Autor Wątek:  Tekstury - początki  (Przeczytany 38757 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #30 dnia: 06 Sierpnia 2011, 08:29:09 »
Cytuj
Tak jak napisałem, paluszka można stosować ale z odpowiednim pędzlem.
I tak można zdziałać dużo rzeczy np. zamaskować linię między częściami tekstury, spowodowaną np. że jedna część jest jaśniejsza od drugiej.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #31 dnia: 06 Sierpnia 2011, 09:39:38 »
zamaskować linię między częściami tekstury, spowodowaną np. że jedna część jest jaśniejsza od drugiej.
Hmm... takiej sytuacji być nie powinno, bo mimo łagodnego przejścia różnice będą widoczne.
Co do kwestii maskowania itp. - mówię o PS - bardzo dobrze sprawdza się stempel z obniżoną mocą krycia (60-80%).

Pozdrawiam

Offline kamil1306

  • Wiadomości: 527
  • ER75 taki jak mój TATA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #32 dnia: 17 Sierpnia 2011, 15:24:55 »
Hej koledzy:) Mam taki problem, ćwiczę sobie nakładanie tekstury ze zdjęć na EU07 ale mam kłopot bo zdjęcie jest większe niż układ tekstury który już otworzyłem gotowy z maszyny i gdy wycinam kawałek ze zdjęcia i wklejam na tą teksturę to mi się to nie pokrywa np. rozmiar okna.

Offline KormaK

  • Wiadomości: 152
  • pizzapizzapizza
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #33 dnia: 17 Sierpnia 2011, 15:32:06 »
Po prostu użyj narzędzia do skalowania obrazka i zmieniaj wymiary zdjęcia tak, aby były zachowane proporcje jak na oryginalnej teksturze. :) Oczywiście zakładam, że robisz teksturę w GIMPie.
everybody lies

Offline kamil1306

  • Wiadomości: 527
  • ER75 taki jak mój TATA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #34 dnia: 17 Sierpnia 2011, 15:35:53 »
Tak korzystam z Gimpa, ale możesz powiedzieć co i gdzie wcisnąć aby uzyskać taki efekt?

Offline KormaK

  • Wiadomości: 152
  • pizzapizzapizza
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #35 dnia: 17 Sierpnia 2011, 15:40:05 »
Pokazany guzik w załączniku. :) Oczywiście najpierw wklejasz zdjęcie, a potem naciskasz ten guzik od tej funkcji i skalujesz (klikasz LPM na obrazek, trzymiesz i odpowiednio powiększasz/zmniejszasz ruchem myszki).
everybody lies

Offline kamil1306

  • Wiadomości: 527
  • ER75 taki jak mój TATA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #36 dnia: 20 Sierpnia 2011, 10:25:09 »
Napotkałem kolejny problem pracy w Gimpie. Czy jest możliwość zrobienia tak, aby ten kawałek który wycinam ze zdjęcia był lekko przeźroczysty bo na oko to ciężko jest odpowiednio wszystko dopasować chyba że po małych kawałeczkach sklejać teksturę.

Po zmianie wersji forum na 2.0 nie działa skrypt automatycznego łączenia ostatnich wypowiedzi jednego użytkownika. Nie zwalnia to jednak z konieczności przestrzegania Regulaminu, a zwłaszcza zapisu w punkcie 12 obowiązków Użytkownika. Osoby nagminnie naruszające ten punkt Regulaminu nagradzane będą przyznaniem ostrzeżenia.
/Żuk
« Ostatnia zmiana: 20 Sierpnia 2011, 10:50:05 wysłana przez Żuk »

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #37 dnia: 20 Sierpnia 2011, 11:17:53 »
Okno Warstwy (Ctrl+L) i przestawiasz krycie odpowiedniej warstwy suwakiem u góry. Jeżeli masz jedną warstwę, to wytnij z niej interesujący Cię element i wklej jako nową warstwę.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #38 dnia: 20 Sierpnia 2011, 11:44:25 »
Napotkałem kolejny problem pracy w Gimpie. Czy jest możliwość zrobienia tak, aby ten kawałek który wycinam ze zdjęcia był lekko przeźroczysty bo na oko to ciężko jest odpowiednio wszystko dopasować chyba że po małych kawałeczkach sklejać teksturę.
Czy chodzi Ci o płynne przejście pomiędzy fragmentami tekstury, czy samą zmianę procentu krycia?

Offline kamil1306

  • Wiadomości: 527
  • ER75 taki jak mój TATA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #39 dnia: 21 Sierpnia 2011, 11:26:34 »
Cesky chodzi mi raczej o samą zmianę procentu krycia, ale jak już wspomniałeś o płynnych przejściach to jeśli możesz to mi i to wytłumacz.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #40 dnia: 14 Października 2011, 15:49:35 »
nie bierzesz modelu tylko teksturę danej lokomotywy, i bawisz się w nakładanie ze zdjęć na teksturę.

Jeśli zrobię tak jak opisujesz to co stanie się z poprzednią teksturą na którą nakładam nowe zdjęcia? Zrobić jej kopie zapasową, żeby nie stracić oryginału i bazować z nakładaniem zdjęć na kopi? Czy jak? Bo chcę wziąć się za robienie tekstur tylko nie wiem od czego zacząć.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #41 dnia: 14 Października 2011, 16:27:55 »
Tak, zrób kopię zapasową i nakładaj na kopię, jak zrobisz całą teksturę to nazwij ją prawidłowo i gotowe.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #42 dnia: 14 Października 2011, 16:31:53 »
Dziękuje :)

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #43 dnia: 14 Października 2011, 19:09:38 »
Mógłby ktoś podpowiedzieć jak połączyć zdjęcia boku byka w jedno w Gimpie?
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #44 dnia: 14 Października 2011, 19:26:31 »
Wklejasz sobie jedno (na teksturę, odpowiednio wycięte), skalujesz, (ew. retusz), wklejasz drugie, robisz to samo. Ślady po łączeniu "zamazujesz" plasterkiem.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1317
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #45 dnia: 14 Października 2011, 19:35:41 »
A co zrobić żeby równo wyciąć teksturę boku lokomotywy?

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #46 dnia: 14 Października 2011, 21:25:42 »
A co to znaczy równo? Równy prostokąt to i w IrfanView wytniesz.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1317
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #47 dnia: 14 Października 2011, 21:36:15 »
A teksturę boku lepiej z dwóch kawałków sklejać czy z jednego? I jak później zamaskować łączenie bo koledzy wyżej pisali żeby łatką. Próbowałem ale przy łatce mam kółko przekreślone i nie mogę nic retuszować.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #48 dnia: 14 Października 2011, 21:58:44 »
Skaluje do jakiego rozmiaru?
Czoło byka w załączniku może być czy nie za bardzo?
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6284
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2205
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #49 dnia: 14 Października 2011, 22:07:36 »
Ja robię tak:
  • Wycinam odpowiedni fragment zdjęcia.
  • Wklejam do kopii pliku tekstury jako nową warstwę.
  • Skaluję do rozmiaru fragmentu tekstury.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Szopa

  • Wiadomości: 228
  • Miłośnik kolei z Wrocławia
    • Zobacz profil
    • Moja galeria zdjęciowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #50 dnia: 15 Października 2011, 12:28:33 »
A teksturę boku lepiej z dwóch kawałków sklejać czy z jednego? I jak później zamaskować łączenie bo koledzy wyżej pisali żeby łatką. Próbowałem ale przy łatce mam kółko przekreślone i nie mogę nic retuszować.
Żeby łatka działała, najpierw musisz zaznaczyć obszar, do którego obraz ma być "wyrównany". W tym celu najeżdżasz kursorem na obszar, który Cię interesuje, wciskasz control i jednocześnie naciskasz lewy przycisk na myszce.
www.gagarin.kolej.org.pl -moja galeria zdjęciowa
www.youtube.com/user/gagarinpl -moja galeria filmowa
Pozdrawiam!

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #51 dnia: 15 Października 2011, 14:14:49 »
Mam pewną propozycję. Mianowicie, żeby w tym temacie udzielił się, każdy kto tworzy tekstury i podał jakieś cenne informacje na temat tworzenia. I mógł by ten wątek zostać przyklejony i służyć za turtorial odnośnie tworzenia tekstur.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #52 dnia: 15 Października 2011, 14:24:13 »
Panie Mechanik cenne uwagi już tutaj są, tylko trzeba czytać między wierszami by je dostrzec i przede wszystkim czytać ze zrozumieniem ;).
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #53 dnia: 15 Października 2011, 14:29:05 »
cenne uwagi już tutaj są, tylko trzeba czytać między wierszami by je dostrzec i przede wszystkim czytać ze zrozumieniem ;).

Czytać umiem i widzę, że są. Tutaj są pobieżnie opisane podstawy. Miałem na myśli dokładniejsze opisanie "kosmetyki" tekstury. Jestem w tym temacie zielony i każda porada nawet najmniej ważna się przyda. Musimy sobie pomagać, prawda ?

EDIT: To jeszcze jedno pytanie na, które W TYM temacie odpowiedzi nie znalazłem. W załącznikach screeny na, których pokazałem o co dokładnie chodzi. Pytanie jak wyprostować zdjęcie w taki sposób, żeby górna część czoła była prosta? Tak jak jest na bazowej teksturze.
Na screnie nr.1 jest tak jak powinno być. Jak to uzyskać na drugim ?
« Ostatnia zmiana: 15 Października 2011, 14:50:26 wysłana przez PanMechanik »

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #54 dnia: 15 Października 2011, 14:48:09 »
Tak, ale zobacz, że nie było kiedyś osób które pomagały i tutorialów i każdy robił co mu podpowiedziała głowa.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #55 dnia: 15 Października 2011, 15:19:48 »
Tak, ale zobacz, że nie było kiedyś osób które pomagały i tutorialów i każdy robił co mu podpowiedziała głowa.

Wiem. Liczę się z tym. Ale w końcu po to ktoś założył ten wątek, by inni mogli uzyskać potrzebną pomoc. :)

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #56 dnia: 15 Października 2011, 15:24:04 »
Taki szczegół że Rumcajs to 303E a Ty chcesz go nałożyć na 4E ;)
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #57 dnia: 15 Października 2011, 15:25:03 »
Taki szczegół że Rumcajs to 303E a Ty chcesz go nałożyć na 4E ;)

Nie czepiaj się szczegółów. To jest tylko zdjęcie poglądowe, mające charakter porównawczy.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #58 dnia: 15 Października 2011, 15:27:10 »
Tak, nieistotny szczegół. Do wyprostowania powinny wystarczyć Perspektywa, stempelek i plasterek. Jak tego użyć? Na czuja.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Tekstury - początki
« Odpowiedź #59 dnia: 18 Października 2011, 09:29:25 »
Ja mam takie pytanie czy rozdzielczość tekstury ma znaczenie? Po otworzeniu tekstury Gimpie tekstura ma wymiary 1024*1024. Chodzi mi o to czy może być większa.
« Ostatnia zmiana: 18 Października 2011, 09:55:49 wysłana przez MasterYoda »
Panie Darku, my też możemy prosić?