Autor Wątek:  Tekstury - początki  (Przeczytany 36665 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #60 dnia: 18 Października 2011, 10:28:18 »
Może być większa, jeśli zachowasz odpowiednie proporcje boków.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #61 dnia: 18 Października 2011, 10:29:22 »
Może, tylko pytanie brzmi, czy będzie miało to sens. Nie zawsze jest to opłacalne.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #62 dnia: 18 Października 2011, 11:14:14 »
Proporcje boków nie są istotne, tekstura do mapowania widziana jest jako kwadrat o boku długości 1 (od 0.0 do 1.0). Wyjątkiem są tylko tekstury dróg i chodników, w ich przypadku proporcje są uwzględniane. Maksymalny bok tekstury akceptowany przez karty to bodajże 8192 pikseli, jeśli karta nie akceptuje takich rozmiarów, EXE ją zmniejszy (co wydłuży wczytywanie w przypadku TGA). Zmniejszanie nie dotyczy BMP ani TEX.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #63 dnia: 18 Października 2011, 14:57:45 »
W teksturach jak widziałem czoło ma większe rozmiary niż boki lokomotywy i jak sądzę nie ma to znaczenia. A w teksturze która robię mogę wykorzystać elementy np pokrycie dachu z innych plików? @Ra dzięki za konkretną odpowiedź.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline KormaK

  • Wiadomości: 152
  • pizzapizzapizza
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #64 dnia: 18 Października 2011, 16:53:55 »
Tak, licencja symulatora pozwala na takie rzeczy, jednak lepiej przed tym zapytać się twórcy tego elementu o zgodę, żeby nie było niepotrzebnych niedomówień. :) Najlepiej potem (a raczej tak powinno się robić) w pliku informacyjnym umieścić o tym stosowną informację.
everybody lies

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #65 dnia: 18 Października 2011, 19:33:00 »
Bez przesady. Jeśli weźmie sobie jakieś duperele, to nie musi się pytać. Byle dopasował kolory żeby wyglądało jak z lokomotywy, którą robi. Gorzej jakby wziął całą tex i zmienił tylko nr, to by było już nieładne:).
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #66 dnia: 18 Października 2011, 20:44:06 »
Chciałem dzisiaj sprawdzić moja teksturę i moje czoło zamieniłem z innym w gotowej teksturze. Po uruchomieniu wygląda zacnie tylko jest jedno ale. Nie wiem dlaczego ale z poprzedniego czoła widać naklejki ostrzegawcze od sprzęgu ogrzewania... Ktoś wie dlaczego. Może dzisiaj wrzuce screen bo obecnie w trakcji brak napięcia;)
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #67 dnia: 18 Października 2011, 20:46:45 »
A gdzie masz te nowe naklejki? Na teksturze na czole? Bo naklejki są osobno w pliku tekstury.

Offline kamil1306

  • Wiadomości: 527
  • ER75 taki jak mój TATA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #68 dnia: 18 Października 2011, 21:02:57 »
A jak usunąć np. poręcze które są na zdjęciu przy drzwiach lokomotywy?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #69 dnia: 18 Października 2011, 21:06:16 »
Z tego co się orientuje to poręczy na zdjęciu się nie usuwa tylko retuszuje na teksturze :).
« Ostatnia zmiana: 18 Października 2011, 21:12:31 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline kamil1306

  • Wiadomości: 527
  • ER75 taki jak mój TATA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #70 dnia: 18 Października 2011, 21:08:32 »
W jaki sposób mogę to zrobić? Zamalować czy co?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #71 dnia: 18 Października 2011, 21:16:51 »
Trzeba uważnie czytać. W skrócie używasz stempelka i plasterka jak ktoś już wcześniej napisał.
A jak coś trzeba wymazać to "stempelek i plasterek" jak to któryś z forumowiczów mówi ;)
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #72 dnia: 18 Października 2011, 21:56:03 »
A będzie coś nie tak jeśli np te wszystkie naklejki dam na bok i czoło? Czy koniecznie muszę je dać jako osobne części w pliku?
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #73 dnia: 18 Października 2011, 22:01:20 »
Nie bardzo rozumiem po co chcesz kombinować skoro układ tekstury jest taki, a nie inny. Zrób tak jak jest na wzorze na którym się wzorujesz i tyle :).
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #74 dnia: 18 Października 2011, 22:19:43 »
Kurcze ale ja nie rozumiem tego:) Jak po prostu dodam do tego pliku jakiś tam naklejki to symek będzie wiedział gdzie ma daną nakleję umieścić?:)
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #75 dnia: 18 Października 2011, 22:24:19 »
No tak. Ty po prostu nakładasz teksturę na konkretny obiekt, który istnieję. Jeśli znowuż nakładasz na niego alphę, to on sobie znika.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #76 dnia: 18 Października 2011, 22:32:48 »
Najlepszy nauczyciel to praktyka...:) Idzie mi coraz lepiej. A takie pytanko. Otwieram część boku w gimpie i nastepną jako warstwę tylko że tło ma rozmiar tego boku a tą drugą część jak przesunę to jej nie widać. Co zrobić żeby po przesunięciu w bok było normalnie widać?
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2069
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #77 dnia: 19 Października 2011, 07:02:00 »
Czy tekstura mogła by wyjść do ludzi, jeżeli oteksturuję boki i czoła pudła oraz obudowę lamp, a reszta pozostanie z oryginału? Pytam bo nie wiem czy to co zostało ze starej tekstury to duperele.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #78 dnia: 19 Października 2011, 08:10:14 »
Jak to powiedziałeś do tych dupereli zaliczają się raczej te naklejki ostrzegawcze i lampy on & off. Ale mi się wydaje z tego co pisze kilka postów wyżej to pewnie można. Ale też nie zaszkodzi jak zapytasz o zgodę autora:)
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 562
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #79 dnia: 19 Października 2011, 14:52:17 »
Wiercicie dziurę w całym... Licencja MaSzyny jasno mówi że można modyfikować i wydawać dodatki publiczne bez zgody autora, to nie jest TRS.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #80 dnia: 23 Października 2011, 16:13:57 »
Mam pytanie. Otóż po sklejeniu dwóch fragmentów zdjęcia i jedna część jest jaśniejsza od drugiej. Jakimi narzędziami mogę to poprawić w Gimpie?
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 562
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #81 dnia: 23 Października 2011, 16:22:40 »
Zakładka Kolory, narzędzie Krzywe.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #82 dnia: 23 Października 2011, 16:35:39 »
A mogę jakoś pobrać  współrzędne koloru który chce uzyskać?
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 562
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #83 dnia: 23 Października 2011, 16:39:49 »
Nie, trzeba próbować do skutku.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #84 dnia: 23 Października 2011, 16:59:50 »
A co do samej tekstury. Dolne numer na boku ET22 (suma kontrolna?) Też usuwać i dodawać jako składnik pliku tekstury?
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #85 dnia: 23 Października 2011, 19:13:52 »
Też usuwać i dodawać jako składnik pliku tekstury?
?! Co wy kombinujecie?
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #86 dnia: 23 Października 2011, 20:25:53 »
Chodziło mi o to że np ostrzegawcze są jako elementy pliku z teksturą. A w pliku ze zdjęciami na teksturę mam porobione zdjęcia prawie każdego elementu.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #87 dnia: 23 Października 2011, 20:29:06 »
A, o to Ci chodzi. ZTCW to nie ma miejsca na numer EVN, także nie.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #88 dnia: 23 Października 2011, 20:33:57 »
Dziękuję i przepraszam za niesprecyzowanie.

EDIT:
Mógłby ktoś podpowiedzieć jak złożyć każdy element texturki w jeden plik w gimpie?
« Ostatnia zmiana: 25 Października 2011, 18:11:43 wysłana przez MasterYoda »
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline Exe

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #89 dnia: 06 Listopada 2011, 20:30:31 »
Witam. Mam pewne pytanie. Jak dodać do tego momentu ( fot w zał) następne zdjęcie aby kontynuować tworzenie tekstury? Używam GIMPA 2.0 I co zrobić gdy zdjęcia są trochę krzywe? Użyć opcji "nachylenie"?

EDIT: Zmieniłem zdj i teraz wygląda to tak.
« Ostatnia zmiana: 06 Listopada 2011, 20:44:32 wysłana przez Exe »
Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz