Autor Wątek:  Pytanko ;-)  (Przeczytany 5764 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sierakowiczanin

  • Wiadomości: 148
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Pytanko ;-)
« dnia: 13 Listopada 2004, 18:18:50 »
To mój pierwszy post tutaj.Niektórzy mnie wyśmieją;-)Czy to normalne,że jadąc w Maszynie EN57 nie działa bocznikowanie / * ?Uprzedzam,że jestem zielony.

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Re: Pytanko ;-)
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Listopada 2004, 18:25:16 »
Cytat: "Sierakowiczanin"
To mój pierwszy post tutaj.Niektórzy mnie wyśmieją;-)Czy to normalne,że jadąc w Maszynie EN57 nie działa bocznikowanie / * ?Uprzedzam,że jestem zielony.

Tak. To jest normalne. W EN57 boczniki sa na nastawniku.
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline Maciek-34120

  • Wiadomości: 147
    • Zobacz profil
    • http://www.transportszynowy.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Pytanko ;-)
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Listopada 2004, 20:30:38 »
W EN57 masz PSR (Przekaznik Samoczynnego Rozruchu), ktory sam wrzuca pocznikowanie na pozycjach bezoporowych (szeregowej i rownoleglej). Wpisz sobie najlepiej PSR w Szujace i poczytaj a duzo sie doweisz na ten temat

Pozdrawiam
TRANSPORT SZYNOWY
Niezależna strona informacyjna
www.transportszynowy.prv.pl

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Pytanko ;-)
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Listopada 2004, 20:46:16 »
Cytat: "Maciek-34120"
W EN57 masz PSR (Przekaznik Samoczynnego Rozruchu), ktory sam wrzuca pocznikowanie na pozycjach bezoporowych


Taak? To od czego są pozycje Bocznik1, Bocznik2 oraz Bocznik3??

Offline Maciek-34120

  • Wiadomości: 147
    • Zobacz profil
    • http://www.transportszynowy.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Pytanko ;-)
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Listopada 2004, 21:22:50 »
Kurde - troche niejasno sie wyrazielem. To znaczy nie to mialem na mysli i troche sie to wszystko pokickalo. Jest to tak - po ustawieniu nastawnika na ktorejs z pozycji bocznikowych bocznikowanie nie zalaczy sie od razu tylko dopiero gdy PSR przedzie na pozycje rownolegla bezoporowa. Tak sie dzieje gdy klucz ustawiony jest w pozycji II. Natomiast gdy jest w pozycji I do bocznikowanie zalaczy sie gdy nastawnik bedzie ustawiony na torejs pozycji bocznikowania dopiero po przejsciu PSR na pozycje szeregowa bezoporowa.
Czyli.
Na I- odlaczona jest pozycja rownolegla i bocznikowanie nastepuje od razu na pozycji szeregowej bezoporowej
Na I bocznikowanie zalaczy sie dopiero na pozycji rownoleglej bezoporowej...

Chyba troche niezrozumiale napisalem ale moze ktos zrozmie...
TRANSPORT SZYNOWY
Niezależna strona informacyjna
www.transportszynowy.prv.pl

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Pytanko ;-)
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Listopada 2004, 14:01:27 »
Postanowiłem sprostować powyższy post kolegi Maćka - 34120 :

1. PSR nie przechodzi na żadną pozycję - on steruje wielkością przepływającego prądu przez silniki trakcyjne i przy odpowiedniej wielkości tegoż prądu przesterowywuje wał kułakowy na kolejne pozycje

2.Jeśli chodzi zaś o pozycje I i II na nastawniku kierunkowym to sprawa wygląda następująco :

- pozycja I (N1) jest to pozycja tzw. opóznionego rozruchu tzn. prąd na PSR   musi spaść do wartości 135 A żeby możliwe było przesterowanie wału na kolejną pozycję - pozycja ta może być używana w warunkach zmniejszonej przyczepności zestawów kołowych gdzie wyższy prąd rozruchowy mógłby powodować powstanie poślizgu zestawów kołowych

-pozycja II (N2) jest to pozycja normalnego rozruchu - kolejne pozycje na wale kułakowym załączane są przy prądzie rzędu 172 A

Bocznikowanie załącza się dopiero (zarówno na pozycji N1 i N2 ) na pozycji bezoporowej równoległego połączenia silników trakcyjnych. Także na obydwu pozycjach jest możliwa jazda na wszystkich grupach połączeń silników trakcyjnych.
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista