Ankieta

Czy jesteś za budową prototypu EP09A?

Tak!
0 (0%)
Nie!
3 (60%)
Pomysł fajny, ale raczej nikt tego nie zrobi
2 (40%)
Mieszane uczucia / Nie mam zdania
0 (0%)

Głosów w sumie: 5

Autor Wątek:  Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?  (Przeczytany 27127 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #30 dnia: 25 Sierpnia 2011, 21:46:51 »
Widziałem na E 20 kontenerowce, które jechały 110 km/h.
Zakładam, że jechałeś takim bo stojąc obok toru prędkości się nie ocenia. Skoro tak to jak masz rozkład dla takiego to podeślij mi skan bo interesuje mnie jaki ma wymagany %.

Wszyscy tak sprzeciwiacie się mojemu pomysłowi, a PKP IC planuje zakup kolejnych 5 Husarzy, a 5 zmodernizowanych Epok byłoby o wiele tańsze.
To weź napisz do IC, że głupio robią i już, a nie na forum szukasz ludzi do swojej grupy wsparcia… Co ludzie z forum mogą? Zrobimy strajk "Nie chcemy Husarzy - modernizujcie EP09"?

Źle na to patrzysz. Sama UE wskazuje, że budowa KDP jest bardzo korzystna dla ruchu towarowego, bo przerzuca pasażerów na dedykowane linie, pozostawiając dotychczas istniejące przewozom towarowym…
Owszem, racja, tylko zauważ, że PLK nie potrafi utrzymać w należytym stanie tego co im podlega a oni się rzucają na KDP gdzie wymagania odnośnie bezpieczeństwa oraz zapewnienia zaplecza technicznego są znacznie wyższe…
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Mikołaj Kobryński

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #31 dnia: 25 Sierpnia 2011, 21:48:34 »
A ja uważam, że przy obecnym stanie rzeczy w Polsce nie potrzeba linii 200+ na wymienionej relacji. Polska kolej zarabia na tranzycie towarów ze wchodu na zachód i odwrotnie. Ruch pasażerski nie jest tak opłacalny jak towarowy. Skoro tak to po co budować linie na 200+ wschód-zachód jak towarowy tyle nie pojedzie? Wybudują linie wysokich prędkości i przewóz masowy będzie musiał ją omijać szerokim łukiem bo pasażer jedzie… Wolałbym, żeby zamiast KDP wyrównali wszędzie (gdzie warunki na to pozwalają) prędkość 100+ a niektóre magistrale zmodernizowali na 160/200. I to w zupełności by wystarczyło. A tak, mamy linie gdzie pociąg pasażerski jedzie 20-30km/h… Natomiast w ruchu towarowym jakby podnieśli średnią prędkość ruchu na 40-50km/h to byłby luksus.

Źle na to patrzysz. Sama UE wskazuje, że budowa KDP jest bardzo korzystna dla ruchu towarowego, bo przerzuca pasażerów na dedykowane linie, pozostawiając dotychczas istniejące przewozom towarowym, którym można wtedy przyznać priorytet. Unika się wtedy problemów związanych z przepuszczaniem składów pasażersich - planowym czy nieplanowym, kolej towarowa zyskuje też mocno na atrakcyjności (rezerwa przepustowości pozwala trasować pociągi ad hoc).
2. EU07A co do nowoczesności nie ustępuje zbytnio Husarzowi, ustępuje mu głównie w prędkości i
    designie.
3. EP09A byłaby zatem tak samo szybka i tak samo nowoczesna jak Husarz, może nieco mniej ładne.
4. Mówiłem zresztą, że Husarz dalej ma być wykorzystywany w ruchu międzynarodowym, EP09A
    byłaby głównie na rynek krajowy.

Ad. 2. EU07A jest tylko ułamkiem tego czym jest lokomotywa ES64U4, po za tym nie znamy jeszcze jej wyników eksploatacji, więc za wcześnie, aby o tym dyskutować.
Ad. 3. Nie byłaby tak nowoczesna jak Husarz, gdyż EP09 to konstrukcja z lat 80. XX wieku, a Taurusy produkowane są dopiero od 6 lat.
Ad. 4. Husarze nie bez powodu są wykorzystywane na "międzynarodówkach", gdyż są wielosystemowe, a EP09 i tak są już w ruchu krajowym i moim zdaniem nie ma podstaw, aby je modyfikować. Przynajmniej nie w ciągu najbliższych lat.
Widzę, że wątek ma już status gorącego...

I uważam, że na tym trzeba zaprzestać. Czy dalsza dyskusja ma sens?

EU07A po modernizacji to praktycznie nowa lokomotywa na miarę XXI wieku. Zgadzam się, że EP09 to stara konstrukcja, ale po modernizacji pokroju EU07A byłaby praktycznie nowa.

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #32 dnia: 25 Sierpnia 2011, 21:49:51 »
3. EP09A byłaby zatem tak samo szybka i tak samo nowoczesna jak Husarz, może nieco mniej ładne.
Nie zapomnij, że ES64U4 pobił rekord świata prędkości lokomotywy ;) Jednak ma dopuszczenie w większości na 230km/h. Więc jest ciu ciut szybszy od rodzimej Epoki.

Offline Mikołaj Kobryński

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #33 dnia: 25 Sierpnia 2011, 21:50:17 »
Widziałem na E 20 kontenerowce, które jechały 110 km/h.
Zakładam, że jechałeś takim bo stojąc obok toru prędkości się nie ocenia. Skoro tak to jak masz rozkład dla takiego to podeślij mi skan bo interesuje mnie jaki ma wymagany %.

Jechałem na ekspresówce 110 km/h, a Byczek z kontenerami równo ze mną na całej trasie Września - Poznań Antoninek.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #34 dnia: 25 Sierpnia 2011, 21:51:25 »
Jechałem na ekspresówce 110 km/h, a Byczek z kontenerami równo ze mną na całej trasie Września - Poznań Antoninek.
Dziękuję. Właśnie takiej odpowiedzi się spodziewałem :D. Temat zaczyna być delikatnie mówiąc wątpliwej jakości ;).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #35 dnia: 25 Sierpnia 2011, 21:51:58 »
Co ten temat robi na tym forum?
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Mikołaj Kobryński

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #36 dnia: 25 Sierpnia 2011, 21:53:25 »
3. EP09A byłaby zatem tak samo szybka i tak samo nowoczesna jak Husarz, może nieco mniej ładne.
Nie zapomnij, że ES64U4 pobił rekord świata prędkości lokomotywy ;) Jednak ma dopuszczenie w większości na 230km/h. Więc jest ciu ciut szybszy od rodzimej Epoki.

W Polsce będzie dopuszczony do 200 km/h już niedługo, dlatego prędkość eksploatacyjna taka sama. Zresztą wyobraź sobie - chcesz uruchomić połączenie na linii dostosowanej do 200 km/h i masz wybór - albo tańsza i jeżdżąca 200, albo rekordzistka jeżdżąca 230 km/h, ale droższa. Ekonomiczniej wybrać oczywiście pierwszą!

Offline 333Wojtas333

  • Wiadomości: 191
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #37 dnia: 25 Sierpnia 2011, 21:53:54 »
EU07A po modernizacji to praktycznie nowa lokomotywa na miarę XXI wieku. Zgadzam się, że EP09 to stara konstrukcja, ale po modernizacji pokroju EU07A byłaby praktycznie nowa.

Moim zdaniem wypatrujesz EU07A na zasadzie "oceniania książki na podstawie okładki". Przecież mówiłem, że nie wiemy jak sprawuje się ta siódemka w ruchu planowym, więc nie można stwierdzić, że jest super, fajna, ekstra itp.

Proszę moderatora o interwencję, gdyż dalsza dyskusja jest bezcelowa.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #38 dnia: 25 Sierpnia 2011, 21:54:26 »
Mikołaju, nie obraź się, ale jeśli chcesz uzdrawiać polską kolej to zatrudnij się do drogowego w PLK.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Mikołaj Kobryński

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #39 dnia: 25 Sierpnia 2011, 21:55:11 »
Jechałem na ekspresówce 110 km/h, a Byczek z kontenerami równo ze mną na całej trasie Września - Poznań Antoninek.
Dziękuję. Właśnie takiej odpowiedzi się spodziewałem :D. Temat zaczyna być delikatnie mówiąc wątpliwej jakości ;).
Skoro jechał równo ze mną, a ja jechałem 110, to chyba wiadomo, że pociąg jechał w przybliżeniu tyle, co ja.

Offline taper

  • Wiadomości: 208
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #40 dnia: 25 Sierpnia 2011, 21:56:13 »
Jechałem na ekspresówce 110 km/h, a Byczek z kontenerami równo ze mną na całej trasie Września - Poznań Antoninek.
A o jakiej ekspresówce piszesz? 11? Bo z Wrześni idzie autostrada. Druga sprawa , nie ufaj licznikowi.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #41 dnia: 25 Sierpnia 2011, 21:57:15 »
Dobra, wystarczy.