Autor Wątek:  Całkowo - CTL  (Przeczytany 68904 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #90 dnia: 27 Lutego 2011, 14:35:51 »
Ja bym wstawił wykrycie podkucia jednego wagonu w składzie i odstawienie go na bok.

Tylko gdzie na "drewnianych liniach" są urządzenia ASDEK...

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #91 dnia: 27 Lutego 2011, 14:43:19 »
Chodziło mi o wyrycie podkucia przez pracownika: dróżnika, nastawniczego bądź dyżurnego :) Do tego odpowiednia rozmowa. Co do rozmów to wcale nie muszą być one oryginalne. Można nagrać je samemu i do tego dodać odpowiedni poziom szumów (nie dotyczy sekwencji z naszej lokomotywy) i charakterystyczne trzaski potencjałów przy włączaniu i wyłączaniu PTT.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #92 dnia: 27 Lutego 2011, 15:06:42 »
Chodziło mi o wyrycie podkucia przez pracownika: dróżnika, nastawniczego bądź dyżurnego :)

Ale takie "wykrycie" przez dyżurnego typu "coś Ci tam stuka przy wagonie" nijak się ma do rzeczywistości, bo:
1) jak maszynista ma sprawdzić płaskie miejsce? Głaskać obręcz? A co jak akurat zatrzyma się płaskim miejscem na szynie?
2) są 2 stany "podkucia":
- przejeżdżając przez urządzenie ASDEK i wykrycia płaskich miejsc dyżurny informuje nas która oś z czoła bądź z końca składu została wykryta; jeśli urządzenie ASDEK pokazało stan "ostrzeżenie" znaczy to, że dopuszczalne parametry nie są przekroczone i jazda jest kontynuowana z prędkością rozkładową,
- jeśli urządzenie ASDEK pokaże stan "STOP", zazwyczaj dyżurny nakazuje zmniejszyć prędkość do 20 km/h i z tą prędkością kontynuować jazdę do najbliższej stacji wyposażonej w posterunek rewizji technicznej wagonów.
Jeśli miałbym coś zasugerować, to wykrycie gorącej osi przez np. dróżnika bądź dyżurnego, tylko pytanie zasadnicze: kto nam pomoże wystawić wagon jeśli jedziemy w obsadzie jednoosobowej?

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #93 dnia: 27 Lutego 2011, 15:13:07 »
Jeśli miałbym coś zasugerować, to wykrycie gorącej osi przez np. dróżnika bądź dyżurnego, tylko pytanie zasadnicze: kto nam pomoże wystawić wagon jeśli jedziemy w obsadzie jednoosobowej?
Prywaciarze na takich trasach (jako drugą mamy Skodę, więc domyślam się, że jedziemy z daleka) stosują przecież obsadę minimum dwuosobową.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #94 dnia: 27 Lutego 2011, 15:16:03 »
Prywaciarze na takich trasach (jako drugą mamy Skodę, więc domyślam się, że jedziemy z daleka) stosują przecież obsadę minimum dwuosobową.

Tak, w takim układzie nie ma najmniejszego problemu.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #95 dnia: 12 Marca 2011, 02:38:11 »
Nadal jesteśmy na odcinku między Macierzewem a Paszkami. Mam nadzieję, że w weekend dojadziemy do Całkowa. Jak jest ktoś > 30 roku życia na forum i zechciałby podłożyć głos dyżurnego to byłoby fajnie. Jeśli chodzi o młodszych, to na razie 2 chętnych się zgłosiło i póki co wystarczy :)

Już wiem, że ten scenariusz będę pisał długo, ponieważ założyłem sobie, że ma być najlepszy z dotychczasowych, które stworzyłem. A z tego względu dużo jest testowania i odpalania symka.
Na przykład dotychczas robiłem dwa zdarzenia alternatywne. Tzn. wjazd na stację i czekanie na pociąg lub przelot przez tę stację bez żadnego postoju. Natomiast w Paszkach zrobiłem tak, że będzie:

1. Albo przelot przez Paszki bez zatrzymania;
2. Albo postój w oczekiwaniu na drezynę;
3. Albo postój w oczekiwaniu na pociąg towarowy.

