Autor Wątek:  Dyskoteka na semaforze  (Przeczytany 32873 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Mannerheim

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #60 dnia: 07 Lutego 2011, 20:30:49 »
Cytuj
No to teraz Was zagnę
Hej stary zaginaczu ;) A może wyjazd będzie na "Stój" i wtedy świeci się na wjazdowym pomarańczowe.

Tam nie ma wyjazdowego... Następny za wjazdowym jest semafor SBL.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1954
  • Et mortuus est super mortuo
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #61 dnia: 07 Lutego 2011, 20:35:39 »
Sorki. Faktycznie tu chodzi o Antoninów a nie Rembertów :) dzięki za uwagę Mannerheim.
Ale sytuacja będzie podobna. Pierwszy samoczynny za Antoninowem na "Stój", więc semafor w Antoninowie "pomarańczowy" a ostatni samoczynny na S3.
A tak poza nawiasem, czy trasa do Lublina w MSTS jest już skończona? Tam przecież jedziemy przez podg. Antoninów :) Szacunek dla autora.
« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2011, 20:43:01 wysłana przez EU40 »
Ongoing custodia circumdant

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #62 dnia: 07 Lutego 2011, 20:47:31 »
No to teraz Was zagnę - podg Warszawa Antoninów, semafor wjazdowy do strony Rembertowa, 4 komory bez żadnego pasa świetlnego, a mimo to ostatni SBL przed właśnie tym semaforem ma możliwość podania S3 (tak było przynajmniej rok temu, jak jest teraz to nie wiem). Jak się to ma do powyższego przepisu?

A widziałeś, że migało tam światło zielone migające? Jaki tam na tej linii jest rodzaj blokady liniowej, trzystawna czy czterostawna?

Offline Mannerheim

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #63 dnia: 07 Lutego 2011, 20:54:58 »
Muszę sprostowac swoją wypowiedź - pomyliły mi się kierunki... Następny semafor za wjazdowym na podg Antoninów to wjazdowy na podg Podskarbińska (między nimi nie ma SBL).
Cytuj
Jaki tam na tej linii jest rodzaj blokady liniowej, trzystawna czy czterostawna?
Na tamtym odcinku trzystawna.

Offline Mati_An

  • Wiadomości: 630
  • Trasopisarz i fotograf
    • Zobacz profil
    • Moje Fotki
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #64 dnia: 07 Lutego 2011, 20:56:37 »
S3 na ostatnim SBL, wjazdowy na odgałęźny (odgałęźny bez semafora wyjazdowego) na pomarańczowo a kolejny SBL za odgałęźnym na Stój. Tak bym to widział.
Następny semafor za tym na Antoninowie to wjazdowy na Podskarbińską (jak widzę Mannerheim mnie ubiegł). Mnie to bardziej wygląda na dość dziwną konstrukcję SBL 4-stawnej z zastosowaniem semaforów półsamoczynnych na podg (pewnie kiedyś w założeniach miało być tam szybciej niż obecne 80 km/h).
Bajka o czasie - trza się brać tylko za trasy... a może nie tylko?

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1954
  • Et mortuus est super mortuo
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #65 dnia: 07 Lutego 2011, 20:56:41 »
Cytuj
Na tamtym odcinku trzystawna.
I wszystko jasne :) Jakie semafory są możliwe do wyświetlenia na tej blokadzie?
Ongoing custodia circumdant

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #66 dnia: 07 Lutego 2011, 20:59:16 »
Na tamtym odcinku trzystawna.

Czyli trzystawna może podać jedynie S1, S2, S5 i (S1a).
« Ostatnia zmiana: 08 Lutego 2011, 02:00:41 wysłana przez Rozi »

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 919
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #67 dnia: 07 Lutego 2011, 22:09:59 »

Osobiście spotkałem się z takimi zabiegami, w przypadku nie wystarczającej odległości hamowania pomiędzy semaforami półsamoczynnymi. Przykład Gdynia Chylonia (tory SKM w stronę Wejherowa), nie ma żadnego przejazdu przez zwrotnice, gdzie normalnie powinien się pokazać S5 a pokazuje S13.

