« Odpowiedź #75 dnia: 08 Lutego 2011, 16:56:21 »
Do Ie-1 powinni dorzucić oddzielny dział poświęcony SBL, bo jak narazie sygnały na SBL przeplatają się z sygnałami na PBL. Dobrym rozwiązaniem byłoby nadanie nowych nazw sygnałom na SBL np S3s*. Obecnie jest to niezbyt jasno wytłumaczone. Niemniej jednak jest tak. Na 3-stawnej przy pomarańczowym możemy jechać Vmax ale już na 4-stawnej na tym samym sygnale możemy jechać do 100km/h. Jest to podyktowane tym, że na samoczynnej 4-stawnej odstępy mogą wynieść połowę drogi hamowania przyjętej na danej linii. Czyli jak byśmy nie zwolnili do 100 km/h na pomarańczowym to mogłoby dojść do sytuacji gdy "braknie nam metrów". Natomiast na 3-stawnej odstęp nie może być krótszy jak droga hamowania przyjęta na danej linii. Dzięki temu odstęp jest równy bądź większy niż odległość TO - semafor PBL, co zapewnia nam wystarczającą drogę hamownia. Dla przykładu, dajmy na to mamy linię gdzie Lh wynosi 1000m. Na 3-stawnej odstęp będzie nie krótszy jak 1000m natomiast na 4-stawnej odstęp zgodnie z przepisami może już mieć (minimum) !500 m.
* np "s" od samoczynna
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76