A inni, których może to zainteresować w przyszłości, tez mają pisać do Ciebie na GG? Masz wiedzę - podziel się nią tutaj.
Wiedzy w głowie to ja może nie posiadam, ale rzeczoną książkę posiadam więc pozwolę sobie zacytować fragmencik:
" Urządzenia oraz obwody czuwaka i SHP
Są one przeznaczone dla zabezpieczenia wagonów i całego składu pociągu przed skutkami zaśnięcia lub zasłabnięcia maszynistów podczas jazdy, w czasie pełnienia obowiązków służbowych.
W wagonach spalinowych SN61 jest stosowanych kilka typów urządzeń czuwakowych. I tak: wagony o numerach 1-130 zostały wyposażone początkowo w urządzenia czuwaka biernego, później zaś w urządzenia czuwaka aktywnego, wagony o numerach 131-150 - w urządzenia czuwaka biernego, a wagony o numerach od 151 - w urządzenia czuwaka aktywnego "odwróconego". Oprócz tego w niektórych wagonach zainstalowano urządzenia SHP typu punktowego. Urządzeniami SHP zostaną najprawdopodobniej zastąpione w najbliższym czasie wszystkie urządzenia czuwakowe wagonów."
Dalej są kolejno opisane:
- Urządzenie czuwaka aktywnego typu AR-726
- Urządzenie czuwaka biernego
- Czuwak typu Intendon.
Gdyby kogoś to interesowało to mogę ewentualnie później przepisać odpowiedni fragment :) Ze swojej strony dodam, że w szczecińskim Ganzu 183 odkąd mam z nim styczność, czyli około 2001 roku żaden czuwak ani SHP nie działało :) Nie wiem jak w tym egzemplarzu z Chabówki.