S3 na ostatnim SBL, wjazdowy na odgałęźny (odgałęźny bez semafora wyjazdowego) na pomarańczowo a kolejny SBL za odgałęźnym na Stój. Tak bym to widział.
Następny semafor za tym na Antoninowie to wjazdowy na Podskarbińską (jak widzę Mannerheim mnie ubiegł). Mnie to bardziej wygląda na dość dziwną konstrukcję SBL 4-stawnej z zastosowaniem semaforów półsamoczynnych na podg (pewnie kiedyś w założeniach miało być tam szybciej niż obecne 80 km/h).

Więc myślę, że też specjalnie jest dawany S3, żeby ustabilizować w miarę prędkość w razie pojawienia się semafora. Akurat nie wiem jak tam sprawa wygląda, ale też może być coś z tym związane.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline kalapi

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #68 dnia: 07 Lutego 2011, 23:50:21 »
Ie-1 odnośnie S3
[...]Sygnał S 3 nadawany przez:
a) semafor półsamoczynny lub ostatni semafor samoczynny blokady liniowej informuje, że następny semafor nadaje sygnał zezwalający na jazdę z prędkością nie większą niż 100 km/h"

Ie-1 postanowienia ogólne
10.  W przypadku spostrzeżenia lub usłyszenia dwóch różnych sprzecznych sygnałów należy stosować się do tego sygnału, który zapewnia zachowanie większego stopnia bezpieczeństwa ruchu.

Czyli dla mnie oczywiste mijam snajpera który miga na zielono (nawet jak na wjazdowym będzie S5) to tne do 100 km/h. Oczywiście jak szlakowa większa niż 100 km/h.

Sorry za zamieszanie.

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4374
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 148
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #69 dnia: 08 Lutego 2011, 06:06:38 »
A dla mnie jest to błąd w przepisach (inaczej ujmując - kolejna rzecz, o której nie pomyślano).
Pozdrawiam, Tomasz Ziomecki – http://atapi.org.pl - kontakt: ziomecki@eu07.pl / ziomecki@kolej.org.pl

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1134
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #70 dnia: 08 Lutego 2011, 15:05:12 »
Ja tą różnicę na chłopski rozum rozumiem tak.
Jak mam SBL 4 stawną i dojeżdżamy do stacji gdzie nie mamy podanego wjazdu to najpierw zobaczę na SBL zielone migające czyli przy następnym semaforze mam jechać 100km/h.
Dojeżdżam teraz do następnego semafora SBL który pokazuje już pomarańczowe ciągłe i gdybym potraktował ten semafor jak zwykły albo jak tarczę ostrzegawczą to sygnał by ten znaczył że mogę jechać koło niego z największą dozwolona szybkością przy następnym semaforze stój. I w tym momencie cały sens 4 stawnej SBL by upadł.
Dlatego jest ta różnica w rozumieniu sygnałów dla SBL żeby nawet mimo pojedyńczego pomarańczowego na semaforze SBL trzeba było go mijać z szybkością 100 km/h.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1221
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #71 dnia: 08 Lutego 2011, 15:13:37 »
Dlatego jest ta różnica w rozumieniu sygnałów dla SBL żeby nawet mimo pojedyńczego pomarańczowego na semaforze SBL trzeba było go mijać z szybkością 100 km/h.
Łee, bez przesady :) Nic nigdzie takiego nie ma, że na jakiejkolwiek SBLce było zwolnienie do stówy. Jeśli mieli byśmy iść dalej Twoim tokiem rozumowania, to na każdym semaforze SBL musiałaby być komora z zielonym pasem, by go w opisanym przez Ciebie momencie pokazywać. Jak dla mnie sprawa jest już jasna. S3 na wszystkich semaforach samoczynnych z wyjątkiem ostatniego oznacza tyle, że w przodzie mamy 2 odstępy wolne, a na półsamoczynnym, bądź ostatnim SBL, że następny semafor wskazuje sygnał zezwalający na jazdę z prędkością nie większą niż 100km/h.

Niepotrzebne przejście do nowej linii w cytacie.
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 12 Lutego 2011, 17:49:05 wysłana przez Quark-t »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1954
  • Et mortuus est super mortuo
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #72 dnia: 08 Lutego 2011, 15:58:39 »
A tak na zdrowy chłopski rozum: mamy pomarańczowe, więc jest to sygnał dla nas, że semafor bedzie na "stój". Jaki jest więc sens jechać przy nim z prędkością ponad 100 km/h? Moim zdaniem do definicji pomarańczowego przydałoby sie dodać informację, że jazda poza niego nie powinna być większa niż 100 km/h. Ale to niemożliwe, ze względu na blokadę półsamoczynną, ale od czego są tarcze ostrzegawcze?
Ongoing custodia circumdant

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1221
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #73 dnia: 08 Lutego 2011, 16:34:28 »
Wtedy musiałbyś przed tarczą w odległości drogi hamowania postawić kolejną tarczę, która ostrzegałaby w takim wypadku o tym, że na następnej tarczy musi być sto... Bez sensu.

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 919
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #74 dnia: 08 Lutego 2011, 16:54:05 »
No, ale w przypadku S5 to już nie ważne czy jedziesz 160km/h czy 100km/h czy tam 80km/h jeżeli następny jest stój to i tak musi hamować. Z Tarczami Ostrzegawczymi to jest tak zrobione, że szlakowa i dla niej przyporządkowana droga hamowania jest ważnym elementem.

Jeżeli mamy tutaj SBLki. Teoretycznie 4-stawne są budowane na liniach gdzie szlakowa wynosi powyżej 100km/h (chociaż w przepisach przy 3-stawnej pojawia się v=100km/h przy S5). Tylko zauważ, że takie zmniejszanie prędkości jest koniecznie bo w 4-stawnej. Odległości pomiędzy SBLkami to najmniej to połowa drogi hamowania, więc jest to już wyznacznik jakie prędkości mamy utrzymywać, bo raczej ciężkim przypadkiem jadąc 160km/h od razu zjechać do 0 przy połowie drogi hamowania.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2385
  • Maszynista Instruktor, kom. odbiorczy
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 100
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #75 dnia: 08 Lutego 2011, 16:56:21 »
Do Ie-1 powinni dorzucić oddzielny dział poświęcony SBL, bo jak narazie sygnały na SBL przeplatają się z sygnałami na PBL. Dobrym rozwiązaniem byłoby nadanie nowych nazw sygnałom na SBL np S3s*. Obecnie jest to niezbyt jasno wytłumaczone. Niemniej jednak jest tak. Na 3-stawnej przy pomarańczowym możemy jechać Vmax ale już na 4-stawnej na tym samym sygnale możemy jechać do 100km/h. Jest to podyktowane tym, że na samoczynnej 4-stawnej odstępy mogą wynieść połowę drogi hamowania przyjętej na danej linii. Czyli jak byśmy nie zwolnili do 100 km/h na pomarańczowym to mogłoby dojść do sytuacji gdy "braknie nam metrów". Natomiast na 3-stawnej odstęp nie może być krótszy jak droga hamowania przyjęta na danej linii. Dzięki temu odstęp jest równy bądź większy niż odległość TO - semafor PBL, co zapewnia nam wystarczającą drogę hamownia. Dla przykładu, dajmy na to mamy linię gdzie Lh wynosi 1000m. Na 3-stawnej odstęp będzie nie krótszy jak 1000m natomiast na 4-stawnej odstęp zgodnie z przepisami może już mieć (minimum) !500 m.

* np "s" od samoczynna
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Mati_An

  • Wiadomości: 630
  • Trasopisarz i fotograf
    • Zobacz profil
    • Moje Fotki
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #76 dnia: 08 Lutego 2011, 17:10:44 »
Cytat: mechatronik
Dla przykładu, dajmy na to mamy linię gdzie Lh wynosi 1000m. Na 3-stawnej odstęp będzie nie krótszy jak 1000m natomiast na 4-stawnej odstęp zgodnie z przepisami może już mieć !500 m.
No nie bardzo, zakładając prędkość przy S4/S5 równą 100 km/h odstęp musi mieć przynajmniej 700m. A co do samego sygnału S3, myślę że tu chodzi o odpowiednią interpretację przepisu, konkretnie fragmentu "dwa odstępy blokowe są wolne, a przy następnym semaforze -100 km/h" - nigdzie w nim nie jest napisane że semafor ma wskazywać sygnał S6..9. Oczywiście ten przepis się zmienił i teraz chcący zachować z nim zgodność trzeba by na Antoninowie zmienić semafor na 5-komorowy z pasem zielonym i wskaźnikiem W20 i w momencie S1 na Podskarbińskiej wyświetlać na nim S9. Ale oczywiście jest po staremu z wiadomych przyczyn.
Byłbym zapomniał, @Żuk tak, na własne oczy widziałem S3 na tej ostatniej SBLce.
Bajka o czasie - trza się brać tylko za trasy... a może nie tylko?

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 919
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #77 dnia: 08 Lutego 2011, 17:31:19 »
Na tamtym odcinku trzystawna.

Czyli trzystawna może podać jedynie S1, S2, S5 i (S1a).

S3 i S4 też może podać jeżeli jest na nich wskaźnik W18. Żywy przykład z odcinek: Gdynia Wzgórze Świętego Maksymiliana - Gdynia Główna. SBL196+W18 przed nowymi wjazdowymi do Gdyni Głównej. Zwykle wjazdówki podają ograniczenia do 40km/h [mimo, że nie ma tam rozjazdów, nie wiem czym to jest podyktowane, ale mniejsza o to] a na SBL wyświetla się S4.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #78 dnia: 09 Lutego 2011, 21:21:50 »
Cytat ze strony http://www.pod-semaforkiem.aplus.pl/sign_sssbl.php
Cytuj
SBL czterostawna stosowana jest na liniach, na których przyjmuje się drogę hamowania szybkich pociągów pasażerskich wynoszącą 1600 m. Dodatkowy sygnał S3 informuje, że na następnym semaforze /n+1/ jest wyświetlony sygnał S5 zezwalający informujący o sygnale "STOP" lub o zmniejszeniu prędkości do 40 albo 60 km/h na jeszcze następnym semaforze /n+2/. Tak więc wcześniejsze o jeden odstęp blokowy zmniejszenie prędkości posiągu szybkiego do 100 km/h pozwala na dalsze kontynuowanie jazdy zgodnie z zasadami przyjętymi dla pociągów z drogą hamowania równą 1000 m.
W Polsce SBL czterostawna zastosowana jest na Centralnej Magistrali Kolejowej i linii E20 Warszawa - Kutno - Poznań - Kunowice.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #79 dnia: 11 Lutego 2011, 12:41:39 »
Jak mam SBL 4 stawną i dojeżdżamy do stacji gdzie nie mamy podanego wjazdu to najpierw zobaczę na SBL zielone migające czyli przy następnym semaforze mam jechać 100km/h.
Dojeżdżam teraz do następnego semafora SBL który pokazuje już pomarańczowe ciągłe i gdybym potraktował ten semafor jak zwykły albo jak tarczę ostrzegawczą to sygnał by ten znaczył że mogę jechać koło niego z największą dozwolona szybkością przy następnym semaforze stój. I w tym momencie cały sens 4 stawnej SBL by upadł.

Nie możesz ostatniego semafora potraktować jako tarczy ostrzegawczej, gdyż rolę tarczy ostrzegawczej na blokadzie 4-stawnej spełnia przedostatni semafor (stoi przy nim wskaźnik W1).

Offline kalapi

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #80 dnia: 18 Lutego 2011, 18:25:59 »
Nie możesz ostatniego semafora potraktować jako tarczy ostrzegawczej, gdyż rolę tarczy ostrzegawczej na blokadzie 4-stawnej spełnia przedostatni semafor (stoi przy nim wskaźnik W1).

Zasadnicze ustawianie SBL`ki http://transportszynowy.pl/sbl.gif twoja tarcza ostrzegawcza pokazuje, że wolna (miga na zielono) a semafor wjazdowy na Stój. Czyli chyba coś nie bardzo.

Co prawda E1 o W18 (snajper) nie pisze wprost, iż jest on tarczą ostrzegawcza do semafora wjazdowego. Zapisane jest tak "Wskaźnik W18 umieszcza się na słupie ostatniego semafora odstępowego blokady samoczynnej dla powiadomienia drużyny pociągowej, że zbliża się do posterunku ruchu mającego semafor wjazdowy.".

A w kwestii poruszonego przez ciebie W1 Zapis jest następujący "Wskaźnik W1. Oznacza miejsce ustawienia tarczy ostrzegawczej (tarczy ostrzegawczej przejazdowej), a na szlakach z czterostawną blokadą samoczynną - przedostatniego semafora odstępowego blokady samoczynnej na szlaku przed semaforem wjazdowym.
Więc ktoś tu źle interpretuje.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #81 dnia: 19 Lutego 2011, 08:30:32 »
Zasadnicze ustawianie SBL`ki http://transportszynowy.pl/sbl.gif twoja tarcza ostrzegawcza pokazuje, że wolna (miga na zielono) a semafor wjazdowy na Stój. Czyli chyba coś nie bardzo.

No nie wiem, czy nie tak. Skoro na przedostatnim blokady masz sygnał S3, to wiesz, że semafor wjazdowy wyświetla sygnał "Stój".

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1221
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #82 dnia: 19 Lutego 2011, 14:19:42 »
@kalapi'emu chodziło pewnie o to, że na SBL nie obowiązuje takie pojęcie jak "tarcza ostrzegawcza".

Offline kalapi

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #83 dnia: 19 Lutego 2011, 15:54:43 »
@EU07-457 Z tym, co napisałeś to się zgadzam, ale nie możesz powiedzieć, że przedostatni to tarcza ostrzegawcza do wjazdowego!. Ponieważ tarcza ostrzegawcza z zielonym migającym: to sygnał Os3: "Semafor, do którego tarcza się odnosi, wskazuje sygnał zezwalający na jazdę z szybkością nieprzekraczającą 100 km/h". A semafor, do którego odnosi się Twoja tarcza jest na stój! facepalm

@Niebugoclaw Przyjęto, że tarczą ostrzegawczą do semafora wjazdowego na SBL'ce jest ostatni semafor blokady samoczynnej - "snajper".

Quark-t
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2011, 02:48:23 wysłana przez Quark-t »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2274
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 113
Odp: Dyskoteka na semaforze
« Odpowiedź #84 dnia: 21 Lutego 2011, 12:51:20 »
No nie wiem, czy nie tak. Skoro na przedostatnim blokady masz sygnał S3, to wiesz, że semafor wjazdowy wyświetla sygnał "Stój".

No nie do końca - jeśli wjazdowy będzie wskazywał sygnał zezwalający na jazdę z prędkością do 40 lub 60 km/h to przedostatni semafor SBL również będzie migał. W ogóle daleki byłbym od stwierdzenia, że któryś z ostatnich semaforów blokady ma być tarczą ostrzegawczą. Tarcza to tarcza, a semafor to semafor.
Jak będę duży zostanę maszynistą!