Autor Wątek:  Zastąpić tekstury z rozszerzeniem .dds  (Przeczytany 3794 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kacper06

  • Wiadomości: 74
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Zastąpić tekstury z rozszerzeniem .dds
« dnia: 08 Czerwca 2018, 23:06:18 »
Cześć

Czy możliwe było by zastąpienie plików tekstur z rozszerzeniem .dds plikami z rozszerzeniem .mat? bo chciał bym przejechać się EN57 ale nie mogę, ponieważ wszystkie tekstury EZT są z rozszerzeniem .dds.
Słyszałem też, że tekstury z rozszerzeniem .dds są już stare, więc wypadało by się w końcu ich pozbyć.

Czekam na wasze oceny. Co myślicie o usunięciu plików .dds?

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1560
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1214
Odp: Zastąpić tekstury z rozszerzeniem .dds
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Czerwca 2018, 16:39:26 »
Pliki *.mat to pliki tekstowe informujące o położeniu tekstur używanych przez model, więc o usunięciu plików *.dds nie ma mowy.
Mnie ciekawi, jak to możliwe, że pojazdy ze wskazanymi teksturami bezpośrednio *.dds nie działają...
10 lat na forum MaSzyny!

Offline Kacper06

  • Wiadomości: 74
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Zastąpić tekstury z rozszerzeniem .dds
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Czerwca 2018, 17:59:58 »
Jak więc zrobić aby przejechać się EN57 jako pasażer skoro wszystkie cząstki EZT (nie tylko EN57) są z rozszerzeniem .dds?
« Ostatnia zmiana: 09 Czerwca 2018, 18:03:18 wysłana przez Kacper06 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Zastąpić tekstury z rozszerzeniem .dds
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Czerwca 2018, 18:11:23 »
Rozszerzenie dds. nie ma żadnego wpływu na możliwość jazdy jako pasażer. Zastępowanie ich innym formatem nie ma sensu, przynajmniej z tego powodu.

Offline Kacper06

  • Wiadomości: 74
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Zastąpić tekstury z rozszerzeniem .dds
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Czerwca 2018, 18:17:43 »
Słyszałem że tekstury z rozszerzeniem .dds nie mają 3d, więc nie można nimi jechać.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2112
Odp: Zastąpić tekstury z rozszerzeniem .dds
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Czerwca 2018, 18:21:54 »
Chodzi o to, że nowe wagony osobowe mają pliki mat w których są odwołania do tekstur, a stare wagony bez wnętrza mają bezpośrednio podpięte pliki dds. EN57 nie ma wnętrza, poza kabinami i pomostami.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1560
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1214
Odp: Zastąpić tekstury z rozszerzeniem .dds
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Czerwca 2018, 18:24:51 »
Zaznajom się najpierw z podstawami grafiki 3D. Na model (e3d/t3d) nakładana jest tekstura (dds/tga), która zawiera pudło i detale pojazdu. Dzięki mapowaniu, które znajduje się w modelu, wiadomo, na jaki obiekt jaką część tekstury nałożyć. Tekstura nie ma nic wspólnego z modelem - i wice wersa.

Jazda jako pasażer w EN57 nie jest możliwa z dwóch powodów, nie ma wymodelowanego przedziału pasażerskiego, oraz EXE nie obsługuje jazdy jako pasażer w EZT-ach (AI głupieje). Podobny problem jest zresztą w SN61, do którego przedział jest wymodelowany. Jest to niestety grubsza sprawa i wymaga przepisania sporej ilości kodu. Mało kto korzysta z tej funkcjonalności, toteż naprawienie tego błędu ma niski priorytet.
« Ostatnia zmiana: 09 Czerwca 2018, 18:26:19 wysłana przez jakubg1 »
10 lat na forum MaSzyny!

Offline Kacper06

  • Wiadomości: 74
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Zastąpić tekstury z rozszerzeniem .dds
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Czerwca 2018, 18:29:22 »
Dobrze, że da się chociaż jechać wagonami 111A i 112A.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Zastąpić tekstury z rozszerzeniem .dds
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Czerwca 2018, 18:51:53 »
Da się jechać jako pasażer środkowymi członami ezt tylko nie wolno zmieniać kabiny, bo AI zgłupieje. Trzeba siedzieć tam gdzie się załaduje na start. W kiblu collision box przedsionka jest skopany i nie da się drgnąć nawet, drzwi nie mają szyb. Zwariować idzie od takiej jazdy w kibitce.