Ankieta

Jaką obsługę powinny mieć tablice kierunkowe?

Ręczną kodową
24 (30.4%)
Ręczną wpisywaną
40 (50.6%)
Automatyczną
15 (19%)

Głosów w sumie: 79

Głosowanie skończone: 06 Października 2011, 20:26:06

Autor Wątek:  Programator tablic kierunkowych  (Przeczytany 23213 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maszynista_94

  • Wiadomości: 216
  • Z MZK Skierniewice zawsze po drodze...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Programator tablic kierunkowych
« dnia: 19 Sierpnia 2011, 22:36:37 »
Witam. Czy dałoby się zrobić, a potem być może zaimplementować programator tablic kierunkowych np. do EN57? Tak jak na tym filmie:
&feature=channel_video_title. Oczywiście z obsługą tegoż programatora. Mógłbym spróbować zrobić zdjęcie programatora, chyba, że ktoś byłby szybszy aniżeli ja. Szukałem w internecie, to nie ma zdjęć w dobrej jakości. Co byście o takim czymś sądzili? Przykładowe zdjęcie: http://www.transportszynowy.pl/eztsti.html.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 369
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Sierpnia 2011, 22:46:52 »
Napisz program obsługi, to się zaimplementuje.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Maszynista_94

  • Wiadomości: 216
  • Z MZK Skierniewice zawsze po drodze...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Sierpnia 2011, 22:49:15 »
W tym sęk, że nie potrafię. Mogę zająć się dokumentacją fotograficzną, tak jak już wcześniej napisałem.

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Sierpnia 2011, 22:52:32 »
Napisz program obsługi, to się zaimplementuje.
Wystarczy instrukcja obsługi dla maszynisty, czy musi być dokładniej opisane?

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Września 2011, 16:17:10 »
Co do napisania programu obsługi to może bym coś mógł załatwić tylko nie wiem jak miało by to wyglądać. Co ten program miałby obsługiwać? Bo nie do końca to rozumiem.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Września 2011, 16:25:36 »
Tutaj trochę informacji o programatorze SRG3100P.

Offline mmaciek3905

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
    • Wortal o oświetleniu ostrzegawczym
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Września 2011, 16:45:38 »

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Września 2011, 17:22:25 »
Bo jak rozumiem autorowi wątku chodziło o to żeby pociągi (w szczególności EZT) generowały "interaktywne" tablice kierunkowe. Którą będzie można zaprogramować na dowolnie wybrany kierunek. I takie pytanie: jeśli udało by się coś takiego opracować to lepiej żeby w folderach programu były do wyboru gotowe kierunki czy żeby było można sobie wklepać samemu kierunek?
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline mmaciek3905

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
    • Wortal o oświetleniu ostrzegawczym
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Września 2011, 17:26:20 »
lepiej żeby w folderach programu były do wyboru gotowe kierunki czy żeby było można sobie wklepać samemu kierunek?
Osobiście uważam, że lepiej aby można było ręcznie wprowadzić nazwę stacji. Może warto dodać ankiete do tematu?
« Ostatnia zmiana: 21 Września 2011, 17:33:33 wysłana przez mmaciek3905 »

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Września 2011, 17:27:33 »
Jeśli chodzi o mnie, lepszy byłby generator w którym samemu można wklepać kierunek. Jaka jest różnica w trudności stworzenia jednej czy drugiej wersji?

