To że było pisane o event0 jako o czymś złym nie dotyczyło wszystkich sytuacji w których ta opcja została zastosowana. *_sem_info to rzecz która niekiedy jest musem a druga rzecz że gdy dasz event0 *_sem_info to nie będzie się to zapętlać. @Sawi już Ci mówiłem że najprostsze rozwiązania są (zazwyczaj) najlepsze. U mnie zrobiłem event0 baltyk_z_sem_info do tego we wpisie trainset V=0.1 i "świnia" elegancko po otrzymaniu S2 na semaforze ruszyła.
Bzdury. Do odczytu semafora wystarczający jest odpowiedni Event1 albo Event2 (zależnie od kierunku toru względem semafora). Jeśli Event0 łączy do odczytu komórki pamięci zawierającej na początku
SetVelocity, to w ogóle nie będzie działał (ani w skanowaniu, ani przez kolejkę).
Pociągi ustawiane na stacji powinny być jako uruchomione (czyli z prędkością 0.1, w nowszych wersjach 0.01 da tryb manewrowy nawet gdy ma rozkład). Po wstawieniu lokomotywy z prędkością 0.0 należy się liczyć z tym, że jej uruchomienie może zająć kilkanaście minut (zwłaszcza spalinowej; obecnie trwa dosyć szybko).
Aby uruchomić wygaszoną lokomotywę (np. wstawioną z prędkością 0.0), potrzebna jest następująca konstrukcja:
1. Dosyć długi tor, na którym lokomotywa będzie stać. Zbyt krótki tor może spowodować problemy z "trafieniem" komendą w pojazd.
2. Komórka pamięci powiązana do tego toru.
3. Event wpisujący komendę do tej komórki.
Co do wpisywanej komendy, najbardziej przydatne są:
-
Jump_to_first_order - jeśli lokomotywa ma rozkład, zacznie wykonywać związaną z nim sekwencję komend, tzn. zaraz po uruchomieniu silnika włączy od razu tryb pociągowy,
-
Shunt -1 0 - jeśli ma jechać w trybie manewrowym,
-
ShuntVelocity - tryb manewrowy z zadaną prędkością
-
SetVelocity - tryb pociągowy z zadaną prędkością
-
Prepare_engine 1 0 - tryb manewrowy bez zapalania świateł, z czekaniem na dalsze sygnały.