Mowa o eventach prawdopodobieństwa, których do tej pory oficjalnie jeszcze nie wydałem. Jeden tego typu scenariusz jest na testach. W każdym bądź razie będzie sporo dłubania przy scn. Jedna ze stacji będzie przebudowana, planuję dać też obrotnicę (i zrobić nową (z pomocą WSK-i) - a to zajmuje czas). Ogólnie, będzie dużo niespodzianek [to w sumie już niespodzianka nie jest :D], dziś straciłem 2 godziny, by otrzymać jedną z nich. Jeśli kojarzycie film:


To zapraszam do obejrzenia tego:

Aby otrzymać taki efekt trzeba było poprawić drobnostkę w exe, czego dokonał Ra.
Ogólnie chodzi to płynniej niż na filmie, niestety słaby komp i taka lekka przycinka się pojawia w obrazie.

Podsumowując, prace idą powoli, ale to tylko dlatego, żeby jakość scenariusza była jak najwyższa.
Oczywiście czekam na dalsze pomysły jak przyjdzie Wam coś do głowy.


Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #96 dnia: 15 Marca 2011, 17:26:00 »
To będzie najlepsza misja w symulatorze w historii. Te uszkodzenie semafora to taki sam fart jak wykolejenie w Malborku
. W sumie można też nad czymś takim pomyśleć, tylko wymaga dorabiania specjalnego toru, który by się jedynie dla tej misji pojawiał. Przydałoby się coś takiego jak dyskoteka na semaforze, wtedy misja by w ogóle zionęła klimatem złego dnia dla mecha, tylko może bez tych niecenzuralnych:P
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #97 dnia: 15 Marca 2011, 19:04:53 »
Co do uszkodzonego semka, to niekoniecznie trzeba by robić osobny tor. Można np. zrobić wyjazd ze stacji, podczas którego semafor ulega uszkodzeniu. Wtedy wyjazd następuje na polecenie dyżurnego "wyjazd na stop". Jedynie co, trzeba by zrobić event radiowy, przez który taki komunikat byłby podawany.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #98 dnia: 15 Marca 2011, 19:07:26 »
A może, gdy jest wjazd na stację, na radiu słychać ''wjazd i wyjazd podany'',  a na wyjazdowym świeci S1. Rozmowy można by nagrać samemu.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2303
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #99 dnia: 15 Marca 2011, 19:08:38 »
Wtedy wyjazd następuje na polecenie dyżurnego "wyjazd na stop".

Na polecenie dyżurnego to sobie możesz... Rozkaz S.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #100 dnia: 15 Marca 2011, 19:12:40 »
Co do uszkodzonego semka, to niekoniecznie trzeba by robić osobny tor.
Nie wiem skąd Ci to przyszło do głowy :) Najprawdopodobniej semaforem popsutym będzie semafor wjazdowy do Paszek od strony Macierzewa. Zresztą on nie będzie popsuty, czasem zadziała prawidłowo i wyświetli Sr3. To będzie zagadnienie losowe.


   « Dodano: 16 Marca 2011, 12:16:26 »
Dlaczego na Całkowie nie ma tarcz trój stawnych? Tarcza działa poprawnie.
« Ostatnia zmiana: 16 Marca 2011, 12:16:26 wysłana przez Benek »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #101 dnia: 16 Marca 2011, 12:21:11 »
Bo do niedawna nadmiarowe animacje komplikowały używanie wszelkiej sygnalizacji kształtowej…

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #102 dnia: 18 Marca 2011, 01:43:05 »
Na razie się powstrzymałem z pisaniem scenariusza, gdyż muszę przebudować scenerię, noo powiedzmy lekko ją zmodyfikować. Jest to celowe, bo to co będzie na scenerii, będzie miało wpływ na scenariusz. Przede wszystkim jakoś chcę urozmaicić te powolne przejazdy między stacjami. Na początek muszę posadzić wskaźniki W13. Nowe exe od Ra umożliwia pochylanie obiektów, co powoduje bardziej realistyczny efekt.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1695
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #103 dnia: 18 Marca 2011, 10:28:17 »
Pewien Administrator twierdził że robisz tylko scenariusze i nie zmieniasz nic w scenerii ale skoro zmieniasz to mam pewien pomysł.
Mianowicie można by w pewnym miejscu wykonać obniżenie terenu coś podobnego do "siodła" które znajduje się na szlaku Sosnowiec Maczki - podg. Dorota.
http://www.youtube.com/watch?v=65St0bEUdNY
http://www.youtube.com/watch?v=nAXcNFeVxng
Można by dać ograniczenie powiedzmy do 10km/h i takim cięższym bruttem trzeba by się nagimnastykować żeby wyjechać.
« Ostatnia zmiana: 18 Marca 2011, 10:28:39 wysłana przez Quark-t »
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #104 dnia: 18 Marca 2011, 12:30:17 »
Pewien Administrator twierdził że robisz tylko scenariusze i nie zmieniasz nic w scenerii.
Bo tak jest, prawie tak jest :)
To co robię, to są drobne zmiany na scn, które można wykonać w notatniku. Nie mam 3dmax, więc nawet jakbym chciał, to tego nie zrobię. Może to i czasochłonne, ale tak już jest i zostanie. Jeśli kiedykolwiek jechałeś Zwierzyniec-Towos czy Moczniki-Popych, to możesz zauważyć, że tam też są przerobione tereny. Na przykład, przebudowana stacja Bolesławiec lub zmieniona sieć trakcyjna, czy poustawiane wskaźniki kolejowe. Ze zrobieniem takiej doliny w notatniku byłby bardzo duży problem. Dodatkowo, skład CTL ma masę 2000 ton, więc takie górki bez popychu są niewskazane. Zresztą Całkowo posiada samo w sobie spadki i wzniesienia, mam nadzieję, że można ciągnąć tam 2000 t bez pchającej lokomotywy.

