Autor Wątek:  Czwarty poziom utrzymania P4 - co to?  (Przeczytany 31722 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Czwarty poziom utrzymania P4 - co to?
« dnia: 30 Marca 2011, 23:35:06 »
Na EN57 Kolei Mazowieckich przy napisie o ostatniej rewizji jest również taki komunikat: Czwarty poziom utrzymania P4 lub analogicznie Piąty poziom utrzymania P5. Co to oznacza?
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Czwarty poziom utrzymania P4 - co to?
« Odpowiedź #1 dnia: 31 Marca 2011, 02:39:28 »
...
Poziom 1 utrzymania pojazdu kolejowego (przegląd kontrolny) – Czynności określone dokumentacją, wykonywane cyklicznie i mające na celu utrzymanie pojazdu trakcyjnego we właściwym stanie technicznym gwarantującym bezpieczeństwo ruchu oraz niezawodność pracy;

Poziom 2 utrzymania pojazdu kolejowego (przegląd okresowy) – Czynności określone dokumentacją, o zakresie szerszym od zakresu przeglądu 1, wykonywane cyklicznie i mające na celu utrzymanie pojazdu trakcyjnego we właściwym stanie technicznym gwarantującym bezpieczeństwo ruchu oraz niezawodność pracy;

Poziom 3 utrzymania pojazdu kolejowego (przegląd poszerzony) – Czynności określone dokumentacją, wykonywany w połowie okresu międzynaprawczego, wykonywane cyklicznie
i mające na celu utrzymanie pojazdu trakcyjnego we właściwym stanie technicznym gwarantującym bezpieczeństwo ruchu oraz niezawodność pracy;

 Poziom 4 utrzymania pojazdu kolejowego (naprawa rewizyjna) – Naprawa okresowa o zakresie prac obejmującym przegląd podzespołów i zespołów połączonych z częściowym ich demontażem z pojazdu trakcyjnego oraz naprawę lub wymianę elementów zużytych bądź uszkodzonych;

Poziom 5 utrzymania pojazdu kolejowego (naprawa główna) – Naprawa okresowa o zakresie prac obejmującym pełny demontaż podzespołów i zespołów z pojazdu trakcyjnego w celu ich szczegółowego sprawdzenia oraz naprawę lub wymianę elementów zużytych bądź uszkodzonych;

Informacja zaczerpnięta z http://skm.bip.um.warszawa.pl/NR/rdonlyres/9B47ADB1-7FD7-41AA-A814-9DFCDE9DB0DC/775417/Zanr1doSpectechDSU19WE1.pdf

Usunąłem wieloliniowość.
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 01 Kwietnia 2011, 10:28:32 wysłana przez Interesant »
Interesant.

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Czwarty poziom utrzymania P4 - co to?
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Marca 2011, 07:00:59 »
Ktoś posiada informacje co ile kilometrów należy wykonywać dany poziom utrzymania dla lokomotywy EU07?

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Czwarty poziom utrzymania P4 - co to?
« Odpowiedź #3 dnia: 31 Marca 2011, 07:14:10 »
Ktoś posiada informacje co ile kilometrów należy wykonywać dany poziom utrzymania dla lokomotywy EU07?

Pierwszy - zależy od przewoźnika, w IC 60 h (+/-12)
Drugi - 25 dni (+/-2 dni) [?]
Trzeci - 250 000 km (połowa okresu międzynaprawczego)
Czwarty - 500 000 km
Piąty - 3xczwarty?
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Czwarty poziom utrzymania P4 - co to?
« Odpowiedź #4 dnia: 31 Marca 2011, 14:04:21 »
W Cargo:

pierwszy: max 3000 km przebiegu lub max 102h pracy poj. trakcyjnego (w zależności co wystąpi wcześniej, jednocześnie nie rzadziej niż 14 dni kalendarzowych),
drugi: 25 (+5) dni lub max 15.000 km,
trzeci: 250.000 km +/- 25.000 km lub nie dłużej niż 3 lata +/- 4 miesiące,
czwarty: 500.000 km lub nie dłużej niż 6 lat,
piąty: 3.500.000 km lub nie dłużej niż 32 lata.
« Ostatnia zmiana: 31 Marca 2011, 20:48:47 wysłana przez EU07-457 »

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Czwarty poziom utrzymania P4 - co to?
« Odpowiedź #5 dnia: 31 Marca 2011, 16:21:23 »
pierwszy: max 3000 km przebiegu lub max 102h pracy poj. trakcyjnego (w zależności co wystąpi wcześniej, jednocześnie nie rzadziej niż 14 dni kalendarzowych)
Hmm, a czy któraś seria nie ma wydłużonego czasu pracy?
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Czwarty poziom utrzymania P4 - co to?
« Odpowiedź #6 dnia: 31 Marca 2011, 16:24:06 »
Tego typu oznaczenia też już są wprowadzane w SKM Trójmiasto.
Kurcze jak nie oznaczenia nowe, to jeszcze muszą takie coś wymyślić.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Czwarty poziom utrzymania P4 - co to?
« Odpowiedź #7 dnia: 31 Marca 2011, 18:58:47 »
Hmm, a czy któraś seria nie ma wydłużonego czasu pracy?

Maszyny nie zmodernizowane nie mają wydłużonego czasu pracy.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Czwarty poziom utrzymania P4 - co to?
« Odpowiedź #8 dnia: 31 Marca 2011, 19:45:58 »
Maszyny nie zmodernizowane nie mają wydłużonego czasu pracy.
Te "nowe" byczki nie mają wydłużonego PK do bodaj 176h?
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Czwarty poziom utrzymania P4 - co to?
« Odpowiedź #9 dnia: 31 Marca 2011, 20:53:32 »
Te "nowe" byczki nie mają wydłużonego PK do bodaj 176h?

Dla zmodernizowanych (201 Em):
pierwszy: max 6000 km lub max 204 godz. pracy (w zależności co wystąpi wcześniej), nie dłużej niż 21 dni,
drugi: max 30.000 km lub 55 + 5 dni,
trzeci: 300.000 km lub nie dłużej niż 4 lata +/- 3 miesiące,
czwarty: 900.000 km lub nie dłużej niż 8 lat,
czwarty-w: 1.800.000 km lub nie dłużej niż 16 lat,
piąty: 3.600.000 km lub nie dłużej niż 32 lata.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Czwarty poziom utrzymania P4 - co to?
« Odpowiedź #10 dnia: 31 Marca 2011, 20:56:39 »
Wszystko jest określone w Dokumentacji Systemu Utrzymania danego pojazdu. Przewoźnik określa czynności i zakres prac, UTK dokonuje weryfikacji i zatwierdzenia.
Możliwe jest wystąpienie sytuacji, kiedy mamy ten sam typ pojazdu a różnice w warunkach dokonywania poziomów utrzymania, co wcale nie jest czymś negatywnym. Najważniejsza jest gwarancja, że poziomy są dokonywane starannie.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: Czwarty poziom utrzymania P4 - co to?
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Kwietnia 2011, 20:09:18 »
Tak to wygląda w praktyce.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Czwarty poziom utrzymania P4 - co to?
« Odpowiedź #12 dnia: 02 Kwietnia 2011, 16:41:08 »
Stopnie utrzymania dla lokomotywy EU43/E186

IN - 15 000 km
I1 - 30 000 km
I2 - 75 000 km
I3 - 150 000 km
I4 - 300 000 km
I5 - 600 000 km
R1 - 1 200 000 km
R2 - 2 400 000 km

Był bym wdzięczny jak ktoś podałby jak wyglądają poziomy utrzymania dla lokomotyw serii EP09.