Autor Wątek:  Sprawa Pendolino  (Przeczytany 152789 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #240 dnia: 29 Września 2013, 16:54:27 »
Godzina 15:38. ED250-001 przejeżdża przez stacje Warszawa Gdańska, na czele składu EP07-243.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline Tomcio

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #241 dnia: 29 Września 2013, 17:25:49 »
...brudne wagony, zapchane toalety...
Wypada zauważyć że zapychane toalety, brud nie powodują kolejarze. Nie robią tego maszyniści, kierownicy pociągów. Jak mamy tak wychowanych ludzi (pasażerów) to tak jest. Pociągi ze stacji początkowych wyruszają zazwyczaj czyste. Nieraz po kilkunastu minutach już jest syf. Pendolino nie zmieni kultury pasażerów. Do podróży trzeba się wychować, dorosnąć. Każdy z domu wynosi kulturę. Jak nas wychowano i jak my wychowamy dzieci ma ogromne znaczenie.

Przejazdy szybciej są możliwe i na tym co jest bez większych zmian. Niestety PLK jak na razie troszkę się obija. Rząd też. Niestety bez dotacji i zrozumienia że kolej jest ważna niczego się nie osiągnie. PLK woli wstawiać 20stki na przejazdach niż cokolwiek zrobić. Przykład linii 6 jest doskonałym przykładem. na samych 20stkach traci się jakieś 40 minut. Zrobić na 120km/h i bez Pendolino było by do Wawy znośnie bo poniżej 2h. A dziś. Od Tłuszcza mamy stała kilku kilometrową 40stkę na której jeszcze są 3 20tki na przejazdach gdzie trzeba byś ślepym by wjechać pod pociąg bo widoczność wspaniała. Poczekamy na Rail Bialticę (o ile powstanie) i zobaczymy co się poprawi. I Eu07 wystarczy by było wystarczająco szybko do stolicy. Dodać do tego zniżki dla osób z biletami lotniczymi i busy odpadną szybko.

Pendolino poprawi komfort. Ładnie wygląda (choć to jest mało ważne), w jazdach podobno nie najgorzej. Pożyjemy zobaczymy.
Poszukuje zdjęć Ep05-03, 22, 26 i Ep09-039 Eu/EP07 - 431 - 1046 najlepiej w rozdzielczości najlepiej minimum 1920/1080 im większe tym lepsze ;) Mogą być skany z dawnych lat. Potrzebne ze względów sentymentalnych. Nie będą rozpowszechniane. Z góry dziękuję

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #242 dnia: 29 Września 2013, 19:09:17 »
Jako ciekawostkę powiem, że teraz jechał bez wagonów ochronnych. Z jednej strony na półsprzęgu była EP07-243 a z drugiej strony na półsprzęgu kuszetka.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #243 dnia: 29 Września 2013, 19:17:09 »
Wstęp do artykułu - święta racja. IC i nasze pociągi jeżdżące 30-50 km/h, brudne wagony, zapchane toalety, opóźnienia. A tu nagle zakup Pendolino, klasa Premium i obietnica przejechania kraju z południa na północ w kilka godzin.... To może być jak wspomnieli punkt zwrotny lub pogrążenie się IC.
Byłbym daleki od posługiwania się takimi tekstami. IC posiada tabor wyeksploatowany i przestarzały, który wymaga modernizacji. Tylko laik albo persona - bankomat posługuje się określeniem ,,brudnego wagonu". Nawet nie zdajesz sobie sprawy jak mycie taboru to pracochłonna i żmudna robota (myjesz, myjesz przestarzały laminat i pomimo dopieszczenia i tak cię ocenią, że nie umyte), a jeżeli wagon IC jest brudny, to dzięki chamstwu pasażerów i niektórym kolejarzom, odbywającym grupowe przejazdy pociągami.
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=302273#302273
« Ostatnia zmiana: 29 Września 2013, 19:31:26 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #244 dnia: 29 Września 2013, 19:39:06 »
Nawet nie zdajesz sobie sprawy jak mycie taboru to pracochłonna i żmudna robota (myjesz, myjesz przestarzały laminat i pomimo dopieszczenia i tak cię ocenią, że nie umyte)
Akurat miałem przyjemność przyglądać się jakiś czas pracy paniom sprzątaczkom (co prawda nie w IC, ale wątpię, by tam mentalność ludzi była inna). Jeżeli żmudną robotą można nazwać przetarcie podłogi w korytarzu a następnie tą samą szmatą bez przemycia zabierać się do okien i elementów dotykanych przez podróżnych, to gratuluję. Mam jednak nadzieję, że w innych zakładach mycie składów wygląda inaczej. Tu problem polega w mniemaniu ludzi (nie tylko pasażerów), również na warsztacie - skoro jest stare, to po co o to dbać. I dlatego wygląda, tak jak wygląda.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #245 dnia: 29 Września 2013, 19:46:30 »
To rusz tyłek zimą, przy -20 stopniach Celsjusza i zacznij czyścić wagon. Dochodzi do tego krótki czas postoju, manewry, odstawienie na tor bez zasilania wysokim napięciem. Poza tym szyby okien są i tak na końcu precyzyjnie poprawiane.
Następnie czepiasz się ludzi z warsztatu. Palenie fajek w kabinach loków i rzucanie kiepów na podłogę, za grzejnik, przygaszanie na elementach pulpitu.. tak. To na pewno robota tych ,,buraków z warsztatu", co sądzą że skoro jest stare, to po co o to dbać. A jestem ciekaw czy Ty również wykonujesz precyzyjnie czyszczenie kabiny. O ile pamiętam utrzymywanie ich w czystości należy do drużyny trakcyjnej.
« Ostatnia zmiana: 29 Września 2013, 19:50:33 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #246 dnia: 29 Września 2013, 19:51:48 »
Byłbym daleki od posługiwania się takimi tekstami. IC posiada tabor wyeksploatowany i przestarzały, który wymaga modernizacji.

No, a o czym ja napisałem w przenośni? Pendolino vs siódemki i wagony mające po 30 lat....
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #247 dnia: 29 Września 2013, 19:53:38 »
Odróżniłeś brudne wagony od wyeksploatowanych. To że babcia czyści, a i tak wizualnie brzydkie, to jej wina?
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #248 dnia: 29 Września 2013, 19:56:48 »
Odróżniłeś brudne wagony od wyeksploatowanych. To że babcia czyści, a i tak wizualnie brzydkie, to jej wina?

Napisałem kolokwialnie - tak jak sądzą ludzie, jeżdżący koleją, że wagon jest brudny.
Ja wiem, że są wyeksploatowane, że ludzie kible zapychają ręcznikami papierowymi itp itd etc. U mnie w aucie tapicerka jest też wytarta od używania (tak jest wyeksploatowana).

Powtarzam po raz drugi - napisałem kolokwialnie "z punktu widzenia przeciętnego Polaka, który mówi o PKP".
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #249 dnia: 29 Września 2013, 19:59:56 »
Tylko, że z Twojej wypowiedzi TVN wysnuje tylko jeden problem: wagony są brudne.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #250 dnia: 29 Września 2013, 20:20:34 »
To rusz tyłek zimą, przy -20 stopniach Celsjusza i zacznij czyścić wagon. Dochodzi do tego krótki czas postoju, manewry, odstawienie na tor bez zasilania wysokim napięciem.
Nie twierdzę, że nie doceniam pracy tych ludzi - wszak nie jest to najprzyjemniejsza robota a ktoś to robić musi.

Cytuj
Następnie czepiasz się ludzi z warsztatu. Palenie fajek w kabinach loków i rzucanie kiepów na podłogę, za grzejnik, przygaszanie na elementach pulpitu.. tak. To na pewno robota tych ,,buraków z warsztatu"
Wcale bym się nie zdziwił, gdyby tak było :) Tak gwoli ścisłości to nigdy się nie spotkałem z takimi incydentami więc nie mam pojęcia.

Cytuj
A jestem ciekaw czy Ty również wykonujesz precyzyjnie czyszczenie kabiny. O ile pamiętam utrzymywanie ich w czystości należy do drużyny trakcyjnej.
Może nie wykonuję testu białej rękawiczki, ale każdy jakoś stara się, by zmiana nie miała powodów do bluzgania na poprzednika. Co do utrzymania kabin, u nas na szopie nie rzadko zajmują się tym wspomniane wyżej panie sprzątające :)

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #251 dnia: 29 Września 2013, 20:53:26 »
Jak jeździsz taborem z czujnikami dymu, to masz problem z bańki. Co do czystości w kabinach pojazdów trakcyjnych, proponuję poczytać w całości historię maszynisty Włodzimierza Dołubizny.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #252 dnia: 29 Września 2013, 21:30:37 »
Czytałem, za czasów, kiedy maszyny były "na rękach", było zupełnie inaczej, ale to już historia.
Jak jeździsz taborem z czujnikami dymu, to masz problem z bańki.
Mimo wszystko czujki w kabinie nie są wcale takie czułe :) Inna sprawa w toalecie, najbardziej irytująca rzecz, kiedy podczas hamowania w peronie trzeba się odwracać za siebie do "Resetu WC", bo jakiś klient sobie chciał pociągnąć dymka, a alarm w kabinie jest niemiłosierny.