Osobiście uważam, że Całkowo to lepsza ze scenerii, przede wszystkim wydajna. Jednak można ją ulepszyć poprzez wstawienie różnych "bajerów". Na pierwszy rzut lecą wskaźniki W12, W13, W28.

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 822
    • Zobacz profil
    • Moje filmy kolejowe na YouTube
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #105 dnia: 18 Marca 2011, 15:28:41 »
To nie dolina, a szkody górnicze :)
« Ostatnia zmiana: 19 Marca 2011, 18:50:05 wysłana przez Szociu »
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #106 dnia: 22 Marca 2011, 23:23:28 »
Dzięki koledze Siecool mamy już powstawiane wskaźniki W13 i W12, których jest zdecydowanie najwięcej. Dzięki koledze Ra (exe) mamy pochylone wskaźniki, co wygląda naturalniej. Zostało mi do poobracania jeszcze kilka. Obecnie jest też przebudowywana jedna ze stacji. Potem dalsze, już mniejsze przeróbki, ale jakże ciekawe :)
Screeny może nie powalają ciekawością, ale wrzucam poglądowo.

Edycja: Poobracałem wszystkie. Wstawiłem nawet dwie świetlne tarcze w Paszkach, że niby wymieniają czy coś :P
Pytanie jest takie: Czy mogą być tak blisko siebie pomarańczowe światła jak na screenie sem.jpg? Nie bardzo da się skrócić słup od ts1py. Trzeba by pewnie pogrzebać w t3d. A za bardzo nie wiem jak. Karzełek mi tam nie pasuje...
« Ostatnia zmiana: 23 Marca 2011, 00:51:44 wysłana przez Benek »

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #107 dnia: 23 Marca 2011, 11:39:26 »
Co do wskaźników W5 to powinny być min 100m przed semaforem wjazdowym. Taki mały szczególik. Reszta wskaźników dodaje klimatu, szczególnie ten W12.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #108 dnia: 23 Marca 2011, 11:59:32 »
W13p.inc przy każdym torze na stacji? Trochę przesadziłeś.
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #109 dnia: 23 Marca 2011, 12:22:25 »
Na czym się opierasz?
Tam masz przejazd za Wilisiem. Nawet ponoć przed SHP daje się W13, więc czemu by nie przed zwrotnicą?

Co do wskaźników W5 to powinny być min 100m przed semaforem wjazdowym. Taki mały szczególik.
Trzeba było mówić jak Całkowo wychodziło. Ja te wskaźniki tylko pochyliłem ;]
Akurat to jest wylot z Paszek, tam jest niewielka odległość między semaforem a stacją. Dodatkowo pomiędzy nimi jest przejazd, stąd ten wskaźnik jest tak blisko semafora.

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #110 dnia: 23 Marca 2011, 12:31:08 »
Na czym się opierasz?
Na własnych obserwacjach.

Tam masz przejazd za Wilisiem. Nawet ponoć przed SHP daje się W13, więc czemu by nie przed zwrotnicą?
Ponoć karty ATI są złe, be i w ogóle symulatory się na nich wysypują bez powodu.
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #111 dnia: 23 Marca 2011, 12:36:07 »
W13 przed SHP potwierdził mi dyżurny ruchu, więc nie takie z palucha wyssane. Zawsze mogę usunąć kilka wskaźników na stacji. Wyjdzie na testach. Póki co zostawię.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 974
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 226
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #112 dnia: 23 Marca 2011, 21:26:05 »
W13p.inc przy każdym torze na stacji? Trochę przesadziłeś.
Sadziłem te wskaźniki wg Ie-1, a tam jest takie coś:
Cytuj
b) wskaźnik W 13 ustawia się w odległości 50 m od osłanianego
miejsca, z obu stron tego miejsca, przy każdym torze,
Wcześniej w ogólnych wskazaniach jest, że na stacjach wskaźniki po prawej stronie. Jak to jest stosowane nie wnikałem, na każdej stacji i w obrębie każdego ZLK może być inaczej (na modernizowanych liniach w W-wie to w ogóle sobie nie przypominam takiego wskaźnika). Co do SHP:
Cytuj
wskaźnik W 13 stosuje się do oznaczania miejsc, w szczególności
przejazdu, mostu, rozjazdu, urządzeń oddziaływania tor-pojazd,
czujnika szynowego, urządzeń do wykrywania zagrzanych
osi i płaskich miejsc lub innych urządzeń w torze,

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #113 dnia: 23 Marca 2011, 21:42:30 »
A widział ktoś gdziekolwiek w Polsce na jakiejkolwiek stacji, aby wszystkie tory były obstawione przez w13? Bo może faktycznie gdzieś tak jest, tylko jeszcze tam nie byłem? :)
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline KubaPKP

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #114 dnia: 24 Marca 2011, 11:52:35 »
W13 przed SHP potwierdził mi dyżurny ruchu, więc nie takie z palucha wyssane. Zawsze mogę usunąć kilka wskaźników na stacji. Wyjdzie na testach. Póki co zostawię.
Teoretycznie powinno być ale w praktyce już nie ma.
http://pl.wikipedia.org/wiki/W13_(kolej)
Widziałem bardzo dużo miejsc gdzie według mnie powinien tam stać W13 a nie stoi.
« Ostatnia zmiana: 24 Marca 2011, 12:00:40 wysłana przez KubaPKP »

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #115 dnia: 24 Marca 2011, 13:02:56 »
W13 w praktyce ustawia się przeważnie na torach głównych zasadniczych. Ustawianie wskaźników przy każdym torze nazwałbym przesadyzmem.
« Ostatnia zmiana: 24 Marca 2011, 13:09:56 wysłana przez Niebugoclaw »

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #116 dnia: 19 Maja 2011, 15:03:48 »
Przebudowa Jarkawek. Torowisko w deseń stacji Lipusz -> http://rail.phototrans.eu/14,42062,0.html
Ogólnie mówiąc chce Jarkawki tak przerobić by chociaż trochę dojść do klimatu lipuskiej stacji. W załączniku screeny, troszkę jeszcze trzeba pogrzebać przy tym. Najgorsze jest to, że zbliża się koniec roku i trzeba co nie co poprawić. Trawsko oczywiście będzie zmienione. ;)
...

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Całkowo - CTL
« Odpowiedź #117 dnia: 09 Sierpnia 2011, 19:54:25 »
Informuję, że porzucam prace nad Całkowem CTL. Powodów jest kilkanaście:

- brak porządnej spalinowej, towarowej lokomotywy (ST43 i ST44);
- brak czasu, sprawy prywatne, nieszczególne zainteresowanie Całkowem;
- pojawienie się na horyzoncie nowych scenerii do których zajdzie potrzeba napisania scenariusza (L61, L144, Rochowice);
- istniejąca na testach duża liczba scenariuszy do tej trasy (ciężko określić datę publikacji);

Scenariusz zostaje porzucony na rzecz nowego scenariusza na innej scenerii. Wszystkie pomysły zostaną przeniesione do nowego projektu, a także będzie masa nowych zdarzeń. Osobiście uważam, że nowy scenariusz będzie się Wam bardziej podobał niż to co planowałem w CTL-u. Zrezygnuję jednak z obrotnicy oraz z manewrów Rm.

Tymczasem dziękuję wszystkim za pomoc i sugestie. Decyzja nie podlega dyskusji, toteż zamykam.

Edit: załączanik osłabia jakość obrazka.
« Ostatnia zmiana: 11 Sierpnia 2011, 23:03:59 wysłana przez Benek »