Autor Wątek:  Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora  (Przeczytany 56680 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mmaciek3905

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
    • Wortal o oświetleniu ostrzegawczym
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
« Odpowiedź #60 dnia: 14 Lutego 2012, 18:50:24 »
Wysłałem ponowne zapytanie o plany. Dostałem od jednego usera link do strony, która może się nam przydać:

Cytuj
http://semaforek.pl/wiki/index.php/Linia_kolejowa_nr_202_Gdańsk_Główny_-_Stargard_Szczeciński
http://semaforek.pl/wiki/index.php/Linia_kolejowa_nr_250_Gdańsk_Główny_-_Rumia

Poprawione linki /ShaXbee
« Ostatnia zmiana: 15 Lutego 2012, 06:23:30 wysłana przez ShaXbee »

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
« Odpowiedź #61 dnia: 16 Lutego 2012, 00:21:29 »
Wysłałem ponowne zapytanie o plany. Dostałem od jednego usera link do strony, która może się nam przydać:

Cytuj
http://semaforek.pl/wiki/index.php/Linia_kolejowa_nr_202_Gdańsk_Główny_-_Stargard_Szczeciński
http://semaforek.pl/wiki/index.php/Linia_kolejowa_nr_250_Gdańsk_Główny_-_Rumia

Poprawione linki /ShaXbee
Zaprawdę powiadam: Daj zdjęcia na tekstury+1 wymiar danego obiektu na każdym zdjęciu, a wymodeluję.

Offline mmaciek3905

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
    • Wortal o oświetleniu ostrzegawczym
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
« Odpowiedź #62 dnia: 19 Czerwca 2012, 18:48:00 »
Szukam osoby z kamerą HD z Trójmiasta. Jest zgoda na nagranie przejazdu od Wejherowa (szopa) do samego Gdańska Gł. Problemy z mapami są ponieważ jest teraz przebudowa torowiska i jest jeden wielki bajzel.

Prawdopodobnie będę musiał przekazać projekt komuś innemu. Niestety od września wylatuję z Polski na czas bliżej nie określony.

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
« Odpowiedź #63 dnia: 02 Lipca 2012, 11:30:26 »
Jeśli chcesz Ja chętnie sfilmuję cały odcinek tylko powiedz kiedy biore wolne i możemy działać.
Pozdrawiam.
Mój sprzęt to Sony full HD  HDR CX-115 +Velbon DF60.
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline Edward666

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 77
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
« Odpowiedź #64 dnia: 02 Lipca 2012, 15:10:29 »
Jestem z Elbląga, ale mogę dojechać, mam półprofesjonalną kamerę Sony Z1 (braciszek kręci tym wesela i teledyski), da się kręcić nawet w niedoświetleniu.
« Ostatnia zmiana: 02 Lipca 2012, 15:14:42 wysłana przez Edward666 »

Offline mmaciek3905

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
    • Wortal o oświetleniu ostrzegawczym
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
« Odpowiedź #65 dnia: 03 Lipca 2012, 14:52:02 »
Dzięki za odzew. Umówiłem się już z Grzegorz KK. Grzegorzu, pozostaniemy w kontakcie, wszystkie namiary na Ciebie mam. Najlepszy termin to będzie druga połowa lipca. Odezwę się jeszcze z dokładniejszymi danymi.

Offline sektor 77

  • Wiadomości: 212
  • Muzyka łagodzi obyczaje.
    • Zobacz profil
    • rock
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
« Odpowiedź #66 dnia: 06 Lipca 2012, 17:32:47 »
Do tematu: Tylko zróbcie misję chociaż jedną, która będzie trwać więcej niż 2 godz. Życzę powodzenia w pracach i trzymam kciuki. Służę pomocą w nagraniach radiowych i zapowiedziach stacyjnych. Jeżeli jesteście zainteresowani to proszę o konkretne dialogi itd.
« Ostatnia zmiana: 06 Lipca 2012, 17:36:43 wysłana przez sektor 77 »

Offline darekocur

  • Wiadomości: 125
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
« Odpowiedź #67 dnia: 06 Lipca 2012, 20:23:33 »
Druga połowa lipca to będzie wydana trasa, Pruszcz też będzie?

Offline Husarz

  • Wiadomości: 285
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
« Odpowiedź #68 dnia: 06 Lipca 2012, 20:30:26 »
Oczywiście. Skończą całą trasę w 10 dni. Gratuluję.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
« Odpowiedź #69 dnia: 06 Lipca 2012, 20:46:29 »
Druga połowa lipca to będzie wydana trasa, Pruszcz też będzie?
Oczywiście, oprócz tego sceneria będzie połączona z linią 202 oraz Warszawskim Węzłęm Kolejowym.

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
« Odpowiedź #70 dnia: 06 Lipca 2012, 20:55:21 »
To jednak wiesz że robię także połączenie z Trójmiastem... Eh, te wycieki :D
« Ostatnia zmiana: 06 Lipca 2012, 21:38:59 wysłana przez epoka9.24 »
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline darekocur

  • Wiadomości: 125
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
« Odpowiedź #71 dnia: 07 Lipca 2012, 09:30:56 »
To był żart? Ciężko mi w to uwierzyć że to tak szybko wyjdzie, skoro połączona z Warszawskim Węzłem Kolejowym, zbyt piękne aby było prawdziwe, bo to by dopiero była trasa z Gdańska do Warszawy przez Tczew - Malbork - Iławę - Działdowo - Nasielsk czy przez Elbląg jadą pociągi do Warszawy z Gdańska?:)
EP07 do Warszawy z Gdyni byśmy prowadzili 7godzin, bo tak w rzeczywistości jedzie.
Przy okazji chciałem się spytać czy jest opcja "save" w maszynie albo zrobić taki wpis żeby zaczynać od momentu na którym się skończyło wcześniej?

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
« Odpowiedź #72 dnia: 07 Lipca 2012, 09:48:34 »
Chłopaki ogarnijcie się bo potem zacznie się spam "a kiedy wyjdzie", "skond mogem jom pobrać" itp
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
« Odpowiedź #73 dnia: 07 Lipca 2012, 10:41:21 »
Cytuj
Przy okazji chciałem się spytać czy jest opcja "save" w maszynie albo zrobić taki wpis żeby zaczynać od momentu na którym się skończyło wcześniej?
Pytanie zadawane setki razy: nie.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
« Odpowiedź #74 dnia: 07 Lipca 2012, 13:02:23 »
Przy okazji chciałem się spytać czy jest opcja "save" w maszynie albo zrobić taki wpis żeby zaczynać od momentu na którym się skończyło wcześniej?

Nie zapominaj o tym, że nie jest to gra, którą można w dowolnej chwili przerwać, zapisać i iść z kolegami pograć w piłkę. To symulator (przypominam - jeśli gdzieś Ci to umknęło) pracy maszynisty. Prowadząc pociąg w realnym świecie też (gdyby Ci się odwidziało) zatrzymał byś skład na szlaku i poszedł byś oglądać mecz? Opcja "Save" jest całkowicie bzdurna. I w tym przypadku nie może mieć miejsca. Czy misja trwa 20 minut, czy (w przyszłości) 7 godzin - nie ma, że boli - zaczynasz to jedziesz do końca.
« Ostatnia zmiana: 07 Lipca 2012, 13:03:37 wysłana przez PanMechanik »

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
« Odpowiedź #75 dnia: 07 Lipca 2012, 14:24:37 »
Powiedzmy sobie szczerze. Trasa Warszawa - Gdańsk nawet za 10 lat nie wyjdzie. Gdzie przy trasach 40km to już jest robota na bardzo długo, a co dopiero na 328,1km. Nie mówię tego po to żeby zniechęcić, tylko tak wyglądają realia budowania tras.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline darekocur

  • Wiadomości: 125
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
« Odpowiedź #76 dnia: 07 Lipca 2012, 18:29:02 »
Tak, tylko symulacje można zrobić w ten sposób żeby podzielić na części jeżeli np. fragment lini 202 ma więcej niż 20km to zrobić: linia 202 A) Gdańsk - Gdynia, linia 202 B) Gdynia - ...
A praca maszynisty to zupełnie inna rzecz, to służba, tutaj nie musimy siedzieć po 8 czy 12 nie wiem ile godzin dziennie maszynista pracuje w jakim systemie (nie jest dobrze dla wzroku za jednym podejściem bez przerw przed monitorem siedzieć czy stać 2 godziny).

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
« Odpowiedź #77 dnia: 08 Lipca 2012, 01:30:32 »
@darekkocur przykładem w symku podzielenia scenariusza jest chociażby lo053_cargo_patr1 i lo053_cargo_part2. Więc takie podzielenie raczej nie stanowi problemu. Tu raczej chodzi o to, o czym wspomniał @PanMechanik:
Nie zapominaj o tym, że nie jest to gra, którą można w dowolnej chwili przerwać, zapisać i iść z kolegami pograć w piłkę. To symulator (przypominam - jeśli gdzieś Ci to umknęło) pracy maszynisty. Prowadząc pociąg w realnym świecie też (gdyby Ci się odwidziało) zatrzymał byś skład na szlaku i poszedł byś oglądać mecz? Opcja "Save" jest całkowicie bzdurna. I w tym przypadku nie może mieć miejsca. Czy misja trwa 20 minut, czy (w przyszłości) 7 godzin - nie ma, że boli - zaczynasz to jedziesz do końca.
Czyli reasumując w prawdziwym świecie maszynista wykonuje swoje służby od początku do końca. My w naszym symulatorze mamy dzięki @Ra opcje "Pause" pod klawiszem Pause Break, więc jesteśmy w lepszej sytuacji. Dzięki tej opcji możemy sobie zrobić jednak mimo wszystko przerwę.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline sektor 77

  • Wiadomości: 212
  • Muzyka łagodzi obyczaje.
    • Zobacz profil
    • rock
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
« Odpowiedź #78 dnia: 08 Lipca 2012, 08:19:18 »
Powiedzmy sobie szczerze. Trasa Warszawa - Gdańsk nawet za 10 lat nie wyjdzie. Gdzie przy trasach 40km to już jest robota na bardzo długo, a co dopiero na 328,1km. Nie mówię tego po to żeby zniechęcić, tylko tak wyglądają realia budowania tras.
To prawda i popieram kolegę, co nie znaczy, żeby nie robić dłuższych scenerii. Z drugiej strony są w obecnych czasach takie monitory, które mają specjalne filtry chroniące wzrok, ale one też nie są w stu procentach skuteczne. 

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
« Odpowiedź #79 dnia: 15 Lipca 2012, 19:16:57 »
Witam

Generalnie są pytania o projekt. Powiem tylko tyle, projekt nie śpi i cały czas (póki mam czas) dłubię w 3DSmaxie. Niestety materiałów dotyczących profili torów 501 SKM i 502 SKM nie otrzymałem, więc będzie to trudniejsza robota niestety, (chyba że osoby które się deklarowały o załatwienie tego jednak dostaną). Bez tego tory SKM też powstaną, ale bez 100% pewności że tak w realu jest.

Zbudowany odcinek Gdynia Chylonia - Gdańsk Główny
- Rozbudowana prawie w całości tylko Gdynia Główna.

Projekt chciałem pociągnąć do Pruszcza, bo tam mi się kończą materiały i raczej dalej nie będę kontynuować. Teren i sieć trakcyjna zostanie na później. Co do sieci trakcyjnej to w temacie o warszawskim węźle, który jeden z naszych buduje się pojawiła informacja o nowych wysięgnikach, więc poczekam na ewentualną publikacje. Do tego czasu pewnie uda mi się już całą sygnalizację położyć wraz z resztą torów (patrz kolejne 3/4 miesiące).

Nadal czekam na materiały dotyczące profili torów 502 i 501.

Pozdrawiam
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline darekocur

  • Wiadomości: 125
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
« Odpowiedź #80 dnia: 15 Lipca 2012, 22:28:43 »
Podziwiam, ile to czasu nad tym dziennie spędzasz albo średnio w tygodniu?
No i trudna trasa, przecież tam masa budynków w otoczeniu, jak to wszystko zrobić, ile to roboty?
Dzisiaj jechałem "odnogą" tej trasy do przystanku Stadion Expo za friko tyle że akurat ta kolejka którą jechałem (EN71 zmodernizowane, eleganckie w środku) była prowadzona po lewym torze (starym), a nie po tym remontowanym przy samym płocie, tam prędkość szlakowa jest 80km/h (do wysokości pętli autobusowej Jana z Kolna jest wskaźnik "8" w kwadracie)?
Do Nowego Portu chyba nigdy pociąg nie pojedzie, zbyt młody jestem (chociaż rocznik 81') żeby pamiętać jak za dawnych czasów miała obłożenie i podobno była rentowna, wiem że 1999 roku jeździła jeszcze ("przezroczysta") ale do kiedy to nie wiem.
Często rowerem przejeżdżam przez przystanek PKP Nowy Port tamtędy przebiega ścieżka rowerowa, konstrukcja peronu choć bardzo stara wydaje się być w dobrym stanie czego nie można powiedzieć o przeciekającym dachu, okolica nie ma gospodarza, miejsce niszczeje, budyneczek w którym zapewne była kasa biletowa też wygląda smutno...
Wiele takich w naszym kraju jeszcze miejsc (dawne firmy, przedsiębiorstwa), budzą sentyment, żal, bo kiedyś dawały pracę a dziś wywołują żal szczególnie u ludzi, którzy pamiętają więcej, żeby było w Polsce normalnie, nie byłoby sentymentów, myślelibyśmy optymistycznie o przyszłości a nie cofali się wstecz.
Z Nowego Portu do Nowego Dworu Gdańskiego pociągnąłbym fikcyjną scenerię przez (planowany tunel pod martwą Wisłą) przystanki - Wisłoujście - Stogi - Górki Zachodnie - Sobieszewo - Przegalina - Mikoszewo - Przemysław - Nowy Dwór Gdański a dalej to już wszędzie.. i szansa dla regionu Żuław na ożywienie:)

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
« Odpowiedź #81 dnia: 16 Lipca 2012, 00:47:14 »
Zależy jak ciężki tydzień mam i czy mnie robota przy trafie za bardzo nie denerwuje. Średnio wyjdzie jakoś po 10h w tygodniu.
Ile roboty? Ciężko powiedzieć, zacząłem w październiku zeszłego roku i nie idzie to zbyt szybko. Dorobienie do końca układu torowego (bez planów SKMki) to poleci pewnie z kilka miesięcy, wyłożenie SRK, trakcji i terenu, to pewnie z max 2 lata. Nie wiem czy dociągnę do końca z całością. Najgorsze będą obiekty na sam koniec, masa zdjęć do zrobienia i zbudowania modeli (nawet na foty ostatnio nie mam kiedy wyjść).

Z tego co wiem to te odnogi na Zaspę Towarową są zrobione oby dwie. Vmax=80km/h, podczas EURO2012 oby dwie były wykorzystywane przy Vmaxie z tego co się tam zdążyłem zainteresować.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline sektor 77

  • Wiadomości: 212
  • Muzyka łagodzi obyczaje.
    • Zobacz profil
    • rock
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
« Odpowiedź #82 dnia: 26 Października 2012, 17:35:58 »
Odświeżam kotleta, gdyż jestem bardzo ciekawy na jakim etapie wyglądają pracę nad tym projektem ? Rozumiem, że to duże przedsięwzięcie ;)

Offline mmaciek3905

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
    • Wortal o oświetleniu ostrzegawczym
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
« Odpowiedź #83 dnia: 04 Grudnia 2012, 00:45:55 »
Kontaktowałem się w ubiegłym tygodniu w tej sprawie z odpowiednią osobą z SKM. Dostaniemy mapy torowisk itd. ale po przebudowach. Nie warto robić czegoś co się teraz drastycznie zmienia jeżeli ma to być realne. Co nie zmienia faktu, że materiały nadal warto kolekcjonować. :)

Dla ludzi, którzy nie kojarzą podstawowych faktów. Gdy w temacie nie toczy się dyskusja od kilku miesięcy, to oznacza tylko tyle, że projekt został porzucony. Zamykam, bo były odkopy.
Benek
« Ostatnia zmiana: 04 Października 2014, 10:27:09 wysłana przez Benek »