego toru. Należy w nim dopisać Event1 albo Event2 z nazwą eventu odczytu semafora. Nazwa semafora jest widoczna na podglądzie terenu.

W przypadku RSF należy wybrać warstwę sygnałów, zaznaczyć semafor, wybrać warstwę torów, zaznaczyć tor i wybrać z menu Punktowy opcję Przypisz do zaznaczonego toru. Można tę opcję wybrać również bez zaznaczonego odcinka, wtedy automatycznie zostanie znaleziony najbliższy tor, ale nie zawsze to dobrze działa (często znajduje jakiś inny).

W przypadku próby postawienia serwera z AI w pliku .scn muszą być eventy "sem_info"?
Jeśli dobrze rozumiem pytanie, to tak. AI odczytuje stany semaforów i tarcz manewrowych za pomocą eventów. Aczkolwiek nie wszystkie scenerie mają je przypisane do torów (szczególnie tarcze). Wskazana jest też obecność eventów zamykających (*_s1, *_ms1)

Czy komputer zakładający serwer może mieć to samo ip jak i dołączający?
Można uruchomić serwer i klienta na tym samym komputerze, jednak wtedy sterowanie ruchem wymaga przełączania okienek. Jeśli używane są 2 komputery, to każdy z nich musi mieć inne IP (wynika to z własności protokołu TCP/IP). Komputery w sieci lokalnej mogą mieć lokalne IP (10.*.*.* albo 192.168.*.*).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2069
Odp: Edycja istniejącej trasy.
« Odpowiedź #14 dnia: 04 Września 2011, 08:33:00 »
Czy jest opcja połączenia przez połączenie lokalne LAN?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Edycja istniejącej trasy.
« Odpowiedź #15 dnia: 04 Września 2011, 13:02:10 »
To jest wszystko jedno, jak będzie połączone, byle by działało TCP/IP. Na serwerze trzeba określić numer portu (domyśnie 42400), a na kliencie wpisać ten numer portu i adres IP serwera. Do tego odblokować protokół TCP na tym porcie w firewallu.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni