« Odpowiedź #7 dnia: 09 Października 2011, 22:49:19 »
…na 125.
Na wstępie zapytam 125 czego? km/h czy mph bo jeszcze ktoś pomyśli, że to drugie ;). W publikacji poświęconej lokomotywie ET21 maksymalna dopuszcza prędkość jazdy dla AKP-4E wynosi 180 km/h i co zaznaczył autor "AKP-4E jest przystosowany do dużych prędkości powyżej 125 km/h". Natomiast poprzedni skan pochodzi z książki o EZT EN57 gdzie ta prędkość jest mniejsza i wynosi 150 km/h. Ogólnie ciekawa sprawa aczkolwiek różnice te mogą wynikać z prób jakie przeprowadzano. To, że pantograf (załóżmy) jest przeznaczony do eksploatacji na 125km/h nie oznacza, że przy 150 km/h nie uzyskamy odpowiedniej komutacji ślizgacza z przewodem jezdnym. Jedynym problemem w takim przypadku będzie to, że pantograf (jako konstrukcja) oraz ślizgacz będę się za szybko zużywać a co za tym idzie znacząco wzrośnie awaryjność. Możliwe, że te rozbieżności w publikacjach właśnie stąd się wzięły (mowa o 125 km/h i 150 km/h bo 180 km/h to faktycznie trochę za dużo). W wolnej chwili poszukam u źródeł, chyba, że ktoś ma dostęp do dokumentacji z początków gdy AKP-4E weszły do użycia? ;>
btw i tak pytanie ile waży pantograf zamieniło się w śledztwo dlaczego raz podają 150 km/h raz 180 km/h a pantograf oficjalnie na 125 km/h ;))
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76