W czasopismie Design News, w numerze styczniowym, na stronie 43 (pdf), zamieszczono artykul autorstwa Macieja Turkowskiego z rysunkami wspolautorstwa Wiktora Jarawki. Proponujacy pewne zmiany w kolorystyce lokomotyw EP09. [...]
Szkoda że ZNTK Oleśnica nie wzięła pod uwagę stylistyki lokomotywy. Potencjalny pasażer może się zastanowić że "takim g... jeździmy jak to wygląda". EU07A przeznaczona do obsługi poc. Vmax=160km/h powinna się pozytywnie wyróżniać a nie straszyć. Oczywiście mówię tu o układzie żaluzji który podyktowany jest zupełnie nową aparaturą i jej wymaganiami, jednak można było zrobić to lepiej. Falowniki oraz przetwornice statyczne wymagają chłodzenia, zwłaszcza trakcyjne a układ żaluzji jest dopasowany do ich rozmieszczenia, jednak jedna wspólna żaluzja przez całą długość lokomotywy (pół atrapa, pół żaluzja) załatwiła by sprawę. Nad takim wizualnym podejściem jest ten artykuł sprzed prawie 5 lat.
Miejmy nadzieje że przede wszystkim technicznie sprawdzi się ta lokomotywa, jest to prototyp jest szansa że następne będą bardziej dopracowane, nawet może i "ładniejsze".