Autor Wątek:  Kolejowe absurdy – wychylamy się czy nie?  (Przeczytany 4364 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Kolejowe absurdy – wychylamy się czy nie?
« dnia: 01 Kwietnia 2011, 10:03:54 »
Cytuj
Najpierw Pendolino miało się wychylać w obie strony, potem nie miało się wychylać wcale. Po szumie medialnym zadeklarowano, że wychylać będzie się część z pojazdów. Gdy już jesteśmy blisko finalizacji umowy, pojawił się kolejny pomysł na rozwiązanie „wychylnego problemu”.
„Rynek Kolejowy” dotarł do korespondencji między Ministerstwem Infrastruktury, PKP Intercity i Alstomem dotyczącej warunkowego uruchomienia systemu wychylnego pudła w 20 pociągach Pendolino. PKP Intercity zaproponowało, a Alstom się zgodził na to, aby zamontować system, który pozwala się wychylać tylko w jedną stronę – strony mają poprosić PKP PLK o wskazanie, których łuków jest na sieci kolejowej najwięcej i do tego zostanie dobrany kierunek wychyłu. W opinii Alstomu taki system pozwoli zredukować koszt instalacji wózków o 30%, zaś teoretyczne oszczędności czasu zostaną osiągnięte w 50% (przy założeniu, że łuków prowadzących w lewo i prawo jest na sieci PLK dokładnie tyle samo).

- To doskonałe rozwiązanie – komentuje sprawę Adrian Furgalski, dyrektor Railway Business Forum – pociąg jadący z Warszawy do Gdańska wychyli się w sumie na wszystkich napotkanych łukach.

Przedstawiciele Intercity, których nazwiska przewijały się w korespondencji nie chcieli komentować sprawy i odsyłali dziennikarzy „Rynku Kolejowego” do producenta taboru. W biurze prasowym Alstomu poproszono nas o wysłanie zapytania drogą oficjalną, ale od dwóch tygodni nie ma żadnej odpowiedzi.
Co za bzdury wymyślają... Może lepiej by było jak by pół składu się wychylało, a pół nie.
Zapraszam do dyskusji.


:D
« Ostatnia zmiana: 01 Kwietnia 2011, 10:05:34 wysłana przez libertyn89 »
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Kolejowe absurdy – wychylamy się czy nie?
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Kwietnia 2011, 12:21:22 »
Wiecie co.  Myślałem, że większej głupoty już nie będzie. Po tej akcji co się okazało, że wychylnego miało nie być, a potem te całe kombinowanie, to już była przesada, ale to? To jest chyba kolejny najgłupszy w historii całego kolejnictwa w Polsce wybryk, po rozdzieleniu na spółki (no może nie licząc jeszcze, wybudowania specjalnie dla już nie żyjącego posła we Włoszczowej peronu zwalniającego CMK).

To czy mamy w końcu budować szybką kolej i przystosowywać tabor do tego? Czy szukać jakichś kolejnych debilnych oszczędności. Nie no jestem załamany po prostu.
Widać, że Alstom ma z nas totalną bekę, nie mówiąc już o reszcie Europy. To może w ogóle przebudujmy wszystkie linie, na których można skręcać tylko w prawo albo w lewo, albo lepiej. Przystosować tabor do jazdy wstecz, to by kupili z pewnością.

Pozdrawiam
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kolejowe absurdy – wychylamy się czy nie?
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Kwietnia 2011, 12:25:14 »
1 kwietnia nie ma co dyskutować.
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Kolejowe absurdy – wychylamy się czy nie?
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Kwietnia 2011, 12:30:56 »
Widzę niektórzy zapomnieli w kalendarz spojrzeć dzisiaj rano:).
Pozdrawiam.
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Kolejowe absurdy – wychylamy się czy nie?
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Kwietnia 2011, 12:31:32 »
Aha, no to mnie macie Mistrzowie:P Kompletnie zapomniałem.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Odp: Kolejowe absurdy – wychylamy się czy nie?
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Kwietnia 2011, 12:45:47 »
Zaznaczcie sobie cały tekst i wklejcie do notatnika, wyjdzie wtedy ukryty napis - prima aprilis :)
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 562
Odp: Kolejowe absurdy – wychylamy się czy nie?
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Kwietnia 2011, 15:00:39 »
To chyba mam coś nie tak z rozdzielczością/czcionką bo nie ma :P Szkoda że nie pomyślałem wcześniej, bo bym coś wymyślił ;P
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Kolejowe absurdy – wychylamy się czy nie?
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Kwietnia 2011, 15:02:59 »
Heh, w to akurat na PKP to można by i tak uwierzyć ;)
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1232
Odp: Kolejowe absurdy – wychylamy się czy nie?
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Kwietnia 2011, 20:29:26 »
To tutaj jako ciekawostka: EN57hus-001 (nazwa robocza) - specjalnie zmodernizowana jednostka, testowana w Kolejach Mazowieckich, jak widać Vmax=220km/h. Cecha charakterystyczna - wychylne pudło. Co o tym sądzicie? Czy opłaca się modernizować stare, czasem pięćdziesięcioletnie EN57, czy może kupić Pendolino? :D
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Exe

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Kolejowe absurdy – wychylamy się czy nie?
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Kwietnia 2011, 20:51:34 »
Cytuj
[...] Ostatnio w Wiadomościach mówili, że PKP zrezygnowało z zakupu Pendollino, ponieważ mamy złe tory i wolą te pieniądze przeznaczyć na lepsze tory.

Nie był bym tego taki pewien.

A w dodatku parę osób się już pewnie na to nabrało. :P
Cytuj
prima-aprilis.jpg
Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz