Autor Wątek:  Waga Pantografu  (Przeczytany 6617 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Waga Pantografu
« dnia: 09 Października 2011, 21:03:38 »
Orientuje się ktoś jaką masę ma pantograf AKP4E z wkładkami grafitowymi i miedzianymi?

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Waga Pantografu
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Października 2011, 21:07:26 »
AKP-4E - 380 kg, masa ślizgacza 12,5 kg (Cu)
AKP-1   - 352 kg, masa ślizgacza 14 kg (Cu)                         
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Waga Pantografu
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Października 2011, 21:09:02 »
Dziękuję.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Waga Pantografu
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Października 2011, 21:18:28 »
Na wszelki wypadek gdybyś potrzebował jeszcze jakiś danych odnośnie AKP-1 czy AKP-4E:
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Waga Pantografu
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Października 2011, 22:09:59 »
AKP-4E na 150? A to nowość.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Waga Pantografu
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Października 2011, 22:19:21 »
Mógłbyś napisać coś więcej? Teraz nie wiadomo czy podana w tej publikacji prędkość jest zbyt duża czy za mała… Prosiłbym o rozwiniecie wypowiedzi bo mam inne jeszcze źródła odnośnie AKP-4E i inną prędkość tam podali.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Waga Pantografu
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Października 2011, 22:20:51 »
AKP-4E od zawsze były na 125.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Waga Pantografu
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Października 2011, 22:49:19 »
…na 125.
Na wstępie zapytam 125 czego? km/h czy mph bo jeszcze ktoś pomyśli, że to drugie ;). W publikacji poświęconej lokomotywie ET21 maksymalna dopuszcza prędkość jazdy dla AKP-4E wynosi 180 km/h i co zaznaczył autor "AKP-4E jest przystosowany do dużych prędkości powyżej 125 km/h". Natomiast poprzedni skan pochodzi z książki o EZT EN57 gdzie ta prędkość jest mniejsza i wynosi 150 km/h. Ogólnie ciekawa sprawa aczkolwiek różnice te mogą wynikać z prób jakie przeprowadzano. To, że pantograf (załóżmy) jest przeznaczony do eksploatacji na 125km/h nie oznacza, że przy 150 km/h nie uzyskamy odpowiedniej komutacji ślizgacza z przewodem jezdnym. Jedynym problemem w takim przypadku będzie to, że pantograf (jako konstrukcja) oraz ślizgacz będę się za szybko zużywać a co za tym idzie znacząco wzrośnie awaryjność. Możliwe, że te rozbieżności w publikacjach właśnie stąd się wzięły (mowa o 125 km/h i 150 km/h bo 180 km/h to faktycznie trochę za dużo). W wolnej chwili poszukam u źródeł, chyba, że ktoś ma dostęp do dokumentacji z początków gdy AKP-4E weszły do użycia? ;>
btw i tak pytanie ile waży pantograf zamieniło się w śledztwo dlaczego raz podają 150 km/h raz 180 km/h a pantograf oficjalnie na 125 km/h ;))
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Waga Pantografu
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Października 2011, 22:51:12 »
Z ciekawości sprawdziłem - książka o EU07 podaje 125 km/h. I tak też się stosuje - u nas AKP-4E tylko na EU/EP07 można spotkać.
Jak będę duży zostanę maszynistą!