Offline CovaluS

  • Wiadomości: 92
  • STK S.A. & Majkoltrans S.A. dwa bratanki :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #253 dnia: 29 Września 2013, 23:39:19 »
Po pierwsze: chcecie czyste wagony ? Nie śmiećcie.
Po drugie: wystarczyłoby zrobić vmax 120km/h bez żadnych zwolnień.
Po trzecie: zakupić 31We do obsługi połączeń expresowych.
Po czwarte: zakupić ST48, zmodernizować SU45, SU46 na obsługę linii niezelektryfikowanych (obecnie stoi CD754 na Wrocławskiej szopie, dla IC na obsługę Suwałki-Białystok czy gdzieś tam)
Po piąte: wymienić wózki, dokonać napraw rewizyjnych EU07, EP08, EP09.
Po szóste: zmodernizować ET21, ET22 (już są).
Po siódme: sypnąć kasę na obsługę najbardziej okazałych linii niezelektryfikowanych przez parowozy (bo tak stoją i gniją, a rozpalane są tylko na najbardziej g******e imprezy takie jak Wolsztyn, Jaworzyna)
Po ósme: napisać pismo i zdobyć pieniążki na dofinansowanie projektów "polskiej, kolejowej myśli technicznej"
Po dziewiąte: utworzyć jedną spółkę: Polskie Koleje Państwowe i dwie podspółki: PKP Przewozy Towarowe, PKP Przewozy Pasażerskie.
Po dziesiąte: utworzyć technika, zawodówki o profilu technik elektroenergetyk transportu szynowego.

I problem polskiej kolei z głowy (...), ale to by było za piękne gdyby było prawdziwe... R.I.P (*)

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #254 dnia: 30 Września 2013, 00:33:58 »
@CovaluS po jedenaste co jeszcze? Jaki jest cel modernizacji starego wysłużonego taboru. Za kilka lat byś narzekał. Dlaczego wyrzucono pieniądze w modernizacje starego taboru, zamiast zainwestować w nowy. Tak w Polsce będzie trakcja parowozowa.
Może tak popatrzyć na to z innej strony. Jak długi jest czas amortyzacji takiego pendolino? Jaki czas trwałości pendolino? To znaczy po jakim czasie będzie nadawał się do kasacji? Jest to niewątpliwie nowa technologia. Trzeba też wyszkolić nową kadrę a na czym szkolić jak nie ma taboru? Trzeba na to patrzeć perspektywicznie a nie tak jak dotychczas. kolei była traktowana po macoszemu. W czasie poprzedniej epoki istniało przekonanie, co państwowe to wspólne czyli niczyje. Jak widać nadal to pozostało w rozumowaniu wielu kolei jest nadal państwowa.
« Ostatnia zmiana: 30 Września 2013, 11:12:06 wysłana przez Anrej »

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #255 dnia: 30 Września 2013, 16:24:21 »
@CovaluS po jedenaste co jeszcze? Jaki jest cel modernizacji starego wysłużonego taboru. Za kilka lat byś narzekał. Dlaczego wyrzucono pieniądze w modernizacje starego taboru, zamiast zainwestować w nowy. Tak w Polsce będzie trakcja parowozowa.
Ble ble ble, co za populistyczne gadanie! Weź kolego się ogarnij i zacznij stawiać znaki interpunkcyjne prawidłowo.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline hubo221

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #256 dnia: 30 Września 2013, 17:45:21 »
Cytuj
Tak w Polsce będzie trakcja parowozowa.
Jak już to parowa i takowa jest. A ja osobiście nie mam nic przeciwko, aby taką przywrócić na wszystkich szlakach PKP.

Wtedy przywilejem było jeździć powyżej 100 km/h a teraz Pendolino im się marzy, bez przesady. Przecież jakby nie patrzeć niektóre szlaki na PKP zatrzymały się w rozwoju podczas lat świetności parowozów z jednym, dodatkowym i ważnym elementem... radiostopem, który jest obowiązkowy.

Cytuj
Po siódme: sypnąć kasę na obsługę najbardziej okazałych linii niezelektryfikowanych przez parowozy (bo tak stoją i gniją, a rozpalane są tylko na najbardziej g******e imprezy takie jak Wolsztyn, Jaworzyna)
A z tym do Cargo. Nie jest to dziwne że w Chabówce są 4 parowozy (z czego 3 teoretycznie mogłyby prowadzić ruch planowy), a w Wolsztynie 2 Ol'ki? I nie ma tłumaczenia że Ty42 ma Vmax 80 km/h, bo wg. planu pociąg z trakcją parową jedzie max. 70 km/h. Prywatni właściciele niektórych parowozów (np. wspomniana Jaworzyna)  po prostu nie chcą prowadzić swoimi parowozami ruchu planowego.

Widzę, że temat mocno wyczerpany.
Zamykam.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 30 Września 2013, 23:18:44 wysłana przez Rozi »