Offline Bates911

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
    • BatesDesign
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Września 2011, 17:47:48 »
Lepiej żeby można było samemu wklepać kierunek.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #11 dnia: 21 Września 2011, 18:27:18 »
Z tym wklepywaniem było by trudniej bo część klawiszy jest zajętych do MaSzyny tzn. do obsługi lokomotywy (jeśli mówimy o wklepywaniu już po uruchomieniu scenerii). A nie wiem też kiedy byśmy mieli dokonać wybotu tablicy adekwatnej do danej misji (jeśli chodzi o gotowe tablice). Co do drugiej opcji to tak myślę że najlepiej by było (tu niech się wypowie ktoś kto zna się na pliku exe) żeby to było sprzężone z exe bądź żeby było w nim zawarte i żeby to ono dokonało wyboru tablicy na nasz skład (czyli exe podczas ładowania scenerii itp ładuje także na każdy skład tablicę kierunkową). Wklepywanie było by (tak myślę) wiele trudniejsze do wykonania podczas symulacji.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #12 dnia: 21 Września 2011, 18:34:34 »
Najpierw niech powstanie generator, potem się będziemy martwić połączeniem.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 369
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #13 dnia: 21 Września 2011, 19:04:14 »
Nazwa miejscowości docelowej jest umieszczona w rozkładzie. Wiem, jest moda na pociągi bez rozkładów...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #14 dnia: 21 Września 2011, 19:12:37 »
Ja myślałem nad tym , że jak jest folder textures, dynamic itp. to można by było dodać jakiś tam folder np.: "tablice" i exe podczas ładowania pobierał by sobie akurat potrzebną tablicę. Tylko wtedy musiałby zostać jak sądze zmodyfikwany tabor.
Edycja: Jest cień szansy że będzie program do obsługi tablic. Tylko mógłby się ktoś wypowiedzieć w kwestii samych tablic. Znajomy programista powiedział mi że łatwiej będzie napisać program który będzie pobierał gotowe tablice i umieszczał je na składach. I kwestią o której mówię jest to jak te gotowe tablice wykonać? Miałby ktoś propozycje jak je wykonać (chodzi mi o pliki graficzne). Bo zrobienie zdjęć tablic do scenerii fikcyjnych jest niemożliwe. Jak to rozwiązać?
« Ostatnia zmiana: 22 Września 2011, 16:30:27 wysłana przez MasterYoda »
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6281
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2203
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #15 dnia: 22 Września 2011, 16:49:43 »
Jest możliwe. Aparaty w rączki i w tedy zabawa w gimpie. Ewentualnie znajomy mechanik który jeździ na EN57 z wyświetlaczem "wystukiwanym". Czytałem, że są jednostki które nie mają programatorów tylko maszynista wpisuje.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #16 dnia: 22 Września 2011, 16:53:13 »
Więc jak by ktoś mógł porobić zdjęcia tablic to było by dobrze. Tylko nie teraz jeszcze. Muszę dokładnie się skonsultować z kolegą kiedy co i jak. @matek a gdyby co to mógłbyś załatwić żeby ten mechu wklepał nazwy fikcyjnych a Ty byś to obfocił?
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline Maszynista_94

  • Wiadomości: 216
  • Z MZK Skierniewice zawsze po drodze...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #17 dnia: 22 Września 2011, 18:30:16 »
Chodziło mi o to, żeby właśnie tak jak w vBusie ręcznie wpisywać, ale nie nazwę miejscowości, ale kody dla każdej miejscowości docelowej, później to potwierdzać. Tak jak tutaj:
&feature=channel_video_title.  Gdynia Główna ma kod 48, tak u nas Alakowice mogłyby mieć kod np. 62. Tablice niekoniecznie musiałyby się na wyświetlaczu pod reflektorem wyświetlać, choć nie ukrywam byłoby miło. Chodzi mi o sam proces "wklepywania" do sterownika całej procedury.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #18 dnia: 22 Września 2011, 18:40:11 »
Ale widzisz ja myślałem nad tym żeby każdy skład miał tablice. A wklepywanie samemu raczej determinuje wyświetlenie tablicy w składach kierowanych przez AI. Najlepiej zrobić ankietę i wtedy wszystko będzie jaśniejsze. Ale też powiniein się wypowiedzieć ktoś z grupy twórców oraz osób bardziej obeznanych w tej dziedzinie.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6281
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2203
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #19 dnia: 22 Września 2011, 19:49:20 »
@MasterYoda Przepraszam ale mnie źle odebrałeś, chodziło mi, że ktoś mógłby tak zrobić. Niestety nie mam takich pleców na kolei, ale jak coś będzie wiadomo z postępem to nie wykluczone, że się kiedyś przejadę może do W-wy z aparatem. Mi się zdaje że elektroniczne wyświetlacze we wszystkich EN57 są identyczne.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #20 dnia: 22 Września 2011, 20:23:40 »
A rozumiem. Ja sie jutro będe widział z @Niebugocawem to coś pomyślimy razem. Co do wyświetlaczy na EN57 to są raczej identyczne a jeśli się różnią to w stopniu nie znacznym wręcz niezauważalnym. Jak to by się udało to można by było pomyśleć o tabliczkach na wagony IC i IR. Ale to już dalsza przyszłość.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline Maszynista_94

  • Wiadomości: 216
  • Z MZK Skierniewice zawsze po drodze...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #21 dnia: 22 Września 2011, 20:28:09 »
Zapraszam do głosowania w ankiecie.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #22 dnia: 22 Września 2011, 22:23:06 »
Można zrobić jeszcze inaczej - wyświetlacz jest ustawiany automatycznie, jeżeli kod jest podany w scenerii przy definicji składu, a jeśli nie to ustawić trzeba ręcznie. Dzięki temu możemy samemu ustawiać wyświetlacz w naszym pociągu, a jednostki prowadzone przez AI mając kod podany z góry uruchamiałyby wyświetlacz od razu po załadowaniu symulacji.

Można też rozważyć ustawianie/zmianę kodu dla AI przez event.
« Ostatnia zmiana: 22 Września 2011, 22:30:11 wysłana przez janek32 »
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #23 dnia: 22 Września 2011, 22:36:44 »
@janek tylko zauważ że w takiej sytuacji zmodyfikowania wymagałaby część plików. Tak czy inaczej trzeba zmodyfikować tabor (modele), w szczególności EZT na których są tablice czołowe.Jeśli dodasz tablice do definicji składu to co gdy np kibla który jest domyślnie na krzyżowej będziesz chciał pojechać na l053? Tablica zostaje ze stacja która jest na scenerii krzyżowa. To się mija z celem.  A po co się bawić z tym ustawianiem jak exe będzie ustawiać te tablice to dlaczego dla naszego kibla ma tego nie zrobić. Nie to żebym był przeciwny... Po prostu im więcej kombinowania tym więcej pracy przy pisaniu programu.
Tak sobie poukładałem że program obsługi tablic musiałby znajdować podczas ładowania dokąd jadą pociągi na aktualnie uruchamianej scenerii i na podstawie tego ładowałby tablice.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #24 dnia: 22 Września 2011, 22:46:03 »
Jeśli dodasz tablice do definicji składu to co gdy np kibla który jest domyślnie na krzyżowej będziesz chciał pojechać na l053? Tablica zostaje ze stacja która jest na scenerii krzyżowa.
Źle mnie zrozumiałeś. Nie chodzi o to, żeby tablica była przypisana do konkretnej jednostki, tylko podawałoby się jej kod pod trainset jako jedną ze zmiennych (chociażby //$w, jeśli nie jest zajęta). W ten sposób na każdej scenerii można ustawić różne tablice.
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #25 dnia: 22 Września 2011, 22:47:57 »
A rozumiem już. No ciekawe rozwiązanie. Uwzględnie je podczas rozmów i wskazówek dla programisty. A tak patrząc na ankietę. Skro idziecie w stronę tych kodów to proszę o propozycje zakodowania stacji.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #26 dnia: 23 Września 2011, 01:08:09 »
Ok. Wy tu piszecie o tabliczkach (wg mnie pierdoła) a proszący się nie mają porządnych materiałów na textury taboru, pomocy przy pisaniu exe/Rainsteda nie uświadczysz, modeli także, a o infrastrukturze, torowiskach i właśnie materiałach na textury ani widu, ani słychu. Ale co mi tam :)

Proszę o odpowiedź wypowiadających się tutaj/założyciela tematu na następujące pytania:
1) Jak widzisz zaimplementowaną tę funkcję? Gdzie ma być umieszczona, jaki algorytm wymyśliłeś dotyczący tej funkcji? (Programistom podałbyś "na tacy pomysł")
2) Skąd/gdzie miałby brać określone wpisy do tej tablicy? Dodatkowy "generator"???
3) Kto miałby to zrobić/napisać? (Mowa o całej koncepcji)?

Mi osobiście "to lotto", czy będę miał tablice kierunkowe, czy nie. To jest zbędny "dodatek" na razie. Skupmy się nad tym, co ulepszyć/ co potrzebują autorzy różnych dodatków, które wydaliby, ale nie mają zdjęć/textur/pomocy w dokończeniu swoich prac.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #27 dnia: 23 Września 2011, 11:43:19 »
Tak przemyślałem to i jest inna opcja. Nie wiem jak by miała wyglądać komunikacja exe-generator. Ale da się ten generator pominąć. Tablica na modelu musiałaby być autonomiczną przestrzenią na teksturę. Tablice mogłyby być plikami teksturowymi. Wtedy w plikach byłaby podana lokalizacja tablicy. Exe ładowałoby tą tablice na ową autonomiczną przestrzeń tak jak inne tekstury. Ale musiałoby też podczas ładowania sprawdzić stacje docelowe dla każdego z pociągów i na tej podstawie wybrać i załadować tekstury. Jednak jest też problem. Co zrobić gdy nasza służba ma dwie stacje końcowe? Tzn dojeżdzamy do stacji X a z niej dalej jedziemy do stacji Y. Ten problem mogłoby rozwiązać ładowanie dynamiczne tekstur (pomysł @Ra).
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #28 dnia: 23 Września 2011, 11:57:40 »
Wtedy do tworzenia tablic można wykorzystać specjalne czcionki lub program @Paula:
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/tablica.rar
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Programator tablic kierunkowych
« Odpowiedź #29 dnia: 23 Września 2011, 12:53:52 »
Tworzenie tablic nie stwarza aż tyle problemów co opracowanie miejsca na tablice oraz wykonanie wpisów. Zmiana tablic w sytuacji gdy robimy dwie linie musiała by być wykonywana za pomocą eventu. Jednak na chwilę obecna nie jest możliwa zmiana jakiejkolwiek tekstury podczas symulacji.
Panie Darku, my też możemy